Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Neden Boxer Motor Kullanılmıyor?


Serkan erden

Önerilen Mesajlar

geçenlerde tv de subaru ile ilgili belgesel izledim. boxer motorun  dikey çalışma prensibine sahip motorlara göre daha az yer kapladığını ve daha hafif olduğunu söylüyordu. ayrıca performans olarak verimli olmasından bahsediyordu. ayrıca halk arasında sente ayarı dediğimiz  (bildiğim kadarıyla) silindir senkronunu, bu motorlarda gereksinimi olmadığı için bununla ilgili parçalara gerek olmadığını söylüyorlardı. bu bilgilere dayanarak neden subaru ve birkaç markanın birkaç modeli dışında kimse bu motoru kullanmıyor. birde neden araçların çoğu önden çekiş sistemini kullanıyor? lüks markalar arkadan itiş kullanırken diğer markalar önü tercih ediyor?

Serkan erden tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyla ilgili bilgim yok ama ilk olarak aklıma maliyet geldi. Çoğu genel kullanıcı kitlesine hitap ettiği için maliyetlerini minimum tutarak alıcıya daha ekonomik bir araç sunmayı hedefliyor olabilirler. Lüks markalarınsa maliyeti düşük tutma amaçlarının daha alt seviyede olduğunu doğal olarakta alıcı kitlesinin üst grupta olduğunu düşünebiliriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadan itişli olduğu zaman motordan çıkan gücü arka tekerlere iletmek için şaft kullanacak ve güç kaybı yaşayacak. Kimse de güç kaybı yaşamak istemez.

Öncen çekiş olduğu zaman şafta ihtiyacı yoktur. Motordan çıkan gücü direk aktarmaya gönderebilir
Yani neden onden cekis derken maliyet ve mühendislik demek daha doğru olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Boxer motorlar, hem üretim aşamasında hem de bakımlarda maliyetli. Hatta arıza halinde komple motorun değişmesi gerektiğinden bahsediliyordu.

 

Benzer şekilde, önden çekişin üretim maliyeti arkadan itişliye göre daha az.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

emin değilim ama silindirler yere paralel çalışıyordu sanırım..bu da sürtünmeyi aşağı doğru daha fazla yapıyor. dikeye göre daha düzensiz aşınıyor buda motor ömrünü, rektefiye ihtiyacını kısaltıyor.. en az 100 bin km daha az ömrü var..

 

subaru hala bu motoru bazı modellerinde kullanıyor.

 

arkadan itişli arabalar buzlu karlı yollarda çok kayar.. reno 9 çıktığında en iyi kış arabası idi.. aynı mantıkla.. yokuş yukarı  uzun bir kutuyu iple çekseniz çektiğiniz yönde çıkar, arkadan itseniz burnu sağa sola kayma yapar ve siz arkadan iterken bunu dengelemek zorunda kalırsınız.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

23 saat önce, Serkan erden yazdı:

geçenlerde tv de subaru ile ilgili belgesel izledim. boxer motorun  dikey çalışma prensibine sahip motorlara göre daha az yer kapladığını ve daha hafif olduğunu söylüyordu. ayrıca performans olarak verimli olmasından bahsediyordu. ayrıca halk arasında sente ayarı dediğimiz  (bildiğim kadarıyla) silindir senkronunu, bu motorlarda gereksinimi olmadığı için bununla ilgili parçalara gerek olmadığını söylüyorlardı. bu bilgilere dayanarak neden subaru ve birkaç markanın birkaç modeli dışında kimse bu motoru kullanmıyor. birde neden araçların çoğu önden çekiş sistemini kullanıyor? lüks markalar arkadan itiş kullanırken diğer markalar önü tercih ediyor?

 

Boxer motorun bir tek sesine hastayim ben :) 

 

Sorun ise yatay calismasindan mutevellit silindirlerin asagi bakan tarafi ve yanma odasi diger taraflarina gore cok asiniyor ve zamanla yag yakmaya sonra motor yaptirmaya gidiyor surec. Kisacasi adamin tekerine tas koyan yer cekimi.

 

Arkadan itis: Maliyet, Guc Kaybi, virajlarda bilincsiz kullanicinin elinde facia. Faciayi onlemek icin kisitlama, kisitlama geldikce dahada guc kaybi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

42 dakika önce, Murat Kavuk yazdı:

Boxer motor vakti zamanında Mazda'nın ocağına incir ağacı diktiydi. Ne yatırımlar yaptı Mazda uğruna, geliştirecem ben bunu diye. Eyy Fahri Sinan, duy sesimi, işte boxer motorun bugünkü hali :) 

Fahri Sinan :D:D:D:fikir: 

Mazdaya laf ettirmem :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.