Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Yıllık Bakım Mı Yoksa Kilometre Bakımı Mı?


Kazım Yenikomşu

Soru

2012 model dizel focus aracım var.  2013 yılında 3500 km bakımı yapıldı. 2014 yılında ise 9500 km de bakım yapıldı. Servise sordum dedi ki; Eğer 15.000 km bir yıldan önce önce dolarsa 15.000 de dolmazsa senede bir bakım yaptırmanız gereklidir dedi. Yıllık genelde 5-6 bin km yapıyorum. Siz ne düşünürsünüz her sene 15.000 km dolmadan bakım yaptırmalımıyım? Yada bir yıldan fazla zamanda dolacak 15.000 km 'yi  beklemelimiyim?.  Sizce ne yapmalıyım arkadaşlar bir fikir verirmisiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Önce hangisi dolarsa o zaman yaptırılır. Garantiniz varsa bunun devamı için hangisini önce tamamlarsanız ona göre bakıma gitmeniz iyi olacaktır.

Konu dışı; valla dizel araçla senede 6bin yapmak... Helal olsun diyorum genelde yatıyor galiba araç :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

garanti için şart..

 

ama bitince; hava ve polen filtreleri için 15 hatta 20 bin bile beklenebilir, yağ ise max 18 ay ı geçirmeden değiştirin, çünkü özelliğini kaybedecektir..

 

castrol a telefon etmiştim eskiden onlarda yağ satmak için yorum yapmıyor, doğruyu söylemiyorlar ve dedikleri laf, üreticinizin talimatlarına uyun :)

uy ki en azından her yıl 1 kere yağ değiştir  :) bende satıp para kazanayım  :)

 

sonuçta normalden erken yağ değiştirmenin zararı olmaz faydası olur. yılda bir kez değiştireceğiniz yağın size maliyeti özel serviste max 150 tl işçilik dahil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şöyle bi düşündüm de, faturada 1. yıl bakımı, 2. yıl bakımı gibi kalemler vardı. 

Eğer 1 yıl bakımı + yağ değişimi ile kurtarılabiliyorsa bu şekilde yaptırırdım. Ama kurtarmıyorsa garanti için servis ne derse yaptırmak lazım. Yapacak bir şey yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2. bakımını Ağustos 2014 te 9500 km de Ankarada yaptırdım. Dedim ki yıllık bakımı neyi gerektiriyorsa yapın. Yağ, yağ filtresi polen filtresi. hava filtresi, hidrolik yağ değişti  15 bin bakımında değişmesi gerekiyormuş hidroliğin bana sordular değiştirin dedim. Fatura 438 TL tuttu. Ankaradaki bütün yetkili servislere sordum en ucuza yapan burasıydı. 650 artı KDV diyen bile oldu. Yetkili servislerde bu fiyat farkı neden kaynaklanıyor anlamadım sonuçta yapılan bakım her yerde aynı değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hava ve polen için 15-20 bin fazla değil mi?Özellikle hava filtresi motorun bir nevi akciğeri özellikle tozlu yollarda kullanılıyorsa bence 10000 km bile fazla olabilir.

bence fazla değil.. normal bakım zaten 15.000... var mı içimizde 15.000 veya 1 yıldan önce değiştiren? zannetmiyorum

zaten bakım talimatında polen filtresi 2 bakımda bir, hava her bakım.. hyundai era nın talimatında hava filtresi 2 bakımda birdi ama servisler her bakım değiştirirdi..

ciddi ciddi tozlu bir kasaba da falan yaşamıyorsanız çok rahat 20 bin gider, zaten tıkanıpta arabayı öldürecek değil, en fazla son 3-5 bin km yakıt tüketimini atıyorum 0.5 lt arttırırmı bilemiyorum..  polen filtresini zaten siz istemezseniz ford hiç değişmiyor.. 2. bakımda ben istedim değişsin diye.. sanırım çıkarıp takmak zor diye mi bilmem uğraşmak istemiyorlar, işçiliği falan fazladır, fatura kabarık gelince müşterilerle papaz oluyorlardır

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bence fazla değil.. normal bakım zaten 15.000... var mı içimizde 15.000 veya 1 yıldan önce değiştiren? zannetmiyorum

zaten bakım talimatında polen filtresi 2 bakımda bir, hava her bakım.. hyundai era nın talimatında hava filtresi 2 bakımda birdi ama servisler her bakım değiştirirdi..

ciddi ciddi tozlu bir kasaba da falan yaşamıyorsanız çok rahat 20 bin gider, zaten tıkanıpta arabayı öldürecek değil, en fazla son 3-5 bin km yakıt tüketimini atıyorum 0.5 lt arttırırmı bilemiyorum.. polen filtresini zaten siz istemezseniz ford hiç değişmiyor.. 2. bakımda ben istedim değişsin diye.. sanırım çıkarıp takmak zor diye mi bilmem uğraşmak istemiyorlar, işçiliği falan fazladır, fatura kabarık gelince müşterilerle papaz oluyorlardır

10 binde bir değiştiriyorum hepsini [emoji3][emoji3][emoji3]

