Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sabit Hızda Giderken Titreme / Tekleme


İlke Gürer

Soru

Site içinde uzun süre gezindikten sonra kendim konu başlığı açmaya karar verdim.

Hemen başıma geleni anlatayım ve bana yardımcı olun lütfen.

Bu akşam Tekirdağ'dan Ayvalık' a gelirken son 30 km kala 1500 - 2000 devir arasında bir tekleme oldu. Önce yol sarsıntısı sandım umursamadım ama düz asfaltta da aynı tekleme gerçekleşince dikkat ettim ve gaza basmaya devam etmeme rağmen gaz kesip basıyormuş gibi bi tekleme olduğunu farkettim. Ancak devir saatinde bir oynama ya da hızda / çekişte herhangi bir azalma söz konusu değildi. İlk olarak aklıma mazot filtresi / kötü mazot / ve en kötü ihtimal olarak enjektör veya pompa geldi. Vites düşürüp devir yükselttim pislik varsa atar dedim ama birşey değişmedi. Bu arada rot balans, baskı balata, motor kulakları hepsi sağlam. Yarın ilk iş sanayiye gideceğim ama hazırlıksız ve fikirsiz gitmek istemiyorum. Daha ciddi bir problem olabilir mi yorumlayabilir yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

iyi diyorsun da kardeşim adamlar dikkate almıyor ki dediklerimizi,bilgisayara takar bakarız birşey çıkarsa yaparız diyor,onun dışında elimizde bir veri olmadan işlem yapamayız diyor..anlatıyorum aynı sorunu yaşayan arkadaslar bu şekılde çözmüş diyorum o hala bilgisayarda çıkarsa diyor,tenezzül edip de o servisi arayıp ustayla görüşüp bir fikir almaya bile eğilmiyor adamlar

 Özür dileyerek, sen bunla yaşamaya alışmışsın kardeşim..ben olsam böyle bir umudum varken çıkmasını falan alıp çoktan denerdim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

valla ben o işe hiç girmem,ben 55 binlira yı sanayide çıkmacı,tamirci vs olaylarından bıktıgım ,tiksindiğim ,kustugum için verdim sanayi yollarında koşmak istemıyorum,yapacak birşey yok bu çözülmeyen sorunun sorumlusunun ford markası oldugunu düşünmüyorum,bu ülkedeki birçok sorunun kaynağı oldugu gibi koç firmasının sıkınıtısı bu...bu da mali anlamda koç firmasının bana attıgı son kazık olur...ha bide bunun kafasında doğan firması var o da d-smarttan canımızı okuyor,sömürüyor bizi...inşallah kurtulur bu ülke bu adamlardan bir gün..

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim sorunum belli oldu turbo selenoid valfi değişecek :(

 

Başıma gelen olay turbo selenoid valfinden klik sesi gelmesinede neden oluyo ve turbo pallerinin geri dönmesine zorluyordu. Selenoid valfide olmazsa dediğim aklınızda olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim araçtada aynı sorun var 2011 focus lpg li ne yapmam lazım?


Başıma gelen olay turbo selenoid valfinden klik sesi gelmesinede neden oluyo ve turbo pallerinin geri dönmesine zorluyordu. Selenoid valfide olmazsa dediğim aklınızda olsun.

benim araçtada aynı sorun var 2011 focus lpg li ne yapmam lazım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim araçtada aynı sorun var 2011 focus lpg li ne yapmam lazım?

benim araçtada aynı sorun var 2011 focus lpg li ne yapmam lazım?

 

 

Aynı konu içerisinde yukarıdaki iletiye bir bakarmısınız. 

 

Benim araç dizeldi yalnız..Sizin aracın sorunu farklı olabilir.

Ramazan D. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, abiler merhabalar.

