Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2012(3) MTV motor hacmine değil, emisyona göre hesaplanacak !!


Dr.Mert

Önerilen Mesajlar

Valla sevdim bu sistemi....Ama 2.0 TDCI sahiplerine yazık olacak..Hala Euro 4 normuyla satış yapıyorlar... :(

Bi dekke bu bizede zarar 150 gramın üzerinde co² salınımı yapıyoruz çünkü passatla....Bugünden itibaren acil satılık... :P

Hasan Köpüklü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 ay sonra...

Son Haber

Otomobil sahiplerine vergi müjdesi!

Çevreye daha az zarar veren ürünlerin kullanımının teşvik edilmesine yönelik Çalışmalar hızlandı. Otomotiv sektörünün uzun süredir talep ettiği Çevre dostu araÇlardan düşük vergi alınması konusunda Maliye harekete geÇti

Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ve özel Tüketim Vergisi'nin (öTV) emisyona göre düzenlenmesi iÇin sektör temsilcileriyle bir araya gelindi. Zaman'ın haberine göre, otomotivcilerin raporunu tamamlamasının ardından Çalışmanın yıl sonuna kadar netleşmesi bekleniyor.

Otomotiv sektörünün talebinin kabul edilmesi halinde Çevreye daha az zarar veren taşıtlardan düşük miktarda MTV ve öTV alınacak. Egzoz emisyonu düşük olan benzinli taşıtların fiyatı düşerken, dizel araÇlarda herhangi bir değişiklik olmayacak. üst düzey bir ekonomi yetkilisi, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın gündemine aldığı Çalışmanın Avrupa'da yaygın olarak uygulandığını ifade etti. Yetkili, "Egzoz emisyonuna bakıldığında benzinli araÇlar dizele göre daha Çevreci. Sektörün talebi benzinli araÇlara vergi avantajı sağlandıktan sonra fiyatının düşmesi ve daha Çok satılması. Avrupa'ya bakıldığında benzinli araÇ ile dizelinki farklı. Biz de bunu önümüzdeki yıldan itibaren Türkiye'de uygulamak istiyoruz." dedi. Otomobil satışlarının yüzde 89'unu oluşturan motor hacmi 1.600 cc'ye kadar olan araÇların öTV'si yüzde 37. 1.600-2.000 cc arasındaki araÇların vergisi ise yüzde 80 olarak uygulanıyor.

'Çevreye az zarar verene düşük vergi' teklifine Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de dikkat Çekmişti. Çevre dostu otomotivlere ilişkin vergi sisteminde değişiklik sinyali veren Ergün, Türkiye'de motorlu araÇlara ilişkin vergi sisteminin tersine Çalıştığına dikkat Çekmişti. Bakan Ergün'ün konuya ilişkin değerlendirmesi şöyle: "Eski araÇlar, Çok yakanlar, Çevreyi Çok kirletenler düşük vergi ödüyor. Yeni model araÇlar, az yakan, az kirletenler yüksek vergi ödüyor. Sistem tersine işliyor. Bunu düzelteceğimiz bir sisteme doğru gidiyoruz." Bakan'ın değerlendirmede bulunduğu sisteme göre eski model motorlu araÇların trafikten Çekilmesi teşvik edilecek. Yeni otomobil alınırken Çevreyi daha az kirlettiği iÇin teşvik edilecek.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın uzun süredir üzerinde Çalıştığı Enerji Verimliliği Strateji Belgesi'nde de konunun önemine dikkat Çekiliyor. Maliye Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı ve Kalkınma Bakanlığı gibi kamu kurumlarının işbirliği ile hazırlanan strateji belgesinde de otomotiv sektörünün vergilendirilmesine ilişkin düzenlemeler yer alıyor. Bu kapsamda Maliye Bakanlığı, belgenin yayınlanmasının ardından "Emisyon seviyesi düşük, Çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küÇük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araÇların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araÇların kademeli olarak trafikten Çekilmesi" iÇin Çalışma yapacak. Strateji belgesi tamamlandı, onay iÇin Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) sunuldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

dikkat ettimde bizim benzinliler dizellerden daha çok emisyona sahip.

Haberde ise mantıksız bir ters orantı var zaten. Benzinliler ucuzlayacak diyor ama yeni nesil dizel araçların co2 değerleri daha düşük atmosferik benzinlilerden nasıl olacak şimdi :D:kıhkıh:

Olacağını yazayim: Hacimden verilen vergi gene verilir, üzerine emisyon katsayısı ile bindirme yapılır :D

Aynen dediğiniz gibi olur malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yıllardır sağda solda bağırıyorum. Dizel araçların C02 si düşük ama partikül emisyonu yüksek ..Her şey CO2 demek değil. Hatta CO2 emisyonun eskiden sanıldığı kadar zararlı olmadığı anlaşıldı artık. İnekler otomobillerden daha çok CO2 çıkarıyor. Ne yapalım inekleri de öldürelim mi şimdi...

Benzinli motorlar daha çok C02 çıkarmasına rağmen uzun zamandır hemen hemen her markanın benzinli motorları Eu5 normunda.. 1 ocak 2012 de yürürlüğe giren AB yasaları çerçevesinde AB dahilinde eu4 araç satmak yasak. Benzinlilere göre daha az CO2 salan mesela röno 1.5 mesela opel 1.3 dizelleri eu5 tutturamıyor. Eu5 normu daha çevreci daha ağır ama daha az CO2 salan dizellerin bir kısmı bunu tutturamıyor. Demek ki co2 si düşük diye daha çevreci demek koskocaman bir yalan.. O yüzden opele veya rönoya giderseniz size eu4 ve eu5 motor için ayrı fiyat veriyorlar. Fordda da bu oldu mesela 90lık 1.6 dizel eu4 iken 95lik eu5e dönüştürüldüğünde fiyatı 2000e yakın arttı

Hükümetlerin dizel yakıtını daha ucuz tutup dizel talebini artırması ciddi bir hata...Amerikada eurodizel benzinden %10 pahalı, ,ingilerede eurodizel daha pahalı : olması gereken de bu çünkü eurodizelin maliyeti yüksek. Biz ağdalı kapitalistlerden daha iyi bildiğimiz için rafineri çıkışı daha pahalı olan dizeli sübvanse ediyor ucuzlatıyoruz. Doğal olarak talebi artıyor ve fırsatçı satıcı da dizel ile benzinli fiyat farkını kıçıkırık C segmentinde bile 9-10bine çıkarıyor. Yani devletin dizele sübvansiyonu Koçun Şahenkin cebine peşin para olarak gidiyor.Herkes uzun vadede kar edeceğim diye pahalı dizel alıyor KOç ve Şahenk erkenden peşin peşin kar etmiş oluyor. ..Yap bakalım eurodizeli benzinden %5 pahalı o zaman satıcı kıçıkırık C segment dizele o parayı isteyebiliyor mu? Partiküller nedeniyle kanser etmediğin vatandaşa ödemeyeceğin sağlık harcamandan çıkarırsın farkı .

Fordun ve diğer tüm üreticilerin 0.8-1.2 turbo motorlar start stop , akıllı alternatör, ayarlanan ön ızgara vs keşfetme nedenleri de bu. Eu6 normları o kadar ağır ki 3-4 sene sonra B veya C segmente konacak dizeller acaip pahalı olacağından kimse almayacak (FORDun resmi açıklaması bu yönde Eu6 ile fiestada dizel olmayabilir) .

Gelecek küçük hacim benzinli +turbo l+start stop+ her çeşit ekonomi sistemlerinde.

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim :kıhkıh:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yıllardır sağda solda bağırıyorum. Dizel araçların C02 si düşük ama partikül emisyonu yüksek ..Her şey CO2 demek değil. Hatta CO2 emisyonun eskiden sanıldığı kadar zararlı olmadığı anlaşıldı artık. İnekler otomobillerden daha çok CO2 çıkarıyor. Ne yapalım inekleri de öldürelim mi şimdi...

Benzinli motorlar daha çok C02 çıkarmasına rağmen uzun zamandır hemen hemen her markanın benzinli motorları Eu5 normunda.. 1 ocak 2012 de yürürlüğe giren AB yasaları çerçevesinde AB dahilinde eu4 araç satmak yasak. Benzinlilere göre daha az CO2 salan mesela röno 1.5 mesela opel 1.3 dizelleri eu5 tutturamıyor. Eu5 normu daha çevreci daha ağır ama daha az CO2 salan dizellerin bir kısmı bunu tutturamıyor. Demek ki co2 si düşük diye daha çevreci demek koskocaman bir yalan.. O yüzden opele veya rönoya giderseniz size eu4 ve eu5 motor için ayrı fiyat veriyorlar. Fordda da bu oldu mesela 90lık 1.6 dizel eu4 iken 95lik eu5e dönüştürüldüğünde fiyatı 2000e yakın arttı

Hükümetlerin dizel yakıtını daha ucuz tutup dizel talebini artırması ciddi bir hata...Amerikada eurodizel benzinden %10 pahalı, ,ingilerede eurodizel daha pahalı : olması gereken de bu çünkü eurodizelin maliyeti yüksek. Biz ağdalı kapitalistlerden daha iyi bildiğimiz için rafineri çıkışı daha pahalı olan dizeli sübvanse ediyor ucuzlatıyoruz. Doğal olarak talebi artıyor ve fırsatçı satıcı da dizel ile benzinli fiyat farkını kıçıkırık C segmentinde bile 9-10bine çıkarıyor. Yani devletin dizele sübvansiyonu Koçun Şahenkin cebine peşin para olarak gidiyor.Herkes uzun vadede kar edeceğim diye pahalı dizel alıyor KOç ve Şahenk erkenden peşin peşin kar etmiş oluyor. ..Yap bakalım eurodizeli benzinden %5 pahalı o zaman satıcı kıçıkırık C segment dizele o parayı isteyebiliyor mu? Partiküller nedeniyle kanser etmediğin vatandaşa ödemeyeceğin sağlık harcamandan çıkarırsın farkı .

