Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Tdci 109Ps'e Chip Tuning Yaptırdım


Naci özkan

Önerilen Mesajlar

  • 5 hafta sonra...

Benimki stabil değil demek ki, genelde 95-96 arası ısınınca.

159 klavye sürçmesi değilse yüksek bir değer. 

abi genel itibariyle yağ sıcaklığım bu değerlerde benin :S yani rolantide araç 90-99 hararet aralığında motor sıcaklığım en az 139 dereceye düşüyor.

emir hacımustafaoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Yeni bi konu açmak istemediğim için bende buradan yazıyım dedim. Naci gibi dün 2009 1.6 Tdci 90Hp sedan aracıma proğram attırdım (chip deniyor ama aslı yazılım). Fotoğraf çekemedim, aslında biraz da ucuz yollu olunca (normalde 600-650TL civarında yapılıyor, ben 400TL ye yaptırdım)makinaya falan da bağlamadılar,  yani dost aracılığı ile yaptırdım. Gözlemlerimi anlatmak istedim düşünen arkadaşlara fikir olsun dedim. Daha önce kılima çalışırken aracın yüksek viteslerde (3-4-5) kendini toparlaması baya uzun sürüyordu, uzun yolda yokuş çıkarken önüme çıkan araç yüzünden ayağımı gazdan çekip frene bastıktan sonra da gaza tekrar basınca, aracın kendini toplaması baya uzun sürüyordu.Söylediklerine göre proğram yurt dışından geliyormuş, %25-28 arasında bir performans artışı yapılıyor denildi, buda 90Hp nin 115Hp olması demek miş. Herkesin istediği gibi yapılmadığını ve onların aracın orjinal proğramına bakılarak, aracın turbo suna ve motoruna zarar vermeyecek kadar oynandığını söyledier. Bende bu arada yetkili serviste çalışan arkadaşımı aradım, ona danıştım  oda zarar vermediğini ancak ARABANIN ARIZA KODLARINI İSTEDİĞİMİZ ZAMAN GÖRÜP GÖREMEDİĞİMİZİ SOR DEDİ, onunla ilgili de sorun olmadını ve arıza kodlarının istenildiğinde görünebildiğini söylediler, bazı proğram larda arıza kodları görünmeyebiliyormuş ve bunun garantisi alınmalıymış. Proğram atıldıktan sonra herhangi bi problem yüzünden eğer makineye bağlayıp aracın orjinal proğramı yeniden üstüne atılırsa eski proğram siliniyor ve araç fabrika haline geliyor denildi, benim arkadaşım olduğu için bana 1 yazılım daha yükleme gerekirse, ücret almayız dediler, bende baya rahatladım, tekrar 400TL vermek var işin ucunda :).Şimdi gözlemlerimi anlatıyım:

Proğram atıldıktan sonra: Kılima açık iken bile araba sanki kılima kapalıymış gibi oldu, baya istekli ve seri, devir daha hızlı dönüyor hele 1-2 viteslerde inanılmaz hızlanıyor, 5. viteste kılima açıkken 100 le giderken gazı kökleyince de 110-120-130 hemen çıkıyor. Kılima kapalı iken normal sürüşte, 3. viteste 2000 devirde gazı kökleyince de insanı baya koltuğa bastırıyor, sanki 2. vitesteymiş gibi davranıyor araba. Dün akaşam boş bir yolda oğlumla 0-100 arası hızlanmayı ölçtük 11-12 sn. gibi bir zaman da çıkıyor. Yaptıracak olan arkadaşlar düzgün bir yere ve garanti veren yere, gönül rahatlığı ile yaptırabilirler. Ben çok memnun kaldım iyiki yaptırmışım diyorum. Yakıt işine gelince, dün yaptırdığım için henüz bakmak mümkün değil ama bir gerçek var; araba ne kadar istekli bas gidiyim derse, insan da o kadar keyifli kullanıp gaza basıyor ve doğal olarak da araç fazla yakıyor, ne kadar para o kadar köfte :), normal sürüş te yakıtın değiştiğini sanmıyorum ben, şimdiden çoğu zaman arabanın gücü hoşuma gittiği için bu gücü hissederek kullanıyorum, zaten önceden de 3000-4000 nin altında vites atmıyordum araba seri gitsin diye ama bişey fark ettim şimdi, yüksek vites te ve düşük devirde daha güzel topluyor ve daha çabuk hızlanıyor, bu yüzden de yüksek devir gereksinimi kalmıyor. Herkese tavsiye ederim özellikle 90Hp olan araçlar için çok ideal, 109Hp olanlar zaten seri onlara da %25-28 artış yapılınca 140Hp oluyor ama arabanın Aerodinamik yapısı ona göre olmalı fazlası zarar....Birde biraz daha fazla siyah duman atabiliyor bazen dediler ama bende öyle birşey olmadı, zaten dizel araçta siyah duman vardır özellikle gaza fazla asılınca,buda çok az daha arttı. Zaten gücü hissetmek için gazı kökleyince oluyor bu durum, normal kullanırken hiç bir sorun yok. :sofeer:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

