Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2011 Focus 3 Titan. 180 Ps Lpg


Halil Gökova

Önerilen Mesajlar

Kabaca bir hesap yaparsak sizin araba 100km de 10 litre yaksa lpg 12 litre yaksa diyelim.Benzinin litresi 4.73 lpg 2.53 imis

 

Benzinde araciniz 100km de 47 lira yakacak lpg de ise 30 lira arada 17 lira fark var.Turbo araclarda lpg montaji 2.000TL den yuksek tam olarak fiyatlari bilmiyorum.

 

Yaklasik 12.000km de cikarcaksiniz sadece taktirdiginiz lpg`nin parasini.Yuksek basincli motorlarda genelde problem yaratiyor lpg.Ecoboost hakkinda pek bir fikrim yok.Birde bunun ustune lpg`nin bakim masraflarini eklersek eger senede 25.000 km ve ustu yol yapmiyorsaniz bence gereksiz ama yinede siz bilirsiniz. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ecoboost 1.6 ya10litre yaktirmak için şehir içi sürekli bol bol gaz vermek lazım .aynı kullanımda dizel de 8 litre yakar..ben karışıkkullanımda 7-7.5 litre yakiyorum orta performansli .uzun yolda ise 100-130km arası kullanımda çok rahat 6 litre yedüşersiniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

takmayın lpg filan benzinli aracınızı dizel gibi kullanın sakin kullanımda 2200 devir yetecektir size agresif kullanımda kaç devir çeviriyorsa çevirir az yakmasını istiyorsanız kural budur ben bu aracı şehir içi sakin kullanımda tüketimlerin  7 litrelerde olduğuna şahit oldum yani aracın huyunu benimsemeniz gerek ihtiyaç duymadığınız gereksiz fazla ivmelenmeden kendinizi kurtarın sollamalarda dip gaz yerine yarım gaz dahi yeterli olacaktır 

 

daha önce denenmemiş lpg sistemlerinin(turbolu araca entegrasyonundan bahsediyorum ) deneği olmak zorunda kalmayın randuman alamama ihtimaliniz yüksek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

LPG nin sıkıntısı turbo ile değilki. Arabanın turbo olması değil sorun olan şey. Direk enjeksiyonlu olması. Yani enjektörler aynı bujiler gibi direk yanma odasının içine püskürtüyor. Port enjeksiyonlu arabalarda olduğu gibi süpapların kafasına falan değil. Onun için sıkıntı var. Yapısal çözümsüzlük aslında. TSi larda bile tam verim alınamıyor. Prins in TSİ motorlar için kiti var, ECU nun parça kodunu falan filanını verince size uygun yazılımı falan gönderiyorlar.. Ki onun da fiyatı 3500 liramı neydi galiba.. Ecoboost için böyle bir kit ben duymadım. Olsa da taktırmazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

LPG'ye bu kadar ilgi varken üreticiler niye fabrika çıkışı LPG'li araç çıkarmazlar acaba?

türkiye ye özel araç uretmedikleri için olabilir.dünya da türkiye de yakıt fiyatları bu kadar pahalı diğer ülkelerde yakıt bu kadar pahalı olmadığı için lpg ye ihtiyaç duymuyorlar..şu an honda civic in lpg lisi var mesela fabrika çıkışı.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Canım bu arabaya binipte suyuna banmamak olur mu hiç.. :):): :)

Şaka bir tarafa yakıt tüketimi tamamen kullanıcıya doğru orantılı...

 

Katılıyorum; genelde soğuk motorla ( Ti-Vct ) kısa mesafe kullanıyorum; ecomode vites ikazlarına uymama rağmen şehir içi 10-10.5 lt/100 km altına düşüremedim yol bilgisayarını ama şehir dışında fabrika verisine ( 4.8 lt/100 km ) yakın bir veri ( 5.2 - 5.6 lt/100 km ) tutuyor 90 - 100 km/saat hızlarda... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkadaslar selam. peki taktırmam durumunda bana gercekten elle tutulur bir tasarruf sağlar mi performansı çok etkilermi. satmayı dudnmuyorum arabamı gercekten çok seviyorum oyuzden tek secenegim bu.

