Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 ünüzü Koruyun


Bora A.

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar Focus 3 ünüzle ilgili ufak kullanım tiyolarını-donanımsal-teknik-mekanik anlamda burada paylaşalım..Örneğn Focus 3 ünüzün anahtarlarını 6 ayda bir diğeriyle değiştirin..Hem diğer anahtarın proğramını çalışır tutmak hemde anahtarlarınızın yıpranmasını engellemek için faydalı bir hareket olur.

Focus 3 ünüzün kapılarındaki tutamaçlara kimyasal madde dokundurmayın.Ayrıca Cama asılan kokuları kesinlikle kullanmayın.O kokulardan akan sıvı damladığı yerdeki plastik aksamı eritmekte ve bu durumda aracınızın o bÖlümü kullanıcaı hatası nedeniyle garanti dışında kalabilmektedir.

Focus 3 ünüzün sileceklerini hava yağmurlu olmadığında yada stop ettiğinizde sıfır konumunda tutunuz,aksi halde camları kuru kuru silen silecekleriniz çok kısa sürede deforme olacaktır...

Geriside sizlerden gelsin artık....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar Focus 3 ünüzle ilgili ufak kullanım tiyolarını-donanımsal-teknik-mekanik anlamda burada paylaşalım..Örneğn Focus 3 ünüzün anahtarlarını 6 ayda bir diğeriyle değiştirin..Hem diğer anahtarın proğramını çalışır tutmak hemde anahtarlarınızın yıpranmasını engellemek için faydalı bir hareket olur.

benim yedek anahtar kumandasız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O zaman boya koruma önerileri, kaput koruma hakkındaki bilgiler ve iç mekan bakım önerileri de bu başlıkta verilsin.

Kaput korumayı kimi kesinlikle tam olarak tüm kaputa yapmalısınız diyor, kimi ön cama kadar yanlar dahil olmak üzere tüm kaportayı kaplamalısınız diyor. Kimi de kaplamadan seken taşlar ön cam ve tavana zarar verdiğinden kaplatmayın diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bence arabayı naylona sarıp koli bandıyla bantlayalım.. hatta kapalı garaj yaptırıp hiç binmeyelim ki çizilmesin..

bu kadar önlem almayı biraz paranoyakça buluyorum açıkçası.. yani kaputa yaptır, aaa yanlar kaldı, yanları yaptır, ordan seken taş tavana gider filan, bunun sonu gelmez... :kıhkıh:

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla ben alırken yok arabanız kırmızı taş gelişr şu olur bu olur diip tam kaput yarım çamurluk 700 TL.ye film kaplarız cart curt dediler..Ne kardeşim,çizilirse çizilsin,kırılırsa kırılsın.Ben sürerken çizilmesin şu olmasın bu olmasın koltuğuna kılıf aliim pislenmesin,sonra elin adamına satarken al gıcır gıcır sen çiz kullan diye vericez..Ben kullanırken taş gelsin çizilsin pislensin arkadaş,satacağım adamımı düşüncem kendimimi..İçini pisletirimde,osururumda mıçarımda..Benim oğlanın canı dondurma istiyor alıyom,dökülüyor koltuğa diyor eşim boşver oğlumdan kıymetlimi benden kıymetli mi yaa....

Boya korumanın faydası var yalnız,şöyleki boya her yıkanışta fırçayla süngerle inceden çizilir..Boya koruma ise bunu azaltır...Ama bunu kendiniz bile yapabilirsiniz enerjiniz yerinde ve vaktiniz varsa,hiç öyle 300-500-1000 TL bayılmanıza gerek yok..Haa yok kardeşim param var,bedenimi yoramam ellerimi kirletemem derseniz verin abi 300-400 Yaptırın boya koruma....Ama yok öyle zırhlamaymış,ultra cart curtmuş kanmayın hepsi aynı şey...

Sanıurım titanyumdaki anahtarlar aynı,yani yedeğinde de uzaktan kumanda var..Ben uzaktan kumandalı çift anahtarlı olmanız durumundan bahsediyorum...

Focus 3 ünüzün USB girişine USB çoklayıcı takmayın,sistemini bozabilirsiniz,ama usb uzatma kablosu takabilirsiniz...

Focus 3 ünüzün usb girişiyle cep telefonlarınızı şarj edebilirsiniz...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yılbaşı çekilişinde çeyrek biletime 10 trilyon çıkarsa zaten taşınacağımız evin 2 araç için kapalı garajı olur muhtemelen ve tüm arabalarımı da komple istediğim renge veya renklere kaplatırım muhtemelen :kıhkıh:.

Gittiğim servisteki boyacı ön kaputu kaplat, servis sorumlusu ise kaplatma seken taşlar ön cam ve tavana zarar veriyor demişlerdi de hangisine inanayım bilemedim.

Paranoyaklık da olsa ben kaputumda o taş izini gördükten sonra tekrarlanmaması için gidip tüm ön kaputu kaplayacağımı bildiğim için şimdiden artılarını eksilerini araştırmalıyım diye düşündüm.

İlk eksisi de 6 ayda bir sökülüp tekrar yapılmalı diyorlar, bu servisin söylediği 1-2 farklı yere daha sormayı planlıyorum bakalım onlar ne diyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

neden 6 ayda bir sökülmeliymiş? ilaç mı bu? kaplatmaya birşey diyemem ama 6 ayda bir yenileteceksiniz diyen kaportacı, boyacı, usta artık ne dersiniz işte onun için yolmaya kaz arıyorlar derim ben... oldu artık, 6 ayda bir para bayılıcam..

Alperen G. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaput kaplamayla ilgili önceden yazmış olabilirim izlenimlerimi söyleyeyim:

En kalitelisinden Ziebart yarım kaput koruma yapıldı (hediye).

