Bora A. Oluşturma zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Oluşturma zamanı: Aralık 27, 2011 Arkadaşlar Focus 3 ünüzle ilgili ufak kullanım tiyolarını-donanımsal-teknik-mekanik anlamda burada paylaşalım..Örneğn Focus 3 ünüzün anahtarlarını 6 ayda bir diğeriyle değiştirin..Hem diğer anahtarın proğramını çalışır tutmak hemde anahtarlarınızın yıpranmasını engellemek için faydalı bir hareket olur. Focus 3 ünüzün kapılarındaki tutamaçlara kimyasal madde dokundurmayın.Ayrıca Cama asılan kokuları kesinlikle kullanmayın.O kokulardan akan sıvı damladığı yerdeki plastik aksamı eritmekte ve bu durumda aracınızın o bÖlümü kullanıcaı hatası nedeniyle garanti dışında kalabilmektedir. Focus 3 ünüzün sileceklerini hava yağmurlu olmadığında yada stop ettiğinizde sıfır konumunda tutunuz,aksi halde camları kuru kuru silen silecekleriniz çok kısa sürede deforme olacaktır... Geriside sizlerden gelsin artık.... 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
osman ünal Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Arkadaşlar Focus 3 ünüzle ilgili ufak kullanım tiyolarını-donanımsal-teknik-mekanik anlamda burada paylaşalım..Örneğn Focus 3 ünüzün anahtarlarını 6 ayda bir diğeriyle değiştirin..Hem diğer anahtarın proğramını çalışır tutmak hemde anahtarlarınızın yıpranmasını engellemek için faydalı bir hareket olur. benim yedek anahtar kumandasız. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 O zaman boya koruma önerileri, kaput koruma hakkındaki bilgiler ve iç mekan bakım önerileri de bu başlıkta verilsin. Kaput korumayı kimi kesinlikle tam olarak tüm kaputa yapmalısınız diyor, kimi ön cama kadar yanlar dahil olmak üzere tüm kaportayı kaplamalısınız diyor. Kimi de kaplamadan seken taşlar ön cam ve tavana zarar verdiğinden kaplatmayın diyor. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 benim yedek anahtar kumandasız. Kumandasız olsa da immobizer özelliği var diye biliyorum ben de emin değilim. Benimki de kumandasız. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 bence arabayı naylona sarıp koli bandıyla bantlayalım.. hatta kapalı garaj yaptırıp hiç binmeyelim ki çizilmesin.. bu kadar önlem almayı biraz paranoyakça buluyorum açıkçası.. yani kaputa yaptır, aaa yanlar kaldı, yanları yaptır, ordan seken taş tavana gider filan, bunun sonu gelmez... 9 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Valla ben alırken yok arabanız kırmızı taş gelişr şu olur bu olur diip tam kaput yarım çamurluk 700 TL.ye film kaplarız cart curt dediler..Ne kardeşim,çizilirse çizilsin,kırılırsa kırılsın.Ben sürerken çizilmesin şu olmasın bu olmasın koltuğuna kılıf aliim pislenmesin,sonra elin adamına satarken al gıcır gıcır sen çiz kullan diye vericez..Ben kullanırken taş gelsin çizilsin pislensin arkadaş,satacağım adamımı düşüncem kendimimi..İçini pisletirimde,osururumda mıçarımda..Benim oğlanın canı dondurma istiyor alıyom,dökülüyor koltuğa diyor eşim boşver oğlumdan kıymetlimi benden kıymetli mi yaa.... Boya korumanın faydası var yalnız,şöyleki boya her yıkanışta fırçayla süngerle inceden çizilir..Boya koruma ise bunu azaltır...Ama bunu kendiniz bile yapabilirsiniz enerjiniz yerinde ve vaktiniz varsa,hiç öyle 300-500-1000 TL bayılmanıza gerek yok..Haa yok kardeşim param var,bedenimi yoramam ellerimi kirletemem derseniz verin abi 300-400 Yaptırın boya koruma....Ama yok öyle zırhlamaymış,ultra cart curtmuş kanmayın hepsi aynı şey... Sanıurım titanyumdaki anahtarlar aynı,yani yedeğinde de uzaktan kumanda var..Ben uzaktan kumandalı çift anahtarlı olmanız durumundan bahsediyorum... Focus 3 ünüzün USB girişine USB çoklayıcı takmayın,sistemini bozabilirsiniz,ama usb uzatma kablosu takabilirsiniz... Focus 3 ünüzün usb girişiyle cep telefonlarınızı şarj edebilirsiniz... 4 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Yılbaşı çekilişinde çeyrek biletime 10 trilyon çıkarsa zaten taşınacağımız evin 2 araç için kapalı garajı olur muhtemelen ve tüm arabalarımı da komple istediğim renge veya renklere kaplatırım muhtemelen . Gittiğim servisteki boyacı ön kaputu kaplat, servis sorumlusu ise kaplatma seken taşlar ön cam ve tavana zarar veriyor demişlerdi de hangisine inanayım bilemedim. Paranoyaklık da olsa ben kaputumda o taş izini gördükten sonra tekrarlanmaması için gidip tüm ön kaputu kaplayacağımı bildiğim için şimdiden artılarını eksilerini araştırmalıyım diye düşündüm. İlk eksisi de 6 ayda bir sökülüp tekrar yapılmalı diyorlar, bu servisin söylediği 1-2 farklı yere daha sormayı planlıyorum bakalım onlar ne diyecek. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 (düzenlendi) neden 6 ayda bir sökülmeliymiş? ilaç mı bu? kaplatmaya birşey diyemem ama 6 ayda bir yenileteceksiniz diyen kaportacı, boyacı, usta artık ne dersiniz işte onun için yolmaya kaz arıyorlar derim ben... oldu artık, 6 ayda bir para bayılıcam.. Aralık 27, 2011 Alperen G. tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Kaput kaplamayla ilgili önceden yazmış olabilirim izlenimlerimi söyleyeyim: En kalitelisinden Ziebart yarım kaput koruma yapıldı (hediye). Taşlar nedense kaplamanın bittiği yere çarpıyordu sürekli. Sonra baktım aşağıyı da tutturmaya başlayıp kaplamayı da yırtmayı becermişler. Bizim Antalya'da her yaz sıcaktan asfaltın zifti eridiğinde üzerine bolca mıcır dökülür, dolayısı ile taş yağmuruna alışkınızdır, bu yüzden 3 kere ön camım değişti. Sonunda kaput öyle bir hal aldı ki sağı solu yırtık, yapıştırma olduğu belli olan yamalı bir görünüm. Söktük kaplamayı bu sefer altındaki boyada ton farkı oluştu. Sonunda komple kaputu boyattım rahat ettim. Şimdi kararım şudur: Taşlara özgürlük var, istedikleri yerlere vurabilirler, üzerinden siyah boya ile rötuş geçilir. Ne zaman ki su çiçeği görüntüsü oluşur kaput komple boyanır. Araç eskitile eskitile ağız tadı ile kullanılır, bir sonraki sahibine sıfır gibi teslim edilmek için saklanmaz, ikinci sahibi ister boyatır, ister kılıf yaptırır onu güzel gönlü bilir... Son söz: Değer koruma adına yapılacak tüm bu işlemlerin koruduğu değer sizin yaptırırken ödediğiniz meblağdan fazla değildir. Not: Bora olgunluk ve bilgeliğine duyduğum hayranlık her an artıyor... 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 (düzenlendi) Valla ben alırken yok arabanız kırmızı taş gelişr şu olur bu olur diip tam kaput yarım çamurluk 700 TL.ye film kaplarız cart curt dediler..Ne kardeşim,çizilirse çizilsin,kırılırsa kırılsın.Ben sürerken çizilmesin şu olmasın bu olmasın koltuğuna kılıf aliim pislenmesin,sonra elin adamına satarken al gıcır gıcır sen çiz kullan diye vericez..Ben kullanırken taş gelsin çizilsin pislensin arkadaş,satacağım adamımı düşüncem kendimimi..İçini pisletirimde,osururumda mıçarımda..Benim oğlanın canı dondurma istiyor alıyom,dökülüyor koltuğa diyor eşim boşver oğlumdan kıymetlimi benden kıymetli mi yaa.... not: dahi anlamındaki -de -da ... Aralık 27, 2011 Alperen G. tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Alperen G. Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 turbo demişken, turbolu araçlarınızı park edeceğiniz zaman araç rölanti devrine inmeden stop ettirmeyin. turbo bölümü için zararlı.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Bence arabaniza araba muamelesi yapin yeter... Ara sira yakit koyun, zamani gelince bakimini yaptirin, bitti gitti.. Fazla simartmayin bozulur sonra... 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Kaput komple kaplatılmaz ise ton farkı oluşmakta özellikle güneşte kalan araçlar için. Komple kaplanırsa da kaplama zamanla sararmakta ki bunu en iyisi de yapmakta en kötüsü de. 6 ay sonra eğer değiştirmezseniz kaplama sökerken boyaya zarar verebiliyor. Aslında bu tüm filmler için geçerli cam filmlerinden de uyduruk olanları uzun süreli kaldıklarında cama sökerken kalıntı bırakmaktadırlar. 1990 model kırmızı Honda Civic aracımızın tüm camları önceki sahibi fabrika patronu olduğundan kaplıydı. Birgün annemi durdurmuş polis yasak diyerek tüm cam filmlerini sökmüş. Arka camdaki şerit şerit izleri hala hatırlıyorum. Bu arada bu kaplamaların düzgün olanları boyalı kısımlara uygulandığında çıkartırken boyayı da kaldırmakta genelde. 700 TL çok uçuk bir fiyat gibi geldi bana. Bilkent Tabanway tüm ön kaputu 150 TL'ye kaplıyor ki S serisini de aynı fiyata kaplıyor. Malesefki forumun en genç ve tecrübesizlerinden olup üstüne bir de ilk kez yeni, vuruğu kırığı çıkığı olmayan, 100.000-150.000 km altında, gittiği kadar yol tutan bir aracımız olduğundan ben her türlü pişman olacağım ihtimali değerlendirip önlem almaya çalışıyorum. Her ne kadar tecrübelerinizden gördüğüm ve anladığım üzere çoğunluğu boşa gidecek olsa da . Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Yusuf Çavuş Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Megane3ü geçen ay İstanbul'daki bayiden aldım, Kayseri'ye gelirken Polatlıda mola vermiştim. Araçtan indikten sonra yanına İX35 durdu arka kapıdan inen yaşlı teyzem kapıyı dan diye bir açtı benim arka kapıya vurarak. Nokta kadar çizik ve el ile dokununca hissedilen ufacık bi göçük oluştu. Dediğiniz gibi önce biraz içi sızlıyor insanın ama alışıyorda zamanla. Şimdi nazarlık gibi duruyor o iz Sonuçta ne kadar korur sakınırsanız o kadar başına iş gelir. Olacağa çare yok. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 27, 2011 Bence aracınızı olabildiğince düzgün kullanın yeter. Soğuk motorla çok basmayı, mümkünse 3-5 dk ısınmasını bekleyin, (özellikle dizel motorlular) çok uzun yolculuklar sonrasında aracınızı stop etmeden önce yine 1-2 dk rolantide dinlendirin, yağını, suyunu vs. dikkatli bir şekilde kontrol edin, yakıtı mümkün olduğunca kaliteli alın. Kaporta aksamına gelince özellikle yıkamacılarda fırça kullandırmayın ve çamurluk içlerini daha dikkatli yıkatın başka bir şey istemez diye düşünüyorum. İç mekan ise tamamen kişisel tercihe göre ne kadar detaylı bakım yapılabiliyorsa yapılmalı, ben şu an içeride hiç bir kimyasal ürün kullanmadım ama kullanmak zorunda kalacağım galiba, benim ufaklık ellerinden mi, ağzından mı bilmiyorum yapışkan bişey sürmüş torpidoya, onu temizlemek için ıslak mendil türü bir ürün kullanmak zorunda kalacağım galiba. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap