Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Turbo Var Mı?


Metehan Uyanık

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Musaadenizle bir espiride ben yapmak istiyorum kardesimmkizma bana ankaraya deniz mi geldi bizim mi haberimiz yok :) Ankaraliyim bu arada.

 

 

koy arabaya birtane ; turbolu dersin :)

 

4t88.jpg

 

Ulen ikisi de aklıma geldi, yazayım dedim, yazılmış bile..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sen durumu anlamamışsın bir araç hem 1.6 hem hem turboluysa 125 bg olması saçma zaten 1.6 araçların çoğu atmosferik olanlar 100-130 bg aralığındalar madem turbo koydun araca bir sebebi olmalı bende biliyorum piyasada 1.6 turbolu araçların olduğunu biriside benim 1.6 ecoboost ama 180 bg ben o yüzden yazdım mesajı...

Ben anladım konuyu. Önceki mesajımda da yazdığım gibi. Zevk meselesi. Bey efendi bize sadece olur mu olmaz mı diye sormuş. Gerisi bize düşmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Su ankarada denizmi var olayi kotu espiri :-) ama sakiz guzeldi deniz yok diye gemide de mi calismiyalim .sonunda is ciddiye binip bi sandik motor getittiricem:-D

Su takilmaz olayini gecin su devirde sahine bile turbo atiyolar neyse bu konu uzar gider bide madem konu acildi sunu soruyum 180 ps eco bostlarda var dizel araclarda varda bu 125ps lerde olmamasinin sebebi nedir acaba?..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Su takilmaz olayini gecin su devirde sahine bile turbo atiyolar neyse bu konu uzar gider bide madem konu acildi sunu soruyum 180 ps eco bostlarda var dizel araclarda varda bu 125ps lerde olmamasinin sebebi nedir acaba?..

sebep diye birşey yok metehan, zaten turbolusu var(dı), yani 1.6 benzinli, hem turbolu hem turbosuz, hangisini almak istersen..ama 1.6 turbo şimdilik satılmıyor, 1.6, 1.5 e dönecek diye biliyoruz, bakalım 1.5 buralara gelecek mi göreceğiz..2011-2012 titanium turbolular 1.6 ve 180 bg, 2013 titaniumlar 1.0 125 bg, 1.6 nın avrupada 150 bg liğide var..haliyle bg-güç istiyorsan turbolusunu, standart bineyim biraz da az para vereyim dersen turbosuzu mevcut..

 

burada sorun illada turbolu bir araba istiyorduysan, bunu bir sorsaydın keşke..  şu anda 1.0 turbolu ile 1.6 atmosferik var, ikiside 125 bg..ikisininde performansı aynı seviyede, ara hızlanmada turbo bir adım önde olur, yakıtta yine 100 km de 1.5 litre az yakar, serviste ise yılda bir kere en az 150 tl fazla öder(arat: hangi yağ)

 

eğer arabanı başkası kullanmayacak, işin dolayısıyle yılda 10.000 i geçmeyecek biriysen en iyi arabayı almışsın..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Su ankarada denizmi var olayi kotu espiri :-) ama sakiz guzeldi deniz yok diye gemide de mi calismiyalim .sonunda is ciddiye binip bi sandik motor getittiricem:-D

Su takilmaz olayini gecin su devirde sahine bile turbo atiyolar neyse bu konu uzar gider bide madem konu acildi sunu soruyum 180 ps eco bostlarda var dizel araclarda varda bu 125ps lerde olmamasinin sebebi nedir acaba?..

mehmet hocam açıklamış zaten biraz durumu adam seçenek sunuyor sana 1.6 125 ps de turbo olsa araç daha fazla beygirde olurdu zaten 1.6 ecoboostada öyle durum araç 182ps..yani hem 1.6 motor 125 ps lik güç çıkaracaksın arabadan hemde turbo koyacaksın araca adam neden turbo koysunki 125 ps güç üretebildiği araca..ha 1.0 ecoboosta turbo var çünkü o araç 1.0 silindir hacmine sahip 1.0 motordan 125 ps güç üretmek içinde turbo lazım ...dizel 1.6 da da durum aynı yani 115 ps güç üretmek için turbo lazım arabaya yoksa o güç çıkmaz 1.6 atmosferik 125 ps lik  motora turbo koyarsan eğer o araç 125 ps olmaz o zaman daha fazla güçlü olur o zaman ...Siz illa turbolu araç istiyorsanız  1.6 ecoboost alın .

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Caglar bey bu daha net bi aciklama oldu bence yazdiklariniz cok mantikli bu 1.6 ecobostlarda motoe sesi farklimi birde hizlanma illaki normal motora gore hizlidir ama max hizi normal motorlu araca gore (1.6 125 ps) den fazlami

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Alakasız,sohbet ve karşılıklı cevap içeren mesajları sildim.

Saygı ve sevgi ile devam edilmesi dileğiyle..


Caglar bey bu daha net bi aciklama oldu bence yazdiklariniz cok mantikli bu 1.6 ecobostlarda motoe sesi farklimi birde hizlanma illaki normal motora gore hizlidir ama max hizi normal motorlu araca gore (1.6 125 ps) den fazlami

 

http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/teknik-ozellikler

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Caglar bey bu daha net bi aciklama oldu bence yazdiklariniz cok mantikli bu 1.6 ecobostlarda motoe sesi farklimi birde hizlanma illaki normal motora gore hizlidir ama max hizi normal motorlu araca gore (1.6 125 ps) den fazlami

Ne çektik bu denizcilerden yahu...!?

Hızı güç belirler, etkileyen diğer faktörler arasında karoserinin hava direnci ve şanzıman oranları sayılabilir. 

Focus'ta karoserinin aynı olduğunu kabul edebiliriz.

Güce göre azami hızlar fabrika verilerine göre şöyle:

1.6 Atm125 PS 198 km/h

1.0 EB 125 PS 195 km/h

1.6 EB 182 PS 224 km/h

Aynı güçteki ilk iki araçtaki fark şanzıman oranlarından kaynaklanıyor

Yani daha fazla güç daha fazla hız demektir.

Güç silindir içindeki hava/yakıt karışımının patlamasından sağlanır.

Bu karışım ne kadar fazla ise o kadar güçlü olur patlama.

Fazla karışım da ya motor hacminin fazla olması ile ya da küçük hacime zorla karışımın basılması ile (turbo) sağlanır.

Küçük hacimli turbolu motorlar daha verimli çalıştıklarından ve daha düşük emisyon değerlerine sahip olduklarından son yıllarda tercih edilir oldular.

Turbonun bir diğer avantajı da aynı hacimden daha yüksek torku daha düşük devirlerde çıkarabilmesidir. Torka basitçe taşıma gücü denilebilir, ya da mesela yokuş yukarı ağırlık taşıma yeteneği olarak da sembolize edilebilir.

1500 kg ağırlığında bir araçta ikisi de 125 PS ama biri 200 Nm/1500 dd, diğeri 160 Nm/4000 Nm torklu motor olsun, yüksek torklu olan yokuşta diğerini geçer. İşte 1.0EB'un 1.6 atmosferiğe bir avantajı da budur. Ayrıca düşük devirden itibaren bu yüksek torka sahip olduğu için trafikte sollamalardaki ara hızlanmalarda da daha başarılı olur.

Ve son olarak hayır ses olarak aralarında önemli bir fark yok.

1.6 EB daha fazla ses versin diye hatta Ford "sound symposer" diye ses üretip içeri veren bir sistem tasarlamış ve kullanmış. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Caglar bey bu daha net bi aciklama oldu bence yazdiklariniz cok mantikli bu 1.6 ecobostlarda motoe sesi farklimi birde hizlanma illaki normal motora gore hizlidir ama max hizi normal motorlu araca gore (1.6 125 ps) den fazlami

Cem Abi gerekli aciklamayi yapmis zaten benim ekleyecegim: Araçların fabrika verileri yukardaki gibi ama siz bu verilerin üzerine çıkabilirsiniz mesela dizel focus fabrika verisi 190 km ben 220yi gördüm hadi kadran da sapma olsun 215e yakindir hiz..ecoboost 1.6 focusla hic denemedim maksimim hizi ama 235-240 km diyecegine eminim ..hizlanma ve ara hizlanma tabiki normal motora göre çok iyi hele 100kmden sonra 1.6 ecoboost daha bi coşuyor diger motorlara göre

Belki tup taktiririm diye normal aldik ecobostlara uyumlu deil diye ecobost almak daha iyi olurmustu neyse yinede aydin lattiginiz icin hepinize teaekkurler .

1.0motor ecoboost lpg li focustan daha ekonomik ..suan iki focusta normal kullanimda 30kurus civari yakar...yalniz 1.0in vergi Avantajı var birde turbo avantaji
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.