Taşlar nedense kaplamanın bittiği yere çarpıyordu sürekli.

Sonra baktım aşağıyı da tutturmaya başlayıp kaplamayı da yırtmayı becermişler.

Bizim Antalya'da her yaz sıcaktan asfaltın zifti eridiğinde üzerine bolca mıcır dökülür, dolayısı ile taş yağmuruna alışkınızdır, bu yüzden 3 kere ön camım değişti.

Sonunda kaput öyle bir hal aldı ki sağı solu yırtık, yapıştırma olduğu belli olan yamalı bir görünüm.

Söktük kaplamayı bu sefer altındaki boyada ton farkı oluştu.

Sonunda komple kaputu boyattım rahat ettim.

Şimdi kararım şudur: Taşlara özgürlük var, istedikleri yerlere vurabilirler, üzerinden siyah boya ile rötuş geçilir. Ne zaman ki su çiçeği görüntüsü oluşur kaput komple boyanır.

Araç eskitile eskitile ağız tadı ile kullanılır, bir sonraki sahibine sıfır gibi teslim edilmek için saklanmaz, ikinci sahibi ister boyatır, ister kılıf yaptırır onu güzel gönlü bilir...

Son söz: Değer koruma adına yapılacak tüm bu işlemlerin koruduğu değer sizin yaptırırken ödediğiniz meblağdan fazla değildir.

Not: Bora olgunluk ve bilgeliğine duyduğum hayranlık her an artıyor...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla ben alırken yok arabanız kırmızı taş gelişr şu olur bu olur diip tam kaput yarım çamurluk 700 TL.ye film kaplarız cart curt dediler..Ne kardeşim,çizilirse çizilsin,kırılırsa kırılsın.Ben sürerken çizilmesin şu olmasın bu olmasın koltuğuna kılıf aliim pislenmesin,sonra elin adamına satarken al gıcır gıcır sen çiz kullan diye vericez..Ben kullanırken taş gelsin çizilsin pislensin arkadaş,satacağım adamımı düşüncem kendimimi..İçini pisletirimde,osururumda mıçarımda..Benim oğlanın canı dondurma istiyor alıyom,dökülüyor koltuğa diyor eşim boşver oğlumdan kıymetlimi benden kıymetli mi yaa....

:pist:^_^:)

not: dahi anlamındaki -de -da ... :kıhkıh:

Alperen G. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kaput komple kaplatılmaz ise ton farkı oluşmakta özellikle güneşte kalan araçlar için. Komple kaplanırsa da kaplama zamanla sararmakta ki bunu en iyisi de yapmakta en kötüsü de. 6 ay sonra eğer değiştirmezseniz kaplama sökerken boyaya zarar verebiliyor. Aslında bu tüm filmler için geçerli cam filmlerinden de uyduruk olanları uzun süreli kaldıklarında cama sökerken kalıntı bırakmaktadırlar. 1990 model kırmızı Honda Civic aracımızın tüm camları önceki sahibi fabrika patronu olduğundan kaplıydı. Birgün annemi durdurmuş polis yasak diyerek tüm cam filmlerini sökmüş. Arka camdaki şerit şerit izleri hala hatırlıyorum.

Bu arada bu kaplamaların düzgün olanları boyalı kısımlara uygulandığında çıkartırken boyayı da kaldırmakta genelde.

700 TL çok uçuk bir fiyat gibi geldi bana. Bilkent Tabanway tüm ön kaputu 150 TL'ye kaplıyor ki S serisini de aynı fiyata kaplıyor.

Malesefki forumun en genç ve tecrübesizlerinden olup üstüne bir de ilk kez yeni, vuruğu kırığı çıkığı olmayan, 100.000-150.000 km altında, gittiği kadar yol tutan bir aracımız olduğundan ben her türlü pişman olacağım ihtimali değerlendirip önlem almaya çalışıyorum. Her ne kadar tecrübelerinizden gördüğüm ve anladığım üzere çoğunluğu boşa gidecek olsa da :kıhkıh:.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Megane3ü geçen ay İstanbul'daki bayiden aldım, Kayseri'ye gelirken Polatlıda mola vermiştim. Araçtan indikten sonra yanına İX35 durdu arka kapıdan inen yaşlı teyzem kapıyı dan diye bir açtı benim arka kapıya vurarak. Nokta kadar çizik ve el ile dokununca hissedilen ufacık bi göçük oluştu.

Dediğiniz gibi önce biraz içi sızlıyor insanın ama alışıyorda zamanla. Şimdi nazarlık gibi duruyor o iz :)

Sonuçta ne kadar korur sakınırsanız o kadar başına iş gelir. Olacağa çare yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence aracınızı olabildiğince düzgün kullanın yeter. Soğuk motorla çok basmayı, mümkünse 3-5 dk ısınmasını bekleyin, (özellikle dizel motorlular) çok uzun yolculuklar sonrasında aracınızı stop etmeden önce yine 1-2 dk rolantide dinlendirin, yağını, suyunu vs. dikkatli bir şekilde kontrol edin, yakıtı mümkün olduğunca kaliteli alın.

Kaporta aksamına gelince özellikle yıkamacılarda fırça kullandırmayın ve çamurluk içlerini daha dikkatli yıkatın başka bir şey istemez diye düşünüyorum.

İç mekan ise tamamen kişisel tercihe göre ne kadar detaylı bakım yapılabiliyorsa yapılmalı, ben şu an içeride hiç bir kimyasal ürün kullanmadım ama kullanmak zorunda kalacağım galiba, benim ufaklık ellerinden mi, ağzından mı bilmiyorum yapışkan bişey sürmüş torpidoya, onu temizlemek için ıslak mendil türü bir ürün kullanmak zorunda kalacağım galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.