Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2013 Focus 3 1.6 Ti-Vct Hararet Göstergesi Hatası


Cemil Kabran

Soru

herkeze hayırlı akşamlar aranıza yeni katıldım aracımı 15 kasım 2013 de aldım araç 1.6 ti-cvt style 5k  genel olarak çok memnunum ama araç soğukken çalıştırdığımda 2 dk sonra birden 90 na çıkıyor ama araç daha ısını 90 olmuyor bu teknik bir arıza mı yoksa kronik bir sorun mu?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

cem hocam verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim yani sorun yok.benim aracım 400 km de bu aracın rodaj süresi var mı nasıl kullanmam gerekiyor şu an 7.9 litre yakıt tüketimi km yükseldikçe düşermi?lastik havaları ne olmalı genelde 2-3 kişi binerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem hocam verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim yani sorun yok.benim aracım 400 km de bu aracın rodaj süresi var mı nasıl kullanmam gerekiyor şu an 7.9 litre yakıt tüketimi km yükseldikçe düşermi?lastik havaları ne olmalı genelde 2-3 kişi binerim.

genelde  sıfır araçlarda  yakıtın normale dönmesi için 10 bin km lik bir rodaj süresi vardır  tahmini...

lastik basınçları  jant lastiğe göre ayarlanır... ebatları ne ise  her lastikçi bilir hangi ebatlara kaç basacağını... birde  lastiklerde nitrojen sanırsam  o havayı bastırın yeşil kapak..

diğer sürüş tüyolarını pratikten bende bilmiyorum f3 için ama  en verimlisi fabrika verileri olacaktır kitapçığı okumakta fayda var ... hayırlı olsun kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem hocam verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim yani sorun yok.benim aracım 400 km de bu aracın rodaj süresi var mı nasıl kullanmam gerekiyor şu an 7.9 litre yakıt tüketimi km yükseldikçe düşermi?lastik havaları ne olmalı genelde 2-3 kişi binerim.

 

7.9 MU ? Öp başına koy birader. Benzinli araçlar arasında en az yakan araçlardan birine sahipsin. Hele ki bu oran şehir içi oranıysa.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

cem hocam verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim yani sorun yok.benim aracım 400 km de bu aracın rodaj süresi var mı nasıl kullanmam gerekiyor şu an 7.9 litre yakıt tüketimi km yükseldikçe düşermi?lastik havaları ne olmalı genelde 2-3 kişi binerim.

Sorduğunuz soruların hepsi daha önce foruma tartışıldı.

Mesela rodaj diye aratın bir sürü mesaj bulursunuz...

Özetle zamane arabalarında gerçek anlamda bir rodaj yok, ilk 1000-1500 km parça parçaya, araba sürücüye, sürücü arabaya alışana kadar fazla zorlamadan, sert hızlanma, sert fren, çok yüksek devir, çok alçak devir ve sabit devirde uzun süre sürmekten kaçınarak kullanmak lazım, yani normal biri sürücünün kullandığı gibi.

Dizellerde ilk 10.000 km sonrasında belki %5-10 arası bir yakıt azalması söz konusu iken bu benzinlilerde bu kadar belirgin değil. 

Aracınız için elde ettiğiniz tüketim değeri şehir içi ise fabrika değerinin dahi altında ve başarılı bir değer. Daha aşağı düşmesi zayıf ihtimal. Bu civarda kalmasını sağlasanız bile yeter.

Lastik havaları ön arka 31 Psi/2.2 Bar şeklinde ayarlanmalı.

Tam yük ve yüksek hız için yükseltilmeli, gerekli açıklamalar kullanım kılavuzunda var, göz gezdirin, çok şey öğrenirsiniz...

 

ebatları ne ise  her lastikçi bilir hangi ebatlara kaç basacağını... birde  lastiklerde nitrojen sanırsam  o havayı bastırın yeşil kapak..

Lastikçilerin pek azına güvenirim.

Atmosferin neredeyse %80'i nitrojen, bunun için ekstra para ödemeye gerek yok, günlük kullanımda saf nitrojenin önemli bir getirisi de yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu gösterge soğutma suyundan algılayan bir sensöre bağlı.

YB test menüsüne girip motor ısısı bölümüne girerseniz blok sıcaklığını görürsünüz.

Abi aslında bahsettiğin şey tersti galiba. Soğutma suyu ısısının sıcaklığını yol bilgisayarından, kapağın (bloğun değil) ısısını ise göstergeden görebiliyorduk diye kalmış aklımda. Onun için gösterge zırt diye yükseliveriyor zaten. LPG li focuslardaki "yalancı" hararet mevzuusunun temeli de buna dayanıyordu hatta.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi aslında bahsettiğin şey tersti galiba. Soğutma suyu ısısının sıcaklığını yol bilgisayarından, kapağın (bloğun değil) ısısını ise göstergeden görebiliyorduk diye kalmış aklımda. Onun için gösterge zırt diye yükseliveriyor zaten. LPG li focuslardaki "yalancı" hararet mevzuusunun temeli de buna dayanıyordu hatta.

