Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motosiklet, Scooter, 2 Tekerlikli Araçlar


Mertcan Çelik

Önerilen Mesajlar

Cumartesi Gis akdemi de başlangıç eğitimi alacağım. Aslında en iyisi Honda akademi ama ilk basamak iki gün. Ilerde ona da gideceğim.

Bu arada a2 ehliyet için b sınıfına sahip olanlar sadece direksiyon sınavına giriyor. Sınav için bir günlük eğitim yeterli. Şimdilik almayı düşünmedim. Ama ılerde belli olmaz hani.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cumartesi Gis akdemi de başlangıç eğitimi alacağım. Aslında en iyisi Honda akademi ama ilk basamak iki gün. Ilerde ona da gideceğim.

Bu arada a2 ehliyet için b sınıfına sahip olanlar sadece direksiyon sınavına giriyor. Sınav için bir günlük eğitim yeterli. Şimdilik almayı düşünmedim. Ama ılerde belli olmaz hani.

Almak için belge işlemleri bir ay filan sürüyormuş abi. Ancak geçmek tabiki de çok basitmiş.

 

Ben bugün ilk eğitimimi aldım, 2-3 saat civarı sürdü, skuter ile kısa bir başlangıçtan sonra Honda ACE'e geçtik. Zeminin ne ıslak ne kuru olmasının yanında asfaltın yer yer çakıllı çamurlu olmasına rağmen çok eğlendim ben. 3 kere düştüm, birinde tuttum  motoru da diğer ikisinde koruma demirini asfalta değdirdik de bir yerimi sakatlama riski yaşadığımı düşünmüyorum açıkçası ki arabadan kalan ayarsız tepkilerime rağmen. En az 5 gün daha gideceğim, ehliyetin başvurusunu da bu hafta yapacağım da onun için dediğim gibi bir ay var.

Bu bir ayda biraz da ders kastırır okulu bitirme ihtimalimin 90%'larda olduğuna ikna edebilirsem bizimkileri 250R benim olacak inşallah   ^_^

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Almak için belge işlemleri bir ay filan sürüyormuş abi. Ancak geçmek tabiki de çok basitmiş.

Ben bugün ilk eğitimimi aldım, 2-3 saat civarı sürdü, skuter ile kısa bir başlangıçtan sonra Honda ACE'e geçtik. Zeminin ne ıslak ne kuru olmasının yanında asfaltın yer yer çakıllı çamurlu olmasına rağmen çok eğlendim ben. 3 kere düştüm, birinde tuttum motoru da diğer ikisinde koruma demirini asfalta değdirdik de bir yerimi sakatlama riski yaşadığımı düşünmüyorum açıkçası ki arabadan kalan ayarsız tepkilerime rağmen. En az 5 gün daha gideceğim, ehliyetin başvurusunu da bu hafta yapacağım da onun için dediğim gibi bir ay var.

Bu bir ayda biraz da ders kastırır okulu bitirme ihtimalimin 90%'larda olduğuna ikna edebilirsem bizimkileri 250R benim olacak inşallah ^_^

Aslında eğitimle beraber ehliyet başvurusuda vardı. 800TL oluyordu toplam. Ama ben sadece eğitim istedim. Belki sonra ara ara Honda akademiye gidip bir kaç seviye eğitim alırım. Ehliyeti hemen almam. Ben Duke 200 leri çok beğendim. Ama bu sene yapamayabilirim. Bazı belirsizlikler var. Bir de motor hariç üst baş epey ciddi para tutuyor baktıysan. Kaliteli bir ekipman ile üst baş 2-3000TL arası tutabilir. Özellikle kask için ucuza kaçılmaz pek. Dolayısıyla ikinci el bile alsam bütçe 15 civarına gelir ki biraz da o sebeple bazı gelişmeleri bekleyeceğim. Bir de eğitim sonrası hevesim kaçar belki diye bekliyorum :)

Bu 250r ne ola ki? Scooter mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi eğitim sonrası iki ihtimal var, ya hevesin kaçacak ya da motosiklet almak önceliğin haline gelecek. Benim de tereddütlerim vardı da ehliyet başvurusunu da bugün yapacağım büyük ihtimalle. Bu arada ben eğitimle ehliyeti farklı yerlerden alıyorum. Ehliyet işinde tanıdığın önerisiyle ucuz bir yer buldum, neredeyse 2 katı isteyen olmuştu farklı bir yerde ki yaptıkları iş bildiğim kadarıyla aynı. 

 

Üst baş konusunda aynı düşünceleri paylaşıyoruz, benim detaylı bilgim yok henüz de düzgünü için ciddi bir bütçe gerekiyor gerçekten. 

 

http://honda.com.tr/motosiklet/super-sport/cbr-250r

cbr-250-r-tasarim.thumb.jpg.eb0dace4db90

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi eğitim sonrası iki ihtimal var, ya hevesin kaçacak ya da motorsiklet almak önceliğin haline gelecek. Benim de tereddütlerim vardı da ehliyet başvurusunu da bugün yapacağım büyük ihtimalle. Bu arada ben eğitimle ehliyeti farklı yerlerden alıyorum. Ehliyet işinde tanıdığın önerisiyle ucuz bir yer buldum, neredeyse 2 katı isteyen olmuştu farklı bir yerde ki yaptıkları iş bildiğim kadarıyla aynı. 

 

 

Eşimin yüksek lisans vs bir takım planları olduğu için daha fazla bu işe soyunmak istemiyor ve şimdilik sadece eğitimle  yetiniyorum. Ama eğitimi bir kaç kademe ilerleteceğim. Bu Gis akademi ehliyet kursu ve temel eğitim için 800TL gibi bir rakam söyledi ama istemedim. Burası biraz fiyatları yüksek bir yer tahminim. Turkcell kurumsal eğitimleri, Ducati eğitimleri vs de veriyor. Biraz çıtası yüksek. 

 

Ehliyet ıvır zıvır masrafı toplamda kaça gelecek sana? 

 

Bir de üç kuruşluk bilgimle cbr 250 değerlendirmesi yapayım sana. Eğer mutlaka racing alacam diyorsan al ama oturuş rahatlığı, görüş açısı, hakimiyet, trafiğe hakim olma vs durumları bunlarda çok rahat değil. Street, naked tarzı daha rahat diye düşünüyorum.Zaten bu motorla acemilikte aşırı hız yapmazsın dolayısıyla naked'ların rüzgar rahatsızlığı aşırı olmaz. Bir de ABS'li bir şey al bence. Araba gibi değil ön fren kullanımı falan dikkat etmek gerekiyor. Kilitlersen üzerinden atıyor :)

 

Donanım konusunda kask için Shark ve Nolan nispeten orta fiyatlı kasklar. En azından 1500TL seviyesinde değiller. Ama 200TL'lik de değiller. Ayak sıkışması için korumalı bot, diz dirsek korumaları ve yağmur geçirmeyen (gore-tex) bir mont, korumalı pantolon (kot kevlar) ve  eldiven lazım . Bunları ilk alımda ucuza kaçıp alırsan kısa bir süre sonra  tekrar kalitelileri alman lazım. Yani sıfır motor alırken ehliyet, plaka, teçhizat alımı 5000TL yi bulabilir gibi gözüküyor. :)

 

Bir de forumumuz da sürekli motor kullanan, motor sahibi  arkadaşlar vardı? Nerelerdeler? Özellikle büyük şehir trafik tecrübeli. Çünkü motoru kullanmak ayrı bir şey, ama şehir içi trafik içinde kullanmak ve dikkat edilecek konular ayrı bir şey. Ekipman konusunda da fayda/fiyat tavsiyeleri olabilir. Çünkü incelersen bir kask için bile ses alması, buğu yapması, vizör değişmesi vs bin tane detay var. Tecrübeli birileri lazım. :)     

@Tolga Başaran

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Engin Uzunoğlu,  Abi net bir fiyat belirlemesi yapmadım teçhizat vs için de şimdilik somut olarak 550 ders ücreti, 250 ehliyet ücreti, ehliyet yanında ekstra masraflardan bahsetmişti ozan da tam hatırlamıyorum. Kıyafet işi çok karışık, 800 liraya set de dizilebiliyor, sadece kask da alınabiliyor, Altın Elbiseli Adam programında detaylı bahsettikleri yerler var, izledikçe oraldan ve diğer kaynaklardan bilgi toplayacağım bu konuda. Ehliyet alana kadar kıyafet planlamadığımdan ve arada kilo de vereceğimden detayına inmiyorum açıkçası.

 

ABS'li kesinlikle istemiyorum şimdilik de bakalım bilmiyorum, daha doğru düzgün dönemezken büyük konuşmamın bir manası yok. Niye derseniz motor zaten fren mesafesi arabaya göre daha uzun olan bir araç, panik yapmamayı öğrenmediğim, düzgün fren kabiliyeti edinmediğim sürece ömrümün uzun olacağına inanmıyorum ki ABS araçlardaki gibi kusursuza yakın değil bildiğim kadarıyla motosikletlerde.

 

Motor alırsam acemiliği hızlı atlatırım ben büyük ihtimalle, arabada da aynı mantıktayım çünkü, sadece tecrübe edinmek, öğrenmek için yağmur çamur kar kışta arabayla gezinmişliğim çok vari bunlar da zaten yakacaklar 3-4 litre, o sebeple bulduğum her geziye katılır, tek başına da bolca yolculuk yaparım diye umuyorum.

 

Bir de düzde gazlamak motosiklette çok kolay ve rahat. 

 

Trafiği okuma konusunda terbiyesizce araba kullanmışlığımın olmasının da mecburi katkıları sağolsun fena olduğumu düşünmüyorum ancak tabikide görüş alanı çok azaldığından bir üst çıtaya çıkarmam gerekecek. Arabadan kalma göstergeye ve çukurlara bakma alışkanlıklarım da olumsuz tarafları. 2-3 gündür araba kullanım tarzım da baya sakinleşti, çoğunlukla gözlem peşindeyim :)

 

Tolga abiyle fuara da beraber gitme planlarımız vardı da işten güçten bir sebepten olmadı, zaman bulunca detaylı bilgilendirir bizi muhtemelen :)

Bu arada bugün şansıma babamın bir arkadaşı eski motosiklet sürücüsü çıktı. Kuryelik ile başlamışsa da 600RR ile devam etmiş üniversite sonrası ve benim ders aldığım hocadan ders almış. O da trafikte, ki kaç yıl öncesi, trafiğin daha rahat olduğu dönemler, çektiği zahmeti dertleri anlattı biraz. Düşüp kolunda ciddi bir doku ezilmesi olup 1 ay kolunu oynatamadığında bırakmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

abi bence çok büyütülüyor kıyafete felan gerek yok zaten sıkılıcaksınız motor ne içindir 2 adımlık yere gitmek içindir bence markete gitmek içindir komşuya gitmek kısa mesafe içindir bu kıyafetleri giy çıkar geri giy çıkar gerçekten çok büyük bir çile ben kask bile kullanmıyorum eziyetten başka birşey degil ayrıca ders felan almanıza gerek yok arabayı süren adam hertürlü motoru sürer ayrıca direksiyon sınavı için gerek yok yani motoru kaldırın az biraz gidin geçiyorsunuz zaten . şimdi diyeceksiniz geri kafalı ihmalkar gibi kelimeler ama anlayacaksınız motora alıştıktan sonra felan ben 3 yıldır motorun üstündeyim 1 kere şehir içinde kask kullanmadım çünkü imkansız birşey kask kullanmak bi kafeye gideceksiniz elinizde kask kıyafetiydi şunuydu bunuydu kaskı motora asıcaksınız aklınız kaskta ki ucuz şeylerdende bahsetmiyorsunuz bu altın elbiseli adamın söylediklerinede bence pek kulak asmayın sonra adam napıyordu nasıl yapılıyordu derken dikkatiniz dagılacak sadece adamın dedigi gibi skuter den başlayın ama vitesliye geçmek için çok beklemenize gerek yok skuterda nerde ne yapacagınızı ögrendiginiz an gidin vitesli motor alın emin olun skuterdan daha rahat vitesli motor şehir içinde kullanılacaksa cbr 250 ye 12 bin para vermeyin gidin 4.5 bine ybr alın hafif motor aralara cok rahat girer hızlıda gider sizi tatmin eder cok rahat 70-80 e cıkıyor zaten ybr ler ben kullanıyorum ybr hergün çok rahat bence bu arada kafanıza takılan biryer olursa sorun diycem büyük ihtimal bana bişey sormuycaksınız çünkü boş konusuyor bu diyip geçeceksiniz ama tecrübe bu birgün anlarsınız :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tecrübeniz olduğunu kabullenmem için koruma kıyafetsiz düşüp bir şey olmadığını bana kanıtlanamanız gerekli.

