Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Adana' Dan C-Max Izlenimleri Ve Resimler


Tamer Ünlü

Soru

İyi geceler, çocuklardan fırsat bulup ancak yazabiliyorum, resimler gecikti affedin.

Arabamı 5 Eylül' de teslim aldım. Paketsiz bir Titanium ve dizel. Çok düşündüm, önceki aracım yine dizel bir Fiat Bravo 1.6 idi. 290nm torkuyla bana 3,5 yıl başka araba aratmadı ama artık geniş bir araba ihtiyacı hissetmeye başlamıştık. Bu nedenle yine bu gücü hissettirecek bir araca ihtiyacım vardı. Ağustos ayında C-Maxler için 2 katına çıkarılan Koç indirimi + Vodafon indirimi ile Ford imdada yetişti. Bu ikinci Fordum ama bu kez turnayı gözünden vurmuş gibi hissediyorum. Allah herkesin aracını nazardan gözden saklasın, kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Bukez kendime sözverdim, arabamın hiçbiryerini değiştirmeyeceğim, araç içi ses ve görüntü sistemlerine, jantlara v.b. meraklıyımdır ama C-Max' ime dokundurtmayacağım.

Sadece çocuklarımı düşündüğüm için kafalıkları değiştirdim, bir de alışkın olduğum için park sensörü eklettirdim. Bayinin hediye ettiği sensör 2. gün arızalandı ben de Cyclone marka kameralı bir sistem aldım. Çok sevdim, tavsiye ederim.

Bunların dışında üzülerek itiraf ediyorum, forumun heryerini okuma fırsat bulamadım. Yazılımla ilgili birşeyler okudum, biraz da yakıta baktım. Bu nedenle aşağıdaki soruların cevabı verilmişse şimdiden affola, cevabın bulunduğu bölümü link verirseniz incelerim.

Herkese iyi geceler dilerim, sorularım ve izlenimlerim şöyle.

- Arka koltuklar, düz bir biçimde yatabildiği gibi arka alt kısımdaki bir mandal yardımıyla birkez daha katlanıyor ve lastikli bir kancayla ön kafalığa sabitleniyor. Tabi diğer koltuklar da aynı şekilde. Ama neden? Yeri daraltmaktan başka bir işe yaramıyor gibi görünse de bir hikmeti vardır diye düşündüm fakat bulamadım :)

- 1. vetesten 2. vitese geçmek için debriyaja bastığımda sanki şanzımanı tutan vidalar varmış da hepsi gevşemiş ve şanzıman sallanıyormuş gibi bir langırtı geliyor. Normalse umrumda değil, herkeste olup olmadığını merak ettim sadece.

- Dizel arabalarda genellikle kızdırma bujisine ait bir uyarı lambası olur ve yarım kontak yapıp bu ışığın sönmesini bekledikten sonra marşa basılır. Bizim arabamız düğmeyle çalışıyor ve yarım düğme gibi bişey de olