Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Taksicilik İçin 1.0 Ecoboost Uygun Olur Mu?


Mustafa Çakıroğlu

Önerilen Mesajlar

Teşekkür ederim Osman Bey. Teşekkür ederim Yakup Bey.

Osman bey ben zaten 7 lt yaksın bana yeter. Şu anki dizel aracım zaten 6 lt yakıyor. 1.0 eb yaksın 7 ama daha fazla yakmasın :)

Sizin değerleriniz nasıl şehir içi yoğun durumlarda ?

Dizelin çok fazla bir cazibesi kalmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yav kaç tane focus enjektör patlatmış ? yakmış? 

ben hiç duymadım eğer dizel arabaya gider pompacı benzin koyarsa 5 km sonra enjektörler çöp olur onun dışında enjektörler pis mazot vs olmadıkça hiç bir şey olmaz arabam 200k km de daha geçen gün enjektörlerini söktük nozüllerini değiştirdim daha fazla mazot için. Hepside canavar gibiydi hepsinin basınçlarını kontrol ettik değişmesi gereken pulları değiştirdik. Ben keyfi olarak yaptım bunu 0,216 mm nozül taktım orjinalleri biraz ufak kalıyordu. 

Pompacı usta, enjektör korkulacak bişey değil hepsini boz getir 500 liraya toplayım dedi daha 500bin km yolu var bunların dedi.

Turboyu zaten tamir kitleriyle baştan yaratıyorlar ses balans ayarı düzgün olsun yeter zaten onunda makinesi var sıfır gbi yapıyorlar 100 dolara çin malları var  150 dolara biraz kalite olanlar var ebayde. 500 liraya sıfırdan farksız turbo yaratıyor adamlar

Dizelin artı olarak hiç bir masrafı yok benim gözümde yağı filtreleri herşeyi aynı her bakımda 30 lira fark olur olsa olsa.

Arabayı sağlıklı kullandıktan sonra orj turbo 150 bin km sıkıntısız gidiyor tabi bakımlar çok önemli özellikle turbonun kanı olan motor yağı ve hava filtresi çok önemli.

Siz bilirsiniz yinede turbodan enjektörden vs korkamanıza gerek yok 2000li yıllarda yaşamıyoruz herşey anında elimizin altında artık ustalarımız bile çok bilinçli özellikle ben bunun farkına vardım kolay gelsin 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşte sıkıntı şu fazla iki lt de.

Ben zaten dizelde 6 lt yakıyorum. Benzinle dizel arasındaki % 6,5-7 olan fiyat farkı ve bir lt fazla olmasını çok görmüyorum 12-13 tl ye tekabül ediyor ama 8-9 çok fazla.

Zaten 2000 li yıllarda benzinle dizel arasında % 30-35 fark vardı. Günümüze gelene kadar dizel araçlar piyasadaki yerini % 60 tan daha fazla dizel araç olmaya başladı. Rafineriler dizel çıkarmakta talebi karşılamakta zorlandıkları için fiyatlar bu hale geldi. Günümüzde dizel aracın bir cazibesi kalmadı ki. Bakımların ve dizelin parçalarının pahalı olması artık sıkıntılı bir hal almaya başladı. Dizel uzun yolda kendini gösterir. Daha az yakar ve verimini daha güzel hissedersiniz. Ama artık fiyatlar aynı oldu nerdeyse.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

focusunkiler 5000 tl tutar herhalde. Turbo keza şu anki aracımda bile sorun çıkarttı çıkartacak. Bir turbosu 2000 tl nin üstündedir. Benim çekindiğim konu senede 50.000 km yapıyorum 3 silindir motor dayanıklılık açısından beni korkutuyor. Lpg düşünmüyorum aslında sadece benzinle çalışmak istiyorum. Yakıt değerleriniz nasıl şehir içi ?

 

Focusun 4 enjektörü 1500 Liraya temin edilebiliyor orijinal ve sıfır veya az kullanılmış olarak(fabrika çıkması)..

