Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Avrasya Tüneli'nde Güvenlik


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

22 December 2016 - 14:37 tarihinde, H. Cenk yazdı:

Tüneli tamamen Kore-Japon alman fransız şu bu yaptığından bizim milim dahlimiz olmadığından deprem konusunda korkum yok benim bir şey olmaz diye düşünüyorum :D

 

fizibilitesini 2005 te nippon koei co. ltd. ; 
teknik ve trafik çalışmalarını parsons brinckerhoff , hntb , british arup group limited ve jacobs engineering group ; 
geoteknik çalışmasını hollandalı fugro,
tünnel kazma makinesini alman herrenknecht

Tünel kazma işletmesini fransız egis group yapmış


finansman ve sorumlu yapı merkez ve koreli sk e&c imiş. 

Biz yaptık değil mi :D:D

 


Evet mesele güvenlikti :) abimiz araştırmış:)

 

Sorun da bu ya zaten...
Ülke yönetimi kantin işletmesi değil ki eksik veya yarım işler kabul edilsin.

Abi yorumuna katılıyorum ama hangi hükümet veya yönetim tam anlamıyla 4×4 hizmet veya yönetim sunabilmiş.
Aklıma gelmişken örnekleyim italyada bir duble yoldu sanırım 55 yılda bitirilmiş.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yasin Taşcı yazdı:


Evet bende genelleme yapmıştım:) art niyetli diyemeyiz tek yönlü bakma kendi ideolojisi olmadığı için ne yapsan beğenmeme olabilir.benim yorum genel oldu buda genelde arkadaşlar ülkeye gömüyolar yurtdışı gürcistana çıkmışlığım var sadece ordada yol olsunda yeterdi:)ama tek paralı yol sanırım türkiyede değil.

 

Usta, mesele paralı olması değil. Üçüncü köprü, ilk ikisinden neden 7 kat daha pahalı, biz bunu sorguluyoruz. Bir zamanlar %27 olan ÖTV şimdi olmuş %60, bunlara itiraz ediyoruz. Ben hiç TRT radyosu dinlemiyorum, neden TRT bandrolu alıyorum, onlara itiraz ediyoruz. Yanlış söylüyorsak, onu deyiverin.

 

Eleştiriye açık olalım. Komünist ülkeler, sorgulamayı unutturdukları için geri kaldılar. Totaliter ülkeler de keza aynı şekilde. Katılmıyorsanız da onu söyleyin. Köprünün 7 kat pahalı olması şundan dolayı normal deyin. Eleştirenleri değil, eleştiriyi gömüverin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 
Usta, mesele paralı olması değil. Üçüncü köprü, ilk ikisinden neden 7 kat daha pahalı, biz bunu sorguluyoruz. Bir zamanlar %27 olan ÖTV şimdi olmuş %60, bunlara itiraz ediyoruz. Ben hiç TRT radyosu dinlemiyorum, neden TRT bandrolu alıyorum, onlara itiraz ediyoruz. Yanlış söylüyorsak, onu deyiverin.
 
Eleştiriye açık olalım. Komünist ülkeler, sorgulamayı unutturdukları için geri kaldılar. Totaliter ülkeler de keza aynı şekilde. Katılmıyorsanız da onu söyleyin. Köprünün 7 kat pahalı olması şundan dolayı normal deyin. Eleştirenleri değil, eleştiriyi gömüverin.

Evet ekonomik açıklar vergi olarak kapatılmaya çalışılıyor bu yük hepimizde bunun çözümü ne olmalı eleştirmek en kolay yaptığımız şey mesela yönetim değişirse dahamı iyi olur yoksa yönetim sistemimi veyahut insanlarmı değişmeli ne yapmalıyız muasır medeniyet seviyesine nasıl ulaşacaz?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 dakika önce, Yasin Taşcı yazdı:


Evet ekonomik açıklar vergi olarak kapatılmaya çalışılıyor bu yük hepimizde bunun çözümü ne olmalı eleştirmek en kolay yaptığımız şey mesela yönetim değişirse dahamı iyi olur yoksa yönetim sistemimi veyahut insanlarmı değişmeli ne yapmalıyız muasır medeniyet seviyesine nasıl ulaşacaz?

