Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

EGR+DPF İptali hakkında


Recommended Posts

Arkadaşlar aracım 2016 Focus 1.6 TDCİ manuel. Dpf ve egr iptali hakkında bilgi ve tecrübelerinizi rica ediyorum. Yüzde 95 şehir içi kullanıyorum. O yüzden de kurum temizliği ve rejenerasyon sıkıntı. Sizce egr dpf iptali yapılabilir mi yapılmalı mı, faydaları zararları nelerdir? Yada direk temizlik mi daha mantıklı. Şimdiden teşekkürler 

Link to comment
Share on other sites

12 saat önce, Emirhan Erdem yazdı:

bende düşünüyorum araç dpf temizliğine girip duruyor. daha 57bin km de ama canımı sıkıyor. DPF EGR iptaline de zararlı diyip duruyorlar

Bir görüş faydalı dahi olduğunu (yani bunu da şöyle açıklıyorlar iptal edilmediğinde ortaya çıkacak toplam maliyet ile karşılaştırıldığında faydalı şeklinde), diğer görüş ise zararlı olduğunu (benim için en mantıklı ve rahatsız edici zarar şu) yazılım düzgün ve araca özel olmadığında olası yüksek ısının turbo ve motorun zarar görmesine sebep olabileceği; yani araştırmalarım sonucu ben de oluşan izlenim yaptırılabilir ama  aslında asıl araştırılması gereken nerede ve kime yaptırılacağı gibi geldi. Ama bu benim internet araştırmalarım sonucu oluşan izlenim, bilgi değil yani. O yüzden sormak istedim

Link to comment
Share on other sites

EGR valfi egzoz gazının bir kısmını tekrar motora yönlendirir. Bu sayede ısıyı düşürür ve zararlı azot oksit gazının oluşmasını önler. 

DPF insan ve çevre için çok zararlı olan hidrokarbonların ve karbonmonoksitin havaya karışmasını engeller. 

Yani her ikisi de aslında çevre ve insan sağlığı için çok önemlidir. 

Tamamen vicdani bir durum. Karar sizin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29.05.2025 - 20:17 tarihinde, Fikret Ö. yazdı:

EGR valfi egzoz gazının bir kısmını tekrar motora yönlendirir. Bu sayede ısıyı düşürür ve zararlı azot oksit gazının oluşmasını önler. 

DPF insan ve çevre için çok zararlı olan hidrokarbonların ve karbonmonoksitin havaya karışmasını engeller. 

Yani her ikisi de aslında çevre ve insan sağlığı için çok önemlidir. 

Tamamen vicdani bir durum. Karar sizin.

İnsani durum konusunu araştırırken konu hakkında yazılmış bir makale, makale derken gazete makale değil bir üniversite hocası tarafından yazılmış bilimsel bir makaleyi okumuştum. Bulursam tekrar paylaşırım. Kazın ayağının pek de öyle olmadığını anlatıyordu makale. Diğer unsurları geçtim (zaten karbonmonoksiti tutması mümkün değil) şöyle düşünün normalde 2000 devirde vites değiştirerek  100 km de 4-5 lt yakacak aracımızı partikül filtresi tıkanmasın/daha geç tıkansın diye daha yüksek devirlerde vites değiştirerek daha fazla yakıt yakmıyor muyuz? Bir de (özellikle benim gibi %99 şehir içi kullananlar) araç rejenerasyon yapsın diye otobana/çevre yoluna çıkıp yüksek devirlerde araç kullanıp aslında yakmayacağımız mazot ile de çevreye zarar vermiyor muyuz?  

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 saat önce, Atilla Yıldıztepe yazdı:

İnsani durum konusunu araştırırken konu hakkında yazılmış bir makale, makale derken gazete makale değil bir üniversite hocası tarafından yazılmış bilimsel bir makaleyi okumuştum. Bulursam tekrar paylaşırım. Kazın ayağının pek de öyle olmadığını anlatıyordu makale. Diğer unsurları geçtim (zaten karbonmonoksiti tutması mümkün değil) şöyle düşünün normalde 2000 devirde vites değiştirerek  100 km de 4-5 lt yakacak aracımızı partikül filtresi tıkanmasın/daha geç tıkansın diye daha yüksek devirlerde vites değiştirerek daha fazla yakıt yakmıyor muyuz? Bir de (özellikle benim gibi %99 şehir içi kullananlar) araç rejenerasyon yapsın diye otobana/çevre yoluna çıkıp yüksek devirlerde araç kullanıp aslında yakmayacağımız mazot ile de çevreye zarar vermiyor muyuz?  

Atilla Bey, üniversite hocasının branşını bilemem tabii ki. Ama şöyle bir durum var. Bu tür araştırmalar araba üreten firmaların ARGE bölümlerinde araştırılır ve gerçekten faydalı bir durum varsa uygulamaya konulur. ARGE için de çok yüksek bütçeler ayrılır. Özellikle Avrupa'da insan hayatı çok değerlidir. Hatırlarsanız WV grubu emisyon ölçümünde hile yaptığı için milyonlarca euro tazminat ödedi. 

Eğer bu parçalar dediğiniz gibi gereksiz olsaydı zaten araçlara takmazlardı çünkü maliyeti boş yere yükseltmiş olurlardı.

Bir de dediğiniz gibi aracı öyle haftada bir falan yüksek devirde kullanmaya gerek yok. Uzun yola çıktığınızda 20 dakika falan 3000 devirde kullanın yeterli. Öyle aman aman bir yakıt farkı olmaz zaten. 

Tabii ki kimseyi bir şeye ikna etmek gibi bir niyetim yok Siz zaten karar vermişseniz iptal ettirin gitsin.

Link to comment
Share on other sites

biraz konu disi olacak ancak, kimse kusura bakmasin, ne yazik ki Turkce "bilimsel makale"lerin %99unun bir gecerliligi yok bence.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
31.05.2025 - 22:12 tarihinde, Fikret Ö. yazdı:

Atilla Bey, üniversite hocasının branşını bilemem tabii ki. Ama şöyle bir durum var. Bu tür araştırmalar araba üreten firmaların ARGE bölümlerinde araştırılır ve gerçekten faydalı bir durum varsa uygulamaya konulur. ARGE için de çok yüksek bütçeler ayrılır. Özellikle Avrupa'da insan hayatı çok değerlidir. Hatırlarsanız WV grubu emisyon ölçümünde hile yaptığı için milyonlarca euro tazminat ödedi. 

Eğer bu parçalar dediğiniz gibi gereksiz olsaydı zaten araçlara takmazlardı çünkü maliyeti boş yere yükseltmiş olurlardı.

Bir de dediğiniz gibi aracı öyle haftada bir falan yüksek devirde kullanmaya gerek yok. Uzun yola çıktığınızda 20 dakika falan 3000 devirde kullanın yeterli. Öyle aman aman bir yakıt farkı olmaz zaten. 

Tabii ki kimseyi bir şeye ikna etmek gibi bir niyetim yok Siz zaten karar vermişseniz iptal ettirin gitsin.

Teşekkürler öncelikle zaman ayırıp yanıt verdiğiniz için. Önce şunu söylemek isterim bir karar vermiş değilim, şu anki eğilimimi sorarsanız iptal ettirmemek ağır basıyor. Her "bilimsel" makaleye güvenmediğim gibi, her araç üreticisinin ARGE sine de güvenmem. Farkındayız hepimiz dünyanın en yavaş gelişen teknolojisi nedir diye baktığımızda motor teknolojisi olduğunu görürüz. Yani şu son 20 seneyi çıkın neredeyse Ford t motorunu kullanıyoruz diyecek kadar yavaş. Örnekse benzinli motorların verimsizliği yüzünden rudolph Diesel dizel motorları üretmişti. Sonra Wagner motor üretildi ve benzinli motorlarda verimi çok artırıyordu. Ama rağbet görmedi üreticiler tarafından. Çünkü tüm üretim yatırımları baştan aşağı değişmek zorunda kalacaktı. Sadece motorla bitmiyor takdir edersiniz ki. Yani adamların tek derdinin hatta derdinin daha temiz bir dünyadan çok standartları karşılayacak otomobil üretmek olduğu aşikâr. Neyse bunlar uzun konular. Bir karar vermiş değilim o yüzden zaten fikir edinmeye bilgi taplamaya çalışıyorum. İlginiz ve duyarlılığınız için teşekkürler. 

Edited by Atilla Yıldıztepe
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 saat önce, Atilla Yıldıztepe yazdı:

standartları karşılayacak otomobil üretmek olduğu aşikâr.

 

Zaten cevabı vermişsiniz bence. Emisyon standartları da sonuçta çevre uyumluluğu için ortaya çıkan bir konu. İşin etik, ahlaki boyutu, ne kadar masum, iyi niyetli, işe yarar vs. olduğu tartışılır. Ama konuya bireysel olarak bakarsak kendimin, çocuğumun böyle bir aracın bulunduğu sokaktaki havayı solumasını istemem.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Benim kuga da ara ara sarı motor ışığı yakıyor, can sıkıcı durum. Ben şehiriçi trafiğinde bile manule alıp partikül filtresini temizliyorum. Yapacak bişi yok maalesef. Dizeli seviyorum dikenine katlanacağız..

Link to comment
Share on other sites

19 saat önce, Atilla Yıldıztepe yazdı:

Sonra Wagner motor üretildi ve benzinli motorlarda verimi çok artırıyordu.

Wankel motordan bahsediyorsunuz sanirim. Simdi baktim, termal verimliligi klasik pistonlu motorlardan daha dusukmus. Ureticilerin derdi dogal olarak kar etmek olsa da yasal duzenlemelere uymak zorundalar. Yani cesitli emisyon duzenlemeleri olmasa hicbir uretici DPF koymaz tabii ki.

Link to comment
Share on other sites

18 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

Wankel motordan bahsediyorsunuz sanirim.

Rotary motor denilen şey değil mi bu? Mazda kullanıyordu bir ara. Düzgün sıkıştırma olmadığı için verimsiz olduğu kadar emisyonu da yüksek bildiğim kadarıyla.

Link to comment
Share on other sites

1 saat önce, Semih O. yazdı:

Rotary motor denilen şey değil mi bu? Mazda kullanıyordu bir ara. Düzgün sıkıştırma olmadığı için verimsiz olduğu kadar emisyonu da yüksek bildiğim kadarıyla.

Ben oyle anliyorum abi, bilmedigimiz baska bir motor cikar belki 😄 

Aynen. Performans anlaminda avantajlari olsa da verim ya da emisyon olarak kotu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, Ozan Kar yazdı:

Wankel motordan bahsediyorsunuz sanirim. Simdi baktim, termal verimliligi klasik pistonlu motorlardan daha dusukmus. Ureticilerin derdi dogal olarak kar etmek olsa da yasal duzenlemelere uymak zorundalar. Yani cesitli emisyon duzenlemeleri olmasa hicbir uretici DPF koymaz tabii ki.

Aşınma büyük sorun bu motorlarda diye hatırlıyorum. Çok üst düzey malzeme kullanma gerekliliği vs..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.