Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

İlk Defa Powershift Kullandım..


Tamer S.

Önerilen Mesajlar

Ford'daki şanzıman davranış algoritması nasıl işliyor bilmiyorum ancak anlatıldığı kadar bariz kararsız tavrı sergilemesi bence de araca mahsus bir problem yahut olağanüstü bir durum olabilir. Atıyorum arıza dışı iyi bir ihtimal ile motor şanzıman ideal çalışma sıcaklığına erişmemiştir ve geçici istisna bir davranış sergilemiştir v.s. 

 

VW ile Ford un bu konuda çok farklı teknolojiler kullandıklarını sanmıyorum ancak çift kavramalı şanzımanların yazılım geliştirmesi konusunda VW nin Ford'dan bir nebze daha fazla yol almasını muhtemel buluyorum, çünkü grup olarak daha uzun süredir ve daha fazla sayıda piyasaya sunulan semitronic aracı var. Öyle ki yıllardır geri dönüşlerle hala gerek yazılımsal gerek mekanik ciddi iyileştirmeleri bi türlü bitiremediler, keza Ford'unda farklı olduğunu sanmıyorum. Yani semitronicler ne kadar sorunsuz bir teknoloji düşünün artık... :) 

 

VW grubunun otomatik araçların şanzıman davranışlarında; gaz pedal konum sensörü, devir sensörü, tork sensörü (birden fazla), egzos gazı sensörü, eğim sensörü, ivme sensörü gibi sensörlerden alınan datalar ile algoritma oluşturduğunu ve sürekli en son 64 gaz pedalı hareketini yorumlayarak şanzıman davranışlarını yönetmeye çalıştığını bi yerlerde okuduğumu hatırlıyorum. Örneğin gaz pedalında agresif hareketler ile ani bas çekler yapmaya devam ettiğinizde kısa bir süre sonra vitesi spor pozisyonuna almasanız dahi aracın bir nebze ekonomiden ziyade performans odaklı düşük vites baskın karakterde seyrettiğini deneyimleyebilirsiniz. Yani sürüş alışkanlıklarınızı öğrenerek davranış değiştiren bir yazılım karakteri var. Şahsi kanaatim; Ford yazılım odaklı temel hareket unsurlarında biraz daha değişken sayısını azaltmayı tercih eden bir üretici.

 

Bununla birlikte VW grubu da semitronic tipli şanzımanlarda dik yokuş iniş çıkış yahut olağan dışı sürüş koşullarında vitesi manuel pozisyonuna alarak tercihi şoförün belirleyerek şanzımanın daha kararlı hareket etmesini kullanma kılavuzlarında tavsiye ediyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Bülent Aydenk yazdı:

İlk kez otomatik araç aldım. Daha önce tam otomatik kullandım ama tabi powershift baska bir sey.Onun için kıyaaslmalarım sağlıksız olabilir. Evet yazlık lastik kullanıyorum ancak kuru zeminde de patinaj yapıyor. Patinajdan ziyade gelen absy benzer ses acaba dedirtiyor. Çevremde ne yazık ki bu aracı kullanan (powershift) yok. 

Bülent bey öncelikle aracınız hayırlı olsun. benimde bu ilk otomatik aracım. aracı aldığımda bende sürekli patinaj çekiyormuş gibi hissettim. hatta dedim acaba lastiklermi kabak, baktım onlarda iyi, sonra aracın patinaj çekmediğini anladım. araç 1. viteste sanki dişli sıyırıyormuş gibi ses çıkarıyordu oda bana patinaj hissi veriyordu. sonra şehir içinde biraz fazla kullanınca,yani araç iyice ısınınca, kalkışta ve 1 den 2 ye geçerken hafif titreme yapmaya başladı. servise gittim önce yazılım yüklendi, yine olmadı, sonra kavrama değişti, şuan bir sorun yok. en iyisi servise gidip bir danışın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Bülent Aydenk yazdı:

Araç kalkışta gaza yüklenirseniz patinaj yapıyor. Birde kalkışlarda gaza çok hafif basmazsanız kat kat diye kısmen abs sesine benzer bir ses geliyor. Acaba aracımın şanzımanında sıkıntı mı var? 
Not: Aracı ikinci el aldım. bin kilometre yaptım daha ve araç 40 binde

 

10 saat önce, Bülent Aydenk yazdı:

İlk kez otomatik araç aldım. Daha önce tam otomatik kullandım ama tabi powershift baska bir sey.Onun için kıyaaslmalarım sağlıksız olabilir. Evet yazlık lastik kullanıyorum ancak kuru zeminde de patinaj yapıyor. Patinajdan ziyade gelen absy benzer ses acaba dedirtiyor. Çevremde ne yazık ki bu aracı kullanan (powershift) yok. 

o ses patinaj önleme sisteminin sesi. lastiklerin tutunması azalınca yapıyor. benim eski lastiklerde hızlı kalkmak istediğimde yapıyordu. şimdi lastikler yeni dip gaz bile yapsam patinaja kalmıyor, yol çok kaygan değilse. 

 

tam otomatikten geçiş yapmışsınız. onun konforu yok illa bi kaç şey hissediyorsunuz. çoğu kişinin anlamadığı olayı anlarsanız rahat edersiniz. yokuşa geldiğinizde gazı yokuş çıkacak kadar vermeniz gerekir ki araba kararsız kalmasın. yoksa herkesin dediği yok kararsızdı yok çıkmıyordu dersiniz. 

 

bi şanzıman güncellemesi vardı eğer o arabanıza yapılmadıysa bi yaptırın. tavsiyem şahsuvaroğludur bi uğrayın ücret almadan yaparlar ben öyle yaptım. eğer yapılmamışsa patinaja kalması ondan olabilir. benim güncelleme sonrası araba çok daha yumuşak olmuştu. ilgili konu şurda

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sorularıma üşenmeyip uzun uzun yazdığınız için cevap veren herkese çok teşekkürler. . Araç 2012 ve çok kullanılmamış. Serviste 15 ve 30 binde gitmiş.  Özellikle yazılım güncellemesine bakayım. Yalnız araç patinaj yapıyor evet lastikleri çok yeni değil ama esp nin bunu önlemesi lazım diye düşünüyorum. Vites kararsızlıklarını bende hissettim. Şayet araca bir zararı yoksa problem edilmesine gerek yok bence . Onun dışında ilk kez şehirlerarası yolculuk yaptım. Çok beğendim. Çok güzel hızlanıyor. Hemen 180'e ulaşabiliyorsun. Allahtan hız sabitleyici var. Onu kullandım. Zira otobanda farkında olmadan çok yüksek hızlara çıkılabiliyor. O nedenle hız sabitleyici kolaylıktan çok güvenlik adına sevdim:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Bülent Aydenk yazdı:

Sorularıma üşenmeyip uzun uzun yazdığınız için cevap veren herkese çok teşekkürler. . Araç 2012 ve çok kullanılmamış. Serviste 15 ve 30 binde gitmiş.  Özellikle yazılım güncellemesine bakayım. Yalnız araç patinaj yapıyor evet lastikleri çok yeni değil ama esp nin bunu önlemesi lazım diye düşünüyorum. Vites kararsızlıklarını bende hissettim. Şayet araca bir zararı yoksa problem edilmesine gerek yok bence . Onun dışında ilk kez şehirlerarası yolculuk yaptım. Çok beğendim. Çok güzel hızlanıyor. Hemen 180'e ulaşabiliyorsun. Allahtan hız sabitleyici var. Onu kullandım. Zira otobanda farkında olmadan çok yüksek hızlara çıkılabiliyor. O nedenle hız sabitleyici kolaylıktan çok güvenlik adına sevdim:)

 

ESP/TCS bu durumu engelleyemez. Sanırım bu üçüncü yazışım ama yılmam :D Zaten lastiklerin ömrünün sonuna gelmiş km'si önemli değil. Cep müsait ise değiştirin sonra devam edelim problem sürüyorsa. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kusura bakma dikkatimden kaçmış ama bak bende öğretmenim inan yılmadan 10 kez anlatıyorum:) Bir de başta da söyledim araba konusunda bilgim sizlerin yanında çok basit  kalabilir hatta kalır. O nedenle sorularım saçma gelebilir. Mazur görün:) Lastikler bitik değil orta. Cep uygun değil. Zira ben aslında bir önceki kasa titanium almayı planlıyordum. Sağolsun tok satıcılarımız şimdiki aracımla aynı fiyatı çekince bu aracı bütçeyi zorlayarak aldım. Yazın yenilerim diye planlıyorum. Yazılım güncellemesi yaptırayım ondan sonra da olmazsa artık uğraşacaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30 dakika önce, Bülent Aydenk yazdı:

Kusura bakma dikkatimden kaçmış ama bak bende öğretmenim inan yılmadan 10 kez anlatıyorum:) Bir de başta da söyledim araba konusunda bilgim sizlerin yanında çok basit  kalabilir hatta kalır. O nedenle sorularım saçma gelebilir. Mazur görün:) Lastikler bitik değil orta. Cep uygun değil. Zira ben aslında bir önceki kasa titanium almayı planlıyordum. Sağolsun tok satıcılarımız şimdiki aracımla aynı fiyatı çekince bu aracı bütçeyi zorlayarak aldım. Yazın yenilerim diye planlıyorum. Yazılım güncellemesi yaptırayım ondan sonra da olmazsa artık uğraşacaz.

Est. :) Biz de yılmadan söylüyoruz işte :yeah: 

Lastikleriniz en az 4 yıllık [lastiğin yanaklarında ''(hhyy)'' şeklinde üretim tarihi yazar] , bitiklik sadece diş derinliğinin azalması ile ölçümüyor sayın hocam :) 

Kimyasal bir malzeme lastik o da özelliğini yitiriyor belli dönem sonra ve bu genelde 4-5 yıldır hatta kimi lastikler daha hızlı kaybeder özelliğini. Şimdilik idare edin madem öyle, yazın sorundan kurtulursunuz ama bu yorumlar tamamen tahmindir malum uzaktan arabanın ne şartlarda nasıl patinaja düşüyor bilemeyiz ama yüksek oran budur.

 

Lastik-Üretim-Tarihi.jpg 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Bülent Aydenk yazdı:

Sorularıma üşenmeyip uzun uzun yazdığınız için cevap veren herkese çok teşekkürler. . Araç 2012 ve çok kullanılmamış. Serviste 15 ve 30 binde gitmiş.  Özellikle yazılım güncellemesine bakayım. Yalnız araç patinaj yapıyor evet lastikleri çok yeni değil ama esp nin bunu önlemesi lazım diye düşünüyorum. Vites kararsızlıklarını bende hissettim. Şayet araca bir zararı yoksa problem edilmesine gerek yok bence . Onun dışında ilk kez şehirlerarası yolculuk yaptım. Çok beğendim. Çok güzel hızlanıyor. Hemen 180'e ulaşabiliyorsun. Allahtan hız sabitleyici var. Onu kullandım. Zira otobanda farkında olmadan çok yüksek hızlara çıkılabiliyor. O nedenle hız sabitleyici kolaylıktan çok güvenlik adına sevdim:)

 

Aslında iki şeyi bir arada yaşıyorsunuz, birincisi evet lastikler, kullandığınız PWS ilk kalkışlarda motor gücünü fazlaca(*) lastiklere aktardığı için lastiklerin performansını yitirmeye başlaması durumunda patinaja düşmeye müsait hale geliyor. Hissettiğiniz vuruntu da aracın lastiklere yol tutuş sağlayabilmek için TCS ile mücadeleye katılmasından kaynaklanıyor.

 

* İkincisi ise PWS öğrenme yeteneği (laneti de denilebilir) Aracı ikinci el aldığınızı söylemişsiniz, PWS sizden önceki sahibinin kullanım alışkanlıklarına göre şuan davranıyor. Eskiyi unutup sizin kullanımınıza alışması vakit alacaktır, bu süreyle uğraşmak istemezseniz servisten yeniden yazılım yüklemesini isteyebilirsiniz (yine bir öğrenme süreci olacaktır ama diğerinden daha hızlı). Ama her halükarda bir süre sonra birbirinize alışacaksınız.

 

Not: Yazmadan edemedim, yukarıdakiler 3 yıllık benzinli PWS tecrübelerimden öğrendiğim. Kesinlikle doğrudur demiyorum yanlış anlaşılmasın, ben bu kadar öğrenebildim :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

27.01.2017 - 14:45 tarihinde, Cem Kamil yazdı:

 

Aslında iki şeyi bir arada yaşıyorsunuz, birincisi evet lastikler, kullandığınız PWS ilk kalkışlarda motor gücünü fazlaca(*) lastiklere aktardığı için lastiklerin performansını yitirmeye başlaması durumunda patinaja düşmeye müsait hale geliyor. Hissettiğiniz vuruntu da aracın lastiklere yol tutuş sağlayabilmek için TCS ile mücadeleye katılmasından kaynaklanıyor.

 

* İkincisi ise PWS öğrenme yeteneği (laneti de denilebilir) Aracı ikinci el aldığınızı söylemişsiniz, PWS sizden önceki sahibinin kullanım alışkanlıklarına göre şuan davranıyor. Eskiyi unutup sizin kullanımınıza alışması vakit alacaktır, bu süreyle uğraşmak istemezseniz servisten yeniden yazılım yüklemesini isteyebilirsiniz (yine bir öğrenme süreci olacaktır ama diğerinden daha hızlı). Ama her halükarda bir süre sonra birbirinize alışacaksınız.

 

Not: Yazmadan edemedim, yukarıdakiler 3 yıllık benzinli PWS tecrübelerimden öğrendiğim. Kesinlikle doğrudur demiyorum yanlış anlaşılmasın, ben bu kadar öğrenebildim :) 

Cem Bey notu yazmanız önemli zira tecrübe çok önemli. Tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler. Ben aracın kullanıcıya göre tavır sergilediğini bilmiyordum:) Yazılım güncellemesi bu noktada daha mantıklı hale geliyor. Yakup Bey de belirtmişti lastiklerin değişmesi daha sağlıklı olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
2 saat önce, Kasım Çınar yazdı:

2014 manuel lpgli trend x mi satıp,13 mart pazartesi itibari ile 2015 style benzinli otomatik focusa geçiyorum,umarım araç beni üzmez

Doğası ve yapısı gereği üzeceğini sanmıyorum. Hayırlı olsun, kazasız belasız inşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Servet Ö. yazdı:

Doğası ve yapısı gereği üzeceğini sanmıyorum. Hayırlı olsun, kazasız belasız inşallah.

İnternette pws şanzumanla ilgili bazı olunsuz yorumlar okudum,o yüzden biraz tedirginim,otomatik bi araç istiyordum,focustan da vazgeçemedim,böyle bi işe kalkıştık,hayırlısı bakalım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Kasım Çınar yazdı:

İnternette pws şanzumanla ilgili bazı olunsuz yorumlar okudum,o yüzden biraz tedirginim,otomatik bi araç istiyordum,focustan da vazgeçemedim,böyle bi işe kalkıştık,hayırlısı bakalım

Eski kuru tipleri için olumsuz durumlar çıktı evet, yenisi ile ilgili bir problem yok. Dizeldekide yenisi zaten. Rahat ol sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Eski kuru tipleri için olumsuz durumlar çıktı evet, yenisi ile ilgili bir problem yok. Dizeldekide yenisi zaten. Rahat ol sıkıntı yok.

 

Daha iyisi yapılana kadar en iyisi bu... :kıhkıh:

 

Ancak söz konusu semitronic bir şanzıman olunca geliştirmeler bi türlü bitmiyor nedense... 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Şirket aracı olarak zimmetlenen 0 km MK3,5 2017 model focus 1,5 dizel Powershift araçta, otomatik vitesten nefret etmiştim. Sürekli olarak vites yükseltip, benim kulakçıklarla vites düşürmemi kabul etmeyip (10 sn sonra bir daha vites yükseltiyordu) aracın 800-1100 devirde yürümesini sağlıyordu. Yokuşlarda bayılan (120 beygir ve 320 torka rağmen) her an stop edecekmiş gibi titreme yapan bir araçtı.

 

Ford yetkili servisi Asal Oto ile görüştüğümde (İstanbul Ayazağa) şanzımanın kullanılması gereken vitesin bir üstüne ayarlandığını ve bu durumun yokuşlu yollarda debriyaj balatasının yenmesine yol açtığını belirttiler, sürekli olarak sportta kullanmamı tavsiye ettiler.. Sport modda kullandığımda 2000 devir civarı vites değişiyordu ve aracın kendi gücü açığa çıkıyordu. Fakat sport modda gaz tepkileri de değişiyordu ve ben bundan hoşlanmıyordum.

Sonra firma değiştirdim (şimdi de işsizim) dsg şanzımanlı skoda octavia verdiler, araçta şanzıman olduğunu bile unuttum, işini tam yapıyordu. Arabanın kötü yol tutuşu ve güçsüzlüğü bile gözüme batmaz olmuştu. DSG'li focus çıkana kadar manuel şanzıman tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.