Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Dsg Kullanımında Tüyolar Ve ömür Uzatmak Adına Yapılması Gerekenler Nelerdir?


Recommended Posts

11 dakika önce, Mertcan Çelik said:

DSG'li bir çok arabaya yazılım yapılıyor, 4 kişi bindi diye sorun çıkartacak olsa yazılım yapıldığında çıkartmaz mı?

Getragın kendi mühendisinden okumuştum. Kuru kavrama dual clutchlarda en çok sorunu arabaları çok fazla yükleyen ve kavramanın kalkış rampa gibi yerlerde bu ağırlıklarla başemediği ülkelerde yaşıyoruz demişti. Tabii ki 1 sefer 5 sefer 10 sefer sorun olmaz ama sürüşünüz her gün ilk kalkışta çok ağır araba ile  rampa kalkışı şeklinde ise bu uzun vadede kavrama ömrünü azaltabilir. Aracı yokuş aşağı parkedip düzlükte dönüp kaptırıp uygun viteste gelerek rampa çıkılma denenebilir gibi.

Benim garajım -2 . katta ve 2 kat çıkmam gerekiyor. Ben daima S ile kaldırıp 1. viteste rampaları çıkıyor, bariyeri geçer geçmez yokuş aşağı D ye çekiyorum. Akşam eve dönüşte evin dik rampalarında (Yakup yeri biliyor) genelde S ile çıkıyorum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 dakika önce, H. Cenk said:

 Aracı yokuş aşağı parkedip düzlükte dönüp kaptırıp uygun viteste gelerek rampa çıkılma denenebilir gibi.

Böyle bir alışkanlık edinme ihtimalimi bile düşünemiyorum. Garanti uzatıp, bitmeden satmak en temiz çözüm gibi.

 

Babamın 2012 Audi'deki şanzımanı araştırayım bu akşam. Launch Control desteklilerde her kullandığımızda ömründen ciddi bir miktar yiyor muyuz diye düşünüyordum da şimdi bunun ciddi bir fark olabileceğini düşünmeye başladım.

Link to comment
Share on other sites

ekstra kafaya takacak dikkat edecek bir şey yok bence "normal" kullanın yeterli.

ha ben bunu 200k km (kavrama değişmeden) kullanacam diye bir düşünceniz varsa bilemem.

 

dayım sanırım 6-7 araçta kullandı DSG, bi tek 2011 1.2 benzinli a3te hafif bir titreme başlamıştı, onun dışındakilerde hiç bir sorun olmadı.

Link to comment
Share on other sites

4 saat önce, Mertcan Çelik said:

Dayın kısa süre kullanıp satıyor olum o kötü bir örnek değil mi?

6-7 araçta ortalama kaç bin km kullanıyor diye sorıyım bıdı bıdı etmeden önce.

adamın günde fix 60 kmsi var, ortalama 80k

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

3. DSG li aracı kullanıyorum, Bugüne kadar DSG beni hiç üzmedi diyebilirim. Başlığı görünce Passat forumunda paylaştığımı buraya da koymak istedim.

 


1- Dururken 1 dakikadan daha uzun D pozisyonunda bekleyeceğinizi sezdiğinizde N pozisyonuna alın bekleyin. Ama 15-20 saniye için bunu yapmanızın faydası yok. Start/Stop sistemi olan araçlarda araç stop ettiği için bunu yapmanızın da pek bir manası kalmıyor.

2- D pozisyonuna aldıktan 1 saniye kadar sonra gaz pedalına basın

3- Sokak arası ve manevralı 80-100 metreden daha uzun yokuş iniş ve çıkışlarda (özellikle dik olanlarda ve araç yüklüyse) manuel pozisyona alarak motoru mümkün olduğunca ideal devirde ve vitesi sabit tutmaya çalışın. Gerçekten gerekmiyorsa vitesi manuelde olsa değiştirmeyin.

4- Yokuş yukarı D pozisyonunda frene basmadan yada hafif gaz ile bekleme yapmayın yada çok gerekmiyorsa çok ağır ilerlemeyin (Bu önemli)

5- Genel kullanım alışkanlığı olarak araç boş düz yolda vites artırarak hızlanırken gaz pedalında agresif hareketler yapmayın mümkün olduğunca ideal hıza ulaşana kadar gaz pedalını sabit tutmaya çalışın. 

Bu önerilerimin hiçbiri sürüş güvenliğinizi tehlikeye atacak yada sürüş konforunuzu bozacak kadar ciddi mecburiyetler değildir. Sadece bunları yapmanın sürüşünüzü etkilemediği durumlarda mekanik açıdan doğru tercihlerdir.

Tabiki bunlar edindiğim bilgi ve deneyimler ile oluşan kişisel tercihlerdir. Bağlayıcılığı yoktur.

Bu arada genel bir bilgi olarak; şanzımanı yoran güçlü motor+ağır araçtır ,)
 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.