Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

focus 3 yakıt tuketimi


Deniz Turan

Önerilen Mesajlar

Daha önce de bi konu açılmıştı, üyelerden biri 200+ hızlara çıkmış ve vidyoya kaydetmiş, ona da bir sürü bişeyler denildi ben de bişeyler söyledim. Ordaki söylediğimin aynısını bi kez daha söylüyorum.. Bu tarz şeyleri hepimiz yapıyoyoruz, kimi zaman deneme amaçlı kimi zaman da bazı şeylerin gazına gelip.. Ama ben yapmıyorum diyen büyük ihtimal yalan söylüyodur.. Burada eleştirilcek nokta benim kullandığım dildir, bunu güzel bir şeymiş gibi anlatmamdır ve ben hatamı kabul ediyorum.. Tokatladım, ezdim geçtim, kafasına verdim tarzı kullanımlar hoş değil..

Ayrıca gidip de 170le makas atmıyorum tabiki, yolun ve araçların durumuna göre o an ki şartlara göre bazı hızlara çıkıyorum veya sürekli o hızlara çıkan bi insan değillm.. İstanbul yolu (bilmeyenler için söylüyorum) 4 gidiş 4 geliş otoban gibi bi yol.. gece saat 10 sularında gerçekleşmiş bi olay..Ama sizin yazdıklarınızı okuyunca kendimi bi an trafik canavarı gibi hissettim.

Ve son olarak arada bi basmıycaksak gaza eğer neden güçlü motor istiyoruz neden ecoboost alıyoruz mesela? O zaman alalım 1.2 motor 70 beygir bi araba sakin sakin kullanalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayrıca gidip de 170le makas atmıyorum tabiki, yolun ve araçların durumuna göre o an ki şartlara göre bazı hızlara çıkıyorum veya sürekli o hızlara çıkan bi insan değillm.. İstanbul yolu (bilmeyenler için söylüyorum) 4 gidiş 4 geliş otoban gibi bi yol.. gece saat 10 sularında gerçekleşmiş bi olay..Ama sizin yazdıklarınızı okuyunca kendimi bi an trafik canavarı gibi hissettim.

Ve son olarak arada bi basmıycaksak gaza eğer neden güçlü motor istiyoruz neden ecoboost alıyoruz mesela? O zaman alalım 1.2 motor 70 beygir bi araba sakin sakin kullanalım.

Furkan, ne başlığı kirletmek ne de konuyu uzatmak istemiyorum ama kendini haklı gösterecek ve eleştiri getirenleri yalancılıkla suçlamaya hazır tutum sergilemen nedeniyle bir kez daha ve son olarak yazıyorum:

1. Gece vakti yol kaç şerit olursa olsun 170 km/h ile kapışma modunda olmak tehlikelidir, çok sevdiğim ve son derece usta bir sürücü olan bir otomobil sporları federasyonu yetkilisi bundan çok daha düşük bir hızda TIR'ın altına girdi, hem de gündüz gözüyle. Artık aramızda değil...!

2. Yine de riskli işler yapmayı isteyebilirsin ve normalde bunun sonuçları sadece seni bağlar, en kötü ihtimalde de hayatın gerçeği ile biraz daha erken tanışırsın. Ancak trafiğin ve başka araçların bulunduğu bir ortamda kimseyi tehlikeye atma hakkın olamaz.

3. Niye güçlü araç kullanıyoruz, çünkü gücü seviyoruz, ama kontrolsuz güç uygulamıyoruz, 130 km/h sürate kadar hızlı çıkmayı seviyor olabilirim, virajlı bir dağ yolunda hız kurallarına uymak koşulu ile virajlar arasında ve/veya viraj içinde o gücün tadını çıkarmak isteyebilirim.

4. Hiç 200 km/h üzerine çıktım mı? Ya da 180 km/h ile viraj döndüm mü? Elbette. Ama Istanbul Park pistinde, ve Imola'da... Yani trafiğe kapalı alanlarda, bunun dışında bugüne kadar sahip olduğum hiçbir arabanın son hızını bilmem çünkü denemedim. Hız sınırlarına körü körüne uyar mıyım, muhtemelen hız ihlalim ortalama bir sürücüyü aşmaz, ve bu ihlal de birisiyle kapıştığım için olmaz.

Sonuçta, senin de belirttiğin gibi trafikte yanlış davranışları özendirici ifadelerden uzak duralım, işin özü bu.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Furkan, ne başlığı kirletmek ne de konuyu uzatmak istemiyorum ama kendini haklı gösterecek ve eleştiri getirenleri yalancılıkla suçlamaya hazır tutum sergilemen nedeniyle bir kez daha ve son olarak yazıyorum:

1. Gece vakti yol kaç şerit olursa olsun 170 km/h ile kapışma modunda olmak tehlikelidir, çok sevdiğim ve son derece usta bir sürücü olan bir otomobil sporları federasyonu yetkilisi bundan çok daha düşük bir hızda TIR'ın altına girdi, hem de gündüz gözüyle. Artık aramızda değil...!

2. Yine de riskli işler yapmayı isteyebilirsin ve normalde bunun sonuçları sadece seni bağlar, en kötü ihtimalde de hayatın gerçeği ile biraz daha erken tanışırsın. Ancak trafiğin ve başka araçların bulunduğu bir ortamda kimseyi tehlikeye atma hakkın olamaz.

3. Niye güçlü araç kullanıyoruz, çünkü gücü seviyoruz, ama kontrolsuz güç uygulamıyoruz, 130 km/h sürate kadar hızlı çıkmayı seviyor olabilirim, virajlı bir dağ yolunda hız kurallarına uymak koşulu ile virajlar arasında ve/veya viraj içinde o gücün tadını çıkarmak isteyebilirim.

4. Hiç 200 km/h üzerine çıktım mı? Ya da 180 km/h ile viraj döndüm mü? Elbette. Ama Istanbul Park pistinde, ve Imola'da... Yani trafiğe kapalı alanlarda, bunun dışında bugüne kadar sahip olduğum hiçbir arabanın son hızını bilmem çünkü denemedim. Hız sınırlarına körü körüne uyar mıyım, muhtemelen hız ihlalim ortalama bir sürücüyü aşmaz, ve bu ihlal de birisiyle kapıştığım için olmaz.

Sonuçta, senin de belirttiğin gibi trafikte yanlış davranışları özendirici ifadelerden uzak duralım, işin özü bu.

Furkan, ne başlığı kirletmek ne de konuyu uzatmak istemiyorum ama kendini haklı gösterecek ve eleştiri getirenleri yalancılıkla suçlamaya hazır tutum sergilemen nedeniyle bir kez daha ve son olarak yazıyorum:

1. Gece vakti yol kaç şerit olursa olsun 170 km/h ile kapışma modunda olmak tehlikelidir, çok sevdiğim ve son derece usta bir sürücü olan bir otomobil sporları federasyonu yetkilisi bundan çok daha düşük bir hızda TIR'ın altına girdi, hem de gündüz gözüyle. Artık aramızda değil...!

2. Yine de riskli işler yapmayı isteyebilirsin ve normalde bunun sonuçları sadece seni bağlar, en kötü ihtimalde de hayatın gerçeği ile biraz daha erken tanışırsın. Ancak trafiğin ve başka araçların bulunduğu bir ortamda kimseyi tehlikeye atma hakkın olamaz.

3. Niye güçlü araç kullanıyoruz, çünkü gücü seviyoruz, ama kontrolsuz güç uygulamıyoruz, 130 km/h sürate kadar hızlı çıkmayı seviyor olabilirim, virajlı bir dağ yolunda hız kurallarına uymak koşulu ile virajlar arasında ve/veya viraj içinde o gücün tadını çıkarmak isteyebilirim.

4. Hiç 200 km/h üzerine çıktım mı? Ya da 180 km/h ile viraj döndüm mü? Elbette. Ama Istanbul Park pistinde, ve Imola'da... Yani trafiğe kapalı alanlarda, bunun dışında bugüne kadar sahip olduğum hiçbir arabanın son hızını bilmem çünkü denemedim. Hız sınırlarına körü körüne uyar mıyım, muhtemelen hız ihlalim ortalama bir sürücüyü aşmaz, ve bu ihlal de birisiyle kapıştığım için olmaz.

Sonuçta, senin de belirttiğin gibi trafikte yanlış davranışları özendirici ifadelerden uzak duralım, işin özü bu.

Cem abi kendimi savunmadım ben sadece yaptığım yanlışı zaman zaman herkesin yaptığını söyledim (herkes yapıyo diye bu benim yaptığımı şeyi doğru kılmaz, biliyorum). Kimseye yalancı da demedim, ama bu hızlara çıkıp ta (sizin gibi trafiğe kapalı alanda çıkanları ayrı tutuyorum) sonra gelip beni bu hızlara çıktığımdan dolayı eleştiren arkadaşların dikkatini çekmek istedim..