 

Muasır medeniyete erişmiş ülkelere bakarak, en basiti :) Başka ülkede paralı yol yok mu dediğimiz yerlerde başarısız insanlar koltuklarından iniyor mu inmiyor mu? Ona bakabiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yasin Taşcı yazdı:

muasır medeniyet seviyesine nasıl ulaşacaz?

 

...aslında bu sorunun cevabı basit.

"Kaliteli ve düzgün eğitim" ...çocuklarımıza fırsat eşitliği de içeren iyi eğitim verirsek her seviyeye ulaşırız. An itibarı ile yetişkin olan halkımıza da eski dil ile adab-ı muaşeret veya yeni dil ile görgü kuralları ve saygı'yı belletirsek bu iş olur.

bkn. cahilliği ve parası ile övünenleri toplumca ayıplamak. 

 

örnek : http://www.ensonhaber.com/ali-agaoglu-gorgusuzluk-zevk-veriyor-2014-11-29.html 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sadece yol ve köprü yaparak(o da halkı borca sokarak yapılıyor ) değil üreterek gelişebiliriz.  Bunun başka çaresi yok. Aynı zamanda bunu gerçek demokrasi ile desteklersek ilerleyebiliriz. Bu aynı zamanda toplumsal kültür va "ahlak" sorunudur. (Ahlak derken bacak arasından bahsetmiyorum, bizzat yolsuzluk ve soygundan bahsediyorum.)

Eleştirmeye kalksam bin tane şey söylerim. Ama ülke avrasya tüneli olmuş zaten , dibi sonu görünmüyor. Giriş tek şerit çıkış kapı- duvar.

Süleyman Ünal tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yasin Taşcı yazdı:


Evet ekonomik açıklar vergi olarak kapatılmaya çalışılıyor bu yük hepimizde bunun çözümü ne olmalı eleştirmek en kolay yaptığımız şey mesela yönetim değişirse dahamı iyi olur yoksa yönetim sistemimi veyahut insanlarmı değişmeli ne yapmalıyız muasır medeniyet seviyesine nasıl ulaşacaz?

 

Öncelikle burada bir açmaz var. Artan giderleri, vergi artırarak kapatmaya çalışan ülkeler bir süre sıkıntıya düşüyorlar. Kapitalizmin can damarı harcamalar ve insanlar harcamayı kısmak zorunda kalırsa, bu maalesef önce yatırımları baltalıyor, sonra işsizlik artıyor ve en sonunda ekonomik kriz kaçınılmaz oluyor.

 

Söylemek istediğim çok şey var ama, burası çok da yeri değil. Ama yatırım istiyorsak, yatırım ortamı yaratmalıyız, düşman kazanmayı bir kenara bırakmalıyız.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 
...aslında bu sorunun cevabı basit.
"Kaliteli ve düzgün eğitim" ...çocuklarımıza fırsat eşitliği de içeren iyi eğitim verirsek her seviyeye ulaşırız. An itibarı ile yetişkin olan halkımıza da eski dil ile adab-ı muaşeret veya yeni dil ile görgü kuralları ve saygı'yı belletirsek bu iş olur.
bkn. cahilliği ve parası ile övünenleri toplumca ayıplamak. 
 
örnek : http://www.ensonhaber.com/ali-agaoglu-gorgusuzluk-zevk-veriyor-2014-11-29.html 

[emoji106]
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evvelden vergi var imf var yatırım yokmuydu yoksa hafızam mı bana oyun oynuyor.hele derviş zamanı filan.