Turbosu 1000-1250 TL civarlarında. Tabi bu fiyatlar işçilik hariç ithalatçı fiyatları. Servislerde iki ile çarpın hatta bazı parçalarda üç ile :)

 

3 silindirli diye korkunuz olmasın. Düzgün bakım yapılırsa ve uygun kullanılırsa ömrü çok uzun olur. Biraz şans ve en büyük etken kullanım tarzı bu işlerde. Siz gaz pedalını sona yaslayıp gitmek isterseniz, motorda sizden gitmek isteyecektir. İlk bakıma kadar benzinle kullanın ardından lpg taktırın. Milyonlarca araçta kullanılıyor.Siz benden daha iyi bilirsiniz taksicilerin lpg merakını. Ya dizel olacak yada lpg li. Benzinli pek görmedim ben :)

 

Motor konusunda sıkıntınız olmasın. Çıkma ve sıfır parçaları oldukça yaygınlaştı.Sizin motor yenilemeye kadar geçecek sürede yan sanayi parçalar bile çıkmış olur,yatakları bile yan sanayi alabilirsiniz o zamana kadar :D

Kaliteli bir kit ve profesyonel montaj ile lpg iyi olacaktır sizin için.Şimdi motor için garanti veriyorlar sigorta yapıyorlar vs vs.. Tek sıkıntı sübaplarda oluyor.Oda gittiği yere kadar kullanırsınız sonra değiştirirsiniz.

 Taksimetre benzinli veya lpg li olarak farklı çalışmıyor nasılsa :) Bu yüzden lpg kesin tavsiyemdir.

 

Siz alıcı olarak bile farklı düşünceler içine girebiliyorsunuz.Biz burdan kendi düşüncelerimizi söyleyeceğiz. Tüketim değerleri konusunda kimse 1.0 eb'a taş atamaz ! Oldukça ekonomik ve güç istediğinizde size yeterli miktarda gücünü yansıtabilecek bir motordur.

 Fakat benzinli veya dizel sizin bileceğiniz iş. İkisininde bakım maliyetlerini,tüketimlerini,vergilerini,ilk alım maliyetlerini kağıt kaleme alıp toplayacaksınız hesabı siz yapacaksınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2000 li yıllarda benzinle dizel arasında % 30-35 fark vardı. Günümüze gelene kadar dizel araçlar piyasadaki yerini % 60 tan daha fazla bir duruma getirdiler. Rafineriler dizel çıkarmakta talebi karşılamakta zorlandıkları için fiyatlar bu hale geldi. Günümüzde dizel aracın bir cazibesi kalmadı ki. Bakımların ve dizelin parçalarının pahalı olması artık sıkıntılı. Dizel uzun yolda kendini gösterir. Daha az yakar ve verimini daha güzel hissedersiniz. Ama artık fiyatlar aynı oldu nerdeyse.

Benimde param olsa yine gider dizel alırım. Ben size enjektör patlatmış demedim.

Şimdi dizelle benzin arasında fiyat farkı % 30-35 ten % 6,5-7 ye geriledi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2000 li yıllarda benzinle dizel arasında % 30-35 fark vardı. Günümüze gelene kadar dizel araçlar piyasadaki yerini % 60 tan daha fazla bir duruma getirdiler. Rafineriler dizel çıkarmakta talebi karşılamakta zorlandıkları için fiyatlar bu hale geldi. Günümüzde dizel aracın bir cazibesi kalmadı ki. Bakımların ve dizelin parçalarının pahalı olması artık sıkıntılı. Dizel uzun yolda kendini gösterir. Daha az yakar ve verimini daha güzel hissedersiniz. Ama artık fiyatlar aynı oldu nerdeyse.

Benimde param olsa yine gider dizel alırım. Ben size enjektör patlatmış demedim.

Şimdi dizelle benzin arasında fiyat farkı % 30-35 ten % 6,5-7 ye geriledi.

Aynen öyle dizelin bi esprisi kalmadı lpg li 1.6 lar kendi hacmindeki dizellerden az yakıyor nerdeyse. 

Valla ben benzinli 1.6 ti-vct alırdım heralde rodajdan sonra brc lpg taktırırdım subap olayını genelde montaja bağlıyorlar ama bilemiyorum. Dizel ile benzinli arasında fiyat farkı yanınıza kar kalırdı

Ama kafam rahat olsun lpg si bagajı şu bu uğraşmak istemiyorsanız bütçede dizele zorlanabiliyorsa dizel alınabilir 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arabam 200k km de daha geçen gün enjektörlerini söktük

 

Common rail sistemler çok hassas. Yakıtı pülverize ederek ve gerekli miktarda enjekte etmeleri,zamanlamaları tutturmaları şart.Yoksa vuruntu,çekiş düşüklüğü,geç çalışma,duman hatta motor yemeye kadar yolu var.

 

Mazot filtresinden geçebilecek kalınlıktaki pislikler enjektörde ciddi sorunlar açabiliyor. Kalitesiz veya solventli akaryakıt alımlarında ise enjektör okuyucuları tahribata uğruyor ve saçmalamaya başlıyor.

 

www.sikayetvar.com sitesinde bilindik markalardan alındığı halde sorun yaşayan araç kullanıcıları var.Yanlış konulması zaten trajedi.

 İlk deposunda enjektör yiyen sıfır araçlar bile var sadece biraz kalitesiz akaryakıt nedeni ile hemde psa motorlu :)

 

Sendeki pd motor galiba. Enjektörleri basınç ile açıp kapatıyor. Sende iş pompada bitiyor aslında.Enjektörler ucuz ve bakımları tamiratları yapılabiliyor.

Common raillerde tamir pek mümkün değil ve en iyi bakım düzgün akaryakıt.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2000 li yıllarda benzinle dizel arasında % 30-35 fark vardı. Günümüze gelene kadar dizel araçlar piyasadaki yerini % 60 tan daha fazla bir duruma getirdiler. Rafineriler dizel çıkarmakta talebi karşılamakta zorlandıkları için fiyatlar bu hale geldi. Günümüzde dizel aracın bir cazibesi kalmadı ki. Bakımların ve dizelin parçalarının pahalı olması artık sıkıntılı. Dizel uzun yolda kendini gösterir. Daha az yakar ve verimini daha güzel hissedersiniz. Ama artık fiyatlar aynı oldu nerdeyse.

Benimde param olsa yine gider dizel alırım. Ben size enjektör patlatmış demedim.

Şimdi dizelle benzin arasında fiyat farkı % 30-35 ten % 6,5-7 ye geriledi.

Affınıza sığınarak biraz düzeltiyorum;

 

Günümüzde enjektörlü ve yüksek basınçlı teknolojilerde dizelle benzin arasındaki fark esas "uzun yolda" kalmadı. Teknik verilere bakın, uzun yolda artık herkes az yakıyor. Hız sabitleyiciyi açıp, 100-110 aralığında bir değere sabitlerseniz aşağı yukarı bütün araçlar aynı yakacaktır. Gerçek fark şehir içi ve özellikle dur-kalk ortamlarında ortaya çıkıyor.

 

Lüleburgazlı ve de 8 senedir İstanbul'da yaşayan birisi olarak 2011, 1.4 multijet 120 bg benzinli Linea'dan sonra 2012 Focus 1.6 TDCi 115 bg Focus aldık ve kesinlikle %40-50 aralığında kar ettik. Bu 1.4 turbo multijet motor döneminin 122'lik TSi Alman motorlarına rakip. Performans olarak çok iyi, araç da zaten hafif; uzun yolda da çok tutumlu ancak Zincirlikuyu-Levent-Maslak gibi yerlere iş çıkış ve işe gidiş saatlerinde girdiyseniz 11-12lt ortalama yakalamanız mümkün. Ben Focus ile o bölgede en kötü senaryoda 6.5-7 lt görüyorum. Yakıtın ucuz olması, üstüne litre olarak da daha az yakması eklenince dizel belirgin şekilde karlı oluyor. Çünkü dizel bildiğiniz gibi yavaş devirlerin motoru. Düşük devirlerde verimli yanarken yüksek devirlerde verimi düşüyor. Benzinli de ise durum biraz daha ters. Yüksek devirlerde verimi artarken alt devirlerde daha çok yakıt ama daha az güç üretiyor. Bu durumda alt devirlerin kullanıldığı ve masrafın arttığı şehir içi ortamlarında dizel daha karlı oluyor. Bu ortamlarda bir dizel motorun %40'a varan avantajıyla yarışabilecek tek benzinli motor, ondan ancak %40 civarı küçük olan bir motordur :) O da 1.0 benzinli olur.

 

Hem tasarruf hem de uzun vadede dayanıklılık kaygısı çok yüksekse ve dizele yanaşılmıyorsa ben olsam 1.0 benzinliyi alırım, LPG taktırırım, sonra da yazılım ile alt devirlerdeki tasarrufu biraz daha arttırırım (güçten hafif feragat ederek) ve hem zorlanma azaldığı için ömrü uzamış bir motor elde ederim hem de süper tasarruf etmiş olurum. Dizelde de (LPG kısmı hariç :) ) aynısı düşünülebilir. 

 

 

İyi bayramlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Common rail sistemler çok hassas. Yakıtı pülverize ederek ve gerekli miktarda enjekte etmeleri,zamanlamaları tutturmaları şart.Yoksa vuruntu,çekiş düşüklüğü,geç çalışma,duman hatta motor yemeye kadar yolu var.

 

Mazot filtresinden geçebilecek kalınlıktaki pislikler enjektörde ciddi sorunlar açabiliyor. Kalitesiz veya solventli akaryakıt alımlarında ise enjektör okuyucuları tahribata uğruyor ve saçmalamaya başlıyor.

 

www.sikayetvar.com sitesinde bilindik markalardan alındığı halde sorun yaşayan araç kullanıcıları var.Yanlış konulması zaten trajedi.

 İlk deposunda enjektör yiyen sıfır araçlar bile var sadece biraz kalitesiz akaryakıt nedeni ile hemde psa motorlu :)

 

Sendeki pd motor galiba. Enjektörleri basınç ile açıp kapatıyor. Sende iş pompada bitiyor aslında.Enjektörler ucuz ve bakımları tamiratları yapılabiliyor.

Common raillerde tamir pek mümkün değil ve en iyi bakım düzgün akaryakıt.

pd değil vp37. 

psa grubunun enjektörlerini de tamir ediyorlar artık. 

bunlar benim enjektörler;04tc.jpg

bunlar üzerinden çıkan ufak memeler; artık atomizasyon özelliğini yitirmişler püskürtmüyor işiyorlardı. 

nenz.jpg

yeni taktığımız nozüller ;

r2zk.jpg

eski memelerin basıncı;

cy4s.jpg

yeni memelerle aldğımız basınç;

7wu6.jpg

basınçla kendini açıyor aynen bunlar. ben tdci-hdi dan çıkan enjektörleri görmedim hiç :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hem tasarruf hem de uzun vadede dayanıklılık kaygısı çok yüksekse ve dizele yanaşılmıyorsa ben olsam 1.0 benzinliyi alırım, LPG taktırırım, sonra da yazılım ile alt devirlerdeki tasarrufu biraz daha arttırırım (güçten hafif feragat ederek) ve hem zorlanma azaldığı için ömrü uzamış bir motor elde ederim hem de süper tasarruf etmiş olurum. Dizelde de (LPG kısmı hariç :) ) aynısı düşünülebilir.

İyi bayramlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

pd değil vp37. 

psa grubunun enjektörlerini de tamir ediyorlar artık. 

bunlar benim enjektörler;

bunlar üzerinden çıkan ufak memeler; artık atomizasyon özelliğini yitirmişler püskürtmüyor işiyorlardı. 

yeni taktığımız nozüller ;

eski memelerin basıncı;

yeni memelerle aldğımız basınç;

basınçla kendini açıyor aynen bunlar. ben tdci-hdi dan çıkan enjektörleri görmedim hiç :)

Tamam işte dp enjektör. Yani PumpDuse sistemi. Yakıt pompasından gelen yakıt basıncı yay tansiyonunu yenerek iğneye yollanıyor yakıt. Common Rail sistemlerde ise selenoid valf kontrolünde açılıp kanaıyor tamamen elektrikli ve aynı zamanda içindeki okuyucular ile ne kadar yakıt geçeceği, kaç saniye açık kalacağı belirlenebiliyor. 200.000 kilometrede bak ne hale gelmiş enjektörlerin. Commonrail enjektörlerinde tamir edilecek bir kıskm yok. En fazla silindir kapağına oturduğu yerdeki pulu değiştiriyorsun. Ticari araçlarda olay biraz daha farklı. Onlarda okuyucuları selenoid valfleri değiştirebiliyorsun ve buna değiyor sıfırı çok pahalı olduğu için. Psa dizel motorlarında enjektörlerin tanesi 300 lira olduğu için ve küçük ebatlı oldukları için tamir edilmiyor etmiyorlar, astarı yüzünü geçecek misali. Pd enjektörler kalitesiz yakıttan çok etkilenmiyorlar. Basıncı görsün açılıyor. Common rail malesef öyle değil. Sen bildizel kullan, rafine mazot kullan yakmam demez motor. Gözünü seveyim bu enjektörlerin. Toz gelmesin pislik gelmesin, sidikli mazotu bile yakar. Bununda kötü yanı mazot pompası çok hassas.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şehir içinde klima açıkken Ankara ve Van illerinde 6,9 litreyi hiç geçmedim ben. Ama biraz dikkatli kullanırım ve söz konusu ortalamam bir İstanbul şehir içi değerlerini vermez. Ayrıca siz taksicilik yapacağınız için araç genelde tek kişi olmayacak. Bunu da düşünürsek 7 litrenin altına şehir içlerinde pek düşemeyebilirsiniz. Gerçi Edirne de trafiğin durumunu bilmiyorum ama İstanbul gibi değildir. Siz yine de 7-8 litre gibi düşünün aşağısı olursa ne ala.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi de acaba 1,6 alıp lpg mi taktırsam diye düşünüyorum ama motora yazık etmek istemiyorum.

Off ya kafam karma karışık.

Kendi ustam al 1.0 7 lt yi geçemezsin diyor hem kaliteli yakıt yakacaksın diyor.

Sonuçta sadece benZin kullanırsam bi sıkıntı çıkarmaz bana bu motor. Dizel aşırı pahalı ona uzanamam :((

Ama yaptığım hesaba göre ben şu anki aracında 1.3 albea dizel multijet 6 lt dir. 100 km de 27 tl

1.0 focus eb 7 lt yaksa 100 km de 34 tl

% 25 daha fazla para vericem şehir içinde !!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ama yaptığım hesaba göre ben şu anki aracında 1.3 albea dizel multijet 6 lt dir. 100 km de 27 tl

1.0 focus eb 7 lt yaksa 100 km de 34 tl

% 25 daha fazla para vericem şehir içinde !!!

100 km de 7 tl demek yıllık 50.000 km de 3500 tl demektir..aylık bazda hadi 300 tl diyelim.. burada etken 300 tl nin sizin aylık kazancınıza oranı..

ayda 5000 tl kazanıyorsanız 300 tl hiçbirşey, ama 2000 tl kazanıyorsanız 300 tl çok para.

 

dizellerde; fiat grubu 10.000 de bir servise çağrılır, reno grubu 20.000, Hyundai servis genel bakımı 20.000 ama her 10.000 de yağ değişimi yapılır.

ford grubu her yakıtta 15.000 dir..ayrıca her yıl 1 takım lastik yer sizin araba.. yani kılı kırk yaracaksanız çok yönlü düşünmek lazım..

mesela focus un standart 215 ebadı 300 tl dir, 205 ler 200 tl..iyi markalar için yazıyorum bunları..

 

yukarıda yazdım bagaj hacmi normal önemli olan o ağızdan her türlü bagaj girmiyor. müşteri kitlenizi göz önüne alın..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.