Gözlemlerimi anlatmak istedim düşünen arkadaşlara fikir olsun dedim

Ruhan bey, Haziran ayından bu tarafa geçen süre içerisinde ki görüşlerinizi almak isterim. Bu ara ben de biraz yazılım yaptırmak istiyorum, aslında aracım yeterince güçlü (şu anda 140 HP - yazılım sonrası 170 HP olacak) ancak alt devirlerdeki cansızlığını beğenmiyorum, çok sert kullanan biri değilim ve aracımı genellikle şehir dışında kullanıyorum bu yüzden belki birazda yakıt ekonomisi (ekonomi konusu muamma), sollamalarda ani hızlanmayı severim, aracımın yol ile  arasında herhangi bir sorunu yok, ama zaten yazılım attırmasan dahi güvenliği daha da artırmak adına ilk disk değişim ihtiyacında Brembo gibi kaliteli bir fren sistemine geçmeyi düşünüyordum. Yazılım konusunda karasız kalmış biri olarak fikirlerinizi şuana kadar geçen tecrübelerinizi duymak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
On 18.06.2014 at 11:16, Ruhan Muslu said:

Yeni bi konu açmak istemediğim için bende buradan yazıyım dedim. Naci gibi dün 2009 1.6 Tdci 90Hp sedan aracıma proğram attırdım (chip deniyor ama aslı yazılım). Fotoğraf çekemedim, aslında biraz da ucuz yollu olunca (normalde 600-650TL civarında yapılıyor, ben 400TL ye yaptırdım)makinaya falan da bağlamadılar,  yani dost aracılığı ile yaptırdım. Gözlemlerimi anlatmak istedim düşünen arkadaşlara fikir olsun dedim. Daha önce kılima çalışırken aracın yüksek viteslerde (3-4-5) kendini toparlaması baya uzun sürüyordu, uzun yolda yokuş çıkarken önüme çıkan araç yüzünden ayağımı gazdan çekip frene bastıktan sonra da gaza tekrar basınca, aracın kendini toplaması baya uzun sürüyordu.Söylediklerine göre proğram yurt dışından geliyormuş, %25-28 arasında bir performans artışı yapılıyor denildi, buda 90Hp nin 115Hp olması demek miş. Herkesin istediği gibi yapılmadığını ve onların aracın orjinal proğramına bakılarak, aracın turbo suna ve motoruna zarar vermeyecek kadar oynandığını söyledier. Bende bu arada yetkili serviste çalışan arkadaşımı aradım, ona danıştım  oda zarar vermediğini ancak ARABANIN ARIZA KODLARINI İSTEDİĞİMİZ ZAMAN GÖRÜP GÖREMEDİĞİMİZİ SOR DEDİ, onunla ilgili de sorun olmadını ve arıza kodlarının istenildiğinde görünebildiğini söylediler, bazı proğram larda arıza kodları görünmeyebiliyormuş ve bunun garantisi alınmalıymış. Proğram atıldıktan sonra herhangi bi problem yüzünden eğer makineye bağlayıp aracın orjinal proğramı yeniden üstüne atılırsa eski proğram siliniyor ve araç fabrika haline geliyor denildi, benim arkadaşım olduğu için bana 1 yazılım daha yükleme gerekirse, ücret almayız dediler, bende baya rahatladım, tekrar 400TL vermek var işin ucunda :).Şimdi gözlemlerimi anlatıyım:

Proğram atıldıktan sonra: Kılima açık iken bile araba sanki kılima kapalıymış gibi oldu, baya istekli ve seri, devir daha hızlı dönüyor hele 1-2 viteslerde inanılmaz hızlanıyor, 5. viteste kılima açıkken 100 le giderken gazı kökleyince de 110-120-130 hemen çıkıyor. Kılima kapalı iken normal sürüşte, 3. viteste 2000 devirde gazı kökleyince de insanı baya koltuğa bastırıyor, sanki 2. vitesteymiş gibi davranıyor araba. Dün akaşam boş bir yolda oğlumla 0-100 arası hızlanmayı ölçtük 11-12 sn. gibi bir zaman da çıkıyor. Yaptıracak olan arkadaşlar düzgün bir yere ve garanti veren yere, gönül rahatlığı ile yaptırabilirler. Ben çok memnun kaldım iyiki yaptırmışım diyorum. Yakıt işine gelince, dün yaptırdığım için henüz bakmak mümkün değil ama bir gerçek var; araba ne kadar istekli bas gidiyim derse, insan da o kadar keyifli kullanıp gaza basıyor ve doğal olarak da araç fazla yakıyor, ne kadar para o kadar köfte :), normal sürüş te yakıtın değiştiğini sanmıyorum ben, şimdiden çoğu zaman arabanın gücü hoşuma gittiği için bu gücü hissederek kullanıyorum, zaten önceden de 3000-4000 nin altında vites atmıyordum araba seri gitsin diye ama bişey fark ettim şimdi, yüksek vites te ve düşük devirde daha güzel topluyor ve daha çabuk hızlanıyor, bu yüzden de yüksek devir gereksinimi kalmıyor. Herkese tavsiye ederim özellikle 90Hp olan araçlar için çok ideal, 109Hp olanlar zaten seri onlara da %25-28 artış yapılınca 140Hp oluyor ama arabanın Aerodinamik yapısı ona göre olmalı fazlası zarar....Birde biraz daha fazla siyah duman atabiliyor bazen dediler ama bende öyle birşey olmadı, zaten dizel araçta siyah duman vardır özellikle gaza fazla asılınca,buda çok az daha arttı. Zaten gücü hissetmek için gazı kökleyince oluyor bu durum, normal kullanırken hiç bir sorun yok. :sofeer:

iyide 0-100 arası 11-12 sn oldu demişsiniz bu rakam iyi bir rakam değil bana göre zaten şuan 10-11 civarına sahibiz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 yıl sonra...

           Hayırlı olsun.  0-100 ivmelenme süresi ne kadar oldu onu bir test etseydiniz keşke.  Bildiğim kadarıyla 11,1 saniye ya da 10,8... Bu işlemden sonra kaç saniye oldu onu merak ediyorum. Çünkü ben hiçbir forumda böyle bir bilgi göremedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 dakika önce, Çağdaş Kolcuoğlu yazdı:

           Hayırlı olsun.  0-100 ivmelenme süresi ne kadar oldu onu bir test etseydiniz keşke.  Bildiğim kadarıyla 11,1 saniye ya da 10,8... Bu işlemden sonra kaç saniye oldu onu merak ediyorum. Çünkü ben hiçbir forumda böyle bir bilgi göremedim.

Atıf yapılan mesaj dört yıl öncesine ait.

Ayrıca 11-12 saniye gibi bir değer verilmiş.

Kaldı ki elden ölçüm yapıldığında bu değer çok değişken olur.

Hem hız göstergesindeki sapma, hem de ölçümlerdeki atalet, ayrıca yol ve lastik durumlarına göre değişen traksiyon sorunları sonucun güvenirliğini etkiler.

Bunun yerine 100- 160 gibi değerlere bakmak daha mantıklı.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Atıf yapılan mesaj dört yıl öncesine ait.

Ayrıca 11-12 saniye gibi bir değer verilmiş.

Kaldı ki elden ölçüm yapıldığında bu değer çok değişken olur.

Hem hız göstergesindeki sapma, hem de ölçümlerdeki atalet, ayrıca yol ve lastik durumlarına göre değişen traksiyon sorunları sonucun güvenirliğini etkiler.

Bunun yerine 100- 160 gibi değerlere bakmak daha mantıklı.  

        Evet okudum Cem abi, 4 sene olmuş. Ama yaşıyordur heralde ? En azından eskiye göre kaç saniye farkeder onu bilsek, değer mi yaptırmaya onu düşünürdük. Herkes az mı çok mu yakıyor onu merak ediyor. Oysaki insanlar az mı çok mu yaksın diye yaptırmıyor, aracın porformansını yükseltmek için yaptırıyor diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.