Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Makyajlı Focus Trend X Direksiyon Sorunu


Hüseyin ayhan

Soru

Arkadaslar sıfır 2015 makyajlı kasa focus sedan trend x aldım.eski aracım seat leon du.süper bir araçtı.direksiyon öyle yumuşaktı ki.3 yaşındaki çoçuğum bile çevirebiliyordu.her neyse aldığım araç 3 günlükken sola çektiğini sağa virajlarda direksiyonu çevirmek istediğimde sanki araç çevirme der gibi bir güç uyguluyor.direksiyon sert geldi.en ufak çukur ve eğimde araç direk oraya yönleniyor .bir saniye bile olsa direksiyonu serbest bırakmaya gelmiyor.araba hemen istediği göne yönleniyor.direksiyon beni çok yoruyor .tüm bunlar sizce normalmi.3 günlükken servise gittim.rot ayarı balans ayarı yaptılar .ama bana göre hala sorun devam ediyor.sizce tüm bunlar normalmi.ilk defa ford kullanıyorum.acaba banamı sert geliyor.lütfen yardım edin kafayı yiyecem.20 günlük aracımı sattıracaklar bana.acil bilgisi olan yazsın.lütfen

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Semih bey cevaplarınız için teşekkürler.öncelikle şunu bilin arabalardan pek anlamam.ww hayranı yada herhangi bir marka hastalığım yok.tek derdim sıfır aracımın iyi olması ve sizin gibi bakım zamanları haricinde servise gitmek.düşünsenize sıfır araç almışsınız rot balans bozuk diyorlar.3üncü gün.benim tek derdim de bu zaten aracımın keyfini sürmek.böyle bişeyle karşılaştım ne yapacağımı dahi bilmemek.servise götürdüm çare yok.ne yapmalıyım siz olsanız be yaparsınız.soğumazmısınız aracınızdan.maarka önemli degil gerçekten.tavsiyeleriniz için burdaki hangi arkadaslar kimler cevap yazdıysa hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.gerçekten.

Can sıkıcı bir durum olduğu konusunda kesinlikle haklısınız,o kadar çalışıp çabalayıp bir araç alıyorsunuz ve sorunlu çıkıyor tabiki kabul edilir değil. Ancak benim size söylendiğim mevzuda bu değil direk Ford aldım hata yaptım bidaha önünden geçmem gibi söylemlerinizdi. Şuan sizin yerinizde olsam yapacağım şey olabildiğince servise yüklenip sorunun halledilmesini sağlamak olmazsa daha üst mercilere olayı götürmek. Eğer kullanıcı hatası değilse ki değil gibi yazmadığınıza göre bunum bir şekilde çözülmesi gerekir.

Buna rağmen çözüm bulunmazsa markayı gerçi markada değil Otosan-Otokoç her ne ise onu eleştirmek hatta bunu kamuoyuna duyurmak gerek..

Yakın zamanda bir Bmw sahibi aracındaki sorunların 4 kere servise girmesine rağmen çözümlememesinden yakınıyordu, şimdi kimse Bmw almasın mı diyelim yani :)

Neyse sonuç olarak x veya y markası farketmez hatalı araç hepsinde olabilir önemli olan bunu satın alınan bayi/servis her neyse oraya kabul ettirip sorundan kurtulmak, umarım sizde çözüme ulaşırsınız en kısa zamanda.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hüseyin bey, sizin sorunu anlamakta zorluk yaşıyoruz. Çünkü focusun en iyi olduğu noktalardan bir tanesi de direksiyondur. Rot konusuna fazla takılmışsınız. Bir çukur yeterlidir, rot ayarının bozulması için. Almanya fransa arasında bolca golf kiralamış birisi olarak rahatlıkla söyleyebilirimki, golf ile focus direksiyonlarının her ikisi de gayet iyi, aralarında belirgin bir fark yok.. Ancak memnun değilseniz beklemeyin, hemen değiştirin. Gidin bir tane vw grubu araç alın. Keşke hiç focus almasaydınız..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok teşekkür ederim semih bey.servisi zorlayım biraz bakalım ne olacak.bu arada ford çalışanımısınız merak ettim sadece.hayırlı akşamlar.

Değilim ama olmak isterdim :)

Tekrar geçmiş olsun, kısa zamanda çözülür umarım sorun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servisten servise farklılıklar olabiliyor,birinin bulamadığı arızayı başka bir tanesi bulabiliyor. Bir servise gittim yazılım güncel gerek yok dedi,diğeri güncelleyelim dedi.Birine götürdüm sıkıntı yok dedi,diğeri 2 hafta sonra aküde sıkıntı var garantiden değişelim dedi. Farklı servisleri deneyebilirsiniz. 2010 focus kullanmış şuan da 2012 focus kullanan biri olarak şunu net söyleyebilirim,eski direksiyona göre çok çok daha rahat bir direksiyon var,sizin aracınızdaki direksiyonun da çok rahat olduğunu düşünüyorum. Ağrıda görev yaparken 2014 model Leon FR test etmiştim , evet onun direksiyonu benim araca göre baya yumuşaktı ama bana oyuncak gibi gelmişti,şahsen kendi aracımdaki direksiyonu tercih ederim.Ayrıca ilk i30'u test ettikten sonra 2010 focusuma bindiğimde frenler sanki tutmuyor gibi hissetmiştim. Araçtan araca farklılıklar olur,hepsinin farklı avantajları ve dezavantajları olur.Çok güzel bir araç almışsınız , bence bir an önce alışmaya ve keyfini sürmeye çalışın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sıfır aracımın 3 üncü gününde rotun bozuk olması atıp tutmak degil.

 

Arkadaşlar yazmışlar ama ben de iki temel konuda ekleme yapmak istiyorum.

 

- Lastiğin topuk yapması : Biraz teknik bir terim, biraz da piyasa ağzı oldu ama şöyle anlatayım. Biliyorsunuz lastiğin uzun ömürlü olması için kalıp sırasında lastiğe vulcanize diye bir işlem yapılıyor, yani lastik form tutsun diye neredeyse yakılıyor. Böylece saklama, nakliye vs. sırasında rahatlık sağlanıyor ve sonrasında da lastiğin genel ömrü uzuyor. Pek çok şeyin olduğu gibi vulcanize işleminin de bir dezavantajı var o da takıldığı jant'a hemen yapışmaması, ilk zamanlarda ani gaz ve frende hafifçe -dönme- yapması. Yapılacak iş belli ... fazla aldırış etmeden 500 - 1,000km yaptıktan sonra ( o noktada lastik jant üzerine tam oturuyor, ayakkabının ayağınıza zaman ile tam oturması gibi) rot-balans'a gidilmesi ve aracın ayarlarının yenilenmesi.

 

- İkinci konu ise yol kalitemiz. Fabrikadan çıkan her araç istisnasız ön düzen ayarına girer, bir sorun var ise CQ sırasında bunlar giderilir. Bayilerin PDI denen yani müşteriye yaptığı teslimat sonrasında sorumlu olduğu şey lastik basınçları (pek çok şey var aslında) ...yani ön düzen fabrika'dan çıktıktan sonra bir kere daha kontrol edilmiyor. Kısacası yeni alınan araç -fabrika ayarı- ile teslim ediliyor.

 

...ediliyor da yollarda çocuk kafası kadar delikler var. kaldırımlar kimi yerde kapının açılmasına müsade etmeyecek kadar yüksek, asfalt akma ve yamalar ile dolu ... iki çukura sağlam yapıştırıyorsunuz ... ayarlar Allahlık hale geliyor.  Yani bu olabilir, oluyor da ...vatandaşa aracı teslim ediyorsun, sabahı jant'ı yamultmuş olarak geliyor (daha geçen gün oldu, açık bırakılmış logar kapağına vurmuş) dikkatli olmak dışında yapacak fazla bir şey yok malesef.

 

Sonuç : Değil üç günlük, üç saatlik aracın bile rot balans'ı bozulabilir...

 

Not: Herkes rot-balans'tan bahsediyor ama kamber/kaster ve toe'yi inanın doğru düzgün kontrol eden yok. (malesef) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu an Opel kullanicisiyim 10 günlük aracimin komple direksiyon Aksamı değiştirildi. Aklınıza hangi parçası geliyorsa . Sıkıntı her araçta olabilir önemli olan halledilmesi.

Keşke fordun direksiyon aksamini bu aracıma aktarabilseydim. (Eski aracım 2013 focus tu ). Bu kadar hissis direksiyon Broadway de vardır galiba . Başka da bunun üzerine yorum yapabileceğimi sanmıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yarım saat önce sırf paranoyaklığımdan abimdeki passat cc ile bizim makyajlı focus 3 ü yanyana koydum durduğu yerde 2direksiyon arasındaki his farkı yok.yani ikiside gayet hafif.bide şu var 2014 model passat cc 100.000 liralık araba direksiyon durduğu yerde sağa dönünce küt diye vuruyor servis çözüm bulamadı napalım çöpemi atalım.yani şimdiki arabalar elektronik,elektronik işide biraz şans.bir hata yüzünden bütün bir markayı kötülemek yanlış...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu an Opel kullanicisiyim 10 günlük aracimin komple direksiyon Aksamı değiştirildi. Aklınıza hangi parçası geliyorsa . Sıkıntı her araçta olabilir önemli olan halledilmesi.

Keşke fordun direksiyon aksamini bu aracıma aktarabilseydim. (Eski aracım 2013 focus tu ). Bu kadar hissis direksiyon Broadway de vardır galiba . Başka da bunun üzerine yorum yapabileceğimi sanmıyorum

astra testimde en çok beğenmediğim nokta direksiyon olmuştu. Berbat ötesi bana göre. Sat sen onu sat :D

 

Bu arada olay hafiflikse fiatı tek geçerim, normal hali hafif, city tuşuna basınca üflesen dönecek hale geliyor :D ama his tepki filan zayıf.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.