Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sürekli "s" Modunda Kullanmak Ve Sonuçları?


Mert Yürüyen

Soru

Arkadaşlar merhaba,

 

15.sayfaya kadar gittim ancak bununla ilgili bir başlık bulamadım...umarım yanılmamışımdır, Yakupla papaz olmayalım şimdi :)

 

malum powershift focuslarımızda S modu mevcut. Öyle uçan kaçan bir şöför değilimdir ancak; D modunun tasarruf amaçlı olarak çok erken ve sık vitesi değiştirmesi bazen beni rahatsız ediyor. S'in daha uzun vites aralığı bence daha konforlu. özellikle şehir içinde S ile kullanıp uzun yolda D ile kullanmak bana daha rahat geliyor... .herkesin sürüş karakteristiği farklıdır elbet.

 

Şimdi size sormak istediğim, bu S modu sadece alternatif ve ara sıra kullanılacak bir mod mudur, yoksa D modu gibi esaslı bir mod olup sorunsuzca sürekli kullanılabilir mi?

 

Ayrıca malum şanzımanımız ıslak tip. Yağın ısınmasına karşılık özellikle lanet İstanbul trafiğinde uzun trafik sıkışıklıklarında vitesi N konumunda bekletsek, hareket anında D veya S e alsak, bununla ilgili ne düşünürsünüz?

 

O kadar yazdık... Yakup çıkıp bu burada yazıyor derse yıkılırım valla. 

 

Kıymetli yorumlarınızı bekliyorum, bence gerçekten önemli bir konu.

 

Kaan abicim sende bir el atıverirsen sevinirim :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle belirteyim, yeni bir şey söylemeyeceğim.   :)  Çünkü arkadaşlar ilk elden bilgi vermiş.

 

"S" yakıt tüketiminizi arttırır, "D" size konfor sağlar. "S" mod'da kullanmanın kesenize vereceği dışında zararı yoktur.  "S" mod'un mantığı şu, epey dik bir yokuş çıkıyorsunuz, örnek bebekten uçaksavar'a tırmanıştasınız. Bilenler vardır, dar bir rotadır, virajlıdır ve epey diktir. Atıyorsunuz "S" mod'a aracın yüksek vitese geçmesine izin vermeden yani torq dolu-dolu çıkıyorsunuz. Ya da buz var yerde, kontrolü ele alıyorsunuz. vs.vs.

 

"S" mod genelde sürücü vites değişimlerini kendi seçsin, gerekirse kullansın ... arada canı tütsülemek isterse, mesela egzost'u yakıp temizleyeyim derse diye eklenmiş bir opsiyon.  Ekstradan faydası / zararı yok.

 

Kendi adıma ben ne trafikte aracı "N" e alıyorum, ne de "S" mod kullanıyorum. "D" ve "P" ile sınırlı   :) bir kullanım alışkanlığım var diyeyim, ne kadar tembel olduğumu anlayın. (bkn.zevk meselesi) 

Abi çok teşekkürler, sabahtan beri ses gelmeyince Cenevre ye erken gittin diye stres oldum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

S modu D modunun farkli programlanmis halide diyebiliriz. Yani sürekli Sde kullanmanin zarari olacağını sanmam yakıt dışında. Tek farkı gaza %20 basınca Dde 2000 devirde degistiriyorsa bunda 3000-3500 arasi değiştirir. Ama gaza %50 ve üzeri basarsaniz son devire kadar bile çıkabilir.

Tam otomatik şanzıman deniyor galiba bu manuel vites seçeneği olmayanlar. D4 3 2 1 diye iniyor aşağı. Mesela annemin CR-Vde ben çoğu zaman D3de kullaniyorum biraz daha güzel oluyor bayılmıyor araba. Sizin arabadaki S modu daha çok D2 gibi.

Eski tip olsaydi şanzıman tam size göre olurdu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de yazmasam olmaz...

 

Aslında D çok yeterli ve konforlu bir mod olurdu eğer motorun torku yeterli olsaydı.

Atmosferik benzinlinin düşük torku hem sürüşü olumsuz etkiliyor hem de karasızlığın temel nedenlerinden biri oluyor.

200+ Nm torklu bir motorda çoklukla S modunu aramazdınız.

Servet'İn dediği gibi ileride 1.5EB motorlu otomatikler bu rahatlığı sunacak. 

N'ye alıp almama konusu, can sıkıntısından oynayacak bir şey arıyorsanız alın, yoksa kendi haline bırakın, şanzımanın ne yaptığınız umurunda olmaz.

 

o yüzden D mod da kullanıp gaza biraz fazla tepkili basarsanız o çok alt devirlerde vites değişimi devir olarak biraz üste taşınır, sorun kalkabilir böylece..
 

