Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yaylı Focus 3 Vs. Standart Focus 3


Önerilen Mesajlar

Osman bey, 01 eibacha gore 1.6 Tdci ve ön aksa 985 kg yuk binen araca uygun yani bizim araclara. 02 kod ise 2.0 Tdci onun aksa binen yuku 1100 civari. Daha 2 gun once Bekir abi aracina 01 kodlu yayi uygulatti arka 2,5 ön 3,5 gibi dustu yani ön birazcik daha basik kaliyor. Ben 01 kodlu yayi haftaya takmayi planliyorum mesela

Edit: Buyrun, http://www.focusclubtr.com/index.php?/topic/931-Focus-3'e-En-Çok-Yakışan-jant-modelleri#entry159297

Bende büyük ihtimalle eibach ın 01 kodlusunu almayı planlıyorum ama aklımda H&R 3.5mmlik de var! Orijinal jantına Eibach 01 takan arkadaşımız olsa resmini bir görsem hiç tereddüt etmeden alacam Eibachları, fakat hep 18jantlı resimler var. Resimler aracın tam ortasından kapı kolu hızasından çekilse hersey tam anlaşılacak nasıl görünüyor ön arka kombinasyonu neyse hayırlısı diyelim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

beforewr.jpg

orjinal jantlı h&r'lı hali ... tam da yandan foto  

Resim için teşekkürler...

Fakat 3.5cmlik H&R benim için çok düşürüyor aracı resimden anladığım kadarıyla. Eibach 2.5cmlik helezonu almak daha mantıklı. Çünkü benim evin kapalı otoparkına giriş çıkışlarda önünü ve altını vurabilir. Resim karar vermemde çok yardımcı oldu tekrar teşekkürler Tolga bey...

Şimdi birde 2.5cmlik Eibach takan orijinal jantlı arkadaşımız tam yandan bir fotoğrafını koysa süper olurdu...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi birde 2.5cmlik Eibach takan orijinal jantlı arkadaşımız tam yandan bir fotoğrafını koysa süper olurdu...

0,5-1 cm'lik farkı fotoğraftan nasıl ayırt edeceğinizi ve karar mekanizmasına etkisinin geçerliliğini çok sorgulanabilir buluyorum... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fotoğraflardan görsel olarak ciddi bir fark göremiyorum bende. Görsel pek getiri yok gibi gözüküyor. Sürüşte ne farklar var? Ne getiriyor ne götürüyor? Bunu yapımca 18lik jant ve 40 yanak lastik lazım gibi geliyor bana. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürüşte ne farklar var?

 

tutunma , frenaj , görsellik (+) yönleri

 

yolda engebede yaylanmaz tabiri caiz ise seker , yaşlı ve hamileler rahat edemez , kasislerde gereğinden fazla yavaşlamanız gerekmekte (arkadakiler genelde kulak çınlatır  ( - ) yönleri 

 

en basit açıklması bu :)

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

0,5-1 cm'lik farkı fotoğraftan nasıl ayırt edeceğinizi ve karar mekanizmasına etkisinin geçerliliğini çok sorgulanabilir buluyorum... 

Bundan önceki aracım 1998 model Honda Cıvıc Vti Vtec Sıfır almıştım ve yaklaşık 12yıl kaldı 80bin kmde satmıştım. O yüzden modifiye konusunda baya bilgi ve tecrübe sahibiyimdir. İlk spor helezonu yıl 2000de takmıştım üstüne tam 4 kez spor helezon değiştirdim. En son VOGTLAND marka 5.5cmlik orijinal cıvıc vti vtec olanını (kutunun üstünde 160hp for vti vtec) yazanını alınca tamamdır spor helezon budur demiştim.Her helezon üstünde yazıldığı gibi bir indirme sağlamıyor.3cmlik alıyorsunuz araç 5cm düşüyor, 5cmlik alıyorsunuz araç 10cm düşüyor yani kutunun üstündeki kesin bir cm vermiyor. O yüzden fotoğraf görmek istedim. Mesela arkadaşımızın takmış olduğu 3.5lık H&R marka helezon benim için uygun değil otoparka giriş çıkış ızdıraba dönüşür yengeç gibi girip çıkmak lazım yoksa araca yazık olur.

O yüzden aracın görünüşünden sürtüp sürtmeyeceğini bana uygun olup olmayacağını kumpasla ölçmüş gibi anlarım.

