Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor çalışırken Kapıları Kilitleyemiyorum


Hakan Serçe

Soru

iyi günler herkese. benim bir sorum var nereyi araştırdıysam da bulamadım çözümünü. araca binip, motoru çalıştırıyorum. motor çalışırken arabadan inip kapıyı kilitlemek istiyorum ama kumanda tepkisiz kalıyor. bunun bir yolu var mıdır ? böyle bir şeye neden gereksinim duyuyorsun diye sorun olursa da sebebi şu: ben kışı çetin geçen bir şehirde ikamet etmekteyim. zira -35 leri gördük daha tam kış bile gelmemişken. hal böyle olunca da araba donmasın diye sık aralıklarla çalıştırıyorum. rolantide arabayı ısınmaya bırakıyorum, mesela yarım saat çalışıyor araba, o sırada ben başka yere gidiyorum. haliyle arabanın kilitli olması gerek. sebeb bu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
1 saat önce, Hakan Serçe yazdı:

Cevaplarınız icin teşekkür ederim ancak ben herhangi bir sistem taktırmaya gerek duymuyorum çünkü yaşadığım şehirde 2 senem kaldı. Yakıt sarfiyatı oluyor evet ama dizel arabalar hiç çalışmıyor. Cekici ile aracı çektirip sıcak kaloriferli garajlara arabayı çektirip bir kaç gün orada beklemesi gerekiyor. Bahsettiğiniz yakıt sarfiyatindan çok daha fazla bir mebla bu. Konuyu özetlemek gerekirse eksi 40 45 derece soguk burası. Bunu yasamayan bilemez. Bende yasamadan bu kadar tahmin etmezdim. Geceleri hararetini yükseltip bırakmayınca araba sabaha çalışmıyor. Bünün icin de bir kaç saat çalısması gerekiyor. Araba bu süre içinde kilitli kalamıyor. Benim sorum bu sadece. Bunun bir yolu var mi 

bu yolu söyledim Hakan Bey aracı kumanda yerine kumandanin içinde anahtar var onla manuel kapı kolundaki kilitten kilitleyeceksiniz...TR'nin her yerini aynı sıcaklıkta sanıyor.

Fotodaki kilitle

20161225_151510.jpg

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

-40 derece ve altı artık arktik değerler.

Bu tür ısılarda Grönland'da yaşayan yeğenime sordum ne yapıyorsunuz diye.
Arabayı hiç stop etmiyoruz dedi. Yani 24 saat çalışıyor. Ağır vasıtalar ise yakıt olarak kerozen kullanıyorlarmış.  

Astana'dan gelen bir arkadaşıma da sordum, o da dizel yok, herkes benzinli kullanıyor, dizel olursa da kerozen dedi. 

Tabii -40 derecede kilit sistemleri de donacaktır. Arabayı kilitleyip girememek de var. 

Bir an önce havanın ısınmasını dilerim.

Neyse şu sıralarda Ağrı -10-15 arasında ılıman (!) gidiyor görünüyor.  

Peki Türkiye'de CFPP değeri düşük mazot üretiliyor mu, bilen var mı?

Ya da mesela Shell için üretilen mazotun CFPP değeri ne?

Ben bu konuda bilgiye rastlamadım.

Bilen???

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Hakan Serçe yazdı:

bu sistem anahtarsız çalıştırma olan araçlara takılamıyor. daha önce incelemiştim. webosta dedikleri sistemler var birde. ama çok maliyetli sistemler. yanlış bilmiyorsam yaklaşık 1500 lira gibi bir başlangıç fiyatı var. 

--9 dakika sonra eklendi--

Cem abi, sırasıyla yanıtlamak istiyorum. 1. mazot üretiminde alınan tedbirler: shel den alıyordum mazotu. yaşadığım bölgede zaten temiz mazot yok. kaçakçılığın sık olduğu bölge. bu yüzden bidon bidon temiz mazot getirip onu kullandım. hala daha bu şekilde mazot alıyorum, aldığım mazot shell. ama geçen hafta arabam dondu. çözdürmek için baya uğraştık. baya da masraflı oldu. 2. ısıtıcılar: mazot filtre ısıtıcı ali ekspres te gördüm. koltuk ısıtıcı yada elektrikli battaniye mantığı ile çalışıyor, hatta bunu mazotun motora giden boruları için falan da yapmışlar. onları sarıyorsun, kontağı açtığında boruları ısıtıyor. ancak bunun araç için tehlikeli olabileceğini düşünüyorum, ya da en azından sadece ilk çalıştırma esnasında falan açmak gerekebilir. ali ekspres ten sipariş versem benim şehrime ancak 2 ayda geliyor. malum benim sıkıntım önümünde ki 1 ay için geçerli olacak. veya bir buçuk ay. 3. katkılar: servise bakıma gittiğimde orada sakın katkı katma dediler. motoru bozarsın zararlıdır vs gibi şeyler söylediler. ayrıca yaşadığım yerde katkı kullanıp gene de arabası donan insanlar var. 4: yakıta benzin koymak. buna da cesaret edemiyorum. çevremde bunu yapanlar var ama onlar genelde eski ve modelli arabalar. benim tedbirim şu, gece saat 23:30 da çalıştırıyorum arabamı. 00:30 a ya da 01:00 a kadar çalışıyor. hatta buna rağmen hararet göstergesi orta düzeylere çıkmadığı oluyor. ama bunu yapınca sabah araç donmamıs oluyor. burada insan üstü bir soğuk var. bu soğuğu tarif edemiyorum. şu mevsimde şu aylarda -40 ları gördük. bu yüzden diyorum ki en azından bu süre de arabam kilitli olsun. ama sanırım bir yolu yok :)

--16 dakika sonra eklendi--

arabanın motoru bile zor çalışan bir yerde, kapılar donuyor zor açılıyor. camı açmayı hiç denemedim, zira denesem sanırım bütün cam ile alakalı motor elektronik ne varsa bozulur :) ama evet benzin yakıtı ile çalışan araçlar donmuyor 

--16 dakika sonra eklendi--

bunu deneyeceğim teşekkür ederim :)

--20 dakika sonra eklendi--

6 saatten fazla araç çalışmaz ise donma tehlikesi oluyor. gündüz ise 12 saatten sonrası. mesela debriyaj a bastım geçen gün aracı çalıştırmak için, basılı kaldı :D donmuş :D 

dediğim yöntem oluyor ben de bazen aracı çalışır vaziyette bırakıp 3-5 dk gidiyorum bu şekilde kilitliyorum kapıları ,Sizin araçta anahtarsiz çalıstirmali imiş dedigim gibi manuel aracı açıp kilitleyin.Anahtarsiz çalıştırma olmayanlarda yedek anahtar ile dediğim olayı yapsınlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

anahtar yöntemini kullanacağım bende. teşekkürler ilginiz için.. hava şuan iyi -8, -10 arasında gidiyor. benim aracımın donduğu günün hava durumu resmi de şu : 6ryZ37.jpg

--3 dakika sonra eklendi--
4 saat önce, Cem Boneval yazdı:

-40 derece ve altı artık arktik değerler.

Bu tür ısılarda Grönland'da yaşayan yeğenime sordum ne yapıyorsunuz diye.
Arabayı hiç stop etmiyoruz dedi. Yani 24 saat çalışıyor. Ağır vasıtalar ise yakıt olarak kerozen kullanıyorlarmış.  

Astana'dan gelen bir arkadaşıma da sordum, o da dizel yok, herkes benzinli kullanıyor, dizel olursa da kerozen dedi. 

Tabii -40 derecede kilit sistemleri de donacaktır. Arabayı kilitleyip girememek de var. 

Bir an önce havanın ısınmasını dilerim.

Neyse şu sıralarda Ağrı -10-15 arasında ılıman (!) gidiyor görünüyor.  

Peki Türkiye'de CFPP değeri düşük mazot üretiliyor mu, bilen var mı?

Ya da mesela Shell için üretilen mazotun CFPP değeri ne?

Ben bu konuda bilgiye rastlamadım.

Bilen???

abi bu kerozen i nerde bulabiliriz ? birde bu mazotun içine benzin koyma olayına nasıl bakıyorsun. yani motora zarar verir mi ? koysam mı acaba. tecrubelerinden faydalanmak isterim sen ne dersin bu konuya?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Hakan Serçe yazdı:

birde bu mazotun içine benzin koyma olayına nasıl bakıyorsun. yani motora zarar verir mi ? koysam mı acaba. tecrubelerinden faydalanmak isterim sen ne dersin bu konuya?

Yeni nesil enjeksiyonlarda enjektörleri hasarlarsın, kesinlikle önermem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

o zaman araba çalıştırmaya devam abi :) napalım bu memleketde böyle :D 

--1 dakika sonra eklendi--
Şimdi, Mertcan Çelik yazdı:

@Kaan Yagizer Abi focus için block heater, blok ısıtıcı yok mu? Şu arabayı park ettikten sonra prize bağlanıp elektrikle ısıtan zımbırtı

 

bildiğim kadarıyla pahalı sistemler. priz değil de direk mazot kullanıyor ısıtma için. webosto dedikleri sistem. hemde detaylı bir sistem. ben aracımı o kadar kurcalatmak istemem doğrusu

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Hakan Serçe yazdı:

o zaman araba çalıştırmaya devam abi :) napalım bu memleketde böyle :D 

--1 dakika sonra eklendi--

bildiğim kadarıyla pahalı sistemler. priz değil de direk mazot kullanıyor ısıtma için. webosto dedikleri sistem. hemde detaylı bir sistem. ben aracımı o kadar kurcalatmak istemem doğrusu

Aynı şey değil bence bu, Rusya'da sıkça kullanılan hatta bazı park yerlerinde de yeri olur:

 

Şu adamın tamponun önüne taktığı zımbırtı onun için. Mazot filtresi filan donarsa ona yaramayabilir tabi. Bunda da mesela Debriyaja bastığında mı ne araba stop ediyor, şanzıman yağını ısıtmıyor diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

@Kaan Yagizer Abi focus için block heater, blok ısıtıcı yok mu? Şu arabayı park ettikten sonra prize bağlanıp elektrikle ısıtan zımbırtı

 

 

...var. Özellikle kuzey ülkelerinde kullanılıyor. Bildiğim kadarı ile motorun arka tarafına monte ediliyor ve evin önündeki priz'den güç alarak gece boyu motoru "ılık" tutuyor. (ne kadar enerji çekiyor? bilmiyorum) C-Max için (aynı değil, biliyorum ama en azından fikir verir) olayı anlatan bir video buldum. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 saat önce, Hakan Serçe yazdı:

abi bu kerozen i nerde bulabiliriz ?

Kerosen olması lazım adı. Aldığımız eğitimlerde adı çok geçmişti. Aşağıda detaylı bilgiler var. İnceleyin isterseniz. Uçak yakıtı içerisinde bile kullanılıyor.

 

KAYNAK;

https://tr.wikipedia.org/wiki/Kerosen

Kerosen

Vikipedi, özgür ansiklopedi
 

Kerosen, genellikle sanayide kullanılan bir petrol türevidir. Kerosen halk dilinde gazyağı diye geçen maddenin daha gelişmiş ve içerik olarak süzülmüş olanıdır. 150 °C ile 270 °C arasında petrolün çok ince bir şekilde damıtılmasıyla elde edilir. Parlama derecesi 40 °C'dir.

Petrol ürünleri içinde yer alan benzin, gaz yağı, motorin gibi yakıtların içinde bulunan parafin özellikle dizel araçlarda düşük sıcaklıklarda sıvı akışkanlığını donduracak kadar sıvılık özelliğini kaybeder. Bu açıdan uçak motorlarında dizel yakıt kullanılamamaktadır. Parafin dizel yakıta göre az oranda da olsa benzin içinde de bulunur. Bu açıdan çok düşük sıcaklıklarda sıvının akışkanlığını kaybetmemesi için kerosen kullanılır. Yanıcılığının yanı sıra düşük sıcaklıklarda sıvılık özelliğini kaybetmediği için %20 oranında hava taşıtlarında kullanılan yakıtların içine karıştırılır. Benzinden daha zor alev alır ama benzinden daha fazla da ısı verir. Yanma açısından çok ince olan kerosen saf hâlde kullanıldığında yarattığı aşırı sıcaklık ile motorun yanmasına ya da pistonların yatak sarmasına sebebiyet verebilir.

Kerosenin parlama derecesi olan 40 °C'nin altında herhangi bir ateş temasında yanmamasından ötürü “Uçak yakıtı” olarak da kullanılmaktadır. Böylece herhangi bir kaza/kırım anında yangın çıkartma riski asgari seviyeye indirgenmektedir. Kerosen yakıtının donma noktası -47 °C ila -49 °C olduğundan dolayı, içerisinde su yoksa, benzin tank manifoldlarından donmadan kolayca motora akar. Kerosen yakıtı havacılık alanında “ JET-A1” yakıtı olarak da bilinir. Daha teknik bir ifadeyle günümüzde jet motorlu uçaklarda kullanılan kerosen yakıtının bilinen diğer adları “JET-A, JET-A1, JET-B, JP-4, JP-5, JP-7 ve JP-8”dir. Yakıtın birim hacminin kütlesine yakıt yoğunluğu denir. Yakıt yoğunluğu sıcaklıkla ters orantılı olarak değişmektedir. Deniz seviyesinde standart yakıt yoğunluğu:

Metrik olarak 0,803 kg/l.
İngiliz, Amerikan sistemine göre ise 6,70 Lb/US galondur.

Kullanım alanları:

  • Sanayide pas giderici,
  • Bilimsel ve endüstriyel alanlarda,
  • Japon sobalarında yakıt,
  • Yapısı itibarı ile benzinden daha kalın olan bu yakıtın yanıcılığı benzinden daha fazla olduğu için benzindeki oktanı yükseltmek için de kullanılır.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 saat önce, Hakan Serçe yazdı:

birde bu mazotun içine benzin koyma olayına nasıl bakıyorsun.

Cevap yazmıştım ama göremedim, daha önce de vurguladığım gibi...

24.12.2016 - 11:40 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Dizel karışımına kerozen veya benzin eklemek: Donma noktasını aşağıya çekse de güncel doğrudan püskürtmeli sistemde karışım enjektörlerin tahribatı ile sonlanacağı için kesinlikle kaçınılması gerek bir uygulama.

güncel enjeksiyon teknolojisinde enjektörlerini bozarsın...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.