Foruma yeni katıldım.09 model ford focus aracımı da yeni aldım.Sanırım aracın bir kaç problemi var.Yada ben aracı henüz tanımadığım için biraz abartıyorum.Araç sanki çok bağırıyor.Özellikle 3000 devirden sonra.Araç kalabalıkken çekişi aşırı düşüyor ve trafikte dur kalk yapınca hemen baskı balata kokusu duyuluyor.Son olarak araç kalkarken-hızlanırken(sadece gaza bastığımda) 1 ve 2. viteslerde titriyor motor bölümü.Dİreksiyon ve viteste de hissediliyor.Hepsi baskı balatayı işaret ediyor olabilir ama yine de danışmak istedim.Özellikle aracın titremesi..Arabada 18 lik jant var prblemlerin bir veya bir kaçı bundan kaynaklanıyor olabilir mi?Biraz uzun oldu ama yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler  :)

 

Ek olarak araç 5. viteste 3000 devirde 110 u gösteriyor :S

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gökhan, Turgut arkadaşımız doğru bir tespit yapmış, ben de katılıyorum kendisine.

Gelen baskı balata kokusu, yüksek devirde düşük hız, tüm bunlar baskı balatanın bittiğini

gösteriyor.

Araçtaki titreme de baskı balatanın bitmesi, motoru şaseye bağlayan kulakçıkların çatlaması veya gevşemesi, 

bunun yanında orijinal olmayan 18" lik jantlardaki deformasyon sonucu oluşan balans sorunu araçtaki

titremenin sebebi olması kuvvetle muhtemeldir diye düşünüyorum (Zaman içinde bu arızalar konusunda

fazlasıyla tecrübem oldu, dikkatinize...).

Ayrıca sen sen ol bu tip arızları servis aracılığıyla halletmeye çalış... Evet servis pahalı deniyor ama, hiç olmazsa astarı

yüzünden pahalı olmaz. Bunun yanında servisten alacağın kaliteli hizmetle birlikte, mekanik parça ve işçilik indirimleri de oluyor.

Ama yine de siz bilirsiniz benimki yaşımın gereği bir ikaz yardımıdır. Kolay gelsin.......   

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Baskı-balatayı değiştirmeyi zaten göze aldım ben akslardan şüphelenmiştim korkmuştum.Sanırım titremenin akslarla alakası yok diğer problemleri de göz önüne alacak olursak.Sanırım 16 lık orjinal janta ve baskı balataya ihtiyaç duyuyor araç.

Gökhan Yağmur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar ! Aranıza yeni katılıyorum. Benimde bir sorunum var. Aracım 2010 model focus 2 tdci titanium x ve 51000 km de. Yaklaşık yarım saat yüksek devirde (2700-3500 d/dk) seyirden sonra gaz yememe ve bunun akabinde silkeleme (ileri-geri) meydana geldi. Bu olay bir kaç kez oldu. Ayağımı gazdan çekmesem devam edecekti ve alt viteslerdede yaptı. Baskı balata bu olaya neden olabilirmi veya bu olay sizce neden meydana gelir ? kırmızı ışıkta durmaya yakın vitesi boşa atıp frene basarak durduğumda rölanti yaklaşık 500 devirlere düşüp tekrar 920 civarı normal devrine geliyor. Yani ufak bir silkeleme oluyor. Frene basmassam bu titreme olmuyor. Yorumlarınızı merakla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

rölanti yaklaşık 500 devirlere düşüp tekrar 920 civarı normal devrine geliyor.

 

o normal, ECU sistemi rölantiye çekiyor.

 

...diğer sorun ile alakalı olarak benim aklıma "baskı" geliyor, volant'ta olabilir ama yanlış hatırlamıyorsam f2'lerde çift ağırlıklı (yani geliştirilmiş) volant vardı, o nedenle ve şimdilik kaydı ile volant'ı pas geçiyorum. 50,000km biraz erken ama (60+ Km : normal) debriyaj üçlüsünü baskı - balata - bilya kontrol ettirmekte bence yarar var.

 

yetkili servisin bir çayını için, 4 yaş ve üzeri kampanyası var ... size güzel indirim yaparlar, kredi kartına taksit yaparlar ... sıkıntı büyümeden müdahale ettirin derim.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.