Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus.golf.v40


Ercan Altunbaş

Önerilen Mesajlar

Keyif olarak alanlara kimsenin diyeceği bir şey olamaz zaten. Arabanın performansı / kalitesi ortada. 

 

Fakat 2 tespitim var. 

 

1-Benzin dizel arasındaki masrafı keyfim için harcıyorum diyebilmek gerekiyor. 

 

2- Kısa/orta vade de satarken ciddi zarara katlanmak gerekiyor. Hatta İstanbul'da arabaya bakıp bu kaçadır diye düşünen vatandaşlarımız arabanın benzinli olduğunu duyunca yürüyüp gidiyor.(sizin için önemli ise kriterdir)  Arabamı alırken (55bine aldım)    sıfır 53bine x paketli şeker kırmızı ecoboost alabiliyordum. Satıcı arkadaş ( ki Aylin Hanım teyit edebilir arabayı) aylardır elimizde satamıyoruz dedi açıkça.Sonradan alanda çok yakıyor diye geri getirmiş bu arada aracı.  Arabanın üzerinde ayın fırsatı falan yazıyordu. :) Bir önceki aracım da ayın fırsatı olduğundan bakmadan geçtim önünden. :) 

 

Alana neden aldın denemez, herkes hesabına göre düşünür alır. Önemli olan aşağı yukarı aldığın aracın durumunu ve piyasasını bilmek. Gerisi alıcının keyfi.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyu açan arkadaştan özür dileyerek benzindeki zammın nedenini açıklayayım:

Bakan Taner Yıldız dünyada en pahalı benzini Norveç'İn kullandığını belirtti. Hal böyle olunca ulusal onurumuzla oynanmasına izin veremeyiz, kaybettiğimiz liderliği en kısa sürede geri almak için bazı fedakarlıklarda bulunmamız doğaldır. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel arabayı sert ve sıkıştırarak kullanmak bize sadece masraf açacağını düşünüyorum tüketimi kenara bırakıp evet birde işin zevk kısmı var. dizel araba c segmentinden bahsediyorum bu arada. arabanın karakterini kaybettirdiği hissine kapılıyorum focusun hissiyatından bahsediyor herkes. gel gelelim tüketime 1.8 110 ps connect kullanıyoruz sırf performansına kapılarak alığımız bi arabaydı eyvallah gidiyoda ama ne kadar sakin kullanırsam kullanayım istanbulda 8-9 lt tüketimi var EB focusunda zevk-ekonomi tarafından bakıldığında iedal bir kombinasyon olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel arabayı sert ve sıkıştırarak kullanmak bize sadece masraf açacağını düşünüyorum tüketimi kenara bırakıp evet birde işin zevk kısmı var. dizel araba c segmentinden bahsediyorum bu arada. arabanın karakterini kaybettirdiği hissine kapılıyorum focusun hissiyatından bahsediyor herkes. gel gelelim tüketime 1.8 110 ps connect kullanıyoruz sırf performansına kapılarak alığımız bi arabaydı eyvallah gidiyoda ama ne kadar sakin kullanırsam kullanayım istanbulda 8-9 lt tüketimi var EB focusunda zevk-ekonomi tarafından bakıldığında iedal bir kombinasyon olduğunu düşünüyorum.

Hayırlı olsun. Çok keyifle kullanacağınız bir araba olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Keyif olarak alanlara kimsenin diyeceği bir şey olamaz zaten. Arabanın performansı / kalitesi ortada. 

 

Fakat 2 tespitim var. 

 

1-Benzin dizel arasındaki masrafı keyfim için harcıyorum diyebilmek gerekiyor. 

 

2- Kısa/orta vade de satarken ciddi zarara katlanmak gerekiyor. Hatta İstanbul'da arabaya bakıp bu kaçadır diye düşünen vatandaşlarımız arabanın benzinli olduğunu duyunca yürüyüp gidiyor.(sizin için önemli ise kriterdir)  Arabamı alırken (55bine aldım)    sıfır 53bine x paketli şeker kırmızı ecoboost alabiliyordum. Satıcı arkadaş ( ki Aylin Hanım teyit edebilir arabayı) aylardır elimizde satamıyoruz dedi açıkça.Sonradan alanda çok yakıyor diye geri getirmiş bu arada aracı.  Arabanın üzerinde ayın fırsatı falan yazıyordu. :) Bir önceki aracım da ayın fırsatı olduğundan bakmadan geçtim önünden. :) 

 

Alana neden aldın denemez, herkes hesabına göre düşünür alır. Önemli olan aşağı yukarı aldığın aracın durumunu ve piyasasını bilmek. Gerisi alıcının keyfi.  

Fakat dizelinde yüksek km.lisine de bakan yok, hatta benzinliden bile çok aşağısına satılan dizellere bir göz atmak yeterli...Belkide ben yanılıyorum ama dikkat ettiğim kadarı ile 40-50 bin km üzeri her 10 bin km  başına en az 1000 TL değer kaybı oluşuyor dizellerde. Şahsen ben 2. el dizel baktığımda kendime belirlediğim kriter en fazla 20000 km civarı daha fazlasına yanaşmam. Çünkü 2 yıl içinde hani dizel ya bol bol gezmem lazım en az 40000 km de ben yaparım etti mi 60000 km.100000' km. de bir dizel bakımları her ne kadar düzenli olursa olsun satış aşamasında piyasa anlayışından kurtulamaz zaten, kurtulsa bile tanıdık bir dostun arabası olacak ki o da ederinden mümkün mertebe aşağı alınacaktır.Benzinli araçta ise hata kusur yok ise bu gibi sorunlar neredeyse dizele oranla %75 daha azdır.Burada ki piyasa anlayışı herkesçe malumdur ''100000 km deki dizele yanaşma sakın''...Birde dizel alınırken benzinliye oranla binlerce TL zaten peşinen fazladan sayıyorsun ona verilecek parayla benzinli ile ne kadar km yapılabilir bunun hesabını da iyi yapmak gerekir.Aslında bu konu karşılıklı uzar gider ama 2014'te AB'ye uyum süreci adı altında dizele yapılacak vergi vs bindiriminin gümbür gümbür ben geliyorum demesi ayrı bir konu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şahsen dizelde kullandım ama EB ile aradaki farkın abartı götürecek kadar olmadığını tecrübe ettim.Hele ki şehir dışında 2012 ağustos ayında İSTANBUL-VAN arası Anadolu Yakasından hareketle, dizelle 360 TL ye 1700 km, 1.6 EB ile 1,5 ay sonra sanırım akaryakıtta cüzi bir zam görmüştü Avrupa yakasından aynı güzergaha 25 km daha fazlasıyla yani 1725 km yol katettim 460 TL'ye...

Herşeyden güzeli de o gücün ayağınızın altında olmasını bilmek çok ayrı bir haz veriyor insana.... :)

Nihat abi yazdin mi bilmiyorum ama yazdiysanda ben gormedim. Neden EBden dizele gectin ? Sebebini ogrenebilir miyim ?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel arabayı sert ve sıkıştırarak kullanmak bize sadece masraf açacağını düşünüyorum tüketimi kenara bırakıp evet birde işin zevk kısmı var. dizel araba c segmentinden bahsediyorum bu arada. arabanın karakterini kaybettirdiği hissine kapılıyorum focusun hissiyatından bahsediyor herkes. gel gelelim tüketime 1.8 110 ps connect kullanıyoruz sırf performansına kapılarak alığımız bi arabaydı eyvallah gidiyoda ama ne kadar sakin kullanırsam kullanayım istanbulda 8-9 lt tüketimi var EB focusunda zevk-ekonomi tarafından bakıldığında iedal bir kombinasyon olduğunu düşünüyorum.

