Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focusum 1 Yaşında Oldu.


Önerilen Mesajlar

Focus 3, style donanımlı 2013 dizel aracımı tam bir sene oldu alalı ve bu bir sene içinde focusumla alakalı bir özet geçmek istiyorum.

Öncelikle aracı ticari taksi olarak kullandığımı belirteyim. Bir çoğunuz hatırlar belki focusçu taksici [emoji2]

Bir sene içerisinde tüm bakımlarımı Edirne Tuzcular Ford Servisinde yaptırdım.

Bir senede iki defa fren balatalarını yine serviste değiştirdim.

Şöför tarafının camı ses yapıyordu. Bütün iddalara ve uyarılarıma rağmen fitilden olduğunu söylesemde bildiklerini okudular ve kapının makarasını değiştirdiler. Tabi bunu değiştirene kadar 2-3 defa yağlayıp kullandırtılar ama nafile düzelmedi. Makara da değişti ama yine düzelmedi. Sonuçta benim dediğime geldiler fitilleri değiştirdiler ve sorun halloldu.

Aracımı aldığım bir ayın sonrasında da sis farlarını su aldığı için değiştirdiler. 75.000 km bakımında yine sağdaki su alıyor diye yine değiştirdiler.

Arabaya taksimetre için çekilecek kabloyu bile serviste yaptırdım.

Servis harici hiç bir yere götürmedim. Hatta aracı boyamaya kıyamayıp Adana' ya gidip kaplamıştım.

Ön yolcu koltuğunun ayarlama aparatı yalama yaptı onu da değiştirdiler.

Bir sene içerisinde servisten ve garantiden değişen parçalar bunlardı.

Şu an araç 83.000 km de. Bir senede 83.000 km de yaptığım yolculuklarda şükürler olsun ki beni hiç üzmedi. Performansı hep hat safhadaydı. İstendiğinde gerçekten çok asabi bir araç. Beni hiç mağdur etmedi. Taksici olduğum için performans ve yakıt önemliydi benim için ama inanın ki yakıt konusunda daha önce yaptığımız hesaplamaların hepsi doğru çıktı. Ben bazen agresif kullandığımda normalin üstüne yarım litre - bir litre fazla olabiliyordu. Biliyorsunuz 1.0 EB almayı düşünüyordum. Ondan sonra 1.6 dizel trend alayım dedim, trend x' e döndüm ama en sonunda Style donanımda karar kılıp siparişini vermiştik.

Kesinlikle ve kesinlikle çok doğru bir karar aldığımı düşünüyorum. Style beygir gücü sebebiyle ve arkada önde olan park sensörlerinin yardımıyla tam bir şehir içi arabası oldu. Şehir içinde özellikle park sensörleri çook işime yaradı. Şehir dışına çıktığımda ki çook uzun yolculuklarda yaptım yine tam bir numaraydı.

İstanbula o kadar sık gidiyordum ki; istanbul buluşmasında karşılaştığım bazı araçlarla karşılaşıyordum [emoji1]

Araç dediğim gibi hiç beni mağdur etmedi. Acil durumlarda yetişmem gereken yerlere hep saatinde yetiştirdi. Biraz geç kalacağımı hissetsem hemen istediğim hızlara çıkıp sorunsuz beni ve taşıdığım yolcuyu yetiştiriyordu.

7,5 saatte Edirne - Niğde Aksaray.

Edirne - Akmerkez Quzu Restoranta 1 saat 15 dk. Gibi yolculuk süreleri yakalamıştım.

Bir sene önce bu foruma katıldığımda sizin yardımlarınız sayesinde style dizel donanımlı aracı almaya karar vermiştim.

Bir senede 83.000 km yaptıktan sonra 4 sene daha araca kredi ödeyeceğimi düşününce aracın km 'si 500.000 km yi bulacaktır.

Tek endişem aracın kredisi bitmeden aracın bana rektefiye ve farklı sorunlar çıkarması [emoji16]

Focus 3 teki gördüğünüz en yüksek km bilen var mı acaba ? Paylaşırsa çok sevinirim.

Bir senelik çok yoğun kullanımda başıma bunlar geldi. Paylaşmak, sizin görüşlerinizi tekrardan almak güzel olacak.

Teşekkür ederim.

c18c281379f39adb19e4474b4f0b1cf1.jpg

Mustafa Çakıroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında Focus un ne ne kadar sorunsuz ya da sorunlu bir araç olduğunun motor ya da turbo ömrünün ne olduğu konusunda bizim forum için bulunmaz nimetsiniz paylaşım için teşekkür ederken seneye aynı şekilde tekrar paylaşmanız dileğiyle sorunsuz,kazasız sürüşler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir senede 83.000 km yaptıktan sonra 4 sene daha araca kredi ödeyeceğimi düşününce aracın km 'si 500.000 km yi bulacaktır. Tek endişem aracın kredisi bitmeden aracın bana rektefiye ve farklı sorunlar çıkarması

Focus 3 için birşey demek zor olsa da Peugeot Bipper ile hastanede diyaliz hastaları nakil yapan arkadaşımın kullandığı araç 350.000'e dayandı ve turbo, enjektör vs.. henüz hiç bir sıkıntısı yok. Tam bakımlı ve düzgün kullanılan bir aracın hiç bir sıkıntı çıkarmadan bu kilometreleri bulacağına eminim, günümüz dizellerinin tavsiye edilen ekonomik motor ömrü 750.000 kilometre olduğunu okumuştum. 350.000'e gelen aracın halen sorunsuz olması bu tezi doğrular nitelikte.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ABB http://new.abb.com/trsaha mühendislerine şimdilerde Trend/TrendX tDCi veriyor (uzun dönem kiralama) genelde o araçlar yılda 120-150,000Km yol yapıyorlar. Tedarikçi firma ile anlaşma o şekilde yapıldığı için 250,000Km sınırında araçları geri veriyor ve yerlerine yenilerini alıyorlar. Yani 18 ay civarında araçlar değişiyor. 

 

Ama ABB F2'leri kullanırken araç mülkiyetleri onların üzerindeydi...aynı kilometreleri bu defa araç değiştirmeden yapıyorlardı.  3 yıllık periodda değişim yaparken de genelde 400,000Km civarına ulaşmış oluyorlardı. Yakıt seçimide titiz davranıldığı, kontak kapatırken turbo'ya azıcık zaman tanındığı ve periyodik bakımlar zamanında yapıldığında ... kısacası aracınıza baktığınızda onun da size baktığının kanıtıdır (bence)

 

...keza Denge Pazarlama (Eczacıbaşı) ve Bayer araçları da benzer şekilde çok Km yapıyor...aynı teşhis onlar için de geçerli..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakıt ortalamanız şehir içinde kaç litre oluyor?

Şehir içi: 6,5 - 7,5 lt

Şehir dışı 125 km/h sabit hız klima açık 5,5 lt. (İstanbul-Edirne otoban)

Aracı ilk aldığımda burada da yazmıştım hatta ama şehir içi 5,9 lt gördüm. Tabi bu hesaplamaları 30.000 km den sonra bıraktım ve çok dikkat etmemeye başladım. Çünkü yeri geldiğinde çok nazik kullanıyorum aracı (mesela iş dönüşü) ama yolcuya yetişmeye çalışırken arabaya abanıyordum yani.

Ama ilave etmek istediğim bir şey var yakıt sarfiyatıyla alakalı.

Ben mesela istanbula yolcu götürdüğümde dönüşte de sallana sallana gelemiyorum çünkü Edirne' de ki işlerimden oluyordum. Yani 125 km/h sabit hızla çok yolculuk yapamıyorum. Yine basıyorum yetişebilmek için. Tabi bu da ortalamayı sürekli yükseltiyor ama dediğim gibi bıraktım artık hesaplamayı öyle de böyle de yakıyor yani [emoji16]

Mustafa Çakıroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şehir içi: 6,5 - 7,5 lt

Şehir dışı 125 km/h sabit hız klima açık 5,5 lt. (İstanbul-Edirne otoban)

Aracı ilk aldığımda burada da yazmıştım hatta ama şehir içi 5,9 lt gördüm. Tabi bu hesaplamaları 30.000 km den sonra bıraktım ve çok dikkat etmemeye başladım. Çünkü yeri geldiğinde çok nazik kullanıyorum aracı (mesela iş dönüşü) ama yolcuya yetişmeye çalışırken arabaya abanıyordum yani.

Ama ilave etmek istediğim bir şey var yakıt sarfiyatıyla alakalı.

Ben mesela istanbula yolcu götürdüğümde dönüşte de sallana sallana gelemiyorum çünkü Edirne' de ki işlerimden oluyordum. Yani 125 km/h sabit hızla çok yolculuk yapamıyorum. Yine basıyorum yetişebilmek için. Tabi bu da ortalamayı sürekli yükseltiyor ama dediğim gibi bıraktım artık hesaplamayı öyle de böyle de yakıyor yani [emoji16]

O kadar abanıyorum gaza 5,8 lt yakıyor. Yalnız bu kadar yakıt ortalaması ile kar marjınız ne durumda? :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.