Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hız Kontrol Ve Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı Arasındaki Fark Nedir?


Fazıl Arslangiray

Soru

Arkadaşlar dün yolda hız sınırlandırıcığı ayarlamaya çalışırken babam gazdan ayağını çekmesine rağmen ben sınırı yükselttikçe araba hızlanıyor dedi. telaş yaptık... okudum kılavuzu ama anlayamadım birşey...:) aynı mıdır farklı mıdır bana yardımcı olur musunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Uyarı vermiyor.. Siz gazı kökleseniz de o hızı hiç geçmiyor.. gaz o hızdan sonra tepki vermiyor, işlemiyor..

 

gazı kökleyince geçmiyor mu? bazı araçlarda güvenlik için kökleme durumunda geçiyor. yani ani bi durum oldu hızlanmak gerekti devreden çıkartmakla uğraşmak yerine gazı köklüyorsun. focusta varmı yokmu emin değilim.

 

birde yokuş aşağı ayarlanan hızdan daha yüksek hıza çıkabiliyor, mesela 50ye ayarlı çok dik bir rampadan inişte o hızı geçebilir bu durumda sesle uyarıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

gazı kökleyince geçmiyor mu? bazı araçlarda güvenlik için kökleme durumunda geçiyor. yani ani bi durum oldu hızlanmak gerekti devreden çıkartmakla uğraşmak yerine gazı köklüyorsun. focusta varmı yokmu emin değilim.

 

birde yokuş aşağı ayarlanan hızdan daha yüksek hıza çıkabiliyor, mesela 50ye ayarlı çok dik bir rampadan inişte o hızı geçebilir bu durumda sesle uyarıyor.

 

Walla hiç dibine kadar basmadım ama epey bir basınca da çıkmadı sınırlayıcıdan.. sınırlayıcı hiç kullandığım birşey değil, sadece 1 kez deneme amaçlı devreye almıştım. müsait bir anda denerim..

 

Yokuş aşağı hissedilir derecede motor freni uyguluyor ve hızı sabit tutmaya çalışıyor ama bazen aşmaması imkansız hale geliyor. ama aştığı zaman hiç sesli uyarı almadım.

 

 

bence hız sabitleyici kullanmak kazaya yol açabilir .Çok karışık birşey el gazı  :)

ani birşey olursa insanın eli ayağı birbirine dolanır 

 

Sabitleyici değil de sınırlayıcı diyecektin sanırım.. zira sabitleyicide gaza basarsan hızlanır, ayağını gazdan çektiğinde ayarladığın hıza geri döner. frene bastığında ise devreden çıkar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

gazı kökleyince geçmiyor mu? bazı araçlarda güvenlik için kökleme durumunda geçiyor. yani ani bi durum oldu hızlanmak gerekti devreden çıkartmakla uğraşmak yerine gazı köklüyorsun. focusta varmı yokmu emin değilim.

birde yokuş aşağı ayarlanan hızdan daha yüksek hıza çıkabiliyor, mesela 50ye ayarlı çok dik bir rampadan inişte o hızı geçebilir bu durumda sesle uyarıyor.

Kökleyince kapanıyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Limitörün açık olduğunu unutursanız kısa süreli şaşkınlık yaşıyorsunuz, hatta ben panik olmuştum araba yokuşta çekmiyor gibi olunca da farkına varınca rahatlamıştım. Buna rağmen herhangi bir şekilde kazaya sebep verecek bir olay yaşanacağını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Elin ayagina dolasmaz aksine super birsey dalginlikla suratlenmd olmuyor araclarda aradigim en bas ozellik hiz sabitleyici sehir icinde bile ddvamli kullanirim. Eski puntomda yoktu surekli gaz pedaliyla oynuyordum seytan durtuyordu. Ama hizi sabitleme olunca hizi sabitleyip keyfime bakiyorum. Boyle hayali olmaz al araci cik otobana dene hepsini guzelce hiz 50 de iken 150 ye sabitleyemezsin zaten 150 ye sabitlemen icin 150 ye once bi cikman gerek. Ama 150 km hizi kaydedip 50 km de giderken reset tuduna basip 150 ye alabilirsiniz bir deneyin bakalim deneye deneye ogrenirsiniz :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Elin ayagina dolasmaz aksine super birsey dalginlikla suratlenmd olmuyor araclarda aradigim en bas ozellik hiz sabitleyici sehir icinde bile ddvamli kullanirim. Eski puntomda yoktu surekli gaz pedaliyla oynuyordum seytan durtuyordu. Ama hizi sabitleme olunca hizi sabitleyip keyfime bakiyorum. Boyle hayali olmaz al araci cik otobana dene hepsini guzelce hiz 50 de iken 150 ye sabitleyemezsin zaten 150 ye sabitlemen icin 150 ye once bi cikman gerek. Ama 150 km hizi kaydedip 50 km de giderken reset tuduna basip 150 ye alabilirsiniz bir deneyin bakalim deneye deneye ogrenirsiniz :)

 

 

Öyle olmadığını biraz deneyim kazanınca anlarsın...

bu özelliği kullanabilmek için en az kaç km hızla gitmek lazım ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hız sabitleyici 30 km/h geçtikten sonra çalışıyor

Üst limit güçsüz motorlarda 180, 1.6 EB'da 200 km/h

Hız sınırlayıcı kökleyince tekrar aynı hıza düşene kadar devre dışı kalıyor. Bu süreçte bilgi ekranındaki ayarı göstergesinin üzeri çizili oluyor.

İstemeden aşılırsa (yokuş aşağı örneğindeki gibi) hem göresel yanıp sönerek hem de sesli uyarı veriyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben f2 de 30 la falan gidiyordum cc ile. 2. viteste :) 

kazaya sebebiyet vermez frene, debriyaja, gaza bastığın an hatta dokunsan inaktif konuma geçiyor :) 

Kusura bakmayın postların hepsini okuyamadım ama hız sınırlayıcı mı var f3 de. Yani 110 km'ye sınırladın o hızı geçemiyor musun ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben f2 de 30 la falan gidiyordum cc ile. 2. viteste :)

kazaya sebebiyet vermez frene, debriyaja, gaza bastığın an hatta dokunsan inaktif konuma geçiyor :)

Kusura bakmayın postların hepsini okuyamadım ama hız sınırlayıcı mı var f3 de. Yani 110 km'ye sınırladın o hızı geçemiyor musun ?

 

Var.Arada sırada donanımlara bi göz at. Baban bi gün sorar nasıl focusçusun der.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.