Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Vw Xl1: Gelecek Geldi Mi?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

VW ekonomik araç konseptinin seri üretime geçecek şeklini Cenevre'de önümüzdeki günlerde tanıtacak: XL1.

Fosil yakıtlardaki maliyet yükselmesi ve kaynak azalmasının bizi ittiği noktayı çok güzel temsile eden araç tamamen düşük tüketim esas alınarak tasarlanmış bir ara.

Karbon alaşımlı kaporta ile araç sadece 795 kg ağırlığında ile 3,89 metre uzunluğunda, 1,67 metre genişlikte ve 1,16 metre yüksekliğinde, cW-değeri ise 0,186.

Çift motorlu (hibrid) araçta esas motor 48 PS ve 120 Nm sağlayan 0,8L TDI, 7 ileri DSG şanzımana bağlanan bu motorla şanzıman arasında bir de E-Motor girerek 20 kW ve 100 Nm ek güç sağlıyor.

bei. Li-Ion batarya 5,5 kWh kapasitede ve salt elektrikli kullanımda 50 km menzil sağlıyor, prizden veya frenleme sürecinde şarj oluyor. İki motor kombine kullanıldığında menzil 550 km oluyor.

0-100 km/h hızlanma 11,9 saniyev e son hız 160 km/h ile sınırlanmış.

Araç iki kişilik, yanyana iki koltuk ve hepi topu 100 litrelik bir bagaj var.

Kapılar yukarı açılıyor, ayna yerine kameralar kullanılıyor ve tüm aydınlatma sistemi LED teknolojisine dayanıyor. 

Önde 15" jant ve 115/80 lastikler, arkada 16" 145/55 lastikler var. ABS ve ESP kullanılmış haliyle.

Yılın ikinci yarısında caddelere çıkması beklenen aracın satış ve kullanım alanı ile ilgili henüz strateji geliştirme çalışmaları sürüyormuş.

Tabii ana fikrin sonucunu yazmayı unuttuk: Ortalama tüketimin 1,0L/100 km altında olacağı iddia edilmekte.

Geleceğe dönüşün ilk belirtileri mi ne?

 

VW-XL1-Einliter-Auto-19-fotoshowImageNew

 

VW-XL1-Einliter-Auto-19-fotoshowImageNew

 

VW-XL1-Einliter-Auto-19-fotoshowImageNew

 

VW-XL1-Einliter-Auto-19-fotoshowImageNew

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arka tarafın tasarımı oldukça eski bir araç ile aynı. bu tip tasarım ozamanda çirkindi şimdide çirkin. o eski tasarımın ismini hatırlayan arakadaş varsa ve o aracı yazarsa hep birlikte karşılaştırırız.

 

fiyata gelince 1 lt yakar ama fiyatıda bir benzinlik fiyatı olur, aynen ampera gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Olaya şeklen bakmayın bence, teknolojiyi ve yarını somutlaştırıyor mu diye bakın...

 

Aynı hibrid yapıya başka bir örnek  vereyim, bunda şekilsel eleştiri olmaz herhalde  :kıhkıh:

 

Söz konusu araç yeni McLaren P1.

Yine hibrid, ama motorlar azıcık daha güçlü.

3,8L-V8 Biturbo benzinli 737 PS ve 720 Nm sağlarken, yine şanzımanla ana motor arasına sıkıştırılmış elektromotor da 179 PS ve 260 Nm veriyor. Ne etti toplamda: 916 PS ve 900 Nm tork. Hepsi 7 ileri çift kavramalı şanzımandan arka tekerleklere gidiyor. Düşük hızlarda elektrik motorundan faydalanarak bu araçta da 8,4 L gibi düşük bir tüketime ulaşıldığından bahsediliyor.

 

Hala estetik kaygısı olan???

 

McLaren-P1-Innenraum-Antrieb-Durchsicht-

 

McLaren-P1-19-fotoshowImageNew-893e5779-

 

McLaren-P1-19-fotoshowImageNew-6f6c172f-

 

McLaren-P1-19-fotoshowImageNew-5e78e26d-

 

McLaren-P1-Innenraum-Cockpit-19-fotoshow

arka tarafın tasarımı oldukça eski bir araç ile aynı. bu tip tasarım ozamanda çirkindi şimdide çirkin. o eski tasarımın ismini hatırlayan arakadaş varsa ve o aracı yazarsa hep birlikte karşılaştırırız.

Mesela Citroen SM

Citroen_SM%20(2).jpg

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş


Hala estetik kaygısı olan???
 

.......

 Mesela Citroen SM

 

 

citroen SM tasarlayan şahsın torunu muhtemelen vw de bu tasarımı yapan adam! :)  neredeyse şekil aynı ve arka tekerlerin çamurlukla kapatılması görüntü olarak çok itici.

 

 

 

estetik bence bir çok şey demek ve estetikte evrensel değerler herzaman beğenilir. resmini  vermiş olduğunuz mclaren evrensel bir spor arabası hatlarına sahip. süpersport arabaların neredeyse tamamı bu hatlarda ve çizgilerde.

 

bu güzellik alışılageldiği içinmi güzel görünüyor yoksa gerçektende güzel olduğu içinmi alışıla geldi?

cem aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bu güzellik alışılageldiği içinmi güzel görünüyor yoksa gerçektende güzel olduğu içinmi alışıla geldi?

Bu sorunun cevabını vermek kolay değil.

Bir yandan altın oran başta olmak üzere doğrudan estetik duygusuna hitap eden öğeler varken diğer yandan gücün bu formla özdeşleştirilmesi ve güce tapmanın şekil bulması da söz konusu olabilir.

Muhtemelen ikisi birlikte.

 

Şartlanma kuşkusuz önemli bir etken, ve XL1 örneğinde olduğu gibi yararlı işlevselliğin uzun vadede estetik anlayışında bir dönüşüme neden olabileceğini düşünmek de olası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok şekilci gördüm sizi, mazot fiyatı 15 TL olduğunda yeniden görüşürüz bu konuyu...

 

hangimiz şeklini beğenmeden bir araç alıyoruz ki?

o zaman geldiğinde belkide aşağıdaki aracı alırım :)  fiyatıda 10-15.000 $  arası olacak.

oscarcity1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.