Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Aracın Yol Tutuşunda Etkili Faktörler Hakkında


İsa

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar aracın yol tuşunda etkili faktörler nelerdir? Mesala aks mesafesinin artması yol tutuşunu nasıl etkiler, hangi süspansüyon tipi daha başarılıdır, lastik genişiği, jant boyutları, aracın ağrılığı ,yüksekliği, iz genişliği vs gibi faktörler nasıl etkiler ?Bildiklerinizi paylaşırsanız herkes adına yararlı olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yay:

Lastik:

http://www.focusclubtr.com/topic/3508-lastik-tavsiyesi/page__hl__lastik

http://www.focusclubtr.com/topic/48-buyuyen-jant-ve-lastigin-etkileri/page__hl__k%C4%B1zaklama

Kış lastiği:

Çok fazla etken var. Ne kadar profesyonel baktığınıza ve ne istediğinize göre değişiyor bunlar.

Benim çok bir bilgim yok ancak Coilover, Spor Süspansiyon, Kule Gergisi, Ağırlık Dağılımı, Ağırlık Merkezi gibi anahtar kelimeler araştırmanızda yardımcı olur.

Diğer etkiyen faktörler ABS, ASR, ESP gibi elektronik sistemlerdir.

Bunlar da zamanında konuşulmuştu diye hatırlıyorum da tam ilgili konu başlıklarına bakmadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşında dediği gibi çok etken var yay, lastik bunların başında geliyor ağırlık, uzunluk vb çok önemli mesela 1.6 focus 1 ler 1.8 tdci focus 1 e göre daha iyi yol tutuşta ağırlık dağılımı çok önemli TDCİ ler biraz daha ağır olduğu için normal 1.6 benzinliler daha iyiymiş yol tutuşta :) tabi kesinliği yok ben sadece duyduğumu söyledim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aks mesafesinin yol tutuşa etkisi varmıdır?

Sadece aks boyuna bakarak iyi veya kötü denemez ama

İz açıklığı ve dingil mesafesi ne kadar geniş olursa aracın özellikle virajlardaki sürüş güvenliği de o denli artmaktadır

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşında dediği gibi çok etken var yay, lastik bunların başında geliyor ağırlık, uzunluk vb çok önemli mesela 1.6 focus 1 ler 1.8 tdci focus 1 e göre daha iyi yol tutuşta ağırlık dağılımı çok önemli TDCİ ler biraz daha ağır olduğu için normal 1.6 benzinliler daha iyiymiş yol tutuşta :) tabi kesinliği yok ben sadece duyduğumu söyledim.

Bunun sebebi ağırlık dengesinin nerede olduğudur.

Yani motoru ağır araç hafif'e göre ağırlık dengesi önde olur haliyle virajlardan önden kayma eğilimi daha yüksektir..

Hisseder misin ? limitine gelirsen ancak..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yakup çok dengesiz fren falan yapılmadıysa seninde dediğin gibi focuslar hep önden kayma eğiliminde ben çok hissettim(tdci ile).Tdci ile 1.0 ecoboost yol tutuş karşılaştırması olsa çok daha net anlaşılır ve ağırlık dengesinin ne kadar önemli olduğunu pekiştirmiş olurduk.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O zaman bir örnek vererek sorayım sorumu. Mesala yeni meganın sport touror modelinin aks mesafesi hatchback e göre daha fazla. Diğer marka ların hatcback station vagon aks mesafelerine bakarsanız aynı olduğunu görürsünüz örneğin focus. Bu durumda megane sport touror mu hatchback mi daha iyi yol tutar, filkirleriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O zaman bir örnek vererek sorayım sorumu. Mesala yeni meganın sport touror modelinin aks mesafesi hatchback e göre daha fazla. Diğer marka ların hatcback station vagon aks mesafelerine bakarsanız aynı olduğunu görürsünüz örneğin focus. Bu durumda megane sport touror mu hatchback mi daha iyi yol tutar, filkirleriniz nedir?

Test edin :)

Sadece rakamlara bakarak kimse size birşey diyemez.Her aracın kendine göre süspansiyon ve diğer aksam ayarları var her uzun(aks) araç daha iyi olacak diye birşey olamaz.

Sorunuza gelirsek Avrupa HB'ler Sport T.'den daha iyi.. Türkiye olanlar leylek; ben güvenmiyorum onlara. Test edin yani.. Rakamlara ve genel bilgilerle kalmayın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aks mesafesine gelene kadar ağırlık merkezi ve ağırlık dağılımı daha önemli olduğundan direkt tek başına şunun aksı şöyle bu yüzden daha iyi tutar denilemez bence.

Daha kısa akslı aptal ağırlık dağılımlı ve denildiği gibi leylek, yani ağırlık merkezi yüksek olan bir araba, ağırlık dağılımı daha düzgün daha uzun aksı olan bir arabadan daha kötü yol tutabilir.

Sadece aksa bağlı olarak yapılan yorum henüz görmedim ben gördüysem de hatırlamıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yürüyen aksamın tek tek her parçasının tasarımı yol tutuş üzerinde etkilidir. Süspansiyon, aks, aks bağlantıları vs çok fazla etken var. Öncelikle şasi tasarımı,ölçüleri ve ağırlık dağılımı ile başlıyor, aks mesafesi de önemli, lastiklerde önemli. Bunların tümünün ayarı da ayrıca önemli. Bağımsız salıncak denilen sistem çoğu araçta var. Ama focus gibi yol tutan azdır. Bu arada direksiyon sistemi de etkilidir. Birkaç aracı kaldırıp altına girin. Özellikle tekerleklerin bağlantı bölgesine bakın. Bu noktaların tasarım ve malzeme kalitesi yol tutuşta önemli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu tartışma üzerine kitaplar ve bilimsel makaleler yazılmış çok kapsamlı bir konu.

Bir-iki noktaya değinmekle yetineceğim.

Hangisi daha başarılı dediğinizde mutlaka ölçme - değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi lazım.

Söz gelimi ayna gibi düz bir yolda aksı kaportaya doğrudan sabitlemeniz en ideal sonucu verirdi. Ama maalesef yollarımız düz değil ve araç ufak - büyük değişik engebeleri aşarken yol ile temasını kaybetmemek zorundadır.

Pratikte taş gibi sert yaylar takar ve uçak pistine çıkarsanız mükemmel viraj hızlarına ulaşırsınız, ama aynı yaylarla biraz aşınmış bir dağ yolunda ikinci virajda spin atarsınız.

Kısacası iyileştirmeleri gereksinimleri iyi belirleyerek yapmak lazım.

Dingil mesafesi - viraj stabilitesi konusuna da bir örnekten yola çıkarak bakalım: Biri 20 diğeri 30 cm'lik iki cetveli masa üstünde aynı güçle çevirmeyi denerseniz, uzun olanın daha az tur attığını görürsünüz. Yani daha stabildir.

Sürüşe yansımasında da aynı şeyi görürüz, dingil mesafesi uzadıkça (ağırlık merkezi konumunun değişmediğini varsayıyorum) stabilite artar ve fakat kontrol zorlaşır, slaloma çıkarsanız aracı idare etmek daha fazla efor gerektirir.

Kısa araç kolay kopar kolay idare edilir, uzun araç zor kopar zor idare edilir.

Stabilite ve kontrol kolaylığını birbirinden ayırmak lazım.

Sonuçta slalom eyleminden yola çıkarsak kısa araç iyi şöförle uzun olandan daha iyi zaman yapar.

Ama düz dairesel harekette uzun olan daha yüksek merkezkaç kuvvetlerine dayanır.

Aklıma gelmişken merkezkaç kuvvetiyle oynamayı ve lastik yakmayı sevenlere bir saatlik bir eğitim programı var :kıhkıh: :

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yani yol tutuş pek çok faktörün bir araya gelmesi ile oluşan bir ortalama. Aracı tasarımlayan ve üretenlerin hedefledikleri amaçda önemli. Pekçok kriteri düşünerek bir ortalama ortaya çıkarıyorlar. Konfor faktörüde standart araçlar için önemli bir kriter ve genelde konfor ve yol tutuş ters orantılı. Standart araçlar konfor ve yol tutuşun bir bileşkesini sunarlar. Marka ve modele göre burada ibre diğer tarafa bir miktar kayabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.