Sual :Her cevaplamadan sonra açılan kutuda "önceki içeriğiniz geri yüklendi "diyor nedir bu yakup usta tlfndan yazdığımdan araştıramadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Yasin Taşcı yazdı:


Evet ekonomik açıklar vergi olarak kapatılmaya çalışılıyor bu yük hepimizde bunun çözümü ne olmalı eleştirmek en kolay yaptığımız şey mesela yönetim değişirse dahamı iyi olur yoksa yönetim sistemimi veyahut insanlarmı değişmeli ne yapmalıyız muasır medeniyet seviyesine nasıl ulaşacaz?

Bu açıklıklar olmadan önce sevgili büyüklerimiz bir dizi emniyet alsa bunu da ilk önce devletin kademelerinden başlayarak yapsa biz de milletçe uyarız.Lakin israf Devletin kademelerinde başlıyor bize gelince vergi ile kapatılmaya çalışılıyor.Bir zamanlar bir büyüğümüz söylemişti kaynak nerede diye o da kaynak Milletimiz demişti.Yani kafa içindeki zihniyetin millet için değişmedikçe bir faydası olmuyor gibi duruyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Rasim S. yazdı:

Sual :Her cevaplamadan sonra açılan kutuda "önceki içeriğiniz geri yüklendi "diyor nedir bu yakup usta tlfndan yazdığımdan araştıramadım.

 

Bir yazı yazıp vazgeçip, geri gelirseniz öyle der :) Sorun değil, sadece bunu yaptım haberin olsun diyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Rasim S. yazdı:

Evvelden vergi var imf var yatırım yokmuydu yoksa hafızam mı bana oyun oynuyor.hele derviş zamanı filan.

 

Yani üçüncü köprünün bu kadar pahalı olmasının açıklaması bu mudur?

 

IMF o zaman vardı, şimdi yok. Sahiden bunun Türkiyeye özgü bir durum olduğunu mu düşünüyorsunuz? O yıllardaki Arjantini, Brezilyayı da hatırlıyor musunuz? Ya da Rusyayı. Şimdi bu ülkelerin dünyadaki konumu nedir, biz neredeyiz? Bunların farkında mısınız? Hani şu aralar birileri doları çıkartıyor ya, bizi batırmak için. Acaba o zaman da bu şer güçler devrede olabilir mi? Ya da bunun bir süre daha öncesine gitsek. Özal'lı yıllar. Köprüler, yollar, otoyolların ardı ardına sıralandığı 80'li yıllar.. Bilmem anlatabiliyor muyum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Bu konu Avrasya tüneli ama burada ana fikri biraz tartıştık diye buraya yazıyorum. 

Daha önce özelleştirilmiş olan İDO(yani denizotobüsleri)nun yabancı ortağı (yerli ortağın ileri demokraside dava açması mümkün olamaz) amerikan mahkemesine(sanıyorum hakem mahkeme olarak satış sözleşmesinde belirtilen ) dava açmış.  Çünkü IDO özelleştirilirken devlet Osmangazi köprüsünün geçiş ücretinin 42$+KDV olacağını garanti etmiş. IDO yu alanlar da bu rakam yüksek olacağı için insanların tercih etmeyeceğini ve feribot ile geçeceğini öngörüp yüksek teklif vermiş. Osmangazinin daha ucuz olacağını bilsek ona göre düşük teklif verirdik diyorlar. Bana göre gayet haklılar.. Sen adamlara o köprü şu kadar deyip onun yarısını yaparsan adam da davayı açar tabii. Görünen o ki geçmediğimiz köprü için hem Osmangazi köprüsünü yapanlara hem beceriksizliğimiz ya da şark kurnazlığımız sonucu IDOyu alanlara ayrıca para ödeyeceğiz :(:( 

http://www.diken.com.tr/osmangazi-koprusundeki-indirim-abd-yargisinda-gerekce-sozlesmeye-aykirilik/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.