Arkadaşınıza Allah'tan rahmet dilerim, bu gibi şeyleri ben de duyunca çok üzülüyorum...

Ve son olarak ben de konuyu daha fazla kirletmemek için şunu söyliyim, hepinizin olumlu yada olumsuz eleştirelerini dikkate alıcam çünkü kimsenin kötü niyetle bir şey yazmadığına inancım tam.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende konuyu dağıtayım arkadaşlar burdan itibaren yakıt tüketimi başlığı madem..valla hesap olarak çok kasmıyorum ama kokluyor gibi bişey araba yani..artı böyle memlekette çok da hesap yapılacak halimiz yok bence :) benim fikrim tabi. 3.80 eurodizel.araba ne yapsın kardeşim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyu dağıtmayın bakayım, yazdığıma yazacağıma pişman etmeyin beni.

Küçük bir hatırlatma gerekli ve yeterliydi bence, daha da uzatmayalım.

Konu yaktı tüketimi idi zaten Furkan değil.

Benimki de bir tür "Abi" nasihatı, yüklenme değil

Konuya dönelim:

Bir haftadır Sprintbooster'i deniyorum, alet ilk defa 180 BG hissi veriyor, ama ortalama tüketim de 7,7'den 8,0'e zıpladı, ama daha çabuk hızlanıyorum, çünkü keyif veriyor.

Daha ayrıntılı inceleme raporu gelecek, izlemeye devam edin...

Cahilliğimi bağışlayın bir sorum olacak bu Sprintbooster ın motora bir zararı varmı amdamlar neden gecikmeli tepki veren bir gaz pedalı kullanmışlar. Benimde hoşuma gitti aracım dizel bende yaptırsam problem olurmu yada işime yararmı.Benim Focus da en garipsediğim olaylardan biriside gaz pedalına basınca geç tepki vemesi gerçi motor gücü ile sonradan bunu tolore ediyor ama hemen tepki verse süper olur.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cahilliğimi bağışlayın bir sorum olacak bu Sprintbooster ın motora bir zararı varmı amdamlar neden gecikmeli tepki veren bir gaz pedalı kullanmışlar. Benimde hoşuma gitti aracım dizel bende yaptırsam problem olurmu yada işime yararmı.Benim Focus da en garipsediğim olaylardan biriside gaz pedalına basınca geç tepki vemesi gerçi motor gücü ile sonradan bunu tolore ediyor ama hemen tepki verse süper olur.

Araçlar en çok kalkışlarda yüksek tüketim gösterir bunu önlemek için.Ecoboost'un şehir içi az tüketmesinin sebeplerinden biride otomatik dizginleştirilmiş olması :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ilk 1500 km ortlamam tabi y.bilgisayarı verileri doğruysa şu şekilde arkadaşlar.

ortalama hız 26 saat/km--- ortalama tüketim 5.6 lt...

full istanbul avrupa yakası...

bu değer aşağı yukarı benim eski aracım 1.3 multijet grande puntomla aynı..

şimdilik gayet iyi bence..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ilk 1500 km ortlamam tabi y.bilgisayarı verileri doğruysa şu şekilde arkadaşlar.

ortalama hız 26 saat/km--- ortalama tüketim 5.6 lt...

full istanbul avrupa yakası...

bu değer aşağı yukarı benim eski aracım 1.3 multijet grande puntomla aynı..

şimdilik gayet iyi bence..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hafta sonu ilk uzun yol sürüşüne çıktım depoyu doldurdukdan sonra toplam 770 km yol gidip geldim aynı pompadan tekrar depoyu doldurdum 213 tl lik benzin aldı araba şu anda 2000 km oldu ortalama hız 100 km idi ara ara 130-140 a kadar çıktım uzun yolda gayet tutumlu geldi teknik imkan yetersizliğinden dolayı foto ekliyemedim ortalama 6.4 lt yaktı

nurettin ç. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Mrb arkadaşlar burdan takıp ettıgım yakıt bırımlerını bırde ben denıyeyım dedım.Kendim sivastan izmire gunubırlık bır seyehat yaptım.

Sivas-İzmir 1100 km+ İzmir-Sivas 1100 km + İzmir şehır içi 300 km yanı totalde 2500 km yolda 110 hız sabıtleyıcı ve 2 kişi klima kapalı ortl. yakıt tuketımı 3.9 u ıle toplam aldığım mazot 320 tl olup bu aracımı 6 vıtes olmasından dolayı bırkez daha sevdım :)

Ersin ÜLGER tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Misafir
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.