Resimlerdeki helezon vogtland 5.5cmlik orijinal Vti için helezon ama 8cm düşürdü aracı ve ayrıca 2cmlik kaldırma kiti var önlerde..

os1y.jpg

Uploaded with ImageShack.us

77372876.jpg

Uploaded with ImageShack.us

os2z.jpg

Uploaded with ImageShack.us

os3n.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Osman Hamdi tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Spor yay konusunda bu siteyi ziyaret edin derim, 

 

ayrıca başka birçok konuda yardımcı olacağına inanıyorum 

 

www.carid.com                                                http://www.carid.com/suspension-systems.html

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tutunma , frenaj , görsellik (+) yönleri

 

yolda engebede yaylanmaz tabiri caiz ise seker , yaşlı ve hamileler rahat edemez , kasislerde gereğinden fazla yavaşlamanız gerekmekte (arkadakiler genelde kulak çınlatır  ( - ) yönleri 

 

en basit açıklması bu :)

Bu sekme işi sıkıntı yaratmıyor mu onu merak ediyorum ben. Yaylanma hoşuma gitmiyor da sekme tabiri çok soru işaretleri oluşturuyor kafamda niyeyse.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu sekme işi sıkıntı yaratmıyor mu onu merak ediyorum ben.

 

alışma meselesi , yaylanan arabada ben rahatsız oluyorum ... şimdiye kadar kullandığım bütün araçlarda spor yay taktırmışlığım var .

 ani frenli yön değişimlerinde standart haline göre %30 daha güven verdiğini rahatlıkla söyleyebilirim ...

 

mantık olarak yolda , virajda gondol gibi yaylandığı vakit lastikle yol arasındaki basınçı absorve edip sürücü ve yolcuya konfor sağlamak için tutunmadan ödün veriyor ...  

 

spor yay olduğu vakit virajda yattığında veya yoldaki bütün engebeleri hissettirip absorbe edeceği yerde sektirmesi , lastik ile yol arasındaki basıncın maximum olduğunu ve buyüzden yere sağlam bastığı anlamı taşıyabilir ...  yalnız yürüyen aksama çok yük bindiği için aks bilyesi dağıtma , lastikte balonlar  , jant yamultma , balans kaçırma , amortisör patlatma çatlarma bissürü problem gelebilir (aks bilyesi dağıldı benimkinin :)

sekme derkende benzetme anlamında , öyle suda taş sektirir gibide değil :)

 

çok yaylanma tutunma için nekadar zararlı ise çok sertlikte yerine göre zararlı olduğu haller var ... 

yani ikisinin ortası olması lazım ... nedemişler herşeyin fazlası zarar :)     

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

alışma meselesi , yaylanan arabada ben rahatsız oluyorum ... şimdiye kadar kullandığım bütün araçlarda spor yay taktırmışlığım var .

 ani frenli yön değişimlerinde standart haline göre %30 daha güven verdiğini rahatlıkla söyleyebilirim ...

 

mantık olarak yolda , virajda gondol gibi yaylandığı vakit lastikle yol arasındaki basınçı absorve edip sürücü ve yolcuya konfor sağlamak için tutunmadan ödün veriyor ...  

 

spor yay olduğu vakit virajda yattığında veya yoldaki bütün engebeleri hissettirip absorbe edeceği yerde sektirmesi , lastik ile yol arasındaki basıncın maximum olduğunu ve buyüzden yere sağlam bastığı anlamı taşıyabilir ...  yalnız yürüyen aksama çok yük bindiği için aks bilyesi dağıtma , lastikte balonlar  , jant yamultma , balans kaçırma , amortisör patlatma çatlarma bissürü problem gelebilir (aks bilyesi dağıldı benimkinin :)

sekme derkende benzetme anlamında , öyle suda taş sektirir gibide değil :)

 

çok yaylanma tutunma için nekadar zararlı ise çok sertlikte yerine göre zararlı olduğu haller var ... 

yani ikisinin ortası olması lazım ... nedemişler herşeyin fazlası zarar :)     

Daha net anlatılamazdı herhalde. Teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

@T.Mete

@Tolga Başaran,

 

Tolga abi sen kasislerden geçerken lok lok diye bir ses oluyor demiştin, bende öyle birşey yok ama direksiyonu sağa sola çevirirken o lok lok sesi geliyor kademeli olarak yani 30 derecede bir geliyor ses sendede var mı böyle bişey ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sağa sola çevirirken o lok lok sesi geliyor kademeli olarak yani 30 derecede bir geliyor ses sendede var mı böyle bişey ?

öyle bir ses yok bende ... diğer eibach takanalara sormak lazım ...  takılırken tam oturmamış olabilir .. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.