Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Sony Ses Sistemli Yeni Ford Focus 3 İzlenimlerim


Bora A.

Önerilen Mesajlar

Doğrudur yeni kasa 3.16 i liste fiyatı 39945 euro civarında ama arabada çelik jant bile yok!eli yüzü düzgün bi alet 46000 euro civarında.Aslında benim de aklımı kurcalamıyor diil ama borusanın max.35000 civarında olması gereken arabayı bu fiyatlara çekmesi insanı aptal yerine koyması canımı sıkıyor..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otokoçtaki baş teknisyen telefonla konuşmaktan başka bişey yapmadığından herşeyden de bihaber,okuduğunu bile sanmıyorum....Yalnız Sony yi orjinal olarak sonra taktırmanın maliyetinin 4-5 bine ulaşabileceği söylendi....Üzerindki DAB sistemi bile 2 Bin TL ye satıyorlarmış :::

Hiyar gibi uniteyi falan filan herseyi hatta tesisati falan degistirmeye kalakrsa 4 te tutar 14 te..

alacagin ekran, on panel ve cercevesi. Baska hicbirseye ihtiyacin yok. Center hoparloru takabilmen icin konsolu komple degistirmen gerek. Onun icin degmez. He orjinal olmasa olur dersen cozum cok.

Ben olsam (ki zamaninda ben olmustum) navigasyonlu ekran ile haritayi alip navigasyon takardim. Hem ekran daha buyuk hemde navigasyon opsiyonu var. Yok eger ama daha temiz ve duru ses dinlemekse o zaman hoparlorleri degistirmek yeterli. Ama olayimiz imaj ise cerceve ve on panel ile o is te cozulur.. Bence optimum ve rasyonel olan cozum navigasyonlu ekrandan geciyor. Navigasyonlu olanda zaten renkli ekran ve boyutlari az da olsa sony ile gelenden daha buyuk. ( 5" > 4.2" )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güya şu anda düz titanyumlarda bu sony olmayacak,göya smart donanım alırsanız olabilecek vs vs...Otosan yalanları..Zaten hetireckleri Focusların tamamı snyli olacağından smart donanımı da 1-2 aya kaldırırlar ,ilk focus sattıkları binlerce müşteriye kıs kıs gülerler....Şe....ler....Ama dava açıcam öyle yaparlarsa...Beklemedeyim....Müşteriyi yanıltıcı,aldatıcı ve tüketiciye zarar veren satış politikaları izlediği için Sanayi ve Ticaret Bakanlığına da şikayet edeceğim....

Hicbirsey yapamazsin. Sonucta sana o arabayi o hali ile sattilar. Sende gorerek ve begenerek bedelini odedin aldin. Istedigi zaman istedigi donanimi degistirir. Istersen git marko pasaya sikayet et. Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayrıvca ben her zaman söylemişimdir,ford alacaksanız en donanımlısını almaya çalışın,ilerde asla pişman olmazssınız....

Hala akillanmamissin lem. Sen aldin da ne oldu? Al 1 sene sonra gene birseyler eklendi ve gene eksik donanimli araban oldu.. :)

Bence ne marka olursa olsun araba alirken onemli olan ihtiyaclari ve begenileri iyi belirleyip ona uygun araba almak. Ornegin Ege de yasayan birine isitmali cam satmak insafsizlik. Mugla da ne kar yagiyor ne de adam gibi soguk oluyor. Napayim ben isitmali on cami? Neden onun icin fazladan para odeyeyimki? Ama senin icin gerekli bence. Ankarada kar kis oluyor. Olsa iyi olur. Buralar sicak. Dolayisi ile klima neredeyse surekli full flow da calisiyor. Yani hep deli gibi ufleyecek bu alet. Eee elektronik olsa ne olur? olmasa ne olur? Elektronik klima benim icin yagmur sensorunden daha fazla islevi olan bir alet degil mesela.. Ha parmagimi uzatip kolu cekerek silecegi calistirmisim ha kendi calismis. Ne farkederki? Bunlarin hepsi konfor donanimi. Eder parasini istedikleri surece sorun yok. Ama ederinden cok daha fazlasini odeyeceksem hicbiri lazim degil benim icin.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Haklısı Mertol ....Birde şu şerit talip asistanı olayı kafama takıldı...şimdi bu asistan normal şeritli yollarda geçerli....Bizim gibi ülkelerde e kadar elzem ki..Efndim uyuyunca uyarıyormuş cart curt...Uykusuz çıkma kardeşim yola sende...O pakette tek güzel şey kör nokta...onu almak için de 4,5 Bin TL fazla verilir mi...Verilmez...Yakında kör noktayı yapıp satarlar zaten Çinler ,aynen termomtre gibi...eheeheüüü.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

senin arabada kör nokta var ya bora zaten..napıcan alıp o arabayı o fiyata almak için kör olmak gerekir.... :kıhkıh:

Sadece kör değil kafatasının içinde beyin yerine sünger lması lazım ...Adamlr 72 milya fiyat çekiyor en fulüne..gerçi alanda olmaz artık o fiyata,alacak salaklar aldı zaten (salak ben oluyorum kimse üzerine alınmasın,68.500 TL veren yoksa aranızda benden başka alınmayın,varsa alının ,ama olmadığını bildiğim için rahatça salak diyebiiyorum zaten) ..Bundan sonra bu arabaya en fazla titanyum smart paketli olarak alıp en fazla 58 Bin TL. verilir,daha fazlasın veip alan arkadaşlara da benim salaklar klubüne buyurun diye davtiye yollarım....Kimse üzerine alınıp yanlış anlamasın bu sözlerimi lütfn..Sinirliyim zaten birde tatsız konuşmalar yapmayalım gereksiz alınganlıklar yüzünden.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Keske herkes fikrine sahip çıkıp da ortalık yerde ona bu verilir mı tarzında seyleri kendine saklasa...

Arkadas buraya yazmıyorlar ama rahatsız olup yazanlar var.

Yapmayın artık milletin parası onların

çok dogru ...herkesin aklı fikri kendine ne isterse kaça isterse onu alır...konuşmamak gerek...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

işte gerçeği gören biri daha adamımsın... :kıhkıh:

Eyvallah baba :D Aşk üç harftir B M W ;)

Eski kasadir o veya aslında bulunmayan sıfır donanımlı paket olabilir. Kendim almadım, ciddi almayı düşünen bir arkadasım test sürüsü yapmıştı. O fiyat aldi. Ondeki metalik ızgara bile 1000 Euro, ayrıca Ford daki servis ücretlerini Euro olarak düşünsün alacak. Bunlarda küllük bile parayla satılır.

her iki fiyatta yeni kasa için.e90 kasa 318d fiyat teklifi için gittim öylesine.Eski kasaları satmadıklarını söylediler.Yani fordtaki gibi değil yeni kasası ile eski kasası aynı anda satışta değil :D

Bu arada en boşunda bile kocaman ekran bulunuyor konsolda :D sunroofa 2 bin euro istiyorlar yeni 3 serisinde. 1000 euroya öndeki metalik ızgarayı değil komple krom kiti veriyorlar.Bmw hastasıyım iyi bilirim :) Servis masraflarıda e90 kasa 320d 184 ps için yağ filtre bakımları+işçillik dahil 225 euro idi geçen sene. Çoğu premium marka küllüğü para ile satıyor artık.Ve sıfır araç alacak olsam asla küllük almam.Binenler görünce içmeye kalkıyorlar.Sıfır araç almam o başka melese.

Doğrudur yeni kasa 3.16 i liste fiyatı 39945 euro civarında ama arabada çelik jant bile yok!eli yüzü düzgün bi alet 46000 euro civarında.Aslında benim de aklımı kurcalamıyor diil ama borusanın max.35000 civarında olması gereken arabayı bu fiyatlara çekmesi insanı aptal yerine koyması canımı sıkıyor..

Bence fiyatlar abartılı değil.Bu zamanda 39 bin euroya 3 serisi sahibi olmak ideal..Güçlü turbo motoru var.En boşunda bile bir sayfa donanım var.Çelik jant,çift taraflı elektronik klima gibi şeyler müşterinin isteği doğrultusunda geliyor.Babama sorsanız bizim volvodaki tüm sensörleri,çift taraflı klimayı,xenon farları,6lı cd çaları söker satar yeterki ucuza mal olsun diye..abs ebd esp olsun 2 hava yastığı olsun gerisi boş diyor.cd çalar opsiyon olsun 200 lira istesinler almam diyor :D Kimiside hiç kullanmayacak olsa bile en dolusunu alır.Alınmadık tek opsiyon bile bırakmaz. Yani babam gibi birisi sıfır bmw 316i yi 39.000 euroya boşunu alır.Kimiside yine aynı motora şaseye sahip 316i yi doldururda doldurur 60 bin euroya alır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir süredir seferi idim, forumu çok yakın takip edemedim, ama bu konu epey uçmuş, bir kaç sözüm olacak...

Öncelikle ben de Bora'ya ayrıntılı belgelendirme ve izlenimlerini aktardığı için teşekkür etmek isterim.

İşte İlk Foto....Arabamız bu...TİTANYUM SMART PAKET FOCUS 3 1.0 ECOBOOST ....sedan ve siyah renk.....

img1602ba.jpg

Bu fotoğraf olumsuz şartlarda çekilmiş olmasına rağmen Focus'u çok yakışıklı buldum, demek ki gözüm iyice alışmış, gerçekten hoş görünüyor.

Sony kapağı ,çok şık duruyor....C-Max de de Sony var ama nedense Focus 3 deki Sony çok daha şık geldi bana....Bilmiyorum bakış açısı belki de....

img1584ln.jpg

Burada görüşler ayrılıyor işte, bence çoğumuz SONY logosuna takılıyor ve bir şekilde onunla kaliteyi bütünleştiriyoruz, bana kalırsa ortada tencere kapağı gibi kocaman ve çirkin duran düğmesi ve parlak zemin üzerine dizilmiş küçük ve kullanışsız numara düğmeleriyle ucube bir tasarım.

Bu düğmelerden araba kullanırken telefon numarası girmeyi denediniz mi arkadaşlar?

Eve müzik seti almıyoruz, otomobilde bu tür tasarımlar kolay ulaşılabilir, kolay kullanılabilir, göz almayan ve el yordamı ile kullanılabilecek şekilde tasarlanmış olmalı, aranızda ergonomiyi üniversitede ders olarak almış olan varsa ne demek istediğimi anlar.

Ben klasik sistemi bu bağlamda hala daha başarılı buluyorum, bu görüşte yalnız da olsam umurumda değil...

Basları sonuna kadar açtım....Ne arka kapılarda ne de önlerde hiçbir zırıltı falan olmadı...Yalnız ön kapı tweeterları cızırdama yaptı...Sanırım Sonydeki çıkışlar daha yüksekti....

Aux ve USB kol dayama içine alınmış !!!

Titanyum donanımdan itibaren EL FRENİ KOLU DERİ KAPLAMA !!!

Ana ünite daha önce Mertol'un da yazdığı gibi aynı, çıkışlarda fark olmaması lazım, ayrıca hiç bir üretici çıkışın distorsiyona neden olacağı kadar kötü hoparlörü, özellikle tizde koymaz aracına, eğer cızırdıyorsa ya kaynak bozuktur ya da ses sistemi, aman Ferhat duymasın

USB ve Aux'un yerinin değişmesi çok kişiyi mutlu edecek, doğru adım, araç evrimleşiyor ufaktan.

El freni Avrupa'da iç tasarım paketinde alüminyum kapı eşikleri ile birlikte alınabiliyor cüzi bir rakama, muhtemelen bu araç demo amaçlı olduğu için bu paketle gelmiştir, bundan sonra Titanium'lar deri kaplı el freni kolu ile gelecek gibi bir genelleme yapmayın bence, sonra gene kızarsınız Otosan'a (ve bence haklı olarak).

Arka Stepne halısının bagaj kapağına yakın ortasına kolay kalkması amacıyla bir el tutma halkası koymuşlar...Onun fotosunu çekemedim unuttum maalesef....

Bu benim arabamda var sanırım

116 benzinli 80 binden başlıyor. Sport donanım olursa 90-95 bine gidiyor. Yeni fiyat aldı arkadasım. 75-80 arası alınabilir ancak.

BMW 3 serisi ile başlar, herkesin zevkine saygılı olmaya çalışsam da 116 rekabet amacı ile çıkarılmış, başı kıçı farklı, asla oturmamış, zevksiz ve hedefine ulaşmamış, ham bir tasarımdır. 60.000 TL dahi vermem, özellikle de servis ve yedek parça eziyetine bu model için katlanmaya gücüm yetmez. Geçiniz...

Isıtmalı ön cam artık Tekno Paketin içine alındı..Titanyum X donanımından kaldırıldı...

Benim düz Titanium'da var ısınan cam, yani belki de sadece X pakete ait değil. Mertol sıcakta pek işe yaramıyor demiş, ama nemli ve yağışlı havalarda buğu gidermede çok verimli, olmasından memnunum.

Bir de takıldığım Bora'nın hababam DAB sistem diye adlandırdığı bir şey var.

Kast ettiği muhtemelen klasik 6 hoparlörlü ses sistemi, ama onun DAB özelliği yok, olmasına da gerek yok zaten bildiğim kadarı ile ülkemizde halen dijital yayın da yok (DAB: Digital Audio Broadcasting).

Şimdi yine Almanya'dan örnek vermek gerekirse aracınıza ses sistemini seçerken farklı seçenekler var:

1. Bizde ilk gelen modellerdeki klasik ses sistemi ve 6 hoparlör

2. Sony ön panelli sistem ve 6 hoparlör

3. Sony ön panelli sistem DAB radyolu ve 6 hoparlör

4. 2 ve 3 numaradakilerin Premium hoparlör setlisi (ön ve arka kapılarda bas ve tiz ayrı, ön konsolda orta hoparlör ve stepne yuvasında sub-bas ünitesi olmak üzere toplam 10 hoparlör - bu araçlarda tamir kiti var stepne yok)

Tabii bunlara bir de navigasyonlu sistem eklenecek ama ona girmeyelim şimdilik zaten yeterince karışık.

Bize demo gelenler muhtemelen 2'nin 10 hoparlör versiyonu...

Bora stepne yuvasına baktın mı?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir süredir seferi idim, forumu çok yakın takip edemedim, ama bu konu epey uçmuş, bir kaç sözüm olacak...

Öncelikle ben de Bora'ya ayrıntılı belgelendirme ve izlenimlerini aktardığı için teşekkür etmek isterim.

Bu fotoğraf olumsuz şartlarda çekilmiş olmasına rağmen Focus'u çok yakışıklı buldum, demek ki gözüm iyice alışmış, gerçekten hoş görünüyor.

Burada görüşler ayrılıyor işte, bence çoğumuz SONY logosuna takılıyor ve bir şekilde onunla kaliteyi bütünleştiriyoruz, bana kalırsa ortada tencere kapağı gibi kocaman ve çirkin duran düğmesi ve parlak zemin üzerine dizilmiş küçük ve kullanışsız numara düğmeleriyle ucube bir tasarım.

Bu düğmelerden araba kullanırken telefon numarası girmeyi denediniz mi arkadaşlar?

Eve müzik seti almıyoruz, otomobilde bu tür tasarımlar kolay ulaşılabilir, kolay kullanılabilir, göz almayan ve el yordamı ile kullanılabilecek şekilde tasarlanmış olmalı, aranızda ergonomiyi üniversitede ders olarak almış olan varsa ne demek istediğimi anlar.