Halil Bey, öncelikle yılda kaç km yapıyorsunuz? Şahsen aracımı hafta sonları kullanıyorum bu yüzden lpg veya dizel düşünmüyorum bile, elbette çok km yapan arkadaşlar tasarruf amaçlı dizel veya lpg seçeneklerini değerlendirmek zorunda..Ama ecoboostun vermiş olduğu o gücü ayak altında olduğunu bilmek çok güzel...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yılda ortolama 15000 km yapıyorum.seyahat durumuma bağlı. tabikide aracın perfonmansı çok yüksek ve heycan verici.ama tasarruf yapmam gerekiyor diye düşünüyorum artık. eğer gerçekten arabayı aşırı derece olumsuz yönde etkiliycekse taktırmam az binerim. ama değecekse de yaptırmamak mantıklı değil açıkçası 


şbirde şunu belirtmek istiyorum genellikle şehir dışına çıktığımda kullanıyorum ama bu arabaylada 100-120 gitmek iş değil gerçektende 120 den sonra bilen biliyo zaten aracın tüketimi 15-20 lt arası

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Katılıyorum; genelde soğuk motorla ( Ti-Vct ) kısa mesafe kullanıyorum; ecomode vites ikazlarına uymama rağmen şehir içi 10-10.5 lt/100 km altına düşüremedim yol bilgisayarını ama şehir dışında fabrika verisine ( 4.8 lt/100 km ) yakın bir veri ( 5.2 - 5.6 lt/100 km ) tutuyor 90 - 100 km/saat hızlarda... 

bizimki şehir dışında 5,5-6,5 arası şehir içinde ise 6,5-7 yakıyor :) tabii babamın tabiriyle arabayı üzmeden bu değerler... :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizimki şehir dışında 5,5-6,5 arası şehir içinde ise 6,5-7 yakıyor :) tabii babamın tabiriyle arabayı üzmeden bu değerler... :D

 

Şehir içinde o değerleri yakın zamanda yakalamam zor görünüyor; buralar inişli-çıkışlı ve sürekli dur-kalk trafikteyim ayrıca aracın km'si de hala çok az... Yazdan sonra sanırım o değerlere ulaşacağım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şbirde şunu belirtmek istiyorum genellikle şehir dışına çıktığımda kullanıyorum ama bu arabaylada 100-120 gitmek iş değil gerçektende 120 den sonra bilen biliyo zaten aracın tüketimi 15-20 lt arası
 Direkt enjeksiyonlu motorlara yönelik LPG dönüşüm kitleri daha yeni yeni test süreçlerini bitirip son kullanıcıya teklif edilir hale geliyorlar.

EB için hatırladığım Prins DLM sistemi vardı, uygunluğunun test edildiğini okumuştum, ama fiyatları 4000-5000 TL altında değil.

Ayrıca zaten oldukça komplike bir motor yönetim sistemine sahip olan motora bir de kimsenin fazla deneyim sahibi olmadığı yine komplike bir dönüşüm kiti takıldığında her şey yolunda giderse sorun olmayabilir de kimsenin çözemediği problemler baş gösterirse çok üzer. 

Ben hem bakım sorunları, hem işletim sorunları hem de az da olsa motor ömrünü kısaltıcı özelliği nedeniyle LPG'yi ne taktırır ne de tavsiye ederim. 

İlle ekonomi olacaksa einizdeki aracı satıp üzerine 3-5 koyup dizel almaya bakın.

Ekonomi açısından da bakılırsa

Benzin 8 L/100km, yılda 15.000km ile 5700 TL

LPG ort. %20-25 fazla yakarsa  yılda 3900 TL

Kabaca 2-2,5 yılda montaj maliyetini amorti eder, sonrası da kara geçer.

Ancak motor garanti dışı kalır ve dediğim gibi düzensiz çalışma sorunu belirirse kapı kapı dolaştırabilir.

Yani bence HAYIR!

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.