Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Türkiye Şartlarında Benzin Filtresi Ve Bujiler Kaç Binde Değiştirilmeli ?


Önerilen Mesajlar

Kitapçıkta yazan yada yetkili servis tarafından önerilen bakım periyotlarının aslında kısa süreler olduğunu söylemek için elimizde teknik ispat içeren dayanaklar olması gerekir, böyle bir dayanağımız yok ve zorunlu garanti hizmetinden faydalanabilmek için bir noktada bu periyotlara uymaya mecburuz... ancak kanaatim şudur ki aslında bakım periyotlarının genelde olandan daha uzun süre/km ler olması tüketici ekonomisi açısından daha makbuldür... ancak burada rekabet (+süre/km) ve ticari kazanç (-süre/km) gibi unsurlar bu periyotların oluşmasında daha etkili unsurlardır...

 

Örneğin işletmemizde kullandığımız 2011 Fiat Doblo Maxi 1.6 Litre 105Hp Multijet aracın periyodik bakım aralığı 20.000Km / 1Yıl; bu nokta araç tercihimizde bir değerlendirme kriteri idi... 100Bin Km'yi çoktan aştık ve henüz bir problem yok, araç bizim işletmemiz için ekonomik ömrünün yaklaşık %60 ını tamamladı ve kalan kısmındada bakımlarını aksatmaz isek sorun çıkaracağını sanmıyorum... Emin olun teknik olarak buradaki birçok arkadaşın dizel aracından daha ağır şartlarda çalışıyor ve bakım kaynaklı bir problem yaşamadık, Peki neden? motor bloğu sizinkilerden daha sağlam olduğu için mi? Hiç sanmıyorum :)

 

Bazı noktalarda satıcı/üreticilerin kurallarına mecbur bırakılıyoruz ancak şunu söyleyebilirim; İstisna durumlar haricinde önerilenden daha erken bakım harcaması yapmak genelde kesenize ve doğaya zarar vermekten pek öteye gitmez :)

A.Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ok dir , mesaj alındı ...  herkeze teşekkürler ...

 

 

En son Mercedesin bakımını yaptırdım, bujileri değiştirsekmi degistirmesekmi karar veremedik ustaya sorduk artık bujilere bakıp karar vermek olmuyor görüntüden belli olmuyor dedi.

 

medgallery81831939721.jpg

 

Otosan 15bin dediyse 20 bin rahat gider zaten. Rahat olmak lazım.

 

otosan 15 dediği maximum değerdir ,  bence 20 000 gitmeyin derim ben ...

 

  

 

 

 

Yağ kısa sürede kirlenir hele ki dizellerde, kirli olması yağlama özelliğini kaybetmesi anlamına gelmez.

 

 

yağın kirli olması yağlama özelliğini kaybetmez derken ? bu konuda gerçekten nesnel bir bilgi varmı ? çünkü kirlenmemiş yağ ile temiz yağ arasında birhayli fark olduğunu görüntü , kayganlık ve yoğunluk olarak farkedebiliyor insan ...   yani elle kontrolle bunu anlamanın yolu yok , renki , koyuluğu gitse bile motoru korumaya devam eder diyorsunuz ...  ok ozaman

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

medgallery81831939721.jpg

Sol baştaki  ("mager") yakıt karışımı ince olduğu için (çok hava - az akaryakıt), soldan ikinci ise ("fett") karışım akaryakıt yoğun olduğu için (kurumlanma) bu şekilde görünüyor.

Diğerleri normal.

Yani sorun bujilerde değil, ikincil bulguları izliyoruz. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizelde yeni konan yağ birkaç bin km içinde kararıp siyahlaşır. Yani yağın simsiyah olması dizel araç için bir şey ifade etmez. Otosan vs diğer firmalar zaten ticari kazançlarını düşünerek bakım periyotlarını kısaltıyorlar. Yoksa Avrupa'da bu aralıklar daha uzun. Örneğin Renault dizellerde 20.000 km de bir servise çağırıyor. Firmanın bakım aralıklarına uymak yeterli. Diğer türlüsünün getirdiği bir fayda olmaz. Kaldı ki bir fark olacak olsa dahi bunu ancak uzun dönem 200bin km üstü kullanımlarda hissedebileceksiniz.  Bunun da bizim gibi kullanıcılar için bir faydası yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben aracımdaki buileri 23 000 km de değiştirdim hiçbir sıkıntıda yoktu. lpg ye geçtiğim için platinium uçlu buji ile değiştirdik normal bujilere göre ucu biraz daha kapalı ve lpg ye daha uygun diye. şuna eminim benzinle kullanılırsa 30 000 e kadar sorunsuz kullanılırdı üzerinden çıkan bujiler. resimdeki siyahlık bujinin bozulduğu anlamına gelmez yanma odasından çıktığı için üzerindeki siyahlık normaldir. uzun yol yaptıktan sonra söktürün eminim daha farklı çıkacaktır karşınıza. 

yağ konusunda bende biraz erkenciyim sebebi de psikoloik olabilir. ama arabanın çalışmasının rahatladığını gördükten sonra bu kararı aldım 7500 de dışarıda 15 000 de serviste 

yani cem bey haklı elimizde nesnel bir bulgu yok

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben Türkiye'deki aşırı değişken şartlarla somut olarak teknik bir veri elde edilebileceğini pek düşünmüyorum. Edilebilse bile genele uygulanabileceğini pek düşünmüyorum. Cem abinin yaşadığı yerde hiç kar yağmıyor mesela, Ankara kar ve ayaz bolcana, İstanbul'da nem farkı çok. Otosan veya herhangi bir firma nasıl ortasını bulup optimum şart ve koşulların bu olduğunu iddaa edebilir bilemiyorum.

 

Toz toprak sıkıntısını after market ve mümkünse karbon filtreler alarak gidermek, bu filtrelerin ömrünün daha uzun olması ve geçirgenlikten fazla kaybetmeden havayı daha iyi süzmelerinden dolayı daha mantıklı bence. Performansa olmasa da motor ömrüne etkileri vardır diye tahmin ediyorum.

 

Diğer malesek ki örnek olarak kabul edemediğim örnek ise (kimse üstüne alınmasın lütfen): "Bizim araba 150.000-200.000 km'de hiç bir şey olmadı" denilmesi. Aynı arabayı verin bir "terbiyesiz" şirket çalışanına 100.000 km görüyorsa şükredin. 600.000 km gören Multijet'ler 1.000.000 gören Isuzu servisler var  Daha geçen gün babamın arkadaşının 240.000'deki Tourneo Connect'ini kullandım kısa mesafede görünürde onda da hiç bir şey yoktu.(Debriyaj ve Frenlerin vahim durumu haricinde)

 

Kısaca, bir şey olup olmadığı, bence 100.000 km'ye kadar zaten pek ortaya çıkmıyor. Bu devirde arabaya zarar vermenizi engellemek için EPC(Elektronik gaz pedalı) başta olmak üzere bir çok zımbırtı olduğundan fazla bir önemi de kalmıyor. Son olarak da arabanız 500.000 km'yi tek sahibiyle bitirmeyecekse hava filtresi haricinde dert edilmesi gereken bir şey bence yok. 

 

Bunlar benim okuduklarımdan izlediklerimden çıkardığım tamamen 3 gramlık bilgimle yazdıklarım, detaylı araştırma için bildiğim bir yabancı forum yok ancak Youtube'da özellikle Amerikalı'ların çektiği bir çok araç tamir videosu var. Oradaki ortalama insanın motor ve araç bilgisi, sanıyorum ki ıssız yollarda binlerce kilometre gittiklerinden, daha fazla görünmekte.

 

Gönül ister düzgün dyno olsun  bakım öncesi sonrası teste sokalım, ya da hava filtresini alıp tozlu, tozsuz haliyle hava geçirgenliğini test edelim ve bu geçirgenlikteki azalmanın motordaki yanma ve hava-yakıt karışımına olan etkilerini ölçelim. 

 

Erken bakıma soğuk yaklaşmamın diğer sebebi de bakım yapacak ustanın aklı karışıksa, yorgunsa, işini tam yerine getiremeyecek bir durumdaysa, büyük sıkıntılar yaratabilir. Benzinlikteki yağ değişiminden sonra 1 hafta yağ ölçümü yaptığınız çubuk çıkık halde gitmişliğimiz var malesef. Tabiki öncelikle bizim hatamız olsa da buji veya benzeri bir parçada, bilmiyorum yanlış montaj mümkün mü, böyle hatalar daha büyük sorunlara yol açabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben Türkiye'deki aşırı değişken şartlarla somut olarak teknik bir veri elde edilebileceğini pek düşünmüyorum. Edilebilse bile genele uygulanabileceğini pek düşünmüyorum. Cem abinin yaşadığı yerde hiç kar yağmıyor mesela, Ankara kar ve ayaz bolcana, İstanbul'da nem farkı çok. Otosan veya herhangi bir firma nasıl ortasını bulup optimum şart ve koşulların bu olduğunu iddaa edebilir bilemiyorum.

Bu yazdıkların tüm dünya için geçerli sadece Türkiye için değil, Sibirya'da da otomobil kullanılıyor, Somali'de de.

Zaten bu yüzden deneyimlerin birikimi ile ortalama bir bakım aralığı saptanıyor ve ülke/bölge şartlarına göre bazen genel bazen de doğrudan servis insiyatifi ile esnetmeler yapılıyor.

Kendine özgü şart ve durumlar yaratarak bunlara yönelik farklı çözümler üretmenin gerekli olmadığını bir kez daha vurgulamak isterim.

Az bilgi ile çok sonuç üretmeye ve bunların doğru olduğuna inanmaya hevesliyiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

genel kanı olarak yağ ve filtresini en az 15000 de bir değiştirmek ...( cem abinin dediği gibi kirlense bile yağlamasını kaybetmez olarak anlıyorum )

 

benzin filtresini , benzin aldığım yerlere pek güvenemediğim için değiştirme kafasındayım ...( bu konuda net birşeyler söyleyebilen çıkmadı )

 

buji kısmıda en az 20 - 30 000 km filan sorunsuz ateşler olarak anlaşılıyor ... 

 

toparlamak gerekirse ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

genel kanı olarak yağ ve filtresini en az 15000 de bir değiştirmek ...( cem abinin dediği gibi kirlense bile yağlamasını kaybetmez olarak anlıyorum )

 

benzin filtresini , benzin aldığım yerlere pek güvenemediğim için değiştirme kafasındayım ...( bu konuda net birşeyler söyleyebilen çıkmadı )

 

buji kısmıda en az 20 - 30 000 km filan sorunsuz ateşler olarak anlaşılıyor ... 

 

toparlamak gerekirse ...

Toparlamak gerekirse: Kimsenin herhangi bir şey ile ilgili yeni bir buluş yapıp net bir şey söylemesi gerekmiyor, yukarıda alıntıladığım değişim aralıkları sağlıklı ve geçerlidir.

Benzin filtresini kısa sürede tıkayacak kadar kötü de değil yakıtlarımız.

Mazotta kaçak mal var ama benzin çok sorun yaratmıyor bildiğim kadarı ile.

Bir tek belki hava filtresi için aşrı tozlu topraklı yollarda seyir halindeyseniz değişim aralığını 6 ay/7500 km'ye çekmek hem göreceli ucuz hem de kolayca kullanıcı tarafından değiştirilebileceği için düşünülebilir.

Neredeyse 40 yıllık araç sahibi ve kullanıcısıyım, ne kendimde ne de çevremde bakım aralıklarına uyduğu için zarar gören birisine rastlamadım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu tür nesnellikten uzak değerlendirmelerle çok sayıda üreticinin mutabakata vardığı bakım aralıklarını tartışmalı hale getirmek doğru olmaz. Her kez kendi bakım planını uygulamakta özgürdür, çoğunlukla sağlanan fayda psikolojiktir.
 

Bir bak derken değiştir anlamında söylemedim  konu farklı yerlere gitmiş ;ifadem de hata herhalde  :)  Bir tanesini çıkar onun üstünden değerlendir demek istedim tepesindeki uçla kenarları arasında kömürleşme varsa değiştir.Zaten bujiye bağlı soğuk çalıştırmada sıkıntı,ara gazlamalarda kesiklik performans sorunları gibi sıkıntıları yaşarsın .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
  • 1 ay sonra...

benzin filitresi kolay değişen bir şey değildir. ülkedeki benzinlerde çok kalitesiz değildir. kaldıki benzin dizele göre daha temiz bir yakıttır. bu yüzden benzin filitresine 100000 (yüzbin) den önce dokunmayın. dizel yakıt filitresi içinde servisler 2 bakıma bir dizel yakıt filitresi değiştiriyorlar. bujiler içinde katılıyorum. 30000 mantıklı. zaten fordun avrupada bakım aralıkları 20000 km bir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.