Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Sıfır Aracımın Çamurluğunda Boya Çıktı!


ufuk özdemir

Soru

Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi forumlar.Bugün iş çıkışı Chevrolet bayisine gidip Captiva için bi fiyat alayım dedim.Benim aracında kaç para edeceğini felan sordum.Sağına soluna cihaz tuttular ve sol arka çamurluk boyalı çıktı.Hatta bazı yerlerinde cihaz okumadı.Oranın da macunlu olduğunu söyledi.Bunun üzerine Honda'ya gittim onlara da ölçtürdüm aracı ve onlar da boyalı dedi.2 yere ispatlattıktan sonra atladım aracı aldığım bayiye gittim ve onlara da satacakmışım gibi yapıp ekspertiz yaptırdım ve sol arka çamurluğun boyalı olduğunu söylediler.Yani olayın özeti sıfır aldığım aracın sol arka çamurlukta işlem var.

Bayi(ismini vermeyeceğim sorunu halletmezlerse her yerde ifşa edeceğim o ayrı mesele) aracın kayıtlarına felan baktı herhangi bir işlem olmadığını gördü.Benim dikkatimi çeken aracı ben 02/10/2012'de aldım ama araç 27/04/2012'de DFi mi ne öyle bişey için servise girmiş.Bunun ne olduğunu sorunca teknik servis bülteniyle egsoz manifolt bilmem bişeylerini değiştirdiklerini söylediler.Böyle bişey mümkün mü?Velhasıl aracı yarın otosandan birine göstereceklermiş.Benim çamurlukta olan boyayla ilgili kararı o verecekmiş.Boya kalınlığı 280 mikrona kadar normal olabiliyormuş.Boya tamam da macun neyin nesi?Eğer otosandan gelecek yetkili araçla ilgili benim aleyhime bir karar verirse anında mahkemeye başvuracağım.Bayi sorunun onlarla değil otosanla  alakalı olduğunu söyledi.Yani onlar ellerine gelen ve sattıkları her arabayı kontrol edemezlermiş.Ben bayiden çıkarken tek kriterim olduğunu söyledim o da boyasız araç istiyorum.Sizce nasıl bir yol izlemeliyim bu sürecin sonu ne olur?

ufuk özdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

tofaş için birşey diyemeyeceğim ucuza orta kalite veya kalitesiz araç üretiyor,kalite olarak çok bir iddiaları oldugunu düşünmüyorum.Türkiye de ucuz oldugu için tercih ediliyor bu yüzden çok kasacaklarını düşünmüyorum.Fordun yeni anlayışı müşteri memnuniyeti,anladıgım kadarıyla buna bir hayli önem veriyorlar.a6 için birşey diyemeyeceğim çünkü ford için de aynı şeyi söyledim dava açılırsa büyük ihtimal daha cazip bir anlaşmaya giderler,gitmezlerse de bence mahkeme en kötü muadil araç bulunmadıgından paranın geri ödenmesi,aracın iade edilmesi kararını verecektir.Bence bu durum üzerine para verip yeni araç almaktan iyidir.Ben olsaydım kesinlikle mahkeme kararını beklerdim,bu sonuçtan kötü bir sonuç çıkacagını zannetmiyorum.Ayrıca kanımca servis bu anlaşma işinden dahi kar etmiş durumda,sonucta yaptıgı indirimler katalog fiyatı üzerinden yapılmış..Böyle bir durumda aldatan firma olarak bırakın kar edebilmeyi bence ufak zararlarla kurtulduguna sevinmeli

ezbere konuşuyorsunuz, umarım başınıza gelmez ve tecrübe etmeniz gerekmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ezbere konuşuyorsunuz, umarım başınıza gelmez ve tecrübe etmeniz gerekmez.

ezbere konuşmuyorum ..ben sonuna kadar giderdim davayla..bizim ülkemızde bu tarz seylerın cok örnegı var..medyadan görüyoruz otomotiv şirketlerınden, bankalardan vb.

 

boyun eğmeyip hakkını söke söke alanları...sizce bu sonuçla o bayii için bir caydırıcılık oluştu mu?.Yine böyle bir araç gelsin yine bu şekilde birine yamamaya çalısacak,çünkü en kötü ne oluyor,müşterinin ağzına biraz bal çalıyor olayı sessiz sedasız çözüyor,farkedilmemesi durumunda da ucuza aldıgı aracı normal fiyatına satıp kar ediyor..risk analizi yaptıklarında adamlar haklı her türlü karlılar:)

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ezbere konuşmuyorum ..ben sonuna kadar giderdim davayla..bizim ülkemızde bu tarz seylerın cok örnegı var..medyadan görüyoruz otomotiv şirketlerınden, bankalardan vb.

 

boyun eğmeyip hakkını söke söke alanları...sizce bu sonuçla o bayii için bir caydırıcılık oluştu mu?.Yine böyle bir araç gelsin yine bu şekilde birine yamamaya çalısacak,çünkü en kötü ne oluyor,müşterinin ağzına biraz bal çalıyor olayı sessiz sedasız çözüyor,farkedilmemesi durumunda da ucuza aldıgı aracı normal fiyatına satıp kar ediyor..risk analizi yaptıklarında adamlar haklı her türlü karlılar:)

ben dava açılmasın demiyorum, tabiki dava sonucunda en kötü ihtimalle ayıp oranında tazminat ödemesi yapılır. Ben daha önce yazdığınız satıcıların dava sürecinden korkmaları kısmından bahsediyorum. türkiyede audi gibi bir markayı temsil eden doğuş otonun bile böyle bir süreçten çekinmediğini örnekle yazdım. ayrıca fiatın kalitesinden bahsetmişsiniz ancak bu konu kalite ile alakalı değil bu işlerin marka ile alakası yok bunların hepsi distribitörlerin başının altından çıkıyor, ve bu noktada tofaş ile otosanın sahibinin aynı olduğunu hatırlatma gereği duyuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bence markalaşma kalite ve kalite sonucundaki müşteri memnuniyetiyle oluşur,fiat firma olarak farklı bir yöntemi seçmiş durumda,kaliteli değil ucuz arac üretmek,öyle ki alan insanlar da çok kalite ve firma olarak da üstün bir müşteri memnuniyeti sağlanmayacagını biliyor.İki firmanın da sahibi aynı olabilir fakat şirket stratejileri farklı... dava sürecinden korkma meselesine gelirsek otosan ford olarak türkiyede kusursuz bir prestij yaratmaya çalısyor bu da müşteri memnuniyetınden geçiyor,su an ki benım gördugum stratejileri bu,fordda arkadasım calısıyor ve son zamanlarda  müşteri memnuniyeti odaklı çalışmalarının her zamankinden çok daha  fazla önemsendiğinden ve cogu zaman bu durumdan çalısanların dahi mağdur oldugundan bahsediyor...fakat buna ragmen dolandırıcılık peşinde olan bayiiler olabılır sonucta bi yerde o şirketın yöneticisine baglı bu karar ve bu işlerde yuksek karlar veya zararlar söz konusu olabılıyor sonucta ayıplı ürün..audi meselesine gelirsek onların ford kadar sert bir müşteri memnuniyeti odaklanması olmayabilir yada artık çok fazla ihtiyacları olmayabilir...markanın iyi olması pahalı araclar üretmesi veya dogusun büyük fırma olması değil buradakı mevzu bence tamamen şirket stratejisi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yalnız şunu söylemek isterim ne Ford, ne Opel ne Vw bunların hiç biri prestij markası değil. Hiç biri sizi araç satmak için aramaz peşinde koşmaz. Arabam budur der ve alırsan alırsın.. Prestij için diğerleri olmak lazım.. 

 

Ama şunu da ekliyim illa bu tür olaylar için prestij gerekmez müşteri memnuniyet görüşü bile yeterli olabilir :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bence ford çıtasını yükseltiyor..hedefinin ne oldugunu bilemeyiz..standart araçlarının yanında ayrı bir lüks konsept yaratıp aynı anda farklı bir piyasaya da girebilir ,ne bileyim porsche,bugatti vb gibi..bunu bilemeyiz ama su an için prestij yapmaya çalıstıklarını düşünüyorum..yada ne yapmaya çalısıyorlarsa da memnuniyete hiç olmadıgı kadar önem verdikleri aşikar

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bence ford çıtasını yükseltiyor..hedefinin ne oldugunu bilemeyiz..standart araçlarının yanında ayrı bir lüks konsept yaratıp aynı anda farklı bir piyasaya da girebilir ,ne bileyim porsche,bugatti vb gibi..bunu bilemeyiz ama su an için prestij yapmaya çalıstıklarını düşünüyorum..yada ne yapmaya çalısıyorlarsa da memnuniyete hiç olmadıgı kadar önem verdikleri aşikar

 

% 100 buna ben katılıyorum ayrıca bu Tr için değil sadece genel olarak bu yönde eğilim var.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bence ford çıtasını yükseltiyor..hedefinin ne oldugunu bilemeyiz..standart araçlarının yanında ayrı bir lüks konsept yaratıp aynı anda farklı bir piyasaya da girebilir ,ne bileyim porsche,bugatti vb gibi..bunu bilemeyiz ama su an için prestij yapmaya çalıstıklarını düşünüyorum..yada ne yapmaya çalısıyorlarsa da memnuniyete hiç olmadıgı kadar önem verdikleri aşikar

Şurada bir sürü Ford kullanıcısıyız, kaç kişi bunu yaşadıkları ile onaylar? Örneklerle anlatalım lütfen...

Mesela konunun gelişmesi müşteri memnuniyetinin bir hevesten öteye geçmediğini düşündürüyor.

Ve Özcan B.'de aşikar müşteri memnuniyeti odaklı bir firmayı mahkemeye vermekten bahsediyor, çelişki yok mu? 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

müşteri memnuniyeti odaklı çalışan otosan, ama burada müşteriye kazık atmaya çalısan ise firma,öyle ki otosan hasarlı arac gönderıyorsa bunu sümen altı etmek gibi gayreti olmuyor bunu firmaya bildiriyor,müşteri kabuluyle hasar indirimli olarak satıs yapılması istenıyor...firma bu işi küçük bir rüşvet verme riskiyle sümen altı etmeye çalısıyor...arkadas bu durumu otosana bildiridi mi bilmıyorum ,otosanın bu durumdan haberi olduysa da bence müşteriyi bir şekılde memnun et nasıl yaparsan yap diyordur ki arkadasımız gördugum kadarıyla aldıgı indirim ile mutlu olmus ve memnun kalmıs ve ortada sorun kalmamıs müşteri memnuniyeti olayı sağlanmıs... çünkü memnuniyet kavramı da  göreceli ben bu indirimden memnun  kalıp durumu kabul etmezdım..

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

zamanında valide kullansın diye ford fusion tdci otomatik almıştık , dik yokuşta motor bozuk çamaşır makinası gibi çalışıp istop ediyordu . malum arabalar hatalı üretilmiş ... bende bir 30 000 km arabaya özen göstermeden kullanıp , sonrada focusla takasa girmiştim :) fusion'u 0 fiyatına 2.el alıp koç indirimide yaptırtmıştım ...  benimde focus hikayem 2008'de bu şekilde başlamıştı ...

herzaman bardağın dolu tarafından bakmak gerekiyor ... kötü olan birşeyi alehinize çevirebilmek için sabırlı olup doğru hareket etmek lazım :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yaw arkadaşlar oldu bitti.Ben karlı çıktığımı hissetmesem kabul etmezdim.Değiştik böyle olması gerekiyormuş napalım.Ayrıca ilk kredimi 0.93 faizle çekmiştim şimdikini 0.80 faizle çektim.Totalde ödediğim para 3000 lira farkediyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.