Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.
19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.
Forumda bir çok kişiden duyduğumuz, parke yollarda direksiyon kutusundan ya da rotlardan gelen tabir-i caizse "lok, tıkır, takır, tukur" (herkesin kendi kulağına göre seslendirdiği) gibi seslerin benim aracımda da olmasıyla İzmir-Otokoç servise başvurdum.
İlk başlarda sorun olmadığını söylediler.
Ancak zaman geçtikçe sesler sanki amortisör patlakmışcasına artmaya başladı. Ön düzen yıllarca servise girmemiş 7-8 yaşında araba gibi ses yapıyordu.
Servise tekrar götürmemle, direksiyon kutusunda, rotlarda boşluk olduğu tespit edildi.
Neden olur?
Servisin açıklamasına göre,
sonradan takılan spor yaylar ve/veya replika jantların ağırlığı sebebiyle bu problemlerin oluşabileceğini aktarıyorlar.
Ancak aracımda spor yay yok.
Daha önce forumda yazdığım üzere; spor yay takmak yerine, orjinal yaylarımı pressletmiştim.
(yaylar kesilmedi, presslendi. spor yay ile arasında ne gibi farklılıklar var? vs.. bu konuda fikir almak isteyenler özel mesaj yolu ile ulaşabilirler. konunun dağılmaması için, lütfen bu konu başlığı altında direksiyon kutusu çözümünü konuşalım.)
Bu sebeple servis, yay değişimi olmadığı için bu fikri eledi.
Replika jantlarım ise 2 hafta önce aracıma takıldı.
Servis bunu da bildiği ve jantların takılmasından önce bu sorunu aktardığım için, bu fikri de eledi.
Sonuç:
Direksiyon kutusu ve rotlarda oluşan boşluğun giderilmesi için:
• İzmir-Otokoç tarafından "garantiden değişim dosyası" açıldı.
• Yine İzmir-Otokoç tarafından Otosan'dan "direksiyon kutusu ve rot seti" sipariş edildi.
• Değişimi yapıldı.
• Değişim süresi, test, rot-balans ayarı ortalama yarım günde bitti.
Aracımı öğlen 2'de teslim ettim ve akşam üstü 6'da teslim aldım.
Kulağımıza gelen seslerin hepsi son buldu.
Müziği ve camları kapattığımda, lastik ve rüzgardan başka bir ses duymuyorum.
Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...
Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.
Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.
İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.
Soru
Admin
Herkese iyi geceler.
Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de.
19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı.
Forumda bir çok kişiden duyduğumuz, parke yollarda direksiyon kutusundan ya da rotlardan gelen tabir-i caizse "lok, tıkır, takır, tukur" (herkesin kendi kulağına göre seslendirdiği) gibi seslerin benim aracımda da olmasıyla İzmir-Otokoç servise başvurdum.
İlk başlarda sorun olmadığını söylediler.
Ancak zaman geçtikçe sesler sanki amortisör patlakmışcasına artmaya başladı. Ön düzen yıllarca servise girmemiş 7-8 yaşında araba gibi ses yapıyordu.
Servise tekrar götürmemle, direksiyon kutusunda, rotlarda boşluk olduğu tespit edildi.
Neden olur?
Servisin açıklamasına göre,
sonradan takılan spor yaylar ve/veya replika jantların ağırlığı sebebiyle bu problemlerin oluşabileceğini aktarıyorlar.
Ancak aracımda spor yay yok.
Daha önce forumda yazdığım üzere; spor yay takmak yerine, orjinal yaylarımı pressletmiştim.
(yaylar kesilmedi, presslendi. spor yay ile arasında ne gibi farklılıklar var? vs.. bu konuda fikir almak isteyenler özel mesaj yolu ile ulaşabilirler. konunun dağılmaması için, lütfen bu konu başlığı altında direksiyon kutusu çözümünü konuşalım.)
Bu sebeple servis, yay değişimi olmadığı için bu fikri eledi.
Replika jantlarım ise 2 hafta önce aracıma takıldı.
Servis bunu da bildiği ve jantların takılmasından önce bu sorunu aktardığım için, bu fikri de eledi.
Sonuç:
Direksiyon kutusu ve rotlarda oluşan boşluğun giderilmesi için:
• İzmir-Otokoç tarafından "garantiden değişim dosyası" açıldı.
• Yine İzmir-Otokoç tarafından Otosan'dan "direksiyon kutusu ve rot seti" sipariş edildi.
• Değişimi yapıldı.
• Değişim süresi, test, rot-balans ayarı ortalama yarım günde bitti.
Aracımı öğlen 2'de teslim ettim ve akşam üstü 6'da teslim aldım.
Kulağımıza gelen seslerin hepsi son buldu.
Müziği ve camları kapattığımda, lastik ve rüzgardan başka bir ses duymuyorum.
Benzer sorun yaşayanlara ışık tutması dileğiyle...
Tüm bu işlemler garanti kapsamında yapılmıştır.
Uzun dönem kullanım notlarımı buradan aktarmaya devam edeceğim.
İzmir-Otokoç Servis çalışanlarına da, gösterdikleri özen ve çözüm odaklı uğraşları sebebiyle teşekkürü borç bilirim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Top Posters For This Question
5
4
3
3
Popular Days
Ara 14
7
Ara 26
4
Şbt 4
4
Ksm 26
2
Top Posters For This Question
Ercan Çelik 5 posts
V.can Akbulut 4 posts
Cem Boneval 3 posts
onur karadağ 3 posts
Popular Days
Ara 14 2013
7 posts
Ara 26 2014
4 posts
Şbt 4 2017
4 posts
Ksm 26 2014
2 posts
Popular Posts
Yakup Ç. A.
Sesin bu kadar huzur bozduğunu nasıl anladınız, kimi insanlar biraz gereksiz takıntılı oluyor. Alın sürün, test edin. Ne zaman daha çok olduğunu söylemiştir rahatsız olan kişi. Diyelim ki ciddi ses
eroltan durmuş
Aracımı Rize'de sadece direksiyon kutusu sorunlarıyla uğraşan özel bir servise götürdüm. Özel servisteki ustalar aracı inceledi ve sürdüler. Yukarıda bahsettiğim sorunların direksiyon kutusuyla ilgili
Admin
Herkese iyi geceler. Aracım 2013 Focus 3 1.6 Powershift Sedan. Şu an 27.000 km'de. 19 Nisan 2013 İzmir-Otokoç çıkışlı. Forumda bir çok kişiden duyduğumuz, parke yollarda direksiyon kutusun
Bu soruda 46 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap