Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dönüş çapı Sorunu


Ozan Kar

Soru

Bunca zamandır bu konuyu neden açmadım bilmiyorum, başkası neden açmadı onuda bilmiyorum.

Arabayı aldığım günden beri manevra konusunda sıkıntım var, başlarda bunlar böyle modunda takılıyordum ancak 1 sene kadar önce karşılaştırmalı ölçüm yapıp benimkinin sorunlu olduğunu gördük.

MCA sedan dizel (ben bağlantı kuramasam da herkes ilk olarak sorduğu için lastik ölçüsü 205/55/R16)

sedan dizel (215/55/R16)

HB PWS (215/50/R17) bu araçlarda dönüş çapı 11 metre olarak ölçtük

benimki HB dizel (215/50/R17) 12 metre.

Fabrika verisi de 11 metre.

Bu konuyla ilgili yine 1 sene kadar önce Şahsuvaroğlu'na başvurduğumda normal demişlerdi, bende neden üzerine gitmedim bilmiyorum.

Garantinin de sonuna yaklaşmanın etkisi ile bugün Başer'e gittim. Derdimi anlatmam bile 1 saat sürdü desem abartı olmaz.

Neyse ölçtük, 11 metre çıktı ancak biz ölçümlerde direksiyonu sona dayadıktan sonra serbest bırakıp durduğu yerde sabitleyerek dönüyorduk. Sona dayayarak ölçünce MCAda 10 metre çıktı :) Usta gözlerine inanamadı, tekrar döndürttü filan. Ancak yine aynı arabadan bulacaz aynı janttan takıcaz öyle denicez, bırak git ne zaman veririz belli değil vs yaklaşımı yüzünden bırakmadan alıp çıktım. İşin ilginci milletin dönüş çapından bile haberi yok, usta (usta da değil başteknisyen) sen bu veriyi nereden buldun diyor, broşürü gösterdiğimde burda metre demiyor ki diyor. Servis danışmanı az olmasının daha iyi olduğunu kavrayamıyor vs vs.

Benzer bi durumu otopark.com dan Andda yaşamış yani sanıyorum MCA testinde, daha önce test ettiğim focus dönmüyordu, bu dönüyor baktım teknik verisi de aynı ama bunu düzeltmişler tarzında bir şey diyor.

 

Birde arabanın daha önce janttan darbe aldığı 2 kazası var, otosanın buna laf etme ihtimali varmış, servis danışmanın verdiği bilgiye göre.

Ayrıca direksiyonu sona dayayarak yapılan ölçümde 11 metre çıkıyor olması otosanın normal deme ihtimalini arttırıyor. Bu nedenlerle peşine düşmeye devam etsem mi bilemedim.

 

Benzer durumda olan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
9 saat önce, Murat Kavuk yazdı:

İsimler yabancı değil sanki, şahsuvara mı geldin dün?

Evet ama serviste pek durmadım abi. Cuma sabah bıraktım, biraz kaan abiyi bekleyip çıktım. Akşamda almaya gittim alamadan çıktım. Cumarteside alıp çıktım. 

--0 dakika sonra eklendi--
8 saat önce, Bekir B. yazdı:

 


:):)) duzelmeez defolu :):)):)

 

Olduğu kadar olmadığı kader diyip aldım abi napalım defolu satanlar utansın :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabayı aldığımdan beri bu dönüş çapı kafama takılıyordu. Bugün aklıma geldi ve forumda aratayım dedim. Bu konu karşıma çıktı. Tüm yorumları okudum. Benimle benzer düşünen arkadaşlar var. İlk başta ben de tur limitleyici olabileceğini düşündüm. @Cem Boneval dediğinize göre küçük bir parça ile tur limitleniyor. Ama nereye ve nasıl bakılacak bilemedim. Son olarak @Ozan Kar gibi direksiyonu sonuna kara çevirdim ve sonuç şu şekilde...(bkn. aşağıdaki resim) Sanırım benim arabanın ki daha vahim :( Sanayiye işim düşünce ustaya bir göstereyim bari.

 

focussssss.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Ali Danacı yazdı:

Arabayı aldığımdan beri bu dönüş çapı kafama takılıyordu. Bugün aklıma geldi ve forumda aratayım dedim. Bu konu karşıma çıktı. Tüm yorumları okudum. Benimle benzer düşünen arkadaşlar var. İlk başta ben de tur limitleyici olabileceğini düşündüm. @Cem Boneval dediğinize göre küçük bir parça ile tur limitleniyor. Ama nereye ve nasıl bakılacak bilemedim. Son olarak @Ozan Kar gibi direksiyonu sonuna kara çevirdim ve sonuç şu şekilde...(bkn. aşağıdaki resim) Sanırım benim arabanın ki daha vahim :( Sanayiye işim düşünce ustaya bir göstereyim bari.

 

 

Elinizle tutarkende son nokta fotoğraftaki gib mi? Yani benimkide bırakınca bir miktar geri gidiyor.

Ben farklı farklı servislere gittim sorunu açıklamak, sorun olduğuna ikna etmek bile çok ciddi problem :) Şahsuvaroğlu ve Kaan abi sağolsun yapılabilecek her şeyi yaptı ama sonuç alamadık, yani boşuna uğraşmayın derim, sanayi ile hiç hiç uğraşmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Ozan Kar yazdı:

Elinizle tutarkende son nokta fotoğraftaki gib mi? Yani benimkide bırakınca bir miktar geri gidiyor.

Ben farklı farklı servislere gittim sorunu açıklamak, sorun olduğuna ikna etmek bile çok ciddi problem :) Şahsuvaroğlu ve Kaan abi sağolsun yapılabilecek her şeyi yaptı ama sonuç alamadık, yani boşuna uğraşmayın derim, sanayi ile hiç hiç uğraşmayın.

Evet elimle tutunca bir tık daha dönüyor. İşin uzmanları böyle diyorsa bize de bu şekilde kullanmak düşer. 

Peki tur limitleyici kullanmadan 18 inç jant taksak ne olur acaba? Şimdi bunu merak ettim. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Ali Danacı yazdı:

Evet elimle tutunca bir tık daha dönüyor. İşin uzmanları böyle diyorsa bize de bu şekilde kullanmak düşer. 

Peki tur limitleyici kullanmadan 18 inç jant taksak ne olur acaba? Şimdi bunu merak ettim. :) 

birşey olacağını sanmıyorum, zaten limitli gibi çünkü :) 

ama ustalar benim 17" cmax jantlarına bunlar zaten tam olmuş, daha çok dönse sürtebilir dediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.