Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Powershift Performans ve Tüketim Bilgisi


Enver Pekcan

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba forumda daha çok yeniyim. Bu aralar Focus 3 Benzinli Powershift almaya niyetli birisi olarak kafam çok karışık. çünkü bayilerde test aracı yok Powershift için test aracı yok. Benzin tüketimi ve diğer hususlarda forumdan çok bilgiler kazandım. Özellikle Önder Peker arkadaşıma çok teşekkür ederim. Eşimle ortak kullanacağımızdan dolayı otomatik tercih etmek durumunda kaldık.

Eski bir TDCI kullanıcı olarak Özellikle performansı nasıl olacaktır diye çok düşünmekteyim. çünkü makyajlı kasa F2 sıfır benzinli alıp 3300 km.de satmıştım ve gittim sıfır dizel aldım. Aynını yaşamak istemiyorum!

Hadi tüketim konusunda bilgiler var ama sanki çok fazla yokuşta çekişine, motorun tepkisine çok fazla değinilmemiş sanki forumda. Sizlerden ricam bu aracın kullanıcıları performans hakkında ve performans/yakıt tüketimi ortalamasında bana bilgi verirse çok sevinirim. çünkü bana gelen geribeslemeler TSI motor almam yÖnünde. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Enver Pekcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.4 TSI 122 BG ve Powershift Focus'u kısa üreli kullandım, düz vitesliyi ise uzun süre kullandım.

Focus motorunda eksik olan tork, yani düşük devirden etkili hızlanma sağlamak zor oluyor, bu da sportif kullanıma izin vermiyor, ya da yüksek devirleri zorlamadan tad vermiyor diyelim.

VW bu konuda çok daha başarılı.

Ancak Powershift vites geçişleri ve sürücüye uyumu açısından çok rahat. Yani şanzımanla ilgili sorun yok.

Yine de dizel ataklığına yakalaman mümkün değil, ancak devirli kullanınca biraz kendine gelebiliyor.

Bence düz vites atmosferik Focus 1.6 kullan. Motor gücüne bak tatmin ediyor mu, ediyorsa mesele yok şanzımandan önemli bir kaybın olmayacak.

Ayrıca hanımla ortak kullanacaksanız onun içine sinmesi daha önemli. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Bey sizin verdiğiniz bilgiler neticesinde bende konuyu aynı bakıyorum ki F2 benzinli aracımı bu yüzden sattım ama muadil başkada bir araç göremiyorum. Fiyat açısından da donanım açısından da VW ile karşılaştırılamaz bir duruma geliyor. LPG uyumunu biraz daha araştırıp ve yeni gelen bilgilerle karar vereceğim. Teşekkür ediyorum yardımınız için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

EB için bile doğrudan püskürtmeli LPG sistemleri geliştirildi, Prins'de var mesela, BRC'de de olması lazım.

Hoş henüz uzun vadeli değerlendirme için erken ama en azından atmoserikde önemli bir sorun olacağını düşünmüyorum.

Bu arada TSI için de takmaya başladılar diye biliyorum.

Bugüne kadar LPG ile hiç ilgilenmedim, ama zamlar bu hızla devam ederse ister istemez ilgi alanına düşecek gibi.

Focus'ta bir sorun da LPG tankının yeri, bagaj küçük olduğundan mecburen stepne yerine simit tank takılacak, stepne evde bırakılacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Enver Bey, yazdığım onca şeye rağmen hala karar verememiş olmanız beni üzüyor.

Ralliye, drag yarışlarına vs. katılmayacaksanız eğer, aracının sınırlarını bilen ve makul sınırlarda kullanan herkesi tatmin edebilecek bir yapıda tasarımın tümü... Eşinizle birlikte sakin sakin kullanın aracınızı...

Ne çok performanslı bir araç, ne de çok ağır bir araç. Dengeyi koruyan mantık dahilinde -özellikle yüksek devirlerde- tatminkar bir performans sağlayan bir araç. Ama yüksek performans beklentiniz varsa eğer kesinlikle karşılamayacaktır. Eski TDCi motorlu F2 otomobilinizle kıyasladığınızda çok büyük bir fark hissetmeyeceksiniz. Elbette dizel motorun yüksek torkundan ötürü belli ve kısıtlı bir devir aralığında yüksek çekiş gücü alıyordunuz ancak atmosferik benzinli bir motorda, devir aralığının tümüne hemen hemen eşit oranda yayılmış bir çekiş gücü alacaksınız ki şahsi fikrim bunun çok daha keyifli olduğu yönündedir...

Saygılarımla...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çekiş ve hızlanma konusunda ben de epey bir değerlendirmede bulunmuştum benzer başlıklarda.. Kesinlikle TSI veya TDCI motor gibi gaza bastığınızda koltuğa yapıştıracak cinsten bir hızlanma sunmuyor, dengeli ve istikrarlı bir hızlanma var. Cem Abi'in dediği gibi, tork eksikliği dolayısıyla şehir iÇi ani hızlanmalar Çok iyi değil, yokuşlarda dikey oranı/gaz dengesi olayını iyi kuramazsanız araÇ biraz bayılıyor ama araca alıştıkÇa bu sorun ortadan kalkıyor. kaldı ki tek tuşla vites küÇülttüğünüz anda araÇ şahlanıyor zaten. tork düşüklüğü beygir oranı derken yine Cem Abi'nin dediği gibi asıl zevki yüksek devirlerde veriyor.

Önder Bey'in de vurguladığı üzere, eğer ralli, drag gibi yarışlara katılmayacaksanız veya aşırı hız tutkunu değilseniz bu hususların, aile kullanıcısı iÇin pek de bir Önemi kalmıyor.

Zira vites geÇişleri kesinlikle hissedilmiyor. Yağ gibi kayıyor araÇ. Özellikle bayanlar iÇin Önemli olan yokuş kalkış sistemi gayet başarılı. bir Önemli husus, yokuş kalkış desteğinin devreye girmesi iÇin frene tam basmak gerekiyor. dik yokuşlarda hafif frenle durduğunuzda ayağınızı Çekerseniz araÇ geri kaÇıyor. ne iÇin bÖyle yapılmış bilemiyorum. mutlaka bir bildikleri vardır.

Gelelim yakıt konusuna. GerÇi bilgi edinmişsiniz ama, yine de değineyim.

Bu benzin fiyatlarıyla biraz canınız yanabilir. Ben fazla yol yapmamama rağmen bazen iÇimi bir hüzün kapladığı oluyor. :) Ama pişman değilim, ben bunu bilerek aldım aracımı. Şehir iÇinde 10 litre civarı yakıyor. Belki, pedalı tüy gibi kullanırsanız, trafik de izin verirse 9küsürlere inebilirsiniz. Şehirdışı uzun yolda, aşırı hız yapmazsanız 5 lt civarına iniyor.. Pek ekonomik bir araÇ olduğu sÖylenemez ama benzinli ve otomatik bir araÇ alıyorsanız gÖze almanız gereken bir husus.. Ancak TSI alırsanız vw gold 1.4 TSI tiptronic biraz daha (Çok değil biraz) uygun değerler sunuyor sanırım. en azından fabrika verileri o yÖnde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gaza bastığında o da çok yakıyor alperen abi bizzat test eden biri olarak, dokunursan az yakıyor :)

Yakupçum ben denemedim de sırf katalog bilgilerinden söylüyorum.. Yoksa arada uçurum denecek bir fark yok zaten, haklısın..

Eşimin kuzeninin 1.4 TSI Golf'ü var, 220 ile giderken, bir eli direksiyonda bir elinde telefon kah kendini kah göstergeyi çektiği bir videosunda tüketim olarak 21.0 lt/100km değerini görmüşlüğüm var. Tabi burda tartışılması gereken yakıt tüketiminden ziyade arkadaşın trafikteki tehlikeli davranışı o da ayrı mesele..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar çok teşekkür ederim. Şimdi net bilgileri daha fazla kişiden elde etmiş oldum. Önder Bey sizin hakkınız yiyemem çok emeğiniz var yÖnlendirmenizde.

Benim Öğrenmeye çalıştığım farklı kişilerden farklı tepkileri anlayabilmekti. Başta dediğim gibi size çok teşekkür ediyorum :claps: ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zira vites geÇişleri kesinlikle hissedilmiyor. Yağ gibi kayıyor araÇ. Özellikle bayanlar iÇin Önemli olan yokuş kalkış sistemi gayet başarılı. bir Önemli husus, yokuş kalkış desteğinin devreye girmesi iÇin frene tam basmak gerekiyor. dik yokuşlarda hafif frenle durduğunuzda ayağınızı Çekerseniz araÇ geri kaÇıyor. ne iÇin bÖyle yapılmış bilemiyorum. mutlaka bir bildikleri vardır.

Şehir iÇinde 10 litre civarı yakıyor. Belki, pedalı tüy gibi kullanırsanız, trafik de izin verirse 9küsürlere inebilirsiniz. Şehirdışı uzun yolda, aşırı hız yapmazsanız 5 lt civarına iniyor.. Pek ekonomik bir araÇ olduğu sÖylenemez ama benzinli ve otomatik bir araÇ alıyorsanız gÖze almanız gereken bir husus.. Ancak TSI alırsanız vw gold 1.4 TSI tiptronic biraz daha (Çok değil biraz) uygun değerler sunuyor sanırım. en azından fabrika verileri o yÖnde.

Birincisi yokuş kalkış sistemi ile ilgili, etkili olması iÇin Önemli olan frene basma gücü değil, geriye kaymasına izin vermeden frene basıp hareketi tümüyle ve tam durdurmak.

Yakıt konusunda sürücü, şehir ve trafik farkı var kuşkusuz. Ben sıfırlayarak Antalya şehir iÇinde yaklaşık bir saat gezdim, 8.2 l/100km gÖsterdi, benzer şartlarda düz vitesli olanı 7,5-7,8 arası tüketiyor.

Ama tabii devirli kullanıp performansı son kertesine kadar kullanırsanız 10-11 rahat gÖrür.

Benim Öğrenmeye Çalıştığım farklı kişilerden farklı tepkileri anlayabilmekti. Başta dediğim gibi size Çok teşekkür ediyorum :claps: ..

Eeeee, ne oldu karar?

Ya da: hanım ne diyor? :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birincisi yokuş kalkış sistemi ile ilgili, etkili olması iÇin Önemli olan frene basma gücü değil, geriye kaymasına izin vermeden frene basıp hareketi tümüyle ve tam durdurmak.

Yakıt konusunda sürücü, şehir ve trafik farkı var kuşkusuz. Ben sıfırlayarak Antalya şehir iÇinde yaklaşık bir saat gezdim, 8.2 l/100km gÖsterdi, benzer şartlarda düz vitesli olanı 7,5-7,8 arası tüketiyor.

Ama tabii devirli kullanıp performansı son kertesine kadar kullanırsanız 10-11 rahat gÖrür.

benim kastettiğim de güÇ değildi zaten.. fren pedalına tam basmak, neredeyse sonuna kadar.. hafif oranda frenle araÇ tam olarak dursa dahi ayağınızı Çektiğinizde araÇ geri kayıyor. youtube'daki focus hill holder videolarında da aynı husus anlatılmış.

Antalya trafiğini bilemiyorum tabi ama Ankara'nın sabah ve akşam trafiğinde ki genelde o saatlerde kullanıyorum aracı, 8 civarına inmek benim iÇin mucize. kaldı ki, ani gaz ve ani fren gibi alışkanlıklarım kesinlikle yoktur. freni ve gazı tüy gibi kulanırım ama trafik yüzünden tüketimi Çok aşağı Çekemiyorum. 8.2 Çok iyi rakammış..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birincisi yokuş kalkış sistemi ile ilgili, etkili olması iÇin Önemli olan frene basma gücü değil, geriye kaymasına izin vermeden frene basıp hareketi tümüyle ve tam durdurmak.

Yakıt konusunda sürücü, şehir ve trafik farkı var kuşkusuz. Ben sıfırlayarak Antalya şehir iÇinde yaklaşık bir saat gezdim, 8.2 l/100km gÖsterdi, benzer şartlarda düz vitesli olanı 7,5-7,8 arası tüketiyor.

Ama tabii devirli kullanıp performansı son kertesine kadar kullanırsanız 10-11 rahat gÖrür.

Eeeee, ne oldu karar?

Ya da: hanım ne diyor? :)

Abi alacaz artık biliyorsunuz onlar ne derse o oluyor :claps:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yakıt konusunda servis in yapabileceği birşey var mı acaba? benim araç ta şehir içinde 10 lt civarında yakıyor, powershift otomatik şanzıman.. yani servise götürdüğümüzde, bilgisayara,kablolara bağlayıp yakıtı kontrol edebiliyorlar mı, fazla veya az yaktığını görebiliyor lar mı? son olarak benzin yakışını kısabiliyorlar mı? :claps:

bu zamlardan sonra, iyice gazı kısmak istiyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

enver bey merhaba öncelikle hoşgeldiniz focus powershift araçla ilgili bende 5300 km dir kullanan biri olarak yardımcı olmaya çalışayım öncelikle belirteyim bunun 2700 km si uzun yol kalan kısmı ankarada yapılmıştır ben şehir içi yakıt tüketimi olarak şunuda belirteyim arabayı aldığım gece 2000 km uzun yol yaptığım izine çıkmıştım onun arabanın üzerinde yakıt tüketimi ve performans anlamında çok faydası olduğunu düşünüyorum ankaranın soğuk kış günlerinde bile ben 9.5 lt tüketim değeri bilgisayarda okunan değer üzerine konuşuyorum hiç çıkmadım şu an 8.2 lt yazıyor en son bu sabah işten eve gelince baktım performans konusuna gelince şöyle örnek vereyim tek başıma bu arada kilo 115 :D) cinnah caddesini normal bir tafikte ha bu arada cinnah cad dik bir uzun yokuştur 80- 90 km süratle çıkarken fazla normal bir devirde yokuşun sonunda afgan elçiliği var bilen arkadaşlar bilir kaçıncı viteste olduğumu anlamak için + tuşuna bastığımda araç 5. vitese geçti ben 4 le çıkmışım çok hoşuma giden bir durum olmuştu bunu daha sonrada gene aynı şekilde trafiğe geldiğimde ki bu akşam en geç 17.30-17.45 sabah ise 07.30-07.50 arasıdır işe başlama saatine göre bu saatleride ankarayı bilenler için yazdım gene aynı durumda zorlanmadan çıktım şimdi gelelim genel olarak nasıl tavsiye edermisin sorusuna bu arada arabayı uzun yolda kullanmanın müthiş keyifli olduğunu ve yormadığınıda belirteyim. benim arabamda performans anlamında hiç sorun yok maşallah diyeyim nazar değmesin ben size tavsiye ederim siz turbo motor atmosferik motor seçimini yapın bu arada 1.0 turbo motorlusuda mayısta gelecek diye duydum . son olarak bende aynen sizin gibi eşimde kullansın diye aldım havalar iyileşiyor çalışmalara başlıyıp onunda kullanmasını sağlayacağız benim genel olarak arabam la ilgili söylemek istediklerim şimdilik bunlar bir öğrenmek istediğiniz bir konu olursa sizin ve diğer arkadaşlrın memnuniyetle cevaplarım benim eco mode yoncalarının ikisindede beş yonca yanıyor soğuk motor kullanımında %100 yazıyordu, son olarak aracım 2012 sedan 1.6 powershıft style kül kahve renginde hepinize kazasız belasız hayırlı günler dilerim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A., başlığı Focus 3 Powershift Performans ve Tüketim Bilgisi olarak değiştirdi

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.