Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 1.6 Ecoboost Motor Arızası


semih yılmaz

Soru

Merhabalar aracım 1.6 ecoboost önceki günlerde gaza aşırı yüklendiğimde birkaç kere yüksek devirlerde sanki bir önceki vitese atmışım gibi araba aniden silkiniyordu. Sonra geçti diye önemsemedim herhangi uyarı da vermedi. Ama bugün gaza yüklendiğimde araba defalarca silkindi sonra motor stop etti. Herhangi arıza uyarısı vermediği ve trafiğin tam ortasında bozulduğu için mecburen çalıştırdım çalıştıktan sonra herhangi problem olmadı ancak korktuğum için 2000 devir üstüne çıkmadım. Eve geldiğimde motor aşırı sıcaktı buna rağmen fan çalışmıyordu. Sizce sorun ne olabilir. Yarın nöbetçi olduğum için servise götüremeyeceğim ve mecburen arabayı kullanmak zorundayım. Canım çok sıkkın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Zaten önemli bişeyse servis içinde gerekli bilgiyi verirler...

Aradim.. araci calistirmami istedi, uyari cikmadi, sistem denetiminden de baktim, tum sistem normal yaziyor :) bi ustaya bagladilar, tur otodan ferhat ustaymis, gaz kelebeginden mi, marş kelebeginden mi, mart kelebeginden mi ne, ondan olabilir dedi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aradim.. araci calistirmami istedi, uyari cikmadi, sistem denetiminden de baktim, tum sistem normal yaziyor :) bi ustaya bagladilar, tur otodan ferhat ustaymis, gaz kelebeginden mi, marş kelebeginden mi, mart kelebeginden mi ne, ondan olabilir dedi :)

Iyi önemli bişey değilmiş demekki Alperenim, geçmiş olsun..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aradim.. araci calistirmami istedi, uyari cikmadi, sistem denetiminden de baktim, tum sistem normal yaziyor :) bi ustaya bagladilar, tur otodan ferhat ustaymis, gaz kelebeginden mi, marş kelebeginden mi, mart kelebeginden mi ne, ondan olabilir dedi :)

Geçmiş olsun müdür...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sagol abim...

Gemiş olsun, gaz kelebeği gibi bir parçanın bozukluğunu zaten hissedersin, büyük ihtimalle yine maf ve map sensörü. Arabayı yürütmeyi denediğinde gitmediğini farkedersen araç kendini korumaya aldı demektir endişelenme.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gemiş olsun, gaz kelebeği gibi bir parçanın bozukluğunu zaten hissedersin, büyük ihtimalle yine maf ve map sensörü. Arabayı yürütmeyi denediğinde gitmediğini farkedersen araç kendini korumaya aldı demektir endişelenme.

Suan sikinti yok.. anlamadim walla..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hava filtrelerini 15 binde bir değiştiren servisler

yani bakım periyodunu belirleyenler suçlu bence 

çünkü Türkiye şartlarında 15 binde hava filtresi özelliğini kaybediyor

maf arızası bence bu sensördeki kirlenmeden kaynaklanıyor ki o kirlenmenin sebebi de maalesef hava filtresinden geçen çok küçük toz parçacıkları

onun için filtrelerinizi bence 7500 km de bir değiştirin 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hava filtrelerini 15 binde bir değiştiren servisler

yani bakım periyodunu belirleyenler suçlu bence 

çünkü Türkiye şartlarında 15 binde hava filtresi özelliğini kaybediyor

maf arızası bence bu sensördeki kirlenmeden kaynaklanıyor ki o kirlenmenin sebebi de maalesef hava filtresinden geçen çok küçük toz parçacıkları

onun için filtrelerinizi bence 7500 km de bir değiştirin 

Tam tersi olmasın? Avrupada 20bin de bir değiştiriliyor filtre, ülkemiz şartlarında 5bin öne çekilmiş bu bakım.

Filtre fazla kullanıldığında geçirgenliği düşer dolayısıyla geçen partiküllerde azalır.

 

Dediğiniz şu yönden doğru: geçirgenliği düşen filtre otomatikman daha az hava geçirir ve akışmetre az hava geçiyor diye arıza verir, kirlendiğinden değil.

 

Bu durum kronikleşirse eğer bu hava basıncı için ya filtre yanlış yada sensör aşırı hasas/bozuk demektir.

 

7500km de bir filtre değiştirmek konusuna katılıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam tersi olmasın? Avrupada 20bin de bir değiştiriliyor filtre, ülkemiz şartlarında 5bin öne çekilmiş bu bakım.

Filtre fazla kullanıldığında geçirgenliği düşer dolayısıyla geçen partiküllerde azalır.

Dediğiniz şu yönden doğru: geçirgenliği düşen filtre otomatikman daha az hava geçirir ve akışmetre az hava geçiyor diye arıza verir, kirlendiğinden değil.

Bu durum kronikleşirse eğer bu hava basıncı için ya filtre yanlış yada sensör aşırı hasas/bozuk demektir.

7500km de bir filtre değiştirmek konusuna katılıyorum.

An itibarı ile yazıyı okumaya başladığımda hayır hayır derken sonlarında evet evet dedirtin yaw):):)))

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam tersi olmasın? Avrupada 20bin de bir değiştiriliyor filtre, ülkemiz şartlarında 5bin öne çekilmiş bu bakım.

Filtre fazla kullanıldığında geçirgenliği düşer dolayısıyla geçen partiküllerde azalır.

 

Dediğiniz şu yönden doğru: geçirgenliği düşen filtre otomatikman daha az hava geçirir ve akışmetre az hava geçiyor diye arıza verir, kirlendiğinden değil.

 

Bu durum kronikleşirse eğer bu hava basıncı için ya filtre yanlış yada sensör aşırı hasas/bozuk demektir.

 

7500km de bir filtre değiştirmek konusuna katılıyorum.

tam tersi mi doğrusu mu bilmem bu bakım periyodu benim arabamı kullandığım şartlarda çok uzun

yani aynı şekilde düşünüyoruz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tam tersi mi doğrusu mu bilmem bu bakım periyodu benim arabamı kullandığım şartlarda çok uzun

yani aynı şekilde düşünüyoruz 

Kullandığınız ortamı ve kullanma alışkanlıklarınızı bilemiyorum fakat hava filtresini kendinizde değiştirebilirsiniz, pekte zor değil bilginiz olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akşam arabayi calistirdim ve hareket etmeden yaklasik 5 dk kadar klima acik bir sekilde oturdum. Ardindan stop edip iki uc dk kadar bir yere gittim ve geri gelip tekrar calistirdim.

Ekranda boyle bir ariza kaydi verdi.

ryny2epy.jpg

Sonra stop edip tekrar calistirdim ve ariza devam ediyor.

Ariza halen devam etmekte. Arabanin cekisi vs normal. Calisiyor gidiyor.

Sorun ne olabilir.

Bu arada yol yardimini aradim. Yarin grlip bakacaklar.

Bir de yaklasik 40 km kadar bir yol yapmam lazim. Sorun olur mu?

Kimseden ses seda yok galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.