Hocam eas tüketimi arttıracak kullanım tarzı bu olur, ben pek önermezdim.

 

S mod iyidir, hatta elden kontrollu S mod en iyisidir, bir de değiştirici kollar direksiyonda olsa. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir dip not, aslın D konumunda bile araç o anki tepkinize göre yüksek devirler de vites Değişimi sağlıyor, ilk hareket halinde gaz pedalına ( benim param çok[emoji1] keyfim yerinde) biraz daha çok basarsanız , ekonomik aralıkdaki vites Değiştirme karakterini hemen terk edip 125 atın hazır olanlarını hemen hizmete sokuyor[emoji1]

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam otomatik şanzıman deniyor galiba bu manuel vites seçeneği olmayanlar. D4 3 2 1 diye iniyor aşağı. Mesela annemin CR-Vde ben çoğu zaman D3de kullaniyorum biraz daha güzel oluyor bayılmıyor araba. Sizin arabadaki S modu daha çok D2 gibi.

Değil, D3 dediğin 4. vitesi kullanma demek. S modunun D2 ile alakası yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben de yazmasam olmaz...

 

Aslında D çok yeterli ve konforlu bir mod olurdu eğer motorun torku yeterli olsaydı.

Atmosferik benzinlinin düşük torku hem sürüşü olumsuz etkiliyor hem de karasızlığın temel nedenlerinden biri oluyor.

200+ Nm torklu bir motorda çoklukla S modunu aramazdınız.

Servet'İn dediği gibi ileride 1.5EB motorlu otomatikler bu rahatlığı sunacak. 

N'ye alıp almama konusu, can sıkıntısından oynayacak bir şey arıyorsanız alın, yoksa kendi haline bırakın, şanzımanın ne yaptığınız umurunda olmaz.

 

 

 

 

Hocam eas tüketimi arttıracak kullanım tarzı bu olur, ben pek önermezdim.

 

S mod iyidir, hatta elden kontrollu S mod en iyisidir, bir de değiştirici kollar direksiyonda olsa. 

Cem abi ağzına sağlık...

 

bencede S mod iyidir... amacım bir anda hızlanmak falan değil aslında. sadece manuele yakın hissiyatı arıyorum... Sanki S'de bu his artıyor gibi. derdim 4000-6000 devirler falan değil yani... düşük devirdeki kararlılık. araba vites değiştirmeyeceğiniz, devri tamamlayıp dolu dolu daha vakti olduğunu bildiğinden vitesi aman artırıyım aman çok tükettim 1800 devirde 3 e atayım sıkıntısı olmuyor.

 

neyse böylece herkesin fikirlerinide aldık, bence iyi oldu bu konu :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıkışık trafikte S almak kulanımı rahatlatıyor. Şahsen ben öyle yapıyorum. S sıkışık demek zaten :) Taşdelen serviste ordaki arkadaşa sordum ve tavsiye ettim. Eski aracım jazz içinde S kullanırdım. D cabuk vites artırdığından dur kalkta konforu bozuyor. Sıkışık trafik kullanımında bence tüketim aynidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

+1,000  ... değişimi beceremeyen organizma yok olmaya mahkumdur (Bkn.Korum değişime diye atarlanan T-Rex)

onunda pençeleri "bamya" kadardı, ondan eridi gitti garibim :smiley2k:

Bence de.Ama sen biraz yavaş kaldın.

yavaş mı? daha 1 senesi dolmadı arabanın :sofeer:sen bir led'li stop bul, tak... sonra bir konuşalım. byeeeeeeeee

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

onunda pençeleri "bamya" kadardı, ondan eridi gitti garibim :smiley2k:

yavaş mı? daha 1 senesi dolmadı arabanın :sofeer:sen bir led'li stop bul, tak... sonra bir konuşalım. byeeeeeeeee

Ha ha çok güldüm len.Senede bir parça taksan 5 yılda tamamlarsın seti o zaman.

onunda pençeleri "bamya" kadardı, ondan eridi gitti garibim :smiley2k:

yavaş mı? daha 1 senesi dolmadı arabanın :sofeer:sen bir led'li stop bul, tak... sonra bir konuşalım. byeeeeeeeee

Ha ha çok güldüm len.Senede bir parça taksan 5 yılda tamamlarsın seti o zaman.

onunda pençeleri "bamya" kadardı, ondan eridi gitti garibim :smiley2k:

yavaş mı? daha 1 senesi dolmadı arabanın :sofeer:sen bir led'li stop bul, tak... sonra bir konuşalım. byeeeeeeeee

Ha ha çok güldüm len.Senede bir parça taksan 5 yılda tamamlarsın seti o zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.