Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Türkiye Şartlarında Benzin Filtresi Ve Bujiler Kaç Binde Değiştirilmeli ?


Önerilen Mesajlar

  1.6 eb focus 3 ' aracımı şimdiye kadar ilk olarak 7000 km'de yağ , yağ filtresi , hava filtresi , polen filtresi değiştirdim ... Bu parçaları kendim alıp bir ustaya 50 tl atıp yaptırıyorum ... 

 

Araç şuan 12000 km 'de ben yine yağ değiştireceğim , ama bu arada benzin filtresi ve bujileride söktüreyim diyorum ... Yani türkiyede benzin aldığımız yerlere hiç güvenim yok ...  Sanki araç çekiştende düştü ,, siz neler dersiniz bu konuda ?  10000 lerde benzin filtresi ve buji değiştiren varmı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otosan'ın önerdiği bakım aralıkları zaten Türkiye şartlarına göre ayarlanmıştır, yılda bir ya da 15.000 km'de bir yapılan bakımın dışına çıkmanın aracın ömrüne bir katkısı olmayacaktır, ama sizi rahatlatıyorsa kimse karşı çıkmaz sanırım.

Benzinli bakım şablonu aşağıda

 

bakim.jpg

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otosan'ın önerdiği bakım aralıkları zaten Türkiye şartlarına göre ayarlanmıştır, yılda bir ya da 15.000 km'de bir yapılan bakımın dışına çıkmanın aracın ömrüne bir katkısı olmayacaktır, ama sizi rahatlatıyorsa kimse karşı çıkmaz sanırım.

Benzinli bakım şablonu aşağıda

 

bakim.jpg

konu dışı olucak belki ancak hava ve polen filtresinin yılda bir değişmesini anlamıyorum. buji vs içinde geçerli tabii. kendi adıma yıl dolduğunda sadece yağ ve yağ filtresini değiştiriyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

konu dışı olucak belki ancak hava ve polen filtresinin yılda bir değişmesini anlamıyorum. buji vs içinde geçerli tabii. kendi adıma yıl dolduğunda sadece yağ ve yağ filtresini değiştiriyorum.

Tablodaki ifade yanlış anlaşılabilir, km değeri veya bir önceki bakımdan bir yıl sonra olarak algılanmalı.

Yani bujiler iki yılda bir ya da 30.000 km'de değişecek.

Hava filtresine gelince. bazı yörelerde bir yıl bile uzun olabilir onun için, tozlu bir ülkeyiz. Yıllık değişim asgari değerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tablodaki ifade yanlış anlaşılabilir, km değeri veya bir önceki bakımdan bir yıl sonra olarak algılanmalı.

Yani bujiler iki yılda bir ya da 30.000 km'de değişecek.

Hava filtresine gelince. bazı yörelerde bir yıl bile uzun olabilir onun için, tozlu bir ülkeyiz. Yıllık değişim asgari değerdir.

Yanlış anlaşılma yokta bu uygulama mantığa ters geliyor, yani az kullanılan bir araçta 2 yıl sonra buji neden değişsin? hava filtresi içinde aynısı geçerli bence yani etraf tozlu olsa bile araç kullanılmadıktan sonra o toz hava filtresini ne kadar etkileyebilir ki? bu tip malzemelerde kilometre önemli bence yılla bağlantı kuramıyorum ben.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yanlış anlaşılma yokta bu uygulama mantığa ters geliyor, yani az kullanılan bir araçta 2 yıl sonra buji neden değişsin? hava filtresi içinde aynısı geçerli bence yani etraf tozlu olsa bile araç kullanılmadıktan sonra o toz hava filtresini ne kadar etkileyebilir ki? bu tip malzemelerde kilometre önemli bence yılla bağlantı kuramıyorum ben.

Doğru da gerçekten düşük km yapan araç sayısı pek fala olmaz ve bunun için de istisna yapmaya değmez.

Konuyu zaten bir tek buji olarak düşünmemek ve olabildiğince basit, kolay anlaşılır ve kolay takip edilir bir bakım planı olması lazım.

Bireysel değişiklikler -az sayıda da olsa- istisnadır ve istisnalar kaideyi bozmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yanlış anlaşılma yokta bu uygulama mantığa ters geliyor, yani az kullanılan bir araçta 2 yıl sonra buji neden değişsin? hava filtresi içinde aynısı geçerli bence yani etraf tozlu olsa bile araç kullanılmadıktan sonra o toz hava filtresini ne kadar etkileyebilir ki? bu tip malzemelerde kilometre önemli bence yılla bağlantı kuramıyorum ben.

Doğru da gerçekten düşük km yapan araç sayısı pek fala olmaz ve bunun için de istisna yapmaya değmez.

Konuyu zaten bir tek buji olarak düşünmemek ve olabildiğince basit, kolay anlaşılır ve kolay takip edilir bir bakım planı olması lazım.

Bireysel değişiklikler -az sayıda da olsa- istisnadır ve istisnalar kaideyi bozmaz.

O zaman ben yine aynı kafadan devam bu hafta puntoyu götürcem yıllık bakıma sadece yağ yağ filtresi eserse bide hava :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi şöyle düşünmek lazım. Bence tabi. Bir ürün veya parçanın ömrü varsa en azından verimli dönemi varsa bu dönem bir anda pat diye değişmez haliyle erken davranmak daha erken bu sürecin tekrarlanmasını sağlayacak. Yani usta bujiyi değişmesende olur demesi o parçanın tam verimli olduğu anlamına gelmiyor. Niye erken değiştin demez kimse :) rahat çalışma rahat nefes almak önemli . Şu da var bu zaman dilimleri, verimli süreçlerin oldukça altında verilmiş ise işler değişir bir çoğu lüzumsuz olur :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 Bin'de değiştirmiştim; bi bak istersen çıkan üstteki.

eyw , buradan da göründüğü üzere demekki değiştirmeliymişim ...

 

orjinal ilemi değiştireyim , başka bir önerin olabilirmi ?

 

çünkü anlıyorum araç çekişten düştü ve sarfiyat arttı baya ...  

 

şunlarıda unutmayalım arakdaşlar , bütün istanbul inşaat sahası oldu heryer toz toprak , otosanın dediği km lerde değişim benim kullanma tarzıma göre benim arabamı yorar ...  7000 km de yağ değiştirdiğim vakit yağ değil çamur akıyor ...  buda benden bir öneri olsun ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 Bin'de değiştirmiştim; bi bak istersen çıkan üstteki.

Bu fotoğrafa bakarak bujinin değişme zamanının geldiğine karar vermenin doğruluk oranı kahve falınınkinden fazla değildir.

1000 km sonra da çıkarsanız bundan farklı görünmez.

 

7000 km de yağ değiştirdiğim vakit yağ değil çamur akıyor ...  buda benden bir öneri olsun ...

Yağ kısa sürede kirlenir hele ki dizellerde, kirli olması yağlama özelliğini kaybetmesi anlamına gelmez.

 

Bu tür nesnellikten uzak değerlendirmelerle çok sayıda üreticinin mutabakata vardığı bakım aralıklarını tartışmalı hale getirmek doğru olmaz.

Her kez kendi bakım planını uygulamakta özgürdür, çoğunlukla sağlanan fayda psikolojiktir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

eyw , buradan da göründüğü üzere demekki değiştirmeliymişim ...

orjinal ilemi değiştireyim , başka bir önerin olabilirmi ?

çünkü anlıyorum araç çekişten düştü ve sarfiyat arttı baya ...

şunlarıda unutmayalım arakdaşlar , bütün istanbul inşaat sahası oldu heryer toz toprak , otosanın dediği km lerde değişim benim kullanma tarzıma göre benim arabamı yorar ... 7000 km de yağ değiştirdiğim vakit yağ değil çamur akıyor ... buda benden bir öneri olsun ...

En son Mercedesin bakımını yaptırdım, bujileri değiştirsekmi degistirmesekmi karar veremedik ustaya sorduk artık bujilere bakıp karar vermek olmuyor görüntüden belli olmuyor dedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.