Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.6 Comfort Focus 180Km/h'ı Geçmiyor?


ömer kaya

Soru

bende 2011 mart da focus aldım gözüm kapalı ama sonra farkettim ki araba 180 ni geçemiyor:) yokuş aşağı 200km/h yapıyor ama normal yolda 180 km/h zor yapıyor. satabilsem hemen golf alıcam ama focus bu bölgede çok tutulan bir araba değil eskişehir de yani.:(

merhaba arkadaşlar

Belki inanmayacaksınız ama focusumu alırken, jetta hariç olmak üzere diğer rakipleri ile karşılaştırmadım. ne arayıp fiyatlarını sordum, nede bayiye gidip diğer araçları inceledim. Gözü kapalı aldım derler ya hani işte öyle. Kadere kısmet dedik, bu araç bu kadar övülüyor, hayran kitlesi var, hadi hayırlısı 1 günde alıverdim arabayı.Çok zenginim ya !

Karar verirken jettayı incelemiştim ve test sürüşü yapmıştım. Gerçektende çok güzel araba. bagaj ve iç mekan genişliği bu araçlar içerisinde en fazla olanı. fiyat 56 bindi iki ay önce tdi trend modeli. ancak direksiyondan radyo kumandası bile yok. Üstüne üstlük bir kuruş bile inmediler. Bende fiyatının arabası değil diyerek ayrıldım.

Fluence yolcu olarak binmiştim, ancak pek ısınamadı içim fluence. bende bayiye gidip araştırmadım bile.

Bir müddet sonra gittim forda. Nasıl aldığımı ben bile anlamadım. Aldıktan sonra diğer araçlar nasıldı acaba? corolla, civic, fluence ? tabi içime bir kuşku düştü.

sonra reno bayiinden fluencin eşdeğer modelinin fiyatını aldım, focusu hesaplı almışım.

sonra corolla ile karşılaştırdım iç mekan ve bagaj hacmi olarak neredeyse ikiside aynı.

sonra civici inceledim. hem iç mekan genişliği hem ön konsol olarak focus daha iyi.

en nihayetinde içim ferahladı. Gerçektende rakiplerinden daha üstün bir arabayı rakiplerinden birazdaha uygun fiyata almışım, hemde bagajı ve iç mekanı diğerlerinden dar diye düşünürken jetta ve fluence hariç olmak üzere diğerleri ile aynı ve hatta civicten daha iyi olduğunu gördüm.

tabi aracı satın alırken internetten karşılaştırmalı yorumlar aradım ancak pekde öyle yardımcı olacak yorumlar yoktu. Eğer bu araçları karşılaştırma imkanına sahip olmuş arkadaşlar sürüş deneyimlerini ve incelemelerini yazarlarsa inanıyorumki araç sahibi olmayı düşünenlere büyük bir fayda sağlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yanlış anlaşılma değil yaklaşımınız ters biraz; 180 i geçmiyor böyle araba mı olur değil, aracımın bir sorunu mu var deseniz daha iyi olurdu.

Tekrar söyleyeyim altınızdaki araca emsal olan 1.6 benzinli motorlu golf 200 ü değil 180 i bile ancak şartlar çok uygunsa görebilir çoğu zaman göremez.

aracınız 180 ile giderken kaç devirde oluyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

neden yalan söyleyesinizki:) ama bende yalan söylemem için gerekçe yok çünkü benim focusum var kendi arabamı niye kötüleyeyim şimdi focusum bahçede .ve 200 ü geçecekmi diye çok zorladım bir kere yokuş inişinde geçti. ama elinizde öyle bir belge varsa bana verilen araba arızalı .ben sorunu anlamaya çalışıyorum fokusa çamur atmaya çalışmıyorum . eğer arabada bir arıza varsa ve focus kullacaksam memnun olurum çünkü ben focusu şekil olarak seviyorum :)

Tamam yukardaki resme cevabınız var mı ?

Biz yalan mı söylüyoruz yani :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

neden yalan söyleyesinizki:) ama bende yalan söylemem için gerekçe yok çünkü benim focusum var kendi arabamı niye kötüleyeyim şimdi focusum bahçede .ve 200 ü geçecekmi diye çok zorladım bir kere yokuş inişinde geçti. ama elinizde öyle bir belge varsa bana verilen araba arızalı .ben sorunu anlamaya çalışıyorum fokusa çamur atmaya çalışmıyorum . eğer arabada bir arıza varsa ve focus kullacaksam memnun olurum çünkü ben focusu şekil olarak seviyorum :)

Neden bu sekilde cevap aldığınızı 2 kez arkadaslar yazmış . :)

Ayrıca yazdığınız konu alakasız

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konuyu değiştireyim :)

geçen gün ablamın şirket arabası dizel jetta kullandım...2011 sanırım...böyle bir debriyaj görmedim yahu :) trafikte sol ayağı felç eder cinsten... vites geçişleri de focus kadar rahat değildi..belki ablamın arabasında sorun vardır...

Amcaoğlumda 2011 polo var geçen gün arabasını çekivereyim bi araba çıkacakmış önünden bindim ve debriyaja basıyorum kazık gibi sonra amcaoğluna dedim senin debriyaj bozuk bilader çok sert sonradan öğrendim ki bozuk değil normalmiş e yuhh dedim :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

deviri hatırlamıyorum ama kırmızı bölgeye çok az kalıyor. düz bir yolda deniyorum ayağımı gazdan çekmeden 180 ne geliyor sonra minim oynamıyor.burda ters anlaşılma var ben bir araba şirketinde falan çalışmıyorum hergün hastanede gördüğünüz dr.dan biriyim. şekil olarak en beğendiğim arabada mondeo focus fiesta gibi ford arabaları .olurda imalat hatası olur bir şekilde benim arabama denk gelir

Yanlış anlaşılma değil yaklaşımınız ters biraz; 180 i geçmiyor böyle araba mı olur değil, aracımın bir sorunu mu var deseniz daha iyi olurdu.

Tekrar söyleyeyim altınızdaki araca emsal olan 1.6 benzinli motorlu golf 200 ü değil 180 i bile ancak şartlar çok uygunsa görebilir çoğu zaman göremez.

aracınız 180 ile giderken kaç devirde oluyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben 20 yıldır araba kullanıyorum :) dediğin gibi reno flash, brodway ekonomyk motor bile 170 basıyor zaten terslik orda. :)

Benim 98 model Renault 19 Europa'm var. Ben onunla bile 170 görüyorum lpg de, siz satıp Golf alın. Böyle Focus mu olur. Focus dediğin Admininki gibi olacak. :D :D :D

Ayrıca vitesleri doğru değiştireceksin falan demiş Yakup. Focus o motorla 5. vites 90 la giderken bile vites değiştirmeden toplaya toplaya 180-190 km yi görür.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim 1.4 80 beygirlik Focus bile düzde 180-190'ı görüyordu.

Gerçi bir yada 2 kez görmüştür o hızları aracımda, araç genelinde sorun yoksa bence problem edilecek birşey değil. Hergün 180-200 basacak değiliz, ona uygun yolda yok gibi birşey zaten ülkemizde.

Belki sizin kadranda bir sorun vardır, bakılması gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ömer Bey,

Açtığınız konunun yeri yanlış, yaklaşım biraz dolaylı ve algılama farklı olmuş.

Birkaç cümle ile konuyu bitirelim, ya da farklı bir başlıkta devam edelim (admin taşıyabilir gerekirse)

  1. Yakınmanızda haklısınız, yani benzinli atmosferik 1.6 Focus kadranda son hızda 210 km/h sürati (fabrika verisi 198) normal şartlarda görebilmeli (bunun yasal olarak nerede ve nasıl yapılabileceği konumuz dışı).
  2. Anormal şartlar ne olabilir (ilk aklıma gelenler): Mesela ters rüzgar, yüksek hızlarda rüzgar direnci çok yükselir ve ters rüzgar hızı çok etkiler, düşük lastik basınçları, bakımsız motor, kalitesiz yakıt, fark etmediğiniz kadar hafif bir yokuş varlığı.
  3. Bu şartların söz konusu olmadığından eminseniz motorla ilgili bir sorunu düşünmek lazım. Genelde üretim sürecinde gücün farklı modeller arasında %10'a varan düzeylerde artı eksi yönde değişimi söz konusu olabiliyor, Her ne kadar güncel üretim standartlarında bu farklar azaldı ise de fabrika çıkışın 125 PS aracın teorik olarak 113 PS olarak çıkması olası. Ancak durum böyle dahi olsa yine de söz konusu hıza ulaşması kolaylıkla mümkün olmalı.
  4. Hal böyle olunca ister istemez motorda sıkıntıyı düşünmek lazım. Neler yapılabilir? Yazılım güncellenmesi talep edebilirsiniz, servisi performans kaybı olduğuna ikna etmeye çalışabilirsiniz, eş değer bir araç bularak dyno testi karşılaştırmalı olarak inceleyebilir ve fark varsa önce servise sonra da Otosan'a iletebilirsiniz. Ama sonuçta bu konu ile uğraşmaya hiç hevesli olmayan bir grupla karşı karşıya olacağınız kesin.
  5. Toyota fabrika verisi son hızı 175 km/h'dır, ve normal şartlarda kadran olarak 190'ı geçmesi beklenemez.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ömer Bey,

Açtığınız konunun yeri yanlış, yaklaşım biraz dolaylı ve algılama farklı olmuş.

Birkaç cümle ile konuyu bitirelim, ya da farklı bir başlıkta devam edelim (admin taşıyabilir gerekirse)

  1. Yakınmanızda haklısınız, yani benzinli atmosferik 1.6 Focus kadranda son hızda 210 km/h sürati (fabrika verisi 198) normal şartlarda görebilmeli (bunun yasal olarak nerede ve nasıl yapılabileceği konumuz dışı).

  2. Anormal şartlar ne olabilir (ilk aklıma gelenler): Mesela ters rüzgar, yüksek hızlarda rüzgar direnci çok yükselir ve ters rüzgar hızı çok etkiler, düşük lastik basınçları, bakımsız motor, kalitesiz yakıt, fark etmediğiniz kadar hafif bir yokuş varlığı.

  3. Bu şartların söz konusu olmadığından eminseniz motorla ilgili bir sorunu düşünmek lazım. Genelde üretim sürecinde gücün farklı modeller arasında %10'a varan düzeylerde artı eksi yönde değişimi söz konusu olabiliyor, Her ne kadar güncel üretim standartlarında bu farklar azaldı ise de fabrika çıkışın 125 PS aracın teorik olarak 113 PS olarak çıkması olası. Ancak durum böyle dahi olsa yine de söz konusu hıza ulaşması kolaylıkla mümkün olmalı.

  4. Hal böyle olunca ister istemez motorda sıkıntıyı düşünmek lazım. Neler yapılabilir? Yazılım güncellenmesi talep edebilirsiniz, servisi performans kaybı olduğuna ikna etmeye çalışabilirsiniz, eş değer bir araç bularak dyno testi karşılaştırmalı olarak inceleyebilir ve fark varsa önce servise sonra da Otosan'a iletebilirsiniz. Ama sonuçta bu konu ile uğraşmaya hiç hevesli olmayan bir grupla karşı karşıya olacağınız kesin.

  5. Toyota fabrika verisi son hızı 175 km/h'dır, ve normal şartlarda kadran olarak 190'ı geçmesi beklenemez.

Arkadaşta 100 ps otomatik Focus var olabilir mi ? :P

Konuyu Böldüm :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yazılım güncellemesi yapın tabi bundan önce dyno testinde siz 180 le gidiyorken verinin kaç km/h gösterdiğine bilgisayardan bakınız sıkıntı göstergelerde olabilir bazı ibre türlerinde %10 sapmalar olabiliyor lastik ebatlarınız fabrika orjinal çıkışımı??

%10 demek 20 km/h fark demek siz 180 ile gidiyorken aslında daha yüksek bir hız algılanıyor olabilir cem beyin yazdığı yazı çok açıklayıcı olmuş umarım sıkıntınız gider ama şahsi kanaatim aracın yazılımsal bir sıkıntısı mevcut

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende arabamı ilk otabanda denerken, öylesine meraktan basayım dedim, gerçekten aynı olay bendede vardı, normalde performanslı kullanırım, ne yaptıysam katran olarak 180i geçemedim, açıkcası hiç beklemiyordum, tabi ben şaşırsamda normal karşılıyorum, klima açık lpg mevcut yol şartları ancak bukadardır, olsun olsun max 190 ı görür, yani bir sorun olduğunu düşünmüyorum, katran 240 olunca insan ister istemez enazından performans olarak 200 ü geçer diye bekliyor ama zor tabi. golfun yerini tutmayacağı aşikar, ama ben son derece memnunum.

not: lpg prins performans benzin ile farkedilmeyecek kadar düşük.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende arabamı ilk otabanda denerken, öylesine meraktan basayım dedim, gerçekten aynı olay bendede vardı, normalde performanslı kullanırım, ne yaptıysam katran olarak 180i geçemedim, açıkcası hiç beklemiyordum, tabi ben şaşırsamda normal karşılıyorum, klima açık lpg mevcut yol şartları ancak bukadardır, olsun olsun max 190 ı görür, yani bir sorun olduğunu düşünmüyorum, katran 240 olunca insan ister istemez enazından performans olarak 200 ü geçer diye bekliyor ama zor tabi. golfun yerini tutmayacağı aşikar, ama ben son derece memnunum.

not: lpg prins performans benzin ile farkedilmeyecek kadar düşük.

En iyi lpg markasınıda taksanız aracınıza en az yüzde onluk bir performans düşüşü olucaktır ki en son hız olarak 200 km gören bir aracın tüpte 180 km hızı görme oranına denk gelir yüzde 10.

Size bir örnek eniştem 2000 model 120 bglik honda civic aracına en iyisinden tüp taktırdı.Dyno testinin sonucuna göre tüp takılmadan önce 118 bg gören araç tüp takıldıktan sonra 102 bg lik bir değer gösterdi.Demek isteğim anlaşılmıştır umarım.

Sıvı ile gaz asla aynı performansı vermez fizik kanunu biri daha yoğun biri daha hafif.Biraz düşünün bu söylediklerimi.

Aracınızda sorun yok sorun siz ekonomik olması için tüp takmışsınız ki en doğal hakkınız aynı zamanda performansta istiyorsunuz yaklaşımınız yanlış bence

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.