Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

İstanbul-Bodrum (Uzun Yol)


Sabri Özer

Önerilen Mesajlar

Herkese çok tesekkurler üşenmeden yazdiginiz için. Yol tarifi içinse yukarda paylaştigim foto en iyisiymis Aydın abiye göre onu kullanicam. Birde son olarak 30.000 bakiminda servisde usta fren balatalarimin bittiğini söyledi ama bi 2.000 km oldu bence bitik gibi değil sorun olur mu acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Balçovaya kadar gitmeyeceksin Sabri, İzmire bornovadan gireceksin, tekrar bornovadan çevreyoluna çıkıp aydın otoyoluna gireceksin.

anaaa balçova yazmışım bornova baba ozan düzelttiğin için sağol kardeşim

Herkese çok tesekkurler üşenmeden yazdiginiz için. Yol tarifi içinse yukarda paylaştigim foto en iyisiymis Aydın abiye göre onu kullanicam. Birde son olarak 30.000 bakiminda servisde usta fren balatalarimin bittiğini söyledi ama bi 2.000 km oldu bence bitik gibi değil sorun olur mu acaba ?

sorun olmaz ama fren mesafelerinde değişiklikler olur uyanık olmalısın yani 100 km/h ta 50 metrede durduğunu düşünüyorsun bir başka virajda 100 km/h ta 60 metrede durabilir 40 metrede olabilir disklerin ısısına göre değişkenlik gösterecektir frenlerin görsel hafızanı yanıltacaktır sürekli ...

bide bursa tırmanışında ve manisa-izmir arasında aşırı keskin görünmez virajlar var ani frene ister istemez ihtiyaç duyuyorsun bence değiştirip yola çıkarsan riskin verdiği sıkıntıdan kurtulursun diğer türlü diken üstünde gidiyorsun sürekli ...

hem akhisar ve aydın otobanlarında kendini tutman biraz zor ister istemez aşırı hızlarda seyrediyorsun çünkü çok elverişli olduğu kısımlar mevcut bu yolların değiştir öyle çık derim ben..

 

bitik balata yani %10 kullanım ömrü kalmış bir balatanın fren disklerinde çabuk ısınmaya ve soğumaya neden olduğunu için fren disklerine verdiği zarar nedeniyle ileride değiştirmeye kalktığında  balatanın yanında disk almak zorunda da kalabilirsin disklerin kurtarıyorken git değiştir balataları fazladan 500 lira bayılma 4 diske..

emir hacımustafaoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fren balatalarina 500 dedi adam ama o parayla gidicem ben bodruma

 

Olur mu ya? yedek parçacılarda fiyatları vardı. Konularda geçiyor forumda 200TL ye halledersin sanıyorum.  

 

Buldum bak. 

 

http://www.onlinefordyedekparca.com/U842,169,focus-2011-bron-balata-br-av61-2k021-bb-bakim-urunleri-av61-2k021-bb.htm

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fren balatalarina 500 dedi adam ama o parayla gidicem ben bodruma :D

ya git dışarıda değiştir engin abinin dediği gibi 200 e halletsinler marka-uygulama aynı zaten akabinde periyodik servis bakımında da bu parçanın değişmesini istemezsin olur biter gidipte boşu boşuna parçalanma..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeri gelmişken sorayım benimde frenden çok nadirde olsa bazen tiz bir ses  geliyor, bu gitmeye başladığını mı gösteriyor balatanın km daha 14400  :blink:

ammo yokuş aşağı giderken ayağını frene yaslama vites düşür  ve balata temizleme spreyi al balataların ıslık çalmasının bitmesine işaret olduğu bir durumla karşılaşmadım bugüne kadar 

 

çıkan ses balata ile fren disklerinin arasında sıkışan metalik tortuların ısıl işlem sonucu ayrışması ile kalan saf metalik tortunun  balataya yapışmasından kaynaklanıyor mekanizma bu pres eğilimini ve tortunun tepkime sürecini uzun soluklu ısıl kaynağa bağlı olarak geliştiğini gösteriyor bu sebeplen uzun yokuşlarda frenle yavaşlamak yerine vites küçülterek hareket etmek uzun vadede balatanın ıslık çalmasını engeller ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ammo yokuş aşağı giderken ayağını frene yaslama vites düşür  ve balata temizleme spreyi al balataların ıslık çalmasının bitmesine işaret olduğu bir durumla karşılaşmadım bugüne kadar 

 

çıkan ses balata ile fren disklerinin arasında sıkışan metalik tortuların ısıl işlem sonucu ayrışması ile kalan saf metalik tortunun  balataya yapışmasından kaynaklanıyor mekanizma bu pres eğilimini ve tortunun tepkime sürecini uzun soluklu ısıl kaynağa bağlı olarak geliştiğini gösteriyor bu sebeplen uzun yokuşlarda frenle yavaşlamak yerine vites küçülterek hareket etmek uzun vadede balatanın ıslık çalmasını engeller ;)

 

iki-üç kez duydum 1ay içinde. birinde emin bile değilim benden olduğuna. cam açık kırmızıda yavaşlarken duydum ikisinide.  Özellikle dinlediğimde ses olmuyor :)

Servise göstermelisin.

 

15.000 bakımda soracağım bi baksınlar...

Ahmet A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birde son olarak 30.000 bakiminda servisde usta fren balatalarimin bittiğini söyledi ama bi 2.000 km oldu bence bitik gibi değil sorun olur mu acaba ?
Tabii balataları görmeden cevap vermek zor, ama bana olta atılmış gibi geldi, yani bir sonraki bakımı beklemese de bir süre daha rahat idare edecek balata kalınlığı var, bir yoklayalım, değiştir derse değiştiririz gibilerinden. Neden öyle düşündüğüme gelirsem; servis risk teşkil edecek bir parçayı değiştirmeden yollamaz seni, ikna eder ve değiştirir, aksi halde herhangi bir zarar ziyan halinde hukuki sorumluluk altına girerler ve böyle bir duruma düşmek istemezler.   

Sonuçta fren sistemin böyle bir yolculuğu kaldırır gibi geliyor bana. Dediğim gibi görmeden yanlış da yönlendirmek istemem. Balataların üzerinde ortada bir diklemesine oluk bulunur, bu oluğun silinmesi halinde balata güvenli kalınlığın altına düşmüş demektir, bu da yaklaşık 1-1,5 mm demek. Yani görsel kontrol yol gösterici olur.

Frenlemede herhangi bir olumsuz durum var mı? Performansında düşüş, metal metale sürtüyormuş gibi bir ses, hafif frenlemede sallantı, yine yumuşak frenlemede teker döndükçe tutma bırakma hissi gibi? Böyle sorunlar varsa değişimi hemen yapmakta yarar var, hatta belki ön diskleri de değiştirmek gerekebilir. 

Garantiye almak için Engin'in ve Emir'in de belirttiği gibi 120 TL'ye balataları alırsın, 50 TL'de işçilik verirsin, taş çatlasın yarım saatte değişir balatalar. Zaten arkalar daha az zorlandığından daha uzun ömürlüdür, onların değişmesi gerekmez.

 

@Ahmet A., balatalardan zaman zaman tiz bir sürtünme sesi gelebilir. Nedeni de asbestin kanserojen etkilerinden dolayı balatalarda kullanılmasının yasaklanmasından sonra değişik elyaf, metal ve mineral tozları katkılı kompozit balataların üretilmesi ve bunların değişik aşınma aşamalarında titreşime girerek böyle bir ses üretme potansiyellerinin bulunmasıdır. Suya girip çıktıktan sonra ısı farklarından dolayı da benzer sesler alınabilir. Aşınma arttıkça bu seslerin çoğalması da söz konusu olmakla beraber doğrudan değişim göstergesi olarak kullanmak yanlış olur. 

Balata kontrolu kabaca da olsa jant sökülerek herhangi bir lastikçide kolaylıkla yapılabilir.

Ben önlere 40-45.000, arkalara da 75.000 km ömür biçiyorum.  Hep beraber göreceğiz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

araçta spor yay olduğu için , yüksek süratlerde ; yolda çökme gibi bazı durumlarda zıplama ile beraber kafanı tavana çarpabilirsin ... kısacası , yolu tam göremediğin yerlerde sürat yapma kardeşim :)  geçen sene kayınpeder arkada uyurken böyle bir zıplama yüzünden kafayı tavana çarpmıştı , dikiz aynasından herşeyi gördüm , gülmemek için kendimi zor tutmuştum  :kıhkıh:

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tabii balataları görmeden cevap vermek zor, ama bana olta atılmış gibi geldi, yani bir sonraki bakımı beklemese de bir süre daha rahat idare edecek balata kalınlığı var, bir yoklayalım, değiştir derse değiştiririz gibilerinden. Neden öyle düşündüğüme gelirsem; servis risk teşkil edecek bir parçayı değiştirmeden yollamaz seni, ikna eder ve değiştirir, aksi halde herhangi bir zarar ziyan halinde hukuki sorumluluk altına girerler ve böyle bir duruma düşmek istemezler.   

Sonuçta fren sistemin böyle bir yolculuğu kaldırır gibi geliyor bana. Dediğim gibi görmeden yanlış da yönlendirmek istemem. Balataların üzerinde ortada bir diklemesine oluk bulunur, bu oluğun silinmesi halinde balata güvenli kalınlığın altına düşmüş demektir, bu da yaklaşık 1-1,5 mm demek. Yani görsel kontrol yol gösterici olur.

Frenlemede herhangi bir olumsuz durum var mı? Performansında düşüş, metal metale sürtüyormuş gibi bir ses, hafif frenlemede sallantı, yine yumuşak frenlemede teker döndükçe tutma bırakma hissi gibi? Böyle sorunlar varsa değişimi hemen yapmakta yarar var, hatta belki ön diskleri de değiştirmek gerekebilir. 

Garantiye almak için Engin'in ve Emir'in de belirttiği gibi 120 TL'ye balataları alırsın, 50 TL'de işçilik verirsin, taş çatlasın yarım saatte değişir balatalar. Zaten arkalar daha az zorlandığından daha uzun ömürlüdür, onların değişmesi gerekmez.

 

@Ahmet A., balatalardan zaman zaman tiz bir sürtünme sesi gelebilir. Nedeni de asbestin kanserojen etkilerinden dolayı balatalarda kullanılmasının yasaklanmasından sonra değişik elyaf, metal ve mineral tozları katkılı kompozit balataların üretilmesi ve bunların değişik aşınma aşamalarında titreşime girerek böyle bir ses üretme potansiyellerinin bulunmasıdır. Suya girip çıktıktan sonra ısı farklarından dolayı da benzer sesler alınabilir. Aşınma arttıkça bu seslerin çoğalması da söz konusu olmakla beraber doğrudan değişim göstergesi olarak kullanmak yanlış olur. 

Balata kontrolu kabaca da olsa jant sökülerek herhangi bir lastikçide kolaylıkla yapılabilir.

Ben önlere 40-45.000, arkalara da 75.000 km ömür biçiyorum.  Hep beraber göreceğiz.

 

 

Herhangi bir fark yok frenlemede ses veya tutmada zorlanma gibi. Servis birde yaştan dolayı olta atmış gibi geldi banada zaten dedim yanımda para yok bi 1000-2000 gider ama getir dediler. Çakallar :) 

araçta spor yay olduğu için , yüksek süratlerde ; yolda çökme gibi bazı durumlarda zıplama ile beraber kafanı tavana çarpabilirsin ... kısacası , yolu tam göremediğin yerlerde sürat yapma kardeşim :)  geçen sene kayınpeder arkada uyurken böyle bir zıplama yüzünden kafayı tavana çarpmıştı , dikiz aynasından herşeyi gördüm , gülmemek için kendimi zor tutmuştum  :kıhkıh:

Yay beni çok düşündürüyor işte ya geçen gün sahil yolunda derin bi çukura düştüm kaçamadım içim parçalandı. Hiç bilmediğim bir yol kesin gircem bi çukura çatur çutur olcak :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yay beni çok düşündürüyor işte ya geçen gün sahil yolunda derin bi çukura düştüm kaçamadım içim parçalandı. Hiç bilmediğim bir yol kesin gircem bi çukura çatur çutur olcak
Çukura düştükten sonra hasar olacaksa her yayda olur, birinde daha fazla hissedersin diğerinde daha az. 

Ayrıca kafa çarpma olayı bence yumuşak yayda daha bile belirgin olabilir; yani dert etme fazla yayı... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayrıca kafa çarpma olayı bence yumuşak yayda daha bile belirgin olabilir; yani dert etme fazla yayı... 

 

Valla Cem abi ; bildiğiniz gibi değil , araba gelen ters kuvveti absorbe etmek için yaylanmaya çalışıyor ; tabi yaylanamayınca ;

 

şöyle bir teşbih yapayım ; bilmediğiniz ve oturacağınız bir koltuğu yumuşak diye bütün ağarlığınızı bırakırsınızya , ama koltuğun ortadaki destek tahtasına denk gelir çanak :muha:   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.