Fordun ve diğer tüm üreticilerin 0.8-1.2 turbo motorlar start stop , akıllı alternatör, ayarlanan ön ızgara vs keşfetme nedenleri de bu. Eu6 normları o kadar ağır ki 3-4 sene sonra B veya C segmente konacak dizeller acaip pahalı olacağından kimse almayacak (FORDun resmi açıklaması bu yönde Eu6 ile fiestada dizel olmayabilir) .

Gelecek küçük hacim benzinli +turbo l+start stop+ her çeşit ekonomi sistemlerinde.

Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim :kıhkıh:

Teşekkür ederiz Cenk bey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

2012 - 2013 dedik ama 2014'ü bulacak belli ki...


Otomotivdeki vergi sistemi, AB’ye uyumlu hale getiriliyor...

Yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırken, çevreci araçların vergisi düşürülecek. Vatan'ın haberine göre, teşviklerle ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bakan Yıldız, “çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi kirletenden daha çok vergi alınacağı yeni bir sistem geliyor” dedi.

Enerji Bakanı Taner Yıldız’dan halen faaliyette olan 16 milyonluk araç piyasasına kritik bir vergi uyarısı geldi. Bakan Yıldız, çevre dostu araçtan az, çevreyi daha çok kirletenden daha fazla vergi alınacağı bir sistem kurgulandığını söyledi. Bunu Şubat ayında yayınlanan Enerji Verimliği Strateji Belgesi’nde de bir politika kararı olarak ortaya koyduklarını vurgulayan Bakan Yıldız, bu önlemin belgede öngörülen süre içinde hayata geçirileceğini belirtti.

Enerji Bakanı Yıldız, bu uyarıyı dün katıldığı Limak Enerji ve Kalkınma Bankası enerji verimliliği kredi anlaşması töreninde yaptı. Yıldız, enerji verimliliği konusuna büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda Şubat ayında Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’ni yayımladıklarını vurgulayarak, “16 milyon aracın harcadığı petrol türevi enerji sektöründe kullanılan petrol türevinden daha fazla. Strateji Belgesi’yle çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi çok kirletenden daha çok vergi alınacağı bir sistem kurgulanıyor. Bu konuda hükümette tüm bakanlıklarla birlikte ortak bir dil kurduk” diye konuştu.

Bakan Yıldız’ın dikkat çektiği 2012-2023 yıllarını kapsayan Enerji Verimliliği Strateji Belgesi atılacak adımı şöyle anlatıyor: “Emisyon seviyesi düşük çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küçük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araçların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi. Mevzuat revizyonu ile Bakanlık ve Maliye Bakanlığı işbirliği ile yapılacak düzenleyici etki analizi sonuçlarına bağlı olarak ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye ülkelerdeki uygulamalar dikkate alınarak, taşıt araçlarında çevreci vergileme rejimine geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Maliye Bakanlığı’nın sorumluluğunda yürüyecek bu eylemle ilgili Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı koordinasyonuyla yürütülecek.”

24 AY İçİNDE DEVREDE

Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, “İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır” ifadeleri yer aldı.

Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi:

“Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.

DİZELİN VERGİSİ ARTACAK

Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.

TüRKİYE'DE SİLİNDİR VE YAŞA, AB'DE ZARARLI GAZA GöRE VERGİ

Türkiye'de mevcut sistemde motorlu taşıtların vergilemesinde, araçların silindir hacmi ve yaş esas alınıyor. Silindir hacmi arttıkça araçların vergi miktarı artıyor, yaş arttıkça da vergi miktarı azalıyor.

Avrupa Birliği'nde ise çevreye duyarlı bir vergileme sistemi uygulanıyor. 27 AB üyesi ülkeden 17'si binek otolarda kısmen ya da yakıt tüketimine göre vergi uyguluyor. Vergilendirmede araçların emisyon salınımı dikkate alınıyor. Bir başka deyişle çevreye verilen zarara göre, otomobilin vergisi yükseliyor. Elektrikli araçlar için de vergi teşvikleri sağlanıyor.

1 YAŞINDAKİ OTOMOBİLİN MTV'Sİ 16 YAŞINDAKİNİN TAM 11 KATI

726620_2f7cf62ff18c60944b2b923ea6941d2a.jpg?1332322730

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.