Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Taksicilik İçin 1.0 Ecoboost Uygun Olur Mu?


Mustafa Çakıroğlu

Önerilen Mesajlar

Şimdi de acaba 1,6 alıp lpg mi taktırsam diye düşünüyorum ama motora yazık etmek istemiyorum.

Off ya kafam karma karışık.

Kendi ustam al 1.0 7 lt yi geçemezsin diyor hem kaliteli yakıt yakacaksın diyor.

Sonuçta sadece benZin kullanırsam bi sıkıntı çıkarmaz bana bu motor. Dizel aşırı pahalı ona uzanamam :((

Ama yaptığım hesaba göre ben şu anki aracında 1.3 albea dizel multijet 6 lt dir. 100 km de 27 tl

1.0 focus eb 7 lt yaksa 100 km de 34 tl

% 25 daha fazla para vericem şehir içinde !!!

1.3 multijet albea ile 6 litre yakıyorsanız 1.0 eb ile aynı kullanımda 8 litre yakarsınız. Herşey kullanım tarzına bağlı. Doblo 1.3 mj ile hemde 90 beygirlik fazla yakan diye tabir edilen motor ile şehiriçi 6 litre, 75 beygirlik 1.3 mj palio ile 4,5-4,8 litre yakıyordum ben Antalya trafiğinde. Ki dizel Focus ile 6 litre yakıyorum şehir içinde. Az yaksın diye çok kasmam, ama dip gazda gitmem. Son depoda çok kastım ekonomik kullanmak için, trafiğin akış hızından bile daha yavaş kullandım hızlanmalarda 5 litre yaktım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Bey, Çağlar Bey versiğiniz bilgiler benim için altın değerinde inanın. Çok teşekkür ederim. Bu kadar seviyeli ve harika insanların olduğu bir site olması çok güzel. Gerçekten olmam gereken yerdeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tanışma konusu da olsa takside 1.0 EB temelinde yürümüş ben de bir iki ekleme yapmak isterim.

1. Küçük motor düşük devirlerde gelen yüksek torku ile şehir içinde pekala ekonomik kullanılabilir ve Edirne gibi rahat trafiği olan illerde 7L/100 km civarında tüketimler kolaylıkla sağlayabilir. Ancak benzer şartlarda kış harici dizel motorlarla daha ekonomik kalırsınız. Kışın özellikle kısa mesafede zor ısınan dizel daha müsrif olur çabuk ısınan EB motora göre.

2. Motor çok yeni olduğu için yetkili servisin desteğine ihtiyaç duyacaksınız ve sıfır alırken garantiyi uzatarak almayı önerirdim. Tabii Edirne yetkili servisinin var ve iyi olduğunu düşünerek yazıyorum bunu.

3. Karter yağ banyosundaki triger güvenli olsa dahi normalde Avrupa için 200.000 km olan değişim aralığı bizde 120.000 olarak belirlenecektir, yani sizin kullanımınızla ikibuçuk yıl. Önemli bir avantaj gibi gözükmüyor.

4. Yine çok yeni olması nedeniyle motoru LPG kiti ile beslemek yakın zamanda mümkün olacak gibi görünse de taksi ortamında böyle bir girişimin deneği olmayı hiç ama hiç önermem. Uzun vadeli sonuçlarını beklerdim, o da zor çünkü bu motor hala yüksek satış rakamlarına ulaşmış değil.

5. Yine göreceli yeni ve değişik teknolojili bir motorda yazılımsal deneylere asla itibar etmezdim. LPG kiti taktırmak gibi bu da motorunuzu garanti kapsamı dışına atacaktır, en azından beklenmedik bir arıza halinde süreci zorlaştıracaktır.

6. Motoru bir kenara bırakırsak Focus taksiye uygun bir araç mı sorusunu irdeleyebiiriz, bagaj hacim ve derinlik itibariyle mükemmel olmasa da kırk yılın başında bir müşteriyi kaçırmanıza neden olabilir ki önemsemeye değmez. Ancak arka oturma alanı pek de ferah sayılmaz, sağ ön koltuğu öne çekerek biraz alan kazanılabilir, sizin boyunuzu bilemiyorum ama solda o şans da olmayabilir, yani farklı, prestijli ve tercih edilebilir olmayı dış görünüşü sağlasa da iç hacim sorgulatabilir. Sürücünün ise takside bile olsa bu arabayı kullanmaktan keyif alacağı kesindir.

Özetle kardan zarar etmeyi göze alarak standart hali ve genişletilmiş garanti ile bu araç takside farklı bir soluk yaratmak adına denenebilir. Ancak uzun vadeli beklentiler her zaman düşük oranda da olsa sürprizlere açık olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem Bey o kadar güzel anlatmışsınız ki, çok memnun oldum. Teşekkür ederim.

Söylediklerimizde yerden göğe kadar haklısınız. Lpg olayına çok sıcak bakmıyorum ama 1,6 benzinli alma durumunda kaçınılmaz son lpg.

Benim istediğim esasında dizel araç ama fazla param yok. Kredi kullanıcam ve benzinliyr ucu ucuna yetecek param var. Tek atışlık bir kurşunum var ikinci bir şansım yon.

Dizelide alamadığıma göre geriye 1.0 ecobost kalıyor. Dizelinide 1.0 ecobostunuda denedim. İki araçta süper. Takside sürekli kullanımda 1.0 bana uygun mudur sizce ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hoşgeldiniz.

Ben de cmax öneriyorum size.Sonuçta ticari iş yapacaksınız üçün beşin hesabını yapmayıp dizel bir cmax alırsanız hem siz hem de yolcularınız oldukça memnun kalırsınız.Ama cmaxin full olanını alın mutlaka  işte o zaman çığır açmış olursunuz :) .Focus 1.0 eb değil normal dizel olsa bile bence taksiye uygun bir araç değil.Çünkü iç hacmi dar bir araç bagaj  limitleri de belli ki hem focus hem de 1.0 lt eb senelik 50 bin km yol için bence kesinlikle yanlış seçim ..

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynen doğru diyorsunuz Osman Bey. En iyisi 1,6 atmosferik + lpg mi acaba ? :((

 

En doğrusu sürüş alışkanlığını değiştirmek.

Dizel albea falan da kıstas değil tecrübelerime göre siz gitsin diye asılıyorsunuz araca haliyle yakıtı fazla emiyor.Bununla kıyaslanmaz bu sınıf ve güçler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet Yakup Bey. Aynen dediğiniz gibi. Çok fazla müşteriye yetişebilmek için koştururken oluyor bu sarfiyatlar. Ben bu halimle 1.0 eb de 8-9 lt yakarım.

Artık kafamda ciddi anlamda 1,6 atmosferik motorda var

Artık şu pozisyona indirgendi benim sorunum.

Focus illaa olcak şunu baştan belirteyim !!! Başka bi marka ve model olmuyor.

Bu durumda 1.0 eb mi ? Yoksa 1,6 lpg mi :((

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet Yakup Bey. Aynen dediğiniz gibi. Çok fazla müşteriye yetişebilmek için koştururken oluyor bu sarfiyatlar. Ben bu halimle 1.0 eb de 8-9 lt yakarım.

Artık kafamda ciddi anlamda 1,6 atmosferik motorda var

Artık şu pozisyona indirgendi benim sorunum.

Focus illaa olcak şunu baştan belirteyim !!! Başka bi marka ve model olmuyor.

Bu durumda 1.0 eb mi ? Yoksa 1,6 lpg mi :((

 

Hayır ben derdimi anlatamadım. Siz gitsin diye asılıyorsunu araca haliyle siz C sınıfır araçlardan da yüksek tüketim gösteriyorsunuz.Yani siz dizel focus ile de çooook rahat 6 litreyi tutturabilirdiniz. Haliyle bu tür araçlar ile (güçsüz ve küçük sınıf) düşündüğünüz araçlar (güçlü ve büyük sınıf) kıyaslanamaz. Bu benim nacizane tecrübem ve teorik bilgilerimden geliyor.. 

 

Koşuşturmaya gerek kalmadığı anlarda ekonomik sürüş sağlarsınız aksi durumlarda bahşişlere kuvvet :) Lpg'nin ilerde ne durumda olacağını da bilemiyoruz. Makas dizel gibi azalacaktır belki ? Ayrıca bu işin vergi boyutuda var yakın zamanda Emisyon ile de alınınca hayli kar etmeye devam edebileceksiniz. 

 

Benden bu kadar hocam gerisi sizin seçiminiz lütfen zorlamayın :P hangisi diye sorumluluk almak zor bu durumlarda :( 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlla focus olcak derken bagaj sorunu falan bunların hepsini bilerek giricem bu işe. Başka bir seçenek yok focus olcak yada focus olcak.

Bagaj sorunununda farkındayım !!! Çok araştırdım. Onu bırakın kendim testlere katılırken şok oldum. Öyle bagaj mı olur yaa :(((

:)) yakup bey sorumluluk sizin olmayacaktır. Hangisi siz söyleyiniz. Siz seçmiş olsanız hangisi olurdu ???

Koşuşturmaya gerek kalmadığı zamanlarda da gerçekten yatıyorum :)) işler böyle maalesef ;)

Çünkü tek başına 7/24 çalışmak çok zorlu bir hizmet anlayışı diycem yanlış olcak. :) 24 saatte 1 er 2 şer saat parça parça uyuma ve dinlenmelerle geçen bir progres bu :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.