Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım yükleniyor

Mayıs anketi yükleniyor

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Sign in to follow this  
Yakup Çağatay

(2008-2011) Focus 2 40 Bin Km / 4 Yıl Sonrası Sorun Ve Çözümleri

Recommended Posts

Merhaba,

40 bin km'ye dayanmış ve 4 yılı aşmış (52 ay) aracımızda yaşadığımız sorunları ve yıpranmaları göstermeye çalışacağım..

Resimleri tıklayarak büyütebilirsiniz.
 

Tüm teypler 1 hafta içinde bu hale geliyor...Güneş yansımalarında görmek sıkıcı..

 

post-1-0-47589900-1340907512_thumb.jpg

 

 

Vites Topuzu : Tarz ve kalitesini çok severim ama yıpranıyor.

 

 

post-1-0-74800000-1340907514_thumb.jpg post-1-0-07892600-1340907517_thumb.jpg

 

 

Klima ve Teyp üstündeki boyalar zamanla şişip dökülebiliyor.. (Araç nemli bölgede kullanılıyor etken olabilir)

 

Bunları müşteri memnuniyeti kapsamında hafta içi yaptırmayı planlıyorum.

 

post-1-0-55885500-1340907519_thumb.jpg post-1-0-64808700-1340907534_thumb.jpg

 

 

post-1-0-39451400-1340907822_thumb.jpg

 

 

Dashboard üstündeki gizli bölme, burası sık kullanım sonrası tırnağı kırılıyor bunu bildiğim için kesinlikle lazım olmadıkça kullanmıyoruz.. bu sebeple sorun yaşanmadı ama yaşanan parçalardan bir tanesi.

 

 

post-1-0-41830600-1340907526_thumb.jpg

 

 

Bu sorunu daha önce okumadım ama ben yaşadım, bagajdaki stepne bölümünün ıslanıp pas olduğunu gördüm ve araştırdık serviste her yere su tutarak test ettik; Stopların altındaki slikon/conta eskimiş su geçiriyordu.2 adet vidayı sökerek dediğim kısma ulaşabilirsiniz. Çözüm: Su geçirmez özellikli siyah slikon çekildi.

 

post-1-0-56380100-1340907521_thumb.jpg

Bu çözüm sonrası servisten çıktık akşam gezerken baktık ki ampül yanmıyor; kapalı olan servis'i müdürü arayarak açtırdık Focus II Hb araçtan ampül söktük geçici olarak yola bu ampül ile devam ettik, Focus'un bu ampül'ü zor bulunur (kırmızı boyalı olan) sipariş edildi gelene kadar ampül'ü oje ile boyadım ve öyle kullandım..

 

 

post-1-0-07023200-1340907529_thumb.jpg

 

 

Arka kapı perdelerindeki problem; bir çok kullanıcı bunu sert bırakarak kırabiliyor, geçenlerde kim olduğu belirsiz bir vatandaş bu parçayı çıkarttırmış !?! Neyseki kırılmamış parça yerine taktım (içine kaçan perdeyi Kalın Tığ (Resim) ile çıkarttım)

 

 

post-1-0-34054800-1340907524_thumb.jpg post-1-0-80638300-1340907531_thumb.jpg

 

 

 

Focus II'lerin kronik sorunu olan arka kapı kilit sesi, çözümü: değişim :)

 

 

 

1 defa değiştirildi şimdi yine başladı. Eskisi arka, simdi ön ses getiriyor

Videosu:

 

Çift kilit yapıldığı an ses geliyor.Tek kilitde bulunmuyor.

 

 

 

 

 

 

Ön farlarda ''beyaz lekeler'' de Focus II'lerde çokca görülmüştür.Bende çok fazla olmadığı için değişim yaptırmadım.

 

Elimde resim yok maalesef.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar...
Sizlerde bilgi ve resimlerle katkıda bulunabilirsiniz :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klima ve Teyp üstündeki boyalar zamanla şişip dökülebiliyor..

Bunları müşteri memnuniyeti kapsamında hafta içi yaptırmayı planlıyorum.

aynı durumdan bende muzdaripim, ne kadar maliyet çıkar acaba ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ön cama su fışkırttığımda kaporta üstünde su lekeleri oluyor, fiskiyeleri kaportaya değilde silecek altına yapsalarmış keşke.

Diğer bir konu ise, şoför koltuğunda tıkırdama sesi vardı, serviste yaptırdım. Kronik olduğunu söylediler.

 

koltuk mekanizmasının vidaları ve hareketli parçaları yağlanarak, sorun şimdlik çözüldü. Şuan çok iyi durumda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benim direksiyondaki parlak kaplamalar kenarlarından biraz kalktı, vites topuzundaki kaplamalarda biraz kalktı, fıskiyelerdeki sıkıntı bendede oluyor, kaputun üstü leke oluyor..sol arka fren lambasına gözünüz gibi bakın arkadaşlar 35 tl ye aldım :) şu contaya bende bi bakıyım Yakup..kırmızı renkli ve yuvalı olduğu için hiç bir elektrikçide bulamadım paşa paşa servise gittim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aynı durumdan bende muzdaripim, ne kadar maliyet çıkar acaba ?

Komple ünite değişirse maaliyetli olur ki öyle olacak gibi..Bakalım hafta içi gideceğim kısmetse..Öğreniriz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arka kapı kilit ve tuşları değişirmek için servis'e gidecem 4 yıl garantisi 4 ay önce bitti. Musteri memnuniyet olayından yaptırmaya çalışacağım. Gel bakalım yazı yazalım dedi müdürümüz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sat gitsin artık uğraşma yazıktır...al bi f3 artık...yada golf..... :kıhkıh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arka kapı kilit ve tuşları değişirmek için servis'e gidecem 4 yıl garantisi 4 ay önce bitti. Musteri memnuniyet olayından yaptırmaya çalışacağım. Gel bakalım yazı yazalım dedi müdürümüz.

O yazının bir kopyasını da biz alalım :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Birde resimde görünen arka kapı altını autokınge miini onarım yapmaktan hersene gına geldi..F3 lerde böyle bi sıkıntı yokm sanırım, gerçi diğer F2 lerede bakıyorum, galiba sadece bende var. :mad:

 

Kapı altları dahil bi 3-5 sene sonra boya attırak zorunda kalacam gibi...Yada sağ-sol etek yaptıracam..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arka kapı kilit ve tuşları değişirmek için servis'e gidecem 4 yıl garantisi 4 ay önce bitti. Musteri memnuniyet olayından yaptırmaya çalışacağım. Gel bakalım yazı yazalım dedi müdürümüz.

yakup bi sonuç aldın mı ? gönderdiğin yazıdan ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

yakup bi sonuç aldın mı ? gönderdiğin yazıdan ..

Ben yollamayacağım ki, Servis'e gidince onlar yazacak. Daha gitmedim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben yazılanlardan ziyade, kapı kasma seslerinden ve yine kapıların kapınırken bıraktıkları sesten rahatsızım.Kasislerden geçerken kapılar conta sürtünme sesi benzeri sesler çıkartıyor.Unutmadan birde direksiyonum soyuldu, onu da 1 ay içinde deri kaplatmayı planlıyorum. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu soyulma olaylarini ilk defa duyuyorum bende boyle birsey olmadi cok sukur benim ust goz tirnagi da kirildi gecen ay yaptirdim allaha emanet duruyor bi dahakine yenisini alirim artik.

Sizdeki ampuller cift duylu asil sikinti x paketliler de. Bizdekiler tek duylu hic bir yerde bulamadim, siparis etmek zorunda kaldim.

Perde kapaliyken o tutma zimbirtisi arka kapi legen plastigi oldugu icin carpip ses yapiyor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Beklentiler her zaman karşılanmıyor: Birinci sınıf ürünlerin “iyi” sonucu yalnızca Dunlop ve Pirelli‘ye verilmiş. İyiler arasında bir de Michelin markası olan Kleber mevcut.
       
      2019 kış lastiği testinin bir parçası olarak ADAC, küçük sınıfı araçlar için en çok satan boyut olan 185/65 R15 T‘nin 16 lastik modelini kapsamlı bir şekilde test etti.  Sınırlı olarak, test sonuçları sınıfındaki “komşu” boyutlara da aktarılabilir. Buradan yola çıkarak test sonuçlarını 175/65 R15 T, 195/60 R15 T ve 205/60 R15 T için de geçerli olarak düşünebilirsiniz.
       
      Tavsiyeler ve tam liste: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-adac-kis-lastigi-test-sonuclari-185-65-r15-t/
       
      Ayrıca, ortasında kar taneciği bulunduran üç tırtıklı dağ piktogramı (Alpin), 1 Ocak 2018’den itibaren üretilen tüm kış lastiklerinde zorunludur. M+S yetersiz.
       
      İlk 3

       
    • By Yakup Çağatay
      Spor, normal ve eco modlarının tamamını ayrıca otomatik ve manuel vites seçeceğinin hepsini denedim; aralarında kayda değer fark göremedim. Birebir aynı ölçüm olamayacağı için minimal farklar var tabi, ancak dip gaz ile bu detayların hiç önemi olmadığını söyleyebilirim. 0-100 fabrika değerinin tutarlı olduğunu gözlemleyebiliriz. Vites üç kademe birden düşürülebiliyor, iki kademe yükselebiliyor.  
      Efem iyi seyirler. 
       
       
    • By Yakup Çağatay
      2018 kış lastiği testinin bir parçası olarak ADAC, C sınıfı araçlar için standart boyut olan 205/55 R16 H‘nin 16 lastik modelini kapsamlı bir şekilde test etti. Ayrıca bu lastik ölçüsü tüm ölçüler arasında %15 pay ile en çok tercih edilenler arasında birinci sırada yer almakta.
       
      Tavsiyeler ve tam liste: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-kis-lastigi-test-sonuclari-205-55-r16-h/
       
       
      Ayrıca, ortasında kar taneciği bulunduran üç tırtıklı dağ piktogramı (Alpin), 1 Ocak 2018’den itibaren üretilen tüm kış lastiklerinde zorunludur. M+S yetersiz.
       
      İlk 5

    • By Yakup Çağatay
      Küçük sınıfının binek otomobilleri için 175/65 R14 82 T boyutunda 14 yaz lastiği bu yıl ADAC tarafından test edilmiş. 
       
      Tam liste:  https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-yaz-lastigi-test-sonuclari-175-65-r14-t/
       
      İlk 5:

    • By Yakup Çağatay
      2018 yaz lastiği testi için, ADAC düşük-orta sınıf otomobiller için 16 205/55 R16 91V lastiğini seçmiş.
      Artık Goodyear E.P. tercihini sorgulamak gerekir, diğerleri beklendiği gibi diyebiliriz.  
       
      Testin tamamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-adac-yaz-lastigi-test-sonuclari-205-55-r16-v/
       
      İlk 5

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.