Ben de biliyorum şu anki 2 günlük öğrendiğimle ehliyet sınavını geçip günlük okula gidebileceğimi de elinde sonunda birinin bana patlayacağını veya benim birine patlayacağımı garanti edebiliyorum.

Adamın nasıl ne yaptığına dikkatimin dağılması için onları refleks haline getirmemiş olmam gerekiyor ki getirmeden trafiğe çıkmayı planlamıyorum ben. Bu otomatik vites alın vites değiştirirken dikkatiniz dağılmasın demek gibi bir şey olmuş.

Kask kullanmak, kıyafet koruma giymek sizce imkansız da kullanmak isteyen aylardır yıllardır tam takım devam ediyor ki yaz sıcağı haricinde bir şikyatleri pek yok. Kışları termal içlik yeterli oluyor.

 

Ben hala tam kavrayabilmiş değilim 3 yıldır hiç mi düşmediniz? Kasksız motosikletten düşenlerin haberlerini hiç mi izlemediniz? Gerçi 3 yıldır kullandığınızda göre 15 yaşında başlamış oluyorsunuz, ehliyetsiz başlamışsınız zaten. Bu da malesef tecrübe ve benzeri sıfatlardaki güvenilirliğinizi bitiriyor kusura bakmayın.

 

Bir de Kilis'in trafik durumu hakkında bilgi verirseniz, Ankara ya da İstanbul gibi insan öldürebileceğinin farkında olmayanların bollukta olduğu bir şehir değil sanırsam.

 

Daha fazla yazmanın bir manası yok da yaptığınız, ben yıllardır emniyet kemeri takmıyorum bir şey olmuyor diyen birinin bunu önermesi kadar saçma. Olduğunda zaten ölüp gidiyor insanlar, kimse de emniyet kemeri takmamayı öneren birinin uzun yaşamasını beklemiyordunuz herhalde diye söylemiyor aileleri hakaret olarak algılayacağından.

 

Bir de benim tüm korumaları takmam 4-5 dakika alıyor, 2-3 dakikası botların bağcıkları. 

--

Kayak yaparken kaskla düşüp hala komada sevgili Schumi, hala nasıl bu kadar rahat "kaska gerek yok" diyebiliyorsunuz inanın anlayamıyorum. Yanlış bilgi vermekten korkan bir tek ben miyim?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

abi bence çok büyütülüyor kıyafete felan gerek yok zaten sıkılıcaksınız motor ne içindir 2 adımlık yere gitmek içindir bence markete gitmek içindir komşuya gitmek kısa mesafe içindir bu kıyafetleri giy çıkar geri giy çıkar gerçekten çok büyük bir çile ben kask bile kullanmıyorum eziyetten başka birşey degil ayrıca ders felan almanıza gerek yok arabayı süren adam hertürlü motoru sürer ayrıca direksiyon sınavı için gerek yok yani motoru kaldırın az biraz gidin geçiyorsunuz zaten . şimdi diyeceksiniz geri kafalı ihmalkar gibi kelimeler ama anlayacaksınız motora alıştıktan sonra felan ben 3 yıldır motorun üstündeyim 1 kere şehir içinde kask kullanmadım çünkü imkansız birşey kask kullanmak bi kafeye gideceksiniz elinizde kask kıyafetiydi şunuydu bunuydu kaskı motora asıcaksınız aklınız kaskta ki ucuz şeylerdende bahsetmiyorsunuz bu altın elbiseli adamın söylediklerinede bence pek kulak asmayın sonra adam napıyordu nasıl yapılıyordu derken dikkatiniz dagılacak sadece adamın dedigi gibi skuter den başlayın ama vitesliye geçmek için çok beklemenize gerek yok skuterda nerde ne yapacagınızı ögrendiginiz an gidin vitesli motor alın emin olun skuterdan daha rahat vitesli motor şehir içinde kullanılacaksa cbr 250 ye 12 bin para vermeyin gidin 4.5 bine ybr alın hafif motor aralara cok rahat girer hızlıda gider sizi tatmin eder cok rahat 70-80 e cıkıyor zaten ybr ler ben kullanıyorum ybr hergün çok rahat bence bu arada kafanıza takılan biryer olursa sorun diycem büyük ihtimal bana bişey sormuycaksınız çünkü boş konusuyor bu diyip geçeceksiniz ama tecrübe bu birgün anlarsınız :D

 

Bütün bir paragrafı şaka amaçlı veya "trafikte nasıl tehlikeli şekilde motor kullanılır" dersi verebilmek adına yazdığınızı düşünüyorum.

Öte yandan 18 yaşında, kanı kaynayan birisi olarak da bu yazdıklarınızın size inanılmaz derecede mantıklı geldiğini hayal edebiliyorum. Ama "bakkala, markete" giderken kısa mesafe diye kask takmadığınız yerde kaza olmayacağını kim garanti edebiliyor? Umarım ana haber bültenlerine, "kazanın görüntüleri güvenlik kameralarına böyle yansıdı" diye haber olmazsınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

--

Ben bunların tartışmasız gerçekler olduğunu düşündüğüm için emniyet kemerinde olduğu gibi bir çok video ve kanıta gerek yok diye düşünüyordum. Bu yanlış düşüncemi de ortaya çıkartıp düzeltmeme sebep olduğunuz için teşekkür ederim:

 

http://youtu.be/WAwX2732UXw

 

Bu yumurtanın oluşturduğu iz, ikinci düşüşte aynı sönümlemeyi yapamayacağı için sert düşüşlerden sonra kask değiştirmek gerektiği söyleniyor.

 

yg0v.png

 

2012 TUİK İstatisliklerine göre:

Kazaya karışan 31 577 araçtan:

0,0067%, 213 ölümlü kaza gerçekleşmiş.

99,325%, 31 364 yaralanmalı kaza gerçekleşmiş.(Arabalarda da yaralanma konusunda bir kriterin eksikliğini çok hissetmiştim, parmağın kırılsa da yaralanma omurgan kırılsa da...)

182 sürücü ölmüş, bu da 85,446% oranla ölümlü bir kazada motosiklet sürücüsünün öleceği anlamına gelmekte.

Bir kaza durumunda, 85,77% ihtimalle yaralanacaksınız,  86,35% ihtimalle yaralanacak veya öleceksiniz.

 

TUİK Kaynak: http://www.tuik.gov.tr/Kitap.do?metod=KitapDetay&KT_ID=15&KITAP_ID=70

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Murat Tansel,

 

Arkadaşlar yazmış.

 

Sizi üzüp kırmadan  biraz daha farklı bir şey anlatmaya çalışayım. Amaç size ağzınızın payını falan vermek değil. 

 

Evet haklısınız Türkiye'de %99,9 motosiklete sizin bindiğiniz gibi biner. Ama elbette bu doğru olduğunu göstermiyor. Sonuçları yukarıda paylaşılmış. 

 

Biraz daha farklı konulardan bakıp düşünelim. Hemen etrafımızdaki her konuda kullandığımız iğneden düğmeye alet ve makinalar yurt dışında bulunmuş, yapılmış, üretilmiş şeyler. Basitinden bir örnek elektrik kablosu. Hepimizin evinde, arabasında, iş yerinde her yerde kablo vardır değil mi? İnşaatı yaparken ustaya gidip neden burada bu kalınlıkta kablo kullanıyorsun ince değil mi  veya kalın değil mi desen yeter o yeter der. Projesinde ne var desen zaten projeyi okumayı da bilmez ama mühendis gelsin önce şu kablonun iki ucunu tuttursun öyle konuşalım der. Çoğu zaman ülkemizdeki mühendislerde yeterli görgü ve bilgide değildir doğru ama o kablonun oraya gelene kadar arkasında 200-300 yıllık bilgi, birikim, araştırma, deneme, yanılma, yangınlar, ölümler vs var. Biz bunları hiçe sayarak yaşadığımız ve çok akıllı olduğumuzu düşündüğümüz için bu ülkede ciddi yangınların en büyük sebebi elektrik sistemidir. Üstelik bu sadece evlerimizde değil uzaktan baktığımız  yüksek katlı lüks-akıllı binalarda bile böyle. İlk yapıldıklarında düzgün bile olsalar 5 sene sonra bir kablo çöplüğüne dönerler. 

 

Uzun lafın kısası her şeyin pantolon düğmesinden, uzay mekiğine kadar arkasında bir araştırma geliştirme, bilgi, görgü, kültür var. Bunları yok sayıp yaşarsak sonuçlar kötü oluyor. Gördüğün gibi ülkemizde şu da çok iyi gidiyor denebilecek pek bir şey yok. Elbette her konuyu, her şeyi günlerce araştıracak halimiz yok, ama bunları kullanırken kuralını-gereğini yerine getirmek mecburiyet. Ben pedli tayt giyip bisiklete bindiğimde gülümseyen arkadaşı 40km sonra bisikletten indiğinde veya kasksız kafasını kaldırımın köşesine koyduğunda görelim bakalım.

 

Unutmayalım trafik bir kültürdür, ülkemizde bu kültür yoktur. Ülkemizde trafik kuralları bilinmez, bilenlerde bu kurallara saygı göstermez, aslında etrafındaki insanlara da  saygı göstermez. Ayrıca eğer büyükşehirlerde biraz araba kullanıp  trafik ortamını görürseniz ne kadar karmaşık, tehlikeli olduğunu görürsünüz. Mahalle aralarında ufak tefek yollarda bile kasksız kullanmak tehlikeli iken, E5 veya Tem'de kasksız kullanamak şaka gibi olur. Kaskı bırakın buralarda bu kültür içinde hiç motorla yola çıkmamak bile düşünülebilir. Kamyonların sağ şeritte 90-100km ile gittiği bir yolda ybr ile ne yapabilirsiniz düşünülmeli.

 

Daha da uzatmayalım etrafımıza hep bilinçli olmaya çalışarak yaklaşmaktan bir zarar görmeyiz. Belki bize gülenler olabilir ama bırak oldukları gibi kalsınlar.

 

Bir de motor tavsiyesi için eğer keyif için motosiklet alınacaksa baktığında keyif alacağın bir şey almalısın. Sadece bir yerden bir yere gitmek amacıyla doğru scooter yeter. Ama keyif için alıyorsan beğenmediğin bir şeyi almamak lazım. Amaç zevk zaten.     

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonuna kadar katılıyorum Engin abi de, her şeyi günlerce araştırmamıza gerek yok, araştıran insanlar var zaten, şüphemiz varsa detayına inebiliriz tabikide, hatta sorabiliriz de çoğu cevaplıyor soruları.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sonuna kadar katılıyorum Engin abi de, her şeyi günlerce araştırmamıza gerek yok, araştıran insanlar var zaten, şüphemiz varsa detayına inebiliriz tabikide, hatta sorabiliriz de çoğu cevaplıyor soruları.

 

Elbette zaten her şeyi günlerce araştıramayız ama az da olsa üzerine eğilmek lazım. Ama bazen üzerine eğilecek bir konu olduğunun farkında olmuyoruz. Açıkçası merak sarmadan önce ben için motosiklet  konusu sağdan soldan aralara girip sinek gibi uçan kaçan araçlardan ibaretti. Arkasındaki birikim ve kültürü fark etmek için biraz daha dikkatli bakmak gerekiyor. Yüzeysel gördüğümüz çoğu konunun onlarca yıllık geçmişi, birikimi, oluşmuş kuralları vs var. Böyle bakınca daha keyifli oluyor ayrıca. Alacak olmasan da Rospa diye bir şey olduğunu bilmek bana güzel geliyor. Herkes mecbur değil elbette içine girmeye. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Rospa güzel kaynakmış, haftasonumu yiyecek muhtemelen :D

 

Bu arada şimdi rastgele bakınırken denk geldim, bunun başında kevlar kot ile ilgili bilgi veriyorlar, kesinlikle izlenmeli motosiklet kıyafeti hakkında bilgi edinilmesi isteniyorsa.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.