Benim anlamadigim birsey var. Hep dizel arabanin size ekstra masraf cikartabilme ihtimalinden bahsediyorsunuz, gorece olarak haklisiniz da ama ecoboost aracin dizel arabadan bakim anlaminda ne farki var? Almayi dusundugunuz arac turbo.. Yani bahsi gecen asiri bakim gideri olacaksa emin olun ecoboostta da olacak.

Yakit olarak dusunuyorsaniz ne yaparsaniz yapin ayni tarzda kullanilan dizel arac her zaman daha az yakacaktir. 

Connct sinifinin en cok tuketen araci.. 75 likler daha da berbatti.

 

Kendinizi ikna etmek icin bunlari yaziyorsaniz onu bilemem ama rasyonel bir karsiligi olmayan birseyden bahsediyorsunuz. Eger konu olan ekonomi ise ecoboost dizelin eline su dokemez. Kullanim keyfi derseniz eger olayiniz 0-100 falan degilse o konuda da aralarinda fark yok. Sikayet edebileceginiz ilk hizlanma, son hiz ve motor gurultusu.. Bunlar disinda hicbirisi aciklanabilir seyler degil. Ama eger ben bu sefer benzinli alacagim canim oyle istiyor, eyvallah. 

 2014'te AB'ye uyum süreci adı altında dizele yapılacak vergi vs bindiriminin gümbür gümbür ben geliyorum demesi ayrı bir konu.

 

Sanirim arkadas en son kasa focus III dizelden bahsediyor. Yani euro5 emisyona sahip olan DPF sine sahip ve CO2 emisyonu ecoboosttan daha dusuk olan dizelden.. O bindirim ters tepebilir haberiniz olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim anlamadigim birsey var. Hep dizel arabanin size ekstra masraf cikartabilme ihtimalinden bahsediyorsunuz, gorece olarak haklisiniz da ama ecoboost aracin dizel arabadan bakim anlaminda ne farki var? Almayi dusundugunuz arac turbo.. Yani bahsi gecen asiri bakim gideri olacaksa emin olun ecoboostta da olacak.

Yakit olarak dusunuyorsaniz ne yaparsaniz yapin ayni tarzda kullanilan dizel arac her zaman daha az yakacaktir. 

Connct sinifinin en cok tuketen araci.. 75 likler daha da berbatti.

 

Kendinizi ikna etmek icin bunlari yaziyorsaniz onu bilemem ama rasyonel bir karsiligi olmayan birseyden bahsediyorsunuz. Eger konu olan ekonomi ise ecoboost dizelin eline su dokemez. Kullanim keyfi derseniz eger olayiniz 0-100 falan degilse o konuda da aralarinda fark yok. Sikayet edebileceginiz ilk hizlanma, son hiz ve motor gurultusu.. Bunlar disinda hicbirisi aciklanabilir seyler degil. Ama eger ben bu sefer benzinli alacagim canim oyle istiyor, eyvallah. 

 

Sanirim arkadas en son kasa focus III dizelden bahsediyor. Yani euro5 emisyona sahip olan DPF sine sahip ve CO2 emisyonu ecoboosttan daha dusuk olan dizelden.. O bindirim ters tepebilir haberiniz olsun.

 

Mertol abi sen takibi eksik yapmışsın devlet dizele özel bindirim olacak dedi. Direk co2 ile değil..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nihat abi yazdin mi bilmiyorum ama yazdiysanda ben gormedim. Neden EBden dizele gectin ? Sebebini ogrenebilir miyim ?

Sabri, Ecoboostu satıp dizele geçtiğim doğrudur fakat dizelden sonra tekrar Ecoboosta geçtim.İlk Ecoboostu satma nedenim tamamen özeldi bunu forumda bazı arkadaşlarla özelden paylaştım.Dilersen sana da özelden yazabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mertol abi sen takibi eksik yapmışsın devlet dizele özel bindirim olacak dedi. Direk co2 ile değil..

Evet dizele ozel bindirim olacak dedi am aorada bahsi gecen yeni nesil dizellerde degil. Ne yaktigi belli olmayan esni nesil dizeller kastediliyor.. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Aslında tamda bahsettiğim şeyde buydu Partikül filtresi. ve dizellerde egr nin motor ömrünü kısaltması 2 tanıdığımın dpf yüzünden cok canı yandı gaz tepkimeleri falan yıllandıkça isteksizleştiği oldu volkswagende çalıştığım zamanlarda mekanik müdürüyle bu konu hakkında uzun uzun sohbetler etmiştik uzun dizelin motordan ziyade sürekli sevip okşanmak isteyen bir makina olarak tanımlardı iş hizmet meselesi dizel bana ekonomi haricinde başka bir hizmet sağlayamaz. takıntılarım yok ama Sciroccolara uzun kısa yapmayı cok isterim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sabri, Ecoboostu satıp dizele geçtiğim doğrudur fakat dizelden sonra tekrar Ecoboosta geçtim.İlk Ecoboostu satma nedenim tamamen özeldi bunu forumda bazı arkadaşlarla özelden paylaştım.Dilersen sana da özelden yazabilirim.

Yok abicim senin özelin o :) Ben sonra o dizeli satıp tekrar EBye geçtiğini bilmiyordum. Bende kafaya kafaya olursa böyle bir değişim yapabilirim aslında hiç bizimkilere söylemeden :D aynı renk bulurum :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim anlamadigim birsey var. Hep dizel arabanin size ekstra masraf cikartabilme ihtimalinden bahsediyorsunuz, gorece olarak haklisiniz da ama ecoboost aracin dizel arabadan bakim anlaminda ne farki var? Almayi dusundugunuz arac turbo.. Yani bahsi gecen asiri bakim gideri olacaksa emin olun ecoboostta da olacak.

Yakit olarak dusunuyorsaniz ne yaparsaniz yapin ayni tarzda kullanilan dizel arac her zaman daha az yakacaktir. 

Connct sinifinin en cok tuketen araci.. 75 likler daha da berbatti.

 

Kendinizi ikna etmek icin bunlari yaziyorsaniz onu bilemem ama rasyonel bir karsiligi olmayan birseyden bahsediyorsunuz. Eger konu olan ekonomi ise ecoboost dizelin eline su dokemez. Kullanim keyfi derseniz eger olayiniz 0-100 falan degilse o konuda da aralarinda fark yok. Sikayet edebileceginiz ilk hizlanma, son hiz ve motor gurultusu.. Bunlar disinda hicbirisi aciklanabilir seyler degil. Ama eger ben bu sefer benzinli alacagim canim oyle istiyor, eyvallah. 

 

Sanirim arkadas en son kasa focus III dizelden bahsediyor. Yani euro5 emisyona sahip olan DPF sine sahip ve CO2 emisyonu ecoboosttan daha dusuk olan dizelden.. O bindirim ters tepebilir haberiniz olsun.

Ben dizelin çıkaracağı masraftan bahsettiğimi hatırlamıyorum.Yazdıklarımı iyi okursanız piyasa düşüncesinden bahsettiğimi anlarsınız.Ne Ecoboost ile akrabalığım ne de dizel ile hasımlığım vardır.Hem neden kendimi iknaya çalışayım ki almayı düşünmüyorum ki zaten hem kaç kere dizel kullandığım halde 2. EB'umu kullanıyorum? Ben kendimi kandıracak kadar da cahil değilim isteseydim dizelde alabilirdim, 100000 km dizel rağbet görmüyor piyasa anlayışı bu dedim.Dizele vergi bindirimi son 1 yıldır var hatta 2014'ten geçerli olmak üzere çok çeşitli haberler var nasıl ters bindirim olacakmış onu anlamış değilim.Hatta bu konu karşılıklı uzar gider diyede dizel kullanıcılarının da haklı olabilecekleri yönünde açıklamada bulundum. EB'un dizelden kat be kat fazla tüketi mi fazla, performans olarak ta dizelden çok geri bunu mu dememi bekliyorsunuz? Benim rasyonelim böyle düşüncelerimi sizede kabullendirmek zorunda da değilim zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.