Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

F3 Modifikasyon


Servet Ö.

Önerilen Mesajlar

Bu başlığı görsel/işitsel modifikasyonlar açısından değilde, Performans, Yol Tutuş, Manevra kabiliyeti, Güvenlik, Konfor Konularında gelişmiş çözümleri konuşmak adına açıyorum. Biraz daha teknik ve mühendislik konularında dilimiz döndüğünce konuşabiliriz. Basit modifikasyonlar konusunda hepimiz az çok bilgi sahibiyiz fakat daha gelişmiş konular?

 

  • Short shifter
  • Motor mountları
  • Fren kitleri
  • Aerodinamic
  • Turbo tertibatının tamamı
  • Eksoz/emisyon
  • Süspansiyon ve elamanlarının yol tutuşta/manevra kabiliyeyinde/konfordaki/güvenlikteki etkileri
  • Vs...

 

 

Şimdi bu konularda birçok yazılmış başlık var. Ama ya konular şu jant daha kral duruyor mantığında yada çok dağınık vaziyette.

Netice itibariyle az çok makale tadında bilgileri bu başlık altında toplamayı hedefliyorum. Belki haftada bir belki ayda bir, elimdeki bilginin niteliğine ve kalitesine göre. Lütfen sizde bu mantıkla değerlendirmelerinizi/bilgilerinizi paylaşın ki olay farklı bir boyut kazansın. Amacım kaliteli bilgileri bir araya toplamak.

 

Lütfen şu gibi basit/kısa mesajlar atmaktan kaçının:

K&N hava filtresi 5bg kazandırıyormuş.

Bilmemne yayları %30 daha iyi yol tutuş sağlıyor.

 

 

Forum yetkililerine not: Keşke bir wiki mantığımız olsaydıda bir bir o şekilde yazsaydık.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk iletiyi gerektikçe editler wiki gibi yapmaya çalışırız.

Videolar, resimler, olacak mı? Amaç bilgi mi yoksa uygulama mı? Uygulama ise havada kalmaması açısından Türkiye'deki yaklaşık fiyatı da eklenmeli bence.Reklamlar da olmamalı tabiki taraflı oldukları için. 

 

Bir de kaynak belirtilmeli bence. Somut örnekler, testler olmadığı sürece bir şey ifade etmiyor bence.

 

"Ben coilover taktım 600% daha iyi yol tutuyor arabam", "çip yaptırdık 10 boy hızlandı" "100'le girdiğim viraja 300'le girebiliyorum artık". gibi şeyler olmamalı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servet, araç üzerinde yapılan modifikasyonlar kişilerin zevkine göre değişkenlik arzeden bir durum.Modikasyon denince akla gelen jant, spoiler, yazılım vs gibi şeyler.Haliyle konu şu jantı takarsam ne kadar yol tutuşunu etkiler, yazılımda güç artışı ve yakıt durumu nasıl olur gibi muhabbetler üzerinde yoğunlaşıyor.Her ne kadar tarzım olmasada durum bundan ibaret, bilimsel olarak yaklaşım en iyisi olsa bile çok zor ve de modifikasyon da ilk akla gelen görsellik.

Nihat Abukan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Short Throw Shifter

Manuel şanzumanlarda vites kolundaki aralıkları arasındaki geçiş süresini kısaltadak vites değişimlerinde hız kazandırır. Bazı spor araba üreticileri bu değişikliği opsiyon olarakta sunabilmektedir.

 

 

 

Genel olarak vites çubuğunun uzunluğu değiştirilerek geometrik olarak mesafe kısaltılarak yapılır.

Shortshifter.jpg555-7239.jpg

 

Değişim süreci şöyle.

1) Aracınızı vites boştayken düz bir zeminde el freni çekin

2) Vites körüğünü ve etrafındaki çerçeveyi nazikçe yukarı doğru çekerek kaldırın, bu çerçeveyi iki tane klips tutmaktadır, bu klipsler sağda/solda ikişer tanedir.

3) Vites topuzunu döndürerek çıkardıktan sonra çerçeveyi ve körüğü çıkartın.

4) Silindirik başlı saplamaları tornavida yardımıyla çekerek gevşetin çıkartın. Resim 2'ye bakın.

5) Dikkatli bir şekilde montaj kulakçığını yerinden çıkartın. Fotoğraf 3'e bakın. Çıkartılmış hali için Fotoğraf 4'e bakın.

6) Üst trafata gördüğünüz plakayı tutan 4 tane tork başlı vidayı sökün.

7) Dikkatlice bu plaka üzerindeki önde ve arkada bulunan iki pilastik güvenlik kulağını sökün. Fotoğraf 5'e bakın.

8) Fotoğraf 6'daki burma yayını pense yardımıyla boşaltın.

9) Dikkatli bir şekilde vites çubuğunu yukarı çekin.

10) Vites kolu üzerindeki pilastik soketleri çekerek çıkarın. Fotoğraf 7

11) Vites kolu üzerindeki Yuvarlak lastik contayı çıkarın. Fotoğraf 7

12) Manivela üzerindeki büyük plastik soketi çekerek çıkartın. Fotoğraf 7

13) Pilastik çerçeveyi kaydırarak çıkartın.

rtkLo5h.jpg

 

 

y3TFMcW.png

 

Ürüne göre değişiklik göstermekle birlikte gelen ürünün parçalarını ters sıra ile taktığınızda değişim tamamlanmış olacaktır.

 

Not: Bazı ürünlerin üzerinde geçiş açısını belirlemek üzere ayar kolları bulunur. Bu kollar sayesinde, uzun, kısa ve çok kısa vites geçişleri ayarlanabilir.

 

Parça maliyeti yaklaşık: 150-200$ arası.

 

Bitmiş halinin görüntüsü şöyledir.

LpPJo1n.jpg

 

 

Kaynak: steedafocus.com



Engine Mount

Araç motorları şasede sabit durmaz. Dönüş kuvvetiyle beraber ileri geri hareket ederler.

Bu hareket esnasında esneme payı motor kulakları tarafından belirlenir. İki farklı motor kulağından (Yolcu tarafı ve alt taraf) alt tarafta olan motor kulağı ileri geri esnemede daha çok çalışır. Esneme metriki motor kulağındaki burçun sertliğinden yola çıkılarak ölçülebilir. Sertlik direnci metrik'i durometre olarak inceleniyor. Örneğin otomobil lastiğinin serliği 50A ile 70A arasında değişir.

Yumuşak burçlu kulakçıklar daha az titreşimle konfor sunuyor, sert burçlar ise daha fazla kontrolün yanında daha fazla vibrasyon getirir.

 

Motor bu esnemeden kaynaklı olarak ileri geri hareket ederken aktarılan çekiş gücü düşer. Bunun nedeni vites değişimlerinde (özellikle 1. ve 2. viteslerde) tekerlerinizin tutunmayıp kaba tabirle zıplaması.

 

Evet zıplıyor: :)

http://www.youtube.com/watch?v=anHrvIWJoZM

 

 

Montajı şu şekilde:

http://www.youtube.com/watch?v=bN5_mq8LofU

 

 

Montaj konusunu serviste yapmanızı tavsiye ederim.

 

Cobb, Steeda ve cp-e firmaları bu kulaklardan üretiyor, 60 ile 170$ arasında bir parça maaliyeti var.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Tabiki oluyor, zaten amaç da o zaten.

Vites aralıklarında değişmeyi sen nasıl anlıyorsun, ben devir/hız ilişkisi şeklinde yorumladım açıkcası... 

Kol kısaldığında katedilen mesafenin azalıp azalmadığını sormazlar diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vites aralıklarında değişmeyi sen nasıl anlıyorsun, ben devir/hız ilişkisi şeklinde yorumladım açıkcası... 

Kol kısaldığında katedilen mesafenin azalıp azalmadığını sormazlar diye düşünüyorum.

Ben öyle yorumlamadım abi, bildiğin vites geçişlerindeki vites kolu hareket mesafesi olarak yorumladım. Şayet bana onu soruyor gibi geldi.

 

Diğer türlüyse eğer vites/devir/hız konularıyla short shifter'ın alakası yok Tayfun. Neticede şanzumanla bir alakası yok bu işin.

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

http://www.youtube.com/watch?v=vpzQbFGP4MI

Buda ecoboostlara kn takılmadan önce ve sonraki hali,takılış şekli ben uyguladım 57s-4000 değildi ancak sonuç tatmin edici.

Yer yer +15 PS ve +20 Nm veriyor ki, hiçbir Allah'ın kulu buna beni inandıramaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yer yer +15 PS ve +20 Nm veriyor ki, hiçbir Allah'ın kulu buna beni inandıramaz. 

Ben şahsen E-2993 modelini taktım bizim araçtan standart çıkan filtreyle aynı ebatlarda. Aracın çekişinde ani yüklenmelerde daha güzel tepkiler verdiğini gördüm. Seste iyileşme ve artış var ancak turbo basıncını kestiğinde çuflama ya yakın bir ses gelmekteydi. Aracın gidişi benim hissedebileceğim kadar değişti. Ancak yakıtta 0.5 lt gibi bir artış sezdim.Bunu da çoğu zaman artık eşim kullandığı için orjinal filtreyi taktıktan sonra farkettim. Orjinal filtre daha sessiz. +15hp verdiğine bende çok inanmıyorum ancak gaz tepkisini arttırdığını düşünüyorum. Denemesi 150 tl :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben öyle yorumlamadım abi, bildiğin vites geçişlerindeki vites kolu hareket mesafesi olarak yorumladım. Şayet bana onu soruyor gibi geldi.

 

Diğer türlüyse eğer vites/devir/hız konularıyla short shifter'ın alakası yok Tayfun. Neticede şanzumanla bir alakası yok bu işin.

Anladım abi sen yaptın mı bu işlemi kısa görüntüyü çok beğendim  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.