Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sabit Hızda Giderken Titreme / Tekleme


İlke Gürer

Soru

Site içinde uzun süre gezindikten sonra kendim konu başlığı açmaya karar verdim.

Hemen başıma geleni anlatayım ve bana yardımcı olun lütfen.

Bu akşam Tekirdağ'dan Ayvalık' a gelirken son 30 km kala 1500 - 2000 devir arasında bir tekleme oldu. Önce yol sarsıntısı sandım umursamadım ama düz asfaltta da aynı tekleme gerçekleşince dikkat ettim ve gaza basmaya devam etmeme rağmen gaz kesip basıyormuş gibi bi tekleme olduğunu farkettim. Ancak devir saatinde bir oynama ya da hızda / çekişte herhangi bir azalma söz konusu değildi. İlk olarak aklıma mazot filtresi / kötü mazot / ve en kötü ihtimal olarak enjektör veya pompa geldi. Vites düşürüp devir yükselttim pislik varsa atar dedim ama birşey değişmedi. Bu arada rot balans, baskı balata, motor kulakları hepsi sağlam. Yarın ilk iş sanayiye gideceğim ama hazırlıksız ve fikirsiz gitmek istemiyorum. Daha ciddi bir problem olabilir mi yorumlayabilir yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

İlk olarak aklıma mazot filtresi / kötü mazot / ve en kötü ihtimal olarak enjektör veya pompa geldi.

 

Bence de bunlardan biridir umarım ki sadece yakıt ile alakalıdır. Filtre kontrol edilebilir sorun yoksa yakıt bitince kaliteli bir istasyondan yakıt alınıp birdaha olup olmayacağını beklemekte fayda görüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu sorunu 2012 tdci de ben ve birlaç arkadas yaşamıştık.Sabit hızda giderken saniyelik bir gaz kesme tarzında bir tekleme yapıyor.Nedeni ve çözümü tam oalrak bulunamadı.Sonuçsa aynen devam,gittiiği yere kadar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu sorunu 2012 tdci de ben ve birlaç arkadas yaşamıştık.Sabit hızda giderken saniyelik bir gaz kesme tarzında bir tekleme yapıyor.Nedeni ve çözümü tam oalrak bulunamadı.Sonuçsa aynen devam,gittiiği yere kadar

 

Sizinki farklı durum %90. Yazılımı ile alakalı ilgili başlıklarda kısmen çözenler var zaten bu yol ile

 

Eskilerde bu tür sorun yok idi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu sorunu 2012 tdci de ben ve birlaç arkadas yaşamıştık.Sabit hızda giderken saniyelik bir gaz kesme tarzında bir tekleme yapıyor.Nedeni ve çözümü tam oalrak bulunamadı.Sonuçsa aynen devam,gittiiği yere kadar

Özcan Bey, bu tekleme ile arabayı kullanırsam içim içimi kemirir benim. Şu an bile sabah olsa da gitsem diye bekliyorum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben bunu yazılımla da çözmeye çalıştım bir çok yol denedim başka servislere gittim ama çözüm bulamadım.Yazılımsal oldugunu düşünmüyorum en azından var olan yazılımlarla mümkün durmuyor çünkü servislere özellikle soruyorum onların bilmeyip de başka servislerin bildiği bir yazılım yok hepsi tüm yazılımları biliyor ve ulaşabiliyor,hatta yazılımla çözdüğünü söyleyen arakdasların servislerini kendı servislerimle de görüştürdüm tanrım beni baştan yarat olayı yok;hepsi biliyor yazılımları ...Aractaki sıkıntı uzun yolda ve çok nadir  görülmesi ile farkedilmesinin nispeten zor olması sorunun çözüldüğünü zannetmene neden olabiliyor,öyle ki ben çoook uzun bir süre ve yaklasık 8-9 bin km görmemiştim ve bittiğini zannetmiştim ama aylar sonra tekrarladı...Bunu farkedebilmek için sık sık uzun yol yapmak ve dikkat etmek gerekiyor..

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayvalık Sanayiye gittim dün akşam sorunu yaşadığım şekilde gittim ( tekleme olmadı bu sefer)arkadaşlar pc ye taktılar bir sorun görünmedi. Sadece aracın şarjı az görünüyordu onu da gittim elektrikçide ölçtürdüm onda da sorun yok. Yani şu anda eğer yakıt işiyse o pisliği atmışım demektir. Başka birşeyse Özcan Bey' in dediği gibi bir süre sonra tekrar yaşadığımda yine uğraşacağım demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun tam gaz devam etmekte. 10 gundur sehir ici tembel kullanimda sorun yoktu ya da ben hissetmiyordum. Dun IZmir'e giderken yine farkettim. Devir veya hiz farketmeden araba giderken sanki biri tutup birakiyormus gibi bir his uyandiriyor. Ozellikle rampada bir kasma yapiyor sonrasinda duz yol rampa demeden devam ediyor. Yine bilgisayar taktilar bu sefer kizdirma bujisi ve egr olarak 2 adet ariza verdi. Arastirmalarim beni turbo beslemede hava kacagi, egr borusunda bir sorun, krank poz okuyucu problemlerinden birine yonlendiriyor ama daha tam teshis koyamadi kimse. Bana yardimci olabilirseniz cok sevinirim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu sorun benim aracımdada var mazot filtresini değiştirdim ısıtma bujilerini değiştirdim enjektörleri temizlettim yine devam ediyor bilgisayara bağlattım sorun yok görünüyor ama ben dpf filtresinden şüpheleniyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dünkü macera son nokta oldu. Edremit Ford servise gittim, pc' de kızdırma bujileri çıktı hemen değiştirdiler düzelcek dediler. Yola çıktım. Kaz Dağları'na gelmeden araba yine aynı sorunu yapmaya başladı. Bu arada servisten çıktıktan sonra (/daha önce olmayan) sol amortisörün ya da helezon yayların orada felaket bir gıcırdama başladı. Nasıl oluyorsa orada birşey yapayım derken bozdular galiba!! Teklemeyle yola devam ettim Keşan'a gelmeden önce motordan seyir halindeyken değişik sesler gelmeye başladı. SAğa çektim stop ettim orayı burayı kurcaladım. KEşan' dan sonra o en sağ taraftaki arıza lambası (motor kontrol sistem arzıası) yandı. O şekilde bir 50 km daha gidip eve geldim ama kısacası sorun hala çözülmediği gibi amortisörleri de ekledik!! :)post-6019-0-92180200-1391942546_thumb.jp

İlke Gürer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

 

Dünkü macera son nokta oldu. Edremit Ford servise gittim, pc' de kızdırma bujileri çıktı hemen değiştirdiler düzelcek dediler. Yola çıktım. Kaz Dağları'na gelmeden araba yine aynı sorunu yapmaya başladı. Bu arada servisten çıktıktan sonra (/daha önce olmayan) sol amortisörün ya da helezon yayların orada felaket bir gıcırdama başladı. Nasıl oluyorsa orada birşey yapayım derken bozdular galiba!! Teklemeyle yola devam ettim Keşan'a gelmeden önce motordan seyir halindeyken değişik sesler gelmeye başladı. SAğa çektim stop ettim orayı burayı kurcaladım. KEşan' dan sonra o en sağ taraftaki arıza lambası (motor kontrol sistem arzıası) yandı. O şekilde bir 50 km daha gidip eve geldim ama kısacası sorun hala çözülmediği gibi amortisörleri de ekledik!! :)attachicon.gifsdrgh.jpg

 

 

bu sorun benim aracımdada var mazot filtresini değiştirdim ısıtma bujilerini değiştirdim enjektörleri temizlettim yine devam ediyor bilgisayara bağlattım sorun yok görünüyor ama ben dpf filtresinden şüpheleniyorum

 

Edremit serviste can usta sizin çözümünüz, aynı sorun benim araç içinde o bulmuştu. EGR vakum kontrol valfi değişecek büyük ihtimalle. Lİnkte benim yaşadıklarımı okursanız yardımı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

egr valf trmizlendi bugün pc de çıkan hataya göre. Bayağı bir tıkalıydı. Fakat ilk rampada yine silkeledi araba. Birşey arkadan tutup bırakıyor gibi halen.

Bir de turbo basıncı düşük görünüyordu. O da dağıtıcının çıkıştan sonraki dirseğin oradaki ek yerinde hava kaçırıyor. Bir de dağıtıcı hortumunu değiştirip öyle denieyeceğim yarın.

Yalnız orası mı burası mı derken nerdeyse bir motor fiyatına çıkarıcaz bu işi diye korkuyoum artık. Çünkü turbo da değilse krank sensörüne o da değilse, dpf filtesine, o da değilse başka birşeye derken çıkamayacağiz içinden...:((

Alt takımları şu an düşünmüyorum bile

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

 

 

 

 

Edremit serviste can usta sizin çözümünüz, aynı sorun benim araç içinde o bulmuştu. EGR vakum kontrol valfi değişecek büyük ihtimalle. Lİnkte benim yaşadıklarımı okursanız yardımı olacaktır.

 

 

egr valf trmizlendi bugün pc de çıkan hataya göre. Bayağı bir tıkalıydı. Fakat ilk rampada yine silkeledi araba. Birşey arkadan tutup bırakıyor gibi halen.

Bir de turbo basıncı düşük görünüyordu. O da dağıtıcının çıkıştan sonraki dirseğin oradaki ek yerinde hava kaçırıyor. Bir de dağıtıcı hortumunu değiştirip öyle denieyeceğim yarın.

Yalnız orası mı burası mı derken nerdeyse bir motor fiyatına çıkarıcaz bu işi diye korkuyoum artık. Çünkü turbo da değilse krank sensörüne o da değilse, dpf filtesine, o da değilse başka birşeye derken çıkamayacağiz içinden... :((

Alt takımları şu an düşünmüyorum bile

 

 

sen onu götür başka bir ford a sat bence,hiçbirşey de deme satarken..taksınlar bilgisayara bulabiliyorlarsa bulsunlar,alsınlar aracı pahalıya mal olan deneme yanılmaları kendi arabalarına yapsınlar 

 

Birde Hakan Türkoğlu bey var. Özcan Bey sizede yazdım. Valla bi daha silkeleme konusunda hiçbirşey yazmayacam.. :) Okumak zorunda değilsiniz tamam ama mesajlarımın hiçbirisi mi okunmuyor abi. :blink:  EGR vakum kontrol valfini kontrol etsinler. Tıkanacak bir parça değil bu. Edremit can ustanın söylediğine göre bobinajlı bir parça, yüksek bi ihtimal motor sıcaklığı  veya başka bişey ile bi süre sonra ısınıyor ve kısa devre yapıyor. Buda beğine hata olarak gidiyor ve yakıtı kesiyor-geri veriyor. Buda araçta silkelemeye neden oluyor. Bilgisayarda parçayla ilgili hata kodu görünmediği için (bende görünen turbo yüksek basınç uyarısı oldu) arızanın yerinide çoğu servis bulamıyor. Kolay gelsin. Araçlarınızdan soğumayın, ben yaşadım siz yaşamayın :)

 

Parça budur.

http://www.fordtoptancisi.com/Vakum-Kontrol-Valfi-Focus-16-Tdci,PR-1695.html

Ramazan D. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birde Hakan Türkoğlu bey var. Özcan Bey sizede yazdım. Valla bi daha silkeleme konusunda hiçbirşey yazmayacam.. :) Okumak zorunda değilsiniz tamam ama mesajlarımın hiçbirisi mi okunmuyor abi. :blink:  EGR vakum kontrol valfini kontrol etsinler. Tıkanacak bir parça değil bu. Edremit can ustanın söylediğine göre bobinajlı bir parça, yüksek bi ihtimal motor sıcaklığı  veya başka bişey ile bi süre sonra ısınıyor ve kısa devre yapıyor. Buda beğine hata olarak gidiyor ve yakıtı kesiyor-geri veriyor. Buda araçta silkelemeye neden oluyor. Bilgisayarda parçayla ilgili hata kodu görünmediği için (bende görünen turbo yüksek basınç uyarısı oldu) arızanın yerinide çoğu servis bulamıyor. Kolay gelsin. Araçlarınızdan soğumayın, ben yaşadım siz yaşamayın :)

 

Parça budur.

http://www.fordtoptancisi.com/Vakum-Kontrol-Valfi-Focus-16-Tdci,PR-1695.html

iyi diyorsun da kardeşim adamlar dikkate almıyor ki dediklerimizi,bilgisayara takar bakarız birşey çıkarsa yaparız diyor,onun dışında elimizde bir veri olmadan işlem yapamayız diyor..anlatıyorum aynı sorunu yaşayan arkadaslar bu şekılde çözmüş diyorum o hala bilgisayarda çıkarsa diyor,tenezzül edip de o servisi arayıp ustayla görüşüp bir fikir almaya bile eğilmiyor adamlar,işte öyle böyle garanti süresi bitecek kurtulacaklar bu silkmecilerden:)ben de dediğim gibi garanti bittikten sonra teklemenin sıklaşmasını hissettiğim anda gider otokoça satarım aracı,defalarca takıp bilgisayarda arıza göremeyenler sanırım satın alırken de göremezler diye düşünüyorum:)

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.