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bravo diyeceğim ama sizin servis tanıdıktı sanırım, yağı 200 tl ye değişebilsek ah sizin gibi;

belki bundan sonra er-ol otomotivden 150 tl ye alırız :D

Tanıdık evet olmasa bile yağ harici filtre hepsi var bende 10 bin km dolduğunda direk değişirim dizelide yağ dahil herşeyini götürüyordum işçilik veriyordum sadece

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben aracımı 0.km aldığımda bana 1 yılı dolduğunda mecburi bakım dediler. Bende 1 yılda 34 bin km yaptım servistekiler şaşırdı hemen hemen aracı  bakıma alın baştan sona herşeyi değilti. 700 küsür lira aldılar ama aracın bakımdan sonraki sesi çekişi baya değişti. yıl mı km mi derseniz hangisi önce dolarsa derim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Km dolmadığı için her yaz yıllık bakım yaptırıyorum;ikinci bakımda "isterseniz, koku yapmıyorsa, polen fitresini değiştirmeyelim, km az nasıl olsa dediler"; ben de onayladım. Bakım ücreti hesapladığımdan az gelince iyi oldu ama piskolojik mi nedir bütün yaz koku geldi burnuma klima açtıkça. Bu sene değiştirtirim muhtemelen...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu açılalı çok olmuş, cevap sayısı da yeterli sanki, ancak ben yine de bir - iki konuya değineyim.

 

Bakım aralıklarını üretici en güvenli kullanıma uygun şekilde seçiyor, bu süreçte gerekliliği belirleyen zincirdeki en zayıf halka oluyor ki bu da çoğunlukla yağ.

 

Yağın eskimesini/bozulmasını etkileyen pek çok faktör var.

Mesela en basitinden kullanım tarzı: Söz gelimi soğuk ortamlarda kısa mesafe kullanımları, uygun sıcaklıkta uzun yol katetmeye göre yağı çok daha çabuk yetersiz hale getirebiliyor. Ya da motoru aşırı zorlayarak yüksek devirlerde ve yüksek ısıda kullanmak... 

Yüksek ısı yağ ömrünü kısaltırken, nem ve oksijen de oksidasyonu hızlandırıyor.

Yakıt kökenli sülfür gibi bileşenler, aşınma sonucu ortaya çıkan metal partikülleri vb. etkenler katalitik reaksiyonlarla özellikle katkıların çabuk tükenmesine neden oluyor. 

Liste uzar gider de yormayalım şimdi okuyucuyu. 

Sonuçta belli bir süre sonunda yağın viskozite özelliği bozuluyor, katkıların miktarı azalıyor, asit nötralizasyon yeteneği düşüyor, oksidasyonun etkileri ortaya çıkıyor ve arzulanan yağlanma düzeyinin altına iniliyor.

Bu süreçte üretici tüm kullanım koşullarını gözeterek ortalama bir değer vermek zorunda.

Bu da genellikle 20.000 km veya bir yıl.

Ülkemiz koşullaı için artmış toz - toprak ve (b)ilgisiz sürücü (ve belki para kazanmak isteyen bakım üniteleri) düşünülerek mesafe 15.000 km olarak kabul edilmektedir. 

Güncel modern motor üretim teknikleri ve üst düzey motor kontrol ünitesi etkinliğini, ayrıca yakıt ve yağların kalitesindeki artışı gözetirsek, uygun ve ılımlı şartlarda kullanılan bir motorda aynı yağ ile 30.000 km katetmek veya 2 yıl kullanmak pek ala güvenli kabul edilebilir. 

Amaç yılda 150 TL tasarruf etmekse, garanti süresi bittikten sonra yağ değişim aralığını biraz genişletmeyi pek önermesem de düşünebilirsiniz. 

 

Hava filtresi konusunda süreyi gözetmemek mümkün, salt kilometre esaslı gidilebilir ve yaşadığınız bölge önemli, tozlu bir ortamda 15.000 km uzun bir aralık olabiliyor, ben en fazla 10.000 km sonra nefessiz kaldığını hissediyorum aracın ve değiştiriyorum, 15.000 km üzerine çıkılmasını önermem.

 

Polen filtresinde de haber verici esas etken hava debisinin bir süre sonra düşmesi, bunda da iklimlendirme kullanım süresi önemli ve 2 yıl/30.000 km mantıklı rakamlar. 

 

Ne kaldı?

Benzinli motorda bujiler, 45.000 km deniliyor, 60 rahat görür, yıldan da oldukça bağımsızdır.

Mazot filtresi, kullanılan mazot kalitesi ile ilintili, yaratacağı olası sıkıntıları düşünerek yine zamandan bağımsız 30.000 km önerisine uyardım.

Fren hidrolik sıvısı nemden etkileniyor ve kaynama ısısı düşebiliyor, bu nedenle iki yılda bir yenileme denilse de bugüne kadar serviste yaptıramadım. 4 yılın altı bana da pek mantıklı gelmiyor. 

 

Zurnanın son deliği triger ve V-kayışı, özellikli ilki koparsa acı veren sorunlara neden olacağından bakım aralığına sadık kalmak lazım.

Ancak burada da ilginç olan Otosan'ın önerisi 135.000 km ve 4 yıl (bu bana pek kuşkulu geldi) iken Etis 200.000 km ve 10 yıl veriyor.

Ben ilkinden km'yi ikincisinden süreyi almayı öneririm.

 

Kolay gelsin... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.