Aha, arada bir de olsa seni burada görmek güzel...

Artık yaşlandım, detayları tam hatırlamıyor ve karıştırıyor olabilirim.

Önemli olan paneldeki ısı göstergesinin yağ/motor ısısını yansıtmaması ve buna bakarak motor ısındı "haydi basalım" denilmemesi

Ve bu göstergenin aslında bir halta yaramadığı...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sağol abi. Arada bir sevdiğim abimin mesajını okumak için geliyorum işte..

Ben de karıştırıyor olabilirim. Ne de olsa bir ford'um yok. :))

'Bence'hiçbir şartta basılmasın zaten. Hem yakıt giderleri hemde cezaları çok fena. Uf cıs yani.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

herkeze teşekkür ederim benim 7.9 litre tamamen şehir içi genelde trafik olmadan kullandım otobanda zorlamadan 190 km hıza kadar çıktım gerisinde 2500 devir gibi 110 kn min üzerine çıkmadan toplam 415 km nin ortalamasıdır 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sağol abi. Arada bir sevdiğim abimin mesajını okumak için geliyorum işte..

Ben de karıştırıyor olabilirim. Ne de olsa bir ford'um yok. :))

'Bence'hiçbir şartta basılmasın zaten. Hem yakıt giderleri hemde cezaları çok fena. Uf cıs yani.

Biz sevdiğimiz bir abimizi burada da daha sık okusak olmaz mı :)

 

 

Hareret ısısını denedim bugün test modunda. göstergede 64 olunca ibre hala 60'ın altında oluyor. Resimleri iphone inşallah yüklerse dropbox'a buraya da eklerim.

72 olunca 60'ın biraz üzerine çıkıyor, 84'te normal haline geliyor da bunun dur kalk trafikte zaman zaman 80'e 78'e inmesi, özetle 78-82 arasında gezinmesi normal mi ya da önemli mi bilemedim.

Cem abinin dediği gibi bu yağ sıcaklığı değilse pek bir işe yaramaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sağol.

Yağ sıcaklığı olmadığı kesin. Kapağın üzerindeki sensör de soğutma suyunu ölçüyor çünkü.

Yağ sıcaklığı olmasa dahi yakın bir değer verecektir, yani motorun "gerçek" ısınması ile ilgili daha güvenilir bir veridir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim araçta 1.6 ti vct focus 3. Aracım lpg li ve lpg geçiş sıcaklığı motor suyu 30 dereceye geldiği an lpg ye geçiyor sabahları. Özellikle dikkat ediyorum ibre kımıldamaya başladığı an lpg ye geçiyor. Yani ibre ilk oynadığında motor sıcaklığı 30 35 derece civarında oluyor. Çoğumuzu da belki bu aldatıyor ibre 85 90 gösteriyor ancak gerçek sıcaklık aslında 30 40 derece civarlarında oluyor. Tabii bir çoğumuz görüyoruz 85 90 da ibreyi hadi basalım bakalım diyerek bir güzel çizdiriyoruz motorumuzu yavaş yavaş. Bu saçmalığı hiç çözemedim. Önceden honda civicimiz vardı 2010 model dijitaldi hararet göstergesi. ve saat gibiydi 1 diş 2 diş 3 diş gidiyordu 7 8 dişe geldiğinde 85 90 derecelere ulaşıyordu. Ancak focustan böyle birşey beklemezdim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Yeni Focus'larda gösterge panelindeki ısı göstergesi reel veri aktarımı yapmıyor. Yani 45 derece, termostat açıldığı anda 90 derece ve hararet yaptığında da 120 derece ve uyarı yazısı şeklinde üç kademesi var, ara değerleri görmüyorsunuz. Bunun yerine bir lamba koysalardı sarı, yeşil, kırmızı aynı işi görürdü.  Bu gösterge soğutma suyundan algılayan bir sensöre bağlı.

diye yazmıştım. Bugün servisle görüştüm ve ısı göstergesinin ECT (engine coolant temperature) referanslı olduğunu ve sensörün termostat yuvasında bulunduğunu öğrendim, termostatın açılması ile gösterge yükseliyor.

Bu arada bir de uyarıda bulundular, eğer motor hararet yapar ve gösterge sonra sıfıra düşerse bu hiç soğutma suyu kalmadığı anlamına gelirmiş. Çok nadirdir eminim ama dikkat derim!

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.