Jump to content

Yeni Koronavirüs Hastalığı Sıkça Sorulan Sorular ve Cevaplar

Sizi ve çevrenizi Koronavirüs riskinden koruyacak 14 Kural (video)

'Yola Focusla'tıkla yazmaya başla

Fotoğraf yarışması için tıklayınız (Mart 2020)

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Cem Boneval

Orta sınıfın yeni "Hülya"sı: Alfa Romeo Giulia

Recommended Posts

1962'den beri Alfa ismi ile birlikte anılan Giulia yeniden üretimde. Eylül ayında Frankfurt'ta IAA'da lansmanı planlanan yeni modelin ilk bilgileri de basına sızdı.

Alfa Romeo'nun ümit bağladığı yeni modelde sportif sedan özellikleri vurgulanmış ve haliyle gösterime sunulan model de serinin en üst modeli olan Quadrifoglia Verde. Beklenenin dışında Alfa Romeo bu modelde önden çekişten arkadan itişe geçiyor, ve haliyle BMW'nin spor sedanlarını hedef alıyor izlenimini uyandırıyor. Üst modelde kaput ve tavan karbondan yapılmışken alt modellerde alüminyum beklentisi var. Yani hafif tutma konusunda yoğun çaba gözlemleniyor. Turbo altı silindirli motor Ferrari tarafından 510 PS güce trimlenmiş ve spor sedanın 3,9 saniyede 100 km/h sınırını geçmesini sağlıyor. Ekonomik kullanımda da kullanılmayan silindirleri kapatarak yakıt tüketimini düşürmesi hedefleniyor. Tabii fanilerin alacağı modellerde motorlar 1,4L hacimden başlıyor ayrı mesele. 

Yakup sayesinde her tarafın mavileştiği ortamda değişik bir renk olsun diye paylaşayım dedim.

Alfa-Romeo-Giulia-1200x800-e17735ae6c7eb

 

Alfa-Romeo-Giulia-1200x800-abba01cd83dcc

 

Alfa-Romeo-Giulia-1200x800-4a03a30c2fdcb

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cem abi elinize sağlık...

ancak AR'nin sanırım gördüğüm en çirkin modeli... nasıl desem, çok demode bir tasarım. 

Not: demode değil de, fazla tanıdık diyebiliriz... ön bmw 2 serisi arka ise maserati... nerde o giulietta daki güzellik

Edited by Mert Yürüyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Türkçe mealini de yazar mısın....

 

 

Hmm :P  Doğan abi gibi (hatta Mert'de girmiş bile) araya girmesinler ilerde fani bilgilerin girebileceği ileti olsun diye :)

Buarada yavru 50-50 ağırlık dağılımına sahipmiş.

Bir de ALFA logoyu yine değişmiş

 

1fICLPl.thumb.jpg.da1651bdc4b3ea206ece4a

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eski 159 kullanıcısı olarak söylüyorum 159 daha farklıydı Bu tasarımın 159 kadar ses getireceğini düşünmüyorum 159 hala yüzü eskimeyen bir tasarım tabi gene zevkler ve renkler tabi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ön tarafını elinizle kapatıp bakın bildiğiniz 3 serisi.  İlk tasarım çizimleri çıktığında çok heyecanlı çizgileri vardı yada başka bir modelin tasarımı olabilir bilmiyorum ama bu yüz benim için biraz hayal kırıklığı oldu, daha şık ve agresif bekliyordum.

Mesela bunun gibi...

alfa-romeo-giulia-4_600x0w.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ön tarafını elinizle kapatıp bakın bildiğiniz 3 serisi.  İlk tasarım çizimleri çıktığında çok heyecanlı çizgileri vardı yada başka bir modelin tasarımı olabilir bilmiyorum ama bu yüz benim için biraz hayal kırıklığı oldu, daha şık ve agresif bekliyordum.

Mesela bunun gibi...

alfa-romeo-giulia-4_600x0w.jpg

Katılıyorum size 

Ön tampon berbat Şase değişmemiş gibi boyutlarda 159 aynımı acaba 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa-Romeo-Giulia-1200x800-6bd9142900f7dTamponla ilgili fikrimde haklı olduğum kanıtlandı sanırım bu foto ile Kar kürüme makınası gibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Açıkcası güçlü  ve etkileyici halefleri olan bir modelin biraz daha geleneklerine bağlı kalması ve geçmişin mirası üzerine konuşlanması bana hoş geldi. Ayrıca her zaman gösterişsiz tasarımları tercih etmişimdir. Ters üçgen ızgara bana yetiyor. Ama tabii görüntüsüne olduğu kadar özüne de bakmak lazım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdiğiniz verilere göre özü gayet iyi gibi duruyor :)

Alfa ızgarası konusunda haklısınız ama tamponun alt tarafı sanki çok mat siyah gibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ön difüzörü sevdim ben.

... italyanlar ile fransızları bir odaya kapatıp onlara araba çizdirmek ama odadan çıkıp imalat hattına gitmeye kalktıklarında da onları dövmek lazım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buda benden olsun. 25. sn'ye dikkat,ön tampondaki siyah parça hareketli sanırım.

Edited by Semih G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Karşımızda İtalyan 147'nin yerine gelen Giulietta var
        Test Aracı: 
       
      Alfa Romeo Giulietta 1.6 litre 4 silindirli JTDM-2 105 ps güç ve 320 Nm tork'a sahip (EU5+). Brid. Potenza marka lastikler mevcut 225/45 R17 - 16.000 km'de
      Teknik olarak bu araç 1310 kg ağırlığa sahip, fabrika tüketim değerleri 5,0 - 3,4 - 4,0 lt / 0-100: 11.3 sn
       
       

         
      İç Mekan
      Boyut olarak hem ön hem arka sıra geniş, baş ve diz mesafelerinde sorun bulunmuyor; arka kısmın baş mesafesi 1.90'larda. Kalite olarak sınıf standartlarında ama bir Almanlar gibi değil. Yer yer kullanım zorluğu yaratan detaylar mevcut örneğin el freni, C.C. kolu gibi. Genel olarak iç kısımda yumuşak detaylara rastlamak zor. Eşya gözleri ciddi çok az neredeyse yok gibi her boşluk sonradan eklenmiş yani var olsun diye yapılmış gibi. Tasarım olarak ise kendine has olması sizi özel kılıyor artık bu sevgi ile eksileri unutacaksanız başka çaresi yok
       
      Ses
      Bu denli sert araca rağmen sadece kapıların cam açma kapama bölümündeki plastik parçalar ses yapıyor -o da değerseniz- geriye kalan bölümlerde hiç tıkırtı sesi gelmedi. Bu sebeple trim ve işçilik seviyesini yüksek buldum parça birleşim olarak ise yer yer sorunlar vardı ama bunlar kullanım ile orantılı olabileceği için çok dikkate almıyorum. Örnek vermek gerekirse; direksiyon altı, arka koltuk sırtlarının zemin ile birleşimi gibi yerlerde hatalar mevcuttu.
      Yol sesi maalesef yüksek son zamanlarda böyle gürültü yapan araca binmemiştim, bu ses ile birlikte motor sesi veya rüzgar sesi rahatsız edici seviyeye gelmiyor yine dış ses olarak da izolasyonu zayıf.
       
      Konfor
      Düz yol ve tümsek konusunda hiçbir sorunu yok yalnız iş kasislere gelince canınız sıkılıyor araç oldukça sert ayarlara sahip bir de iki tekeriniz birden düşerse vay halinize ama iyi yanı da var böbrek taşı düşürmek için güzel bir fırsat üzerinde daha 17 inç jant var biraz yükseltsek neler olacak acaba? Konforu bir paket halinde düşünürsek eğer yetersiz bulduğumu rahatlıkla söylebilirim 2015 model bir araç için özellikle.
       
       
      Motor & Sürüş & Tüketim
      Motorun 105 ps ürettiğine bakmayın 320 Nm tork size yeterince fazla güç verebiliyor özellikle Dinamik sürüş biçimi ile gaz tepkisi artıyor buna ek olarak direksiyon sertleşiyor ve sürüş keyfiniz artıyor buna karşılık tüketim bu denli artmıyor. Yüksek güç ve trafik ile 7.0 lt'yi geçmeden tamamlamanız mümkün eğer normal sürüş biçimi ile ilerlerseniz 6.0 lt altını görmeniz çok kolay. 
       
      Sürüşü anlatmak gerekirse Focus'u örnek vereceğim siz Focus ile gaza bastığınızda önce yumuşak bir tepki alırsınız ardından eğer araç uygun devirde ise gücü size yanstımaya başlar işte bu Giulietta tam tersi ;gücü sizi anında iletiyor ve bunu sert şekilde yapıyor kiminin hoşuna gitmeyebilir ama gücü hissetmek istetenler için giu güzel bir seçim. Aynı sertliği frenlerde de görüyoruz ilk anda yumuşak ve devamında çok sert bir frenleme yapıyor ama buna alışmak ve sürekli yumuşak ilerlemek %100 mümkün. Yine dinamik mod'a özel esp'nin sportif karaktere geçmesi, frenlerin yüksek basınca hazır olması ve elektronik dif. kilitlemenin devreye girmesi bir başka zevk detayları ama bu zevklerin de bir son noktası oluyor o ise önden kayma ile başlıyor fakat bunu gerek direksiyondan gerek şasi üzerinden hissedebiliyor ve müdehale edebiliyorsunuz. Son olarak motor 2 bin dd öncesi ölü gibi ama sonrası dediğim gibi yeterince iyi.
       
      Kısa Kısa
      - Park sensörü ve uyarı seslerinin müzik sisteminden bağımsız olması sebebiyle müzik dinlerden bunları algılayamıyorsunuz.
      - Hız sabitleme kolu direksiyonun solunda inanır mısınız aktif edemedim sistemi çalıştırmak çok kolay ama hızı bir türlü aktif edemedim -kullanım klavuzuna bakmadım- 
      - Sileceklerin hızını kolu yükseltmeyle değil -fasılası harici- kol üzerindeki kademeyi döndürerek yapıyorsunuz bu da ayrı bir zorluk oldu ama yağmur sensörü bu sorunu çözdü diyebilirim.
      - Yukardaki sorunlar haricinde iç kumanda elemanlarında sorun yok.
      - Müzik sistemi ve dokunmatik ekran oldukça iyi ve sesli kontrol sistemi güzel çalışıyor.
      - Dinamik mod içerisinde Launch kontrol mevcut yani gaza bastığınızda belirli bir devirde sizi tutuyor ardından kalkış yapıyorsunuz.
      - Katlanır aynalar, kapılar kilitlendiğinde değil siz düğmesine bastığınız anda kapanıyor.
       
      Fiyat: Bu donanım seviyesinde 2015 model gui 76 bin tl, 2014 model kaldıysa etrafta 72 bin tl.  Arka kol dayamanın bile sadece lüks paket ile geldiğini düşünürsek (9.200 tl) biraz fazla gibi gelebilir ama bu sportif araca lazım olan görüntüden ziyade güzel bir ses sistemi ve kuvvetli aydınlatmadır (premium paket) onlar da toplamda 5.700 lira yani 80 bin tl'ye Alfa denilebilecek araç alınabiliyor bence ederinde bir fiyat.
       
      Sonuç olarak; bir gence yakışacak bir araç ama aile babası için tercih eder miydim? Sanmıyorum.
       
       
      Artı
      + Performans
      + Tüketim
      + Yaşam alanı
      + Sürüş keyfi
      + Yol tutuş
       
      Eksi
      - Malzeme Kalitesi
      - Konfor
      - Yol sesi
      - Kullanışlılık
       
       



























      En çok beğendiğim detaylar
       


      Yukarıda anlatmaya çalıştığım silecek çalışma mekanizması.
       
       


























      Tavan kumaşı bu donanım ile siyah renk
       








       
      Anahtarı güzel ama buna buton ile çalıştırma yakışırdı.
       


    • By Cem Boneval
      SUV segmentini kendi adıma anlamsız bulsam da nedense üreticiler ve tüketiciler tarafından çok ilgi görüyor ve son zamanlarda ilgi çekici yeniliklerin çoğu da SUV dünyasında.
      Tasarımların giderek benzeştiği ve bence grileştiği bir ortamda geleneksel ama yeni, sade fakat dinamik ve özgün çizgileri ile Alfa Romeo'nun Giulia zemininde hazırladığı yeni SUV'u Stelvio hoş bir rüzgar estirecek gibi görünüyor.
      Los Angeles fuarında otomobil dünyasına resmi girişini yapan Stelvio 2017 ilkbaharında Avrupa'da tanıtılacak ve muhtemelen sonbaharında da Avrupa'da satışa sunulmuş olacak. 
      Araç adını İtalya'da bulunan ve Avrupa'nın en yüksek dağ yolu olan 2750 m yüksekliğinde ve 20 km uzunluğundaki geçitten alırken bir yerde kullanım hedefleri de tanımlamış oluyor. Zaten resmen tescilli görünmese de Nürburgring SUV hız rekorunun Stelvio Quadrifoglio (=dört yapraklı yonca) tarafından kırıldığı belirtiliyor (bkn. lansman açıklamaları).
      468 cm boy, 165 cm yükseklik ve 216 cm genişlikle küçük olmasa da artık klasikleşmiş güçlü ve dinamik Alfa çizgileri aracı olduğundan kompakt gösteriyor. Dış görünüşüne göre iç hacmi genişliği ve rahatlığı ile dikkat çekiyor.
      Tanıtımı yapılan Quadrifoglio modeli serinin en üst ve sportif donanımlı hali ve karoserideki aerodinamiyi arttıran özellikleri ve dört çıkışlı egzozu ile güç tutkunlarının hemen dikkatini çekecek nitelikte. 
      Giulia'da da kullanılmış olan 510 PS'lik 2.9L V6 BiTurbo tümden alüminyum benzinli motor 8 ileri ZF otomatik şanzımanla birleşince hız meraklılarını tümüyle tatmin edecek gibi görünüyor (bkn. aşağıdaki performans verileri karşılaştırması). Daha mütevazi motor arayanlar içinse yine alüminyum 4 silindirli 280 PS güç ve 400 Nm torka sahip 2.0L turbo motoru da olacak.
      Alt modellere arkadan itişli olan aracın en üst modelinde Alfa'nın özel DNA Pro sürüş modu selektörü ile Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (ekonomik sürüş) ve Race modlarından biri ile güç dört çeker sistemine Torque Vectoring özellikli orta diferansiyel üzerinden aktarılabiliyor. Normal şartlarda tümüyle arkadan itişli seyir halinde olan araç çok sayıda parametreyi değişik sensörlerle takip ederek tork dağılımını ön arka %50-%50 yapabilirken arka akstaki özel kavramalı sistemle her tekerleğe giden torku da ayrı ayrı ayarlayabiliyor. Bu da limitte kullanımlarda aracın performansını belirgin iyileştiriyor.
      Alfa tarafından geliştirilen CDC (Chassis Domain Control) sistemi de yol koşulları ve sürücü taleplerine göre DNA seçimi üzerinden şasi, motor, süspansiyon, fren, direksiyon ve diferansiyel tepkilerini düzenleyerek uygun sürüş performansını sağlıyor.
      Tabii bu kadar gücü dizginlemek için elektromekanik bir karbon-seramik fren sistemi geliştirilmiş. 
      SUV karşıtıyım ama ne yalan söyleyeyim bu kız gözüme pek çekici göründü...
       

       

       

       

       

       
      Lansmanda performans ile ilgili verileri de ekleyelim:


       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.