Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Araçlarda Yetkili Servis Dışına Gidilmesi - Blok Muafiyeti


Önerilen Mesajlar

Merhaba,

Araç periyodik bakımlarını araştırırken blok muafiyeti yasasına denk geldim. Yazılanlara göre bu yasa 2007 yılında çıkmış ve aracı illa yetkili servise götürmek zorunda değilmişiz. Gideceğiniz özel servisin TS 12047 belgesine sahip olması gerekiyormuş. Ne işe yarar derseniz; aracın yıllık bakımlarını veya yetkili servise yaptırmanız gereken bir işlemi daha ucuza  ve garantisi bozulmadan yaptırma şansınız var. Başımıza gelebilecek olay ise, servis siz bunu dışarıda yaptırdınız, bundan kaynaklı görüldüğü için garanti kapmasına alınamamaktadır denirse bunun sonucu nasıl olur? Mahkemeyle uğraşmak gerekebilir.

 

Konu hakkında detaylı bilgisi olan, bu olayı tecrübe etmiş kişiler var mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkadaşım sıfır volvo S60 aldı sonra hiç yetkili servise  gitmedi. Bakımları özel serviste faturalı, belgeli daha ucuza yaptırdı. 2. senede bagaj kilidi bozuldu. Yetkili servise gidip garantiden değişim istedi. Servise gelmiyorsunuz yapmayız dediler. Tüketici mahkemesine mi ne şikayet etti. Çatır çatır garantiden bir kuruş almadan değiştirdiler. Sonra özel servise gitmeye devam etti. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Anıl Karagoz yazdı:

Teşekkürler. Servislerin vereceği fiyata göre yaptırabiliriz o zaman.

Anıl servis seçimi yaparken fiyatlarla birlikte biraz daha kurumsal firmaları tercih etmeni öneririm. Daha verdiğim örneği yine tekrarlayayım; bir arkadaş Connect aracının tüm bakımlarını Bosch car serviste yaptırdı (hiç yetkili servis geçmişi yok)

65 binde şanzıman değişimi gerektiği için yetkili servise gitti tabi ret cevabı aldı. Bosch servis gerekli evrakları Otosan a yollaması sonucu şanzımanı değiştirildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende martta yaptıracağım periyodik bakımı.Ortalamala rakamları öğrenmek için şimdiden bakmaya başladım ? . İlk tercihim aracı aldığım yerde yaptırmak olacak ama arada ki fiyat farkı ciddi olursa ikinci tercihim olan bosch servisini düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu konuda tek sıkıntılı durum, "iyi niyet garantisi" adı altında verilen, garanti süresi bitmiş araçların kronik sorunlarına indirimli yada ücretsiz tamirat hakkını size sunmayacak olmaları olabilir. Yani dsg şanzımanlı bir aracınız varsa ve garanti bitiminde arıza verirse ocağınıza incir ağacı diker.

İyi niyet garantisi sizi gayri resmi yoldan servis bağımlısı yapmak için biçilmiş kaftandır.

Necati Ustundağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yaklaşık 2 sene evvel bu videoda da bahsedilmişti bu konu. Gerekli detaylar sanıyorum bu videoda mevcut. Yetkili servislerin gerekli koşullar sağlandıktan sonra garantiden çıkar diyerek tehdit etmesi boş bir davranıştır. Hatta suçtur. He çoğu tüketici bu tarz bir muhalefetle karşılaşmamak, uğraşa girmemek, tüketici hakları heyeti, mahkeme v.s olaylarıyla uğraşmamak adına bunu bilmesine rağmen yetkilide bakım yaptırmaya devam edebiliyor. Ama tercih etmeyenler bu videoda ki şartları sağladığı sürece herhangi bir özel serviste bakım yaptırabilir.

 

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu işin çözümü kaçmak değil kökten çözmek yapabilen bunu yapsın. 

Nasıl yani? Ne demek istediğini hiç anlamadım...

4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hadi ispatla doğru anahtarla ve doğru tork ile sıktığını belli parçaları.

Yazdığın ancak garanti kapsamına girecek arıza doğrudan yapılan onarıma bağlı ise geçerli olur ancak.

Söz gelimi yağ filtresi değiştirilmiş, şanzıman arızalanmış, hangi tork? 

Ayrıca bu tür sorunlar yetkili servis için de kullanıcı tarafından dava konusu yapılamaz mı?

 

Ayrıca hep orijinal parça diyoruz ya, sanki yetkili servisler hiç yan sanayi kullanmıyor!

 

Fiyatlar böyle devam ederse giderek artan sayıda müşteri özele kaçacaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi dediğin şeylerin farkındayım, bunun da denileceğini her şeyin toz pembe olmadığını anlattım sadece. Zaten dediğim duruma gelmeden adamlar “tamam tamam” diyor. 

 

İlk dediğim de şu, servisin fiyatlarının aşağıya çekecek şeyi bulmamız lazım ? Servisten kaçarsak yarın özel de fiyatı arttıracak. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Necati Ustundağ yazdı:

Bu konuda tek sıkıntılı durum, "iyi niyet garantisi" adı altında verilen, garanti süresi bitmiş araçların kronik sorunlarına indirimli yada ücretsiz tamirat hakkını size sunmayacak olmaları olabilir. Yani dsg şanzımanlı bir aracınız varsa ve garanti bitiminde arıza verirse ocağınıza incir ağacı diker.

İyi niyet garantisi sizi gayri resmi yoldan servis bağımlısı yapmak için biçilmiş kaftandır.

evet vag bu şekilde yapıyor maalesef. golfe motul yağ alıp götürdüm, bunu koyun dedim. garantiniz bozulur dedi, yasal olarak böyle bir şey yapamazsınız dedim. normal garanti değil iyi niyet garantiniz bozulur dedi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hic bir markada yarin öbür gun kapanacagi belli olmayan bir yerde servise girmeyi düşünmüyorum. 

 

Zaten aldigim fiyatlar ile servis arasinda atla deve fark yok. Yetkili servis ile pazarlikta yapiyorum. Gecen hafta Jetta Tdi Dsg bakimini 860 a yaptirdim liste fiyati 1200 iken. Ozel servis 750 verdi fiyat. 

 

Bugune kadar yasadigim sorunlarda bu sebeple sikinti yasamadim. İyi niyet servis bagimlisi yapiyor ama sonuna kadarfa farkini goruyorum acikcasi. 

 

Yetkili servise devam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servis dışında bakım yaptırmak bir yılda 200-300 lira tasarruf etmek demek. Sonrasında oluşabilecek bir sıkıntıda servis önce garanti dışı dese iki seçeneğiniz var:

1. Ödemeyi yapacak ve gerekli yerlere itiraz edip paranızı geri almaya çalışacaksınız. 

2. Yasal durumlar netleşene kadar ödeme yapmayacaksınız ki aracı kullanamayacağınız düşünülürse bu pek olası değil. 

Geçen hafta Otokoç'ta Fiesta'nın ikinci bakımını yaptırdık. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler değişti. 850 lira tuttu. Özelde 500 civarına bitebilirdi ama sonra garanti ile uğraşmaya değer mi bu fark için ona karar vermek lazım. Yüklü bir masraf durumunda garantiye girdirmeye uğraşmak çok tatsız bir süreç olacaktır. Ben şahsen bu riski almak istemem.

Özelde bakımda kulanılan muadil parçalar da cabası. Bakımı da sırf bu yüzden muadil kullanma ihtimali sıfır olan fabrika şubesinde yaptırdım. 

Belki de benim gibi düşünenler yüzünden yetkili servislerde fiyatlar giderek artıyordur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.