Ben klasik sistemi bu bağlamda hala daha başarılı buluyorum, bu görüşte yalnız da olsam umurumda değil...

Ana ünite daha önce Mertol'un da yazdığı gibi aynı, çıkışlarda fark olmaması lazım, ayrıca hiç bir üretici çıkışın distorsiyona neden olacağı kadar kötü hoparlörü, özellikle tizde koymaz aracına, eğer cızırdıyorsa ya kaynak bozuktur ya da ses sistemi, aman Ferhat duymasın

USB ve Aux'un yerinin değişmesi çok kişiyi mutlu edecek, doğru adım, araç evrimleşiyor ufaktan.

El freni Avrupa'da iç tasarım paketinde alüminyum kapı eşikleri ile birlikte alınabiliyor cüzi bir rakama, muhtemelen bu araç demo amaçlı olduğu için bu paketle gelmiştir, bundan sonra Titanium'lar deri kaplı el freni kolu ile gelecek gibi bir genelleme yapmayın bence, sonra gene kızarsınız Otosan'a (ve bence haklı olarak).

Bu benim arabamda var sanırım

BMW 3 serisi ile başlar, herkesin zevkine saygılı olmaya çalışsam da 116 rekabet amacı ile çıkarılmış, başı kıçı farklı, asla oturmamış, zevksiz ve hedefine ulaşmamış, ham bir tasarımdır. 60.000 TL dahi vermem, özellikle de servis ve yedek parça eziyetine bu model için katlanmaya gücüm yetmez. Geçiniz...

Benim düz Titanium'da var ısınan cam, yani belki de sadece X pakete ait değil. Mertol sıcakta pek işe yaramıyor demiş, ama nemli ve yağışlı havalarda buğu gidermede çok verimli, olmasından memnunum.

Bir de takıldığım Bora'nın hababam DAB sistem diye adlandırdığı bir şey var.

Kast ettiği muhtemelen klasik 6 hoparlörlü ses sistemi, ama onun DAB özelliği yok, olmasına da gerek yok zaten bildiğim kadarı ile ülkemizde halen dijital yayın da yok (DAB: Digital Audio Broadcasting).

Şimdi yine Almanya'dan örnek vermek gerekirse aracınıza ses sistemini seçerken farklı seçenekler var:

1. Bizde ilk gelen modellerdeki klasik ses sistemi ve 6 hoparlör

2. Sony ön panelli sistem ve 6 hoparlör

3. Sony ön panelli sistem DAB radyolu ve 6 hoparlör

4. 2 ve 3 numaradakilerin Premium hoparlör setlisi (ön ve arka kapılarda bas ve tiz ayrı, ön konsolda orta hoparlör ve stepne yuvasında sub-bas ünitesi olmak üzere toplam 10 hoparlör - bu araçlarda tamir kiti var stepne yok)

Tabii bunlara bir de navigasyonlu sistem eklenecek ama ona girmeyelim şimdilik zaten yeterince karışık.

Bize demo gelenler muhtemelen 2'nin 10 hoparlör versiyonu...

Bora stepne yuvasına baktın mı?

Bende herkesin zevkine saygı duymaya çalışsamda...sizin gibi başıkıcı belli değil demiyorıum ama...hangi arabanın hangi seriyle başladığı ve kimin ne aldığı da çok umurum değil...ben kendi görüşümü ortaya koydum. hepimiz farklı begenilere sahip insanlarız sonuçta...bunu sokaga çıkınca anlamak zor değil...zaten herkes ne focusa biniyor nede bmw ye herkesin kendine uygun maddi manevi özelliklerine göre kalbinde yatan bir aslan vardır..benimde bu yatıyor alırım almam ama...ham derken sankim piçmodel gibi de denilirse bozulurum kimsede kusura bakmasın....

Tevfik Bardakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.