Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Manüel Şanzımanı Yarı Otomatik Kullanmak


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

ben bugüne kadar uzun vadede kullandığım hiçbir araçta bu uygulamanın zararını görmedim aksine yararını gördüm çünkü yan sanayi kullandığım baskı balatalar japon malı arabalarımda en fazla 30000 km dayanıyordu ve uygulamayı alışkanlık haline getirdiğimde 60000 km lere kadar dayandığını gördüm bilen için sıfır zararlı,uygun koşullarda kullanımı, aracın ömrü için öğrenilmesi yararlı bir uygulama gibi görüyorum

emir hacımustafaoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

viteslerin geçmesi için dişlilerin hızlarının aynı olması gerekir. vites kutusunda bunun için senkromeç vardır debriyaja basıldığında iki dişlinin hızını birbirine ayarlar. eskiden bazı kamyonlarda senkromeç olmazdı bu yüzden ara gazı verirler ki devirleri birbirine denklensin.

 

debriyajın görevi burda gücü kesmek senkromeçin görevi devirleri ayarlayarak geçişi kolaylamak. debriyajla gücü kesmezseniz motordan gelen 50-60 bg lik güç dişlinin üzerinde olacak diğer dişlininde üzerinde tekerden gelen güç. Tabi bu güç belkide yüzlerce kilo baskı yapacak malzeme kırılacak kırılmasa bile kılcal çatlaklar olacak gün geldiğinde kolayca kırılacak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Boşa kolay alınıyor, 2den 3e uygun hız ve devirde geçti. 1 ve 2 ye takmaya çalışmak daha zor sanırım baktım zorlanıyor cartlamadan bıraktım. Vites geçirmede önemli olan uygun hız ve devir ama deneme/yanılma yapmadan ve bunları akılda tutmadan zor biraz . Artık bir kaç arkadaşa gösterir hava atarım. Ford özel şanzıman üretti yarı otomatik diye.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.