Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motosiklet, Scooter, 2 Tekerlikli Araçlar


Mertcan Çelik

Önerilen Mesajlar

Ben viraja girmeyi kısa ve öz anlatayım..

..Viraja girdiğiniz an kesinlikle frenleme yapmamalısınız.

..Kontra tekniğini kullanmalısınız(mesela sağ viraja yattınız,motoru hızınıza göre sağa hafif yatırıp gidonu hafifce sola kırmalısınız)

..en önemlilerden biride gözünüzü virajın çıkışına sabitlemelisiniz..göz ucuylada olsa sağa sola bakmayın.unutmayınki virajda göz nereye kayarsa motorda o yöne gider..eğer gözünüzü viraj çıkışından kaçırırsanız bilinki motor yoldan çıkacaktır..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

..en önemlilerden biride gözünüzü virajın çıkışına sabitlemelisiniz..göz ucuylada olsa sağa sola bakmayın.unutmayınki virajda göz nereye kayarsa motorda o yöne gider..eğer gözünüzü viraj çıkışından kaçırırsanız bilinki motor yoldan çıkacaktır..

 

Hepsi doğru, zaten eğitimin başında söylenen ilk kurallar bunlar. Ama bu tanım trafikte doğru viraj çizgisini tanımlamıyor. Yani tabiiki trafikte, yollarda her durum farklıdır, ama prensip olarak güvenli viraj çizgisi nedir?  Henüz trafiğe çıkma, trafikte eğitim noktasına gelmediğimizden aslında (henüz o konuya geçmedik diyebilirim :) ) bu sorular. 

 

 

@Mertcan Çelik,

 

Mertcan bu arada cbftürkiye forumuna bir göz at. Aktif değil ama orada motorsiklet kültürü olan kişilerin yorumları var. Biri de benim hocam. :) Biliyorsun forumlarda her şeye fikir söyleniyor ama yazı yazanın ne kadar tecrübesi-bilgisi var anlaşılmıyor. Epey kirlilik var bu konuda.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende cbftürkiye üyesi olarak kesinlikle haklısınız..çok yararlı bilgiler var ama dediğiniz gibide çok kafa karıştıran şeyler..

Ben yine kendi bildiğimi ve uyguladığımı anlatmaya çalışayım..

İdeal viraj çizgisi

Virajlara girerkenki çizginizden biraz bahsedelim. Virajları en keyifli kılan şey viraja doğru çizgide girmektir. Sol viraj varken, en güvenli seçenek sağ tarafta kalmak, başımızı fiziki olarak virajın içine doğru çevirmek.

Virajın içine doğru bakarak, biz daha viraja gelmeden virajın içinde ne var ne yok görebilmek bize hareket edecek zaman aralığı yaratır, yani reaksiyon zamanımızı uzatır, istediğimiz tek şey de budur. Virajın hem keyfini, hem güvenliğini bu şekilde artırabilirsiniz.

Tam tersi sağ virajlarda ise olabilecek kendi şeridimize ait en solda kalmaktır. Ancak beyaz çizgiye değmeyin, çünkü beyaz asfalt boyası kayar. Kafamızı sağ virajın içine doğru çevirmek ve virajın içinde ne var ne yok, olabilecek en erken zamanda görmek en ideal ve geniş çizgimizi artırmamız yol açar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün hayırlısıyla Beyaz/Tri-Color CBR 250R sahibi oldum. İlk kez noterde işlem yapıp üzerime araç almış oldum. Zorunlu trafik sigortasını yarın yaptıracağım zaman bulursam. Yeni ruhsat belgesini trafik sigortasından 15 gün sonra PTT taahhütlü olarak yolluyormuş.

 

Benzin aldım, 13 litre depo, ışığı yanıyordu, fullendi, 9.31 litre benzin aldı, 61 tl tuttu. İlginç bir duyguydu vallahi de 50-60'a depo mu dolar la, Focus'ta 50 kaatlık alıp çeyreğin yarısına gelmediğini bilirim :D

 

Benzin kapağı hakikaten elimde kaldı. Altın elbiseli adamın dalga geçtiği kadar var birebir yaşadım o olayı da önce kapağı kapatıp sonra parayı verdim.

 

Bir günlük bir kaç saatlik kullanımdan çok bir yorum yapamıyorum da alet kötü Honda ACE'le alakasız. Basınca gidiyor, otoban haricinde bir sıkıntı yaşacağımı düşünmüyorum. Gerçi trafiğe çıkmama daha çok var, gezilerde filan da belirli olur bu iş :)

 

Elcikte biraz boşluk var gaz verirken ilk hareket biraz boşa gibi oluyor ona sinir oldum da hepsinde olabiliyor dediler, detayına henüz bakmadım bakınacağım :)

 

Detayları zaman geçtikçe paylaşırım da şu anlık salıya kadar tekrar binebileceğimi zannetmiyorum.

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayirli uğurlu olsun. Tekerin düz bassın. Elin alışır gaza, hafif boşluk hatalı gaz açmaya karşı iyi bile olabilir. Giyim kuşam ekipman ne aldın.? Rodaj var bunlarda unutma.? Rengi çok güzel tricolor. Noter falan sıfır değil ama galiba.

2y8etetu.jpg

6e2umynu.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bugün hayırlısıyla Beyaz/Tri-Color CBR 250R sahibi oldum. İlk kez noterde işlem yapıp üzerime araç almış oldum. Zorunlu trafik sigortasını yarın yaptıracağım zaman bulursam. Yeni ruhsat belgesini trafik sigortasından 15 gün sonra PTT taahhütlü olarak yolluyormuş.

Benzin aldım, 13 litre depo, ışığı yanıyordu, fullendi, 9.31 litre benzin aldı, 61 tl tuttu. İlginç bir duyguydu vallahi de 50-60'a depo mu dolar la, Focus'ta 50 kaatlık alıp çeyreğin yarısına gelmediğini bilirim :D

Benzin kapağı hakikaten elimde kaldı. Altın elbiseli adamın dalga geçtiği kadar var birebir yaşadım o olayı da önce kapağı kapatıp sonra parayı verdim.

Bir günlük bir kaç saatlik kullanımdan çok bir yorum yapamıyorum da alet kötü Honda ACE'le alakasız. Basınca gidiyor, otoban haricinde bir sıkıntı yaşacağımı düşünmüyorum. Gerçi trafiğe çıkmama daha çok var, gezilerde filan da belirli olur bu iş :)

Elcikte biraz boşluk var gaz verirken ilk hareket biraz boşa gibi oluyor ona sinir oldum da hepsinde olabiliyor dediler, detayına henüz bakmadım bakınacağım :)

Detayları zaman geçtikçe paylaşırım da şu anlık salıya kadar tekrar binebileceğimi zannetmiyorum.

Hayırlı olsun arkadaşımda vardı aynısı sağlam Motordur iyi kaçıyor oda kaza yaptı sattı aman dikkat kazasız belasız...

Siyahı çok fena bunun :)

Tek kötü tarafı sinyalleri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hayırlı uğurlu olsun allah her türlü musibetten korusun.

 

not: trafikte minibüslerin servis araçlarının arkasında durmamaya gayret et aynalarından motoru görmediği için geri geri gelip çarpabilir 2 defa başıma geldi ikisindede düşmedim ama ön teker bilyası dağılmıştı yinede dikkat et unutma kaporta sensin :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Engin Uzunoğlu,Ekipman henüz almadım abi 1-2 haftaa alacağım. Eğitim aldığım yerin verdiği ekipmanı kullanıyorum şimdilik. İkinci el 7000 kilometrede rodajı düzgün yapılmıştır inşallah demekten başka yapacak bir şey yok şimdilik :)

@Serdar yaman, Teşekürler abi. Sinyalleri kötü derken abi biraz açabilirsin?

@ömer akman, Teşekkürler. Araba kullanırken bile büyük tehdit gördüğüm için onları motosikletle mümkün olduğunda yanlarına bile yaklaşmam :)

 

@Ramazan V., Teşekkürler. Motor üzerinde selfie şimdilik olmaz da kendimi görmem dün bir video çektik ondan bir kare vereyim:

ScreenShot2014-03-28at082222_zps6149795a

 

Biraz büyük kalıyorum sanki makineye de inceleceğiz umarım :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.