Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

215 Lastik Yerine 205 Lastik Kulanmak


Habip Güngör

Soru

öncelikle herkese merhaba,

ben de birkaç gün içinde f3 tdci style paket aracımı teslim alıp bu aileye dahil olacağım.bu araç benim ilk ford deneyimim olacak.internette araştırma yaparken sitenizi bulup f3 ile ilgili hemen hemen bütün soru cevapları okudum.fakat başlıkta belittiğim soruyla ilgili açıklama bulamadım, varsa şimdiden kusuruma bakmayın.

malum kış mevsiminin başındayız, aracı alınca kış lastiği almayı düşünüyorum.lastik fiyatı araştırırken tanıdık bir lastikci 215/55/16 lastik yerine 205/55/16 lastik alabileceğimi, sadece aracın yerden yüksekliğinin 1 cm kadar azalacağını, bunun çok önemli olmadığını, bu tür uygulamalar yaptığını belirtti (maliyeti düşürmek için).

hız göstergesinde farklı hız gözükeceğini ve toplam km göstergesinin farklı değer vereceğini tahmin edebiliyorum.ayda ortalama 1300 km yol yapan biri için bu fark gözardı edilebilir mi? edilirse 215 yerine 205 taktırmak matıklı mıdır?

bu tür uygulama yaptıran veya bilgisi olan cevap yazarsa sevinirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Hadii yaaa!

Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın.

Kasko vardır illa ki, eğer hasar çoksa lastiği de karşılıyormuştur.

teşekkürler.

kasko var, ben hasarı önemli görmemiştim lastiği davlumbazı tampon altındaki plastiği alıp abime gittim kaskoyu kullanmadan yaptıracaktım, arabayı lifte alınca 2-3 gider hasar var baya diyip kaskodan yetkili servise yaptırmaya ikna ettiler sabah götürecekler servise, lastikçiye geri gidip çıkan lastiği ve ve faturayı aldım araştırdığım kadarıyla ödüyormuş onuda ama bakalım ödemezsede iade alıcaklar gibi. diğer parçaları zaten ümit abiden aldım yarın uğrayıp onlarıda geri vericem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeni başlık açmadan buraya ekliyorum...

O lastik yerine bu lastik, bu lastik yerine şu lastik ebadı olur mu diyenlere: http://www.lastiknet...erik.asp?inf=25

Verdiğiniz linki kullanarak bir hesap yaptım, 235/45/17 ebatlı lastiğın çapı bizim orjinal ebatlar ile bire bir aynı çıktı. :D 17 janta geçmeyi düşünenlere duyurulur. Tabi nasıl olur bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben 225/45/17 ebatların daha uygun fiyatlarda olduğunu görüyorum sürekli,

215/50/17, 225/45/17 ye göre daha konforlu olabilir ama ben 17 janta geçersem eğer (inşallah yazlık lastikleri değiştirirken düşünüyorum) 225/45/17 almayı düşünüyorum.

Bridgestone S001 de şu anki hedefim.

Michelin Primacy 3 de olabilir ama s001 i denemek istiyorum.

Pirelli P Zero yu da merak ediyorum ama malesef ülkemizde Pirelli ye olan önyargı ya da izlenim nedeniyle cesaret edemiyorum.

Bunlara ilaveten bahsettiğim lastikler arasında benim sürüş karakterime en uygun lastiğin Primacy 3 olduğunu düşünüyorum.

Ne s001 in, ne de P Zero nun hakkını verecek pilotoja sahip değilim :D :D :D

Bu arada konuyu sapıttırdım galiba :D :D :D

Neyse konuya dönecek olursak kışlık lastikte 205 /55/16 sorunsuzca önerebileceğimiz bir lastik galiba. Genel izlenim de o şekilde. Önerdim gitti o zaman :yazyaz:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

P zero'nun 3 çeşidi var diye hatırlıyorum. Nero ve Rosso'yu kullanan arkadaşım memnun.Ancak S001'in daha yaygın kullanıldığını gördüm ya da bana öyle denk geldi. Bu lastikler bitince bir süre daha araba değiştirmeye karar vermezsek bu konuyu detaylı araştırasım var :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

lastiği genişletirseniz aracınız paçalıkta ister, yoksa ön tekerler kapılara taş atar..

ben lastiği genişletme taraftarı değilim.. + genişleyen lastik kuru zemnde iyi ıslak zeminde kötü sonuçlar verir..

özel üretim veya yarış otoları hariç, bilindik markalara ait binek otomobillerin lastiğini hesaplayın aracın ağırlığıyla..cm başına yaklaşık 14 -16 kg arası dır.

focus 3...21,5 x 4: 86 cm 1310 kg / 86 : 15.2 kg

eski aracım accent era... 18,5 x 4 : 74 : 1133 / 74 : 15.3

bu tamamen benim birçok arabanın lastik ölçü ve ağırlıklarına bakarak bulduğum bir değer..

bir yerlerden okumadım.. otomobil üreticilerine sormak lazım neden böyle diye?

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

lastiği genişletirseniz aracınız paçalıkta ister, yoksa ön tekerler kapılara taş atar..

Bu önemli bir bilgi. Teşekkür ederim.

Ama lansman jantı olan 5 kollu 18 inç jantta sanıyorum 235/40/18 ebatlarındadır. Yani çok çok da sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.

Ancak cm başına düşen ağırlık hesaplamanızı araştırmak gerekebilir. Ama cm başına düşen ağırlık azalsada temas eden cm artacağı için sorun olmayabilir. Yine de araştırmak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.