Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Şanzımanını Nasıl Buluyorsunuz?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

1.0 EB ile 1.6 EB nin şanzıman oranları vs aynı mı?

 

''vs'' neyi içeriyor ?

 

vites oranlarını sitemizde aratsanız bulurdunuz ama bir kere daha ekleyelim..

 

 

1.0 EB Durashift 6 ileri Manuel şanzuman'a sahiptir, oranları;

1.vites 3.727

2.vites 2.048

3.vites 1.357

4.vites 1.032

5.vites 0.821

6.vites 0.690

Geri vites 3.82

Son Dişli 4.07

 

1.6 EB'de TEK FARK son dişli oranıdır:  3.824

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

''vs'' neyi içeriyor ?

 

vites oranlarını sitemizde aratsanız bulurdunuz ama bir kere daha ekleyelim..

 

 

1.0 EB Durashift 6 ileri Manuel şanzuman'a sahiptir, oranları;

1.vites 3.727

2.vites 2.048

3.vites 1.357

4.vites 1.032

5.vites 0.821

6.vites 0.690

Geri vites 3.82

Son Dişli 4.07

 

1.6 EB'de TEK FARK son dişli oranıdır:  3.824

teşekkür ederim, "vs" den kasıt aslında varsa şanzımanla ilgili başka bir ayrıntı diye yazdım, sorumun cevabını vermişsiniz zaten.

Aslında merak ettiğim, 1.0 ve 1.6 EB aynı viteste aynı devirde gittikleri takdirde 1.6 nın hızının daha yüksek olup olmayacağıydı. Cevabınıza göre 1.6 nın hızı daha yüksekte oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

F3 95 4k kullanicisiyim 1-2 gecisi sikintili ama yazilimla geciyor diyorlar yarin goturecegim.

6. Vites bence gereksiz ekonomi yapamiyorsun. Devirlenmiyor ve top speed te birsey degismiyor.

5. Vites beni doyuruyor 6 olmasaymista olurmus diyorum.

Sadece 6. Viteste 3000 devirde 160 km surat sesi azaltiyor ve daha konfor sagliyor.

Fakat 5 de 110 ile gitmek 6 da 110 ile gitmekten daha ekonomik...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben diyorum... deniyorum... ve gozumle goruyorum... 6. Viteside gereksiz goruyorum 5 de 200 yapan arac 6 da 220 yapiyor. Sizcede oyle degilmi?

6. Vites ekonomi amaçlıdır. Size gereksiz bana gereklidir.

Sizin son dediğiniz şeye imkansız dedim ben şu son yazdığınıza değil dikkat edelim de buna :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben 6. Vitesin ekonomisinin farkına varıyorum. Anlık tüketimde bile 100 ile giderken 0.7 litre/100 kilomertre farkı oluyor tüketimde. 110km/s hızda 2000 devir ile gitmek çok mutlu ediyor beni. Sollamalarda gaza bastığımda maximum tork devirlerinde olduğu için çok güzel tepki alıyorum. Otobanda 130 km/s hıza sabitleyince 1700 devir 7 vites olsa fena mı olurdu :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş


Fakat 5 de 110 ile gitmek 6 da 110 ile gitmekten daha ekonomik...

Böyle kesin açıklamalar yapmadan biraz daha anlık tüketim değerlerini incelemenizi öneririm.

110 km/h hızda yaklaşık devir 5.viteste 2400, 6.viteste 2000 dd olur, bu değerler lastik aşınma durumu ve hız göstergesi sapma oranına göre küçük değişiklikler gösterebilir.

Yani  %15-20 daha düşük devirle gidersiniz ve düşük devir daima düşük tüketim ve ekonomi demektir.

İvmelenme performansı elbette 5'te daha iyidir, ama biz sanırım ekonomiden bahsediyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bildigim kadarıyla genellikle sondan bir önceki vites max hız vitesi son viteste ekonomi vitesidir bunu biryerlerde okumuştum ama ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Ben uzun yolda 5. Vitesi neredeyse kullanmıyorum 6. Vitesten son derece memnunum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bildigim kadarıyla genellikle sondan bir önceki vites max hız vitesi son viteste ekonomi vitesidir bunu biryerlerde okumuştum ama ne kadar doğrudur bilmiyorum.

Şart değil ama genelde rüzgar direnci çok arttığından son vitesin, ki bu durumda 6,  uzun aktarma oranı nedeniyle motorun torku bulunduğu devirde aracı son hıza çıkarmaya yetmeyebiliyor. 

Bu nedenle son hız denemesini 5.viteste yapmak gerekebiliyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şart değil ama genelde rüzgar direnci çok arttığından son vitesin, ki bu durumda 6, uzun aktarma oranı nedeniyle motorun torku bulunduğu devirde aracı son hıza çıkarmaya yetmeyebiliyor.

Bu nedenle son hız denemesini 5.viteste yapmak gerekebiliyor.

Aynı mantıkla 5 ileri bir araçta son hız 4. Viteste denenir diye okumuştum abi yıllar once.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

https://docs.zoho.com/sheet/published.do?rid=b0tmj95e4da791dbf4b08a649a9f1c66be25e

 

Aracın son hızını ve izin verilen maksimum devrini biliyorsan hangi viteslerde son hıza çıktığını bulabilirsin...

 

Şu başlık için hazırlamıştım: 


Ayrıca viitese göre tüketim grafiği de burada:

vitestuket.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

EB de yokuş çıkarken 100-110 km de Yaklaşık %5 eğimde 5nci vites 6 dan daha az yakıyor cruze klima açık iken. Bayramdaki 1500km lik testim sonucu.

Olabilir de olmayabilir de, eğim sabit değil, gaz tepkisi aynı değil, tek değer değil çok sayıda değer geçiyor ekrandan ortalamalarını almak mümkün değil.

Değişkenlerin çok olduğu bir ortamda amatörce gözlemleri bilimsel veri olarak kullanmak hatalı olur. 

Hata oranını azaltarak bakmak lazım, düz yol, sabit rüzgar veya rüzgarsız, trafik engeli yok, en az 2-3 dakika stabilizasyon için zaman var vb.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.