Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kaloriferi Açtığımda Motor Isısı Düşüyor


Guest Özcan B.

Soru

Merhaba arkadaşlar,malum havalar çok soğudu aracı çalıştırıp bir süre yol aldıktan sonra,araç- motor sıcaklığı rakam olarak hatırlayamayacagım ama- her zaman geldiği (kış-yaz) noktaya yani ibre, sıcaklık göstergesinin tam ortasından biraz aşağıda kalıyor.Buraya kadar sıkıntı yok ama kaloriferi 3 veya 4.kademe çalıstırdıgımda,motor çalışmasına hatta hareket halinde olmama ragmen motor sıcaklıgı hızla düşüyor ve bir süre kalorifer acık kalırsa sıfıra kadar dayanıyor.Kaloriferin motor sıcaklıgını çalması gibi bir durum meydana geliyor kısacası.Bu mümkün mü,sizlerde de böyle bir durum var mı yoksa bu bir arıza vb bir şey mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bence gayet normal. kalorifer sıcak motor suyunun içinden havayı geçirerek ısıtıp içeri veriyor kalorifer hortumlarındaki soğuk su motordan gelen sıcak su ile karışınca da ısı göstergesi düşüyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet mantıklı geliyor ama kışın motorun sıcak olması gerekiyor,böyle olunca motor hiç ısınımıyor bu da sıkıntı..daha önceki araçlarımda da kaloriferi sonuna kadar acıyordum fakat motor sıcaklıgı düşmüyordu.rica etsem bunun sizde de olup olmadıgını deneyebılır mısınız,denedıgınızde burada paylasabılır mısnız

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rallilerde o sıcak yaz günlerinde kaloriferi açarlar ve motoru soğutmaya çalışırlar. Bunu yarışları izlerken görmüştüm. Tabi kaloriferi açmak motor sıcaklığını 0 a düşürmez. bir kaç derece oynar. 3-4 e aldığımda bende bir kaç derece düşüş oluyor. ancak 0 a kadar iniyor ise bir arıza vardır. arıza nedir bilemiyorum, artık araçlar komple elektronik oldu. Bir servise danışın derim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaloriferi motor ısındıktan sonra açmak en mantıklısı.Erken açılan kalorifer motorun geç ısınmasına neden oluyor.Ama motor iyice ısındıktan sonra kalorifer açılırsa hararetin düşmesi bana mantıksız geldi.Ben motor biraz ısındıktan sonra açıyorum kaloriferi hatta en sıcak ayara getiriyorum.Motor ısısında bir düşüş olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Kaloriferi motor ısındıktan sonra açmak en mantıklısı.Erken açılan kalorifer motorun geç ısınmasına neden oluyor.Ama motor iyice ısındıktan sonra kalorifer açılırsa hararetin düşmesi bana mantıksız geldi.Ben motor biraz ısındıktan sonra açıyorum kaloriferi hatta en sıcak ayara getiriyorum.Motor ısısında bir düşüş olmuyor.

bende o sekılde yapıyorum ufuk bey.ancak yine de düşüyor.peki sizi sıcaklık derecesi normal kullanımda nereye kadar cıkıyor.benımki bu zamana kadar hiç göstergenin yarısına gelmedi.hep yarısından biraz asagısına kadar çıkıp sabitlendi,yazın da kışın da

Özcan B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

peki..bu arada birşey daha sorucam.araclardaki klimalar tek yönlü çalısıyor dimi?yani sadece klima havayı sogutuyor,ısıtma işleminde klima ışığı yanabilmesine rağmen,ısıtma görevinde klima çalısmıyor sanırım,yani yazın klima actıgımızda motorun gücünden kullanıp ekstra yakıt tüketirken,kışın sıcakta klima ısıgı yanmasına ragmen calısmıyor dimi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben her sabah motor hafif isinma gosterdi mi hemen fanı acıyorum.o arada hem sıcak hava üfler hemde motor normal calışma sıcaklığına kadar yükselir. Ne kadar kademeyi arttırsam da hararet göstergesi düşmez. Zaten düşmemeli.Otomatik olarak arac motoru optimum calışma sıcaklığına gelir. zaten bunu denetleyen bir termostat birde müsür vardır. Yerinizde olsam servise yönelirdim. Motor ısısı düşüş gösteriyorsa bu fazla yakıt tüketmenize sebep olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motor sıcaklığı o kadar düşmemesi lazım. bende lpg var genede düşmüyor.

lpg de motor su sıacaklığını kullanarak LPG yi gaz halden sıvı hale geçiyor ve kalorifer 2 de bile açsam arabanın içi çok sıcak oluyor.

sen bunu 3 veya 4 alıyormuşsun, o zaman arabada sıcaktan duramaman lazım.

bende senin arabada bir sorun olduğunu düşünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
peki..bu arada birşey daha sorucam.araclardaki klimalar tek yönlü çalısıyor dimi?yani sadece klima havayı sogutuyor,ısıtma işleminde klima ışığı yanabilmesine rağmen,ısıtma görevinde klima çalısmıyor sanırım,yani yazın klima actıgımızda motorun gücünden kullanıp ekstra yakıt tüketirken,kışın sıcakta klima ısıgı yanmasına ragmen calısmıyor dimi

Klima kompresörü yaz da kış da devrede oluyor, ancak kışın ısıtma fonksiyonu yok, sadece nemi alır, yani daha az yük biner motora...

Isınma motor suyunun kalorifer radyatörüne yönlendirilmesi ile oluyor.

Ben yaz kış klima açık kullanıyorum ve bir sıkıntısını da görmedim, özellikle Antalya'da nem önemli bir sorun. 

 

Çok normal bir durum kafanıza takmayın. Çok soğuk havalarda bu bütün araçlarda olabilir. Servis araçlarının ve minibüslerinin önlerine karton kapatırlar motor daha çok ısınsın diye.

Focus'ta kartona gerek yok aktif ızgara sistemi var, en azından o kadar modern...

Hakikaten bu sayede çok çabuk ısınıyor, 2-3 derece altında pek kullanmadım ama bu ısılarda bile 2-3 dakika içinde sıcak hava üflemeye başlıyor

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hareket halinde olmama ragmen motor sıcaklıgı hızla düşüyor ve bir süre kalorifer acık kalırsa sıfıra kadar dayanıyor
 

Tüm normal diyen arkadaşlar hanginizde yukarıdaki durum oluyor????

Isı göstergesi sıfıra kadar düşüyor denilmekte....!

Bana hiç normal gelmiyor...!

Yani en azından benim benzinlide ısı göstergesi kaloriferden bağımsız, yani milim oynamıyor...

 

Peki Ozcan B. bu süreçte kaloriferden güzel sıcak hava üflüyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bendede var. Ancak gayet normal.

Motor tam ısısına kavuşmadan kalorifer açılırsa ibre düşüyor.

Isı sensörünün yeri ile alakalı sanırım. Bir gaz alma olayı yaşanıyor yani:)

Bir süre sonra motor ısısı normale gelince her şey normale dönüyor.

Astrada 105 derece idi. Bizim araçta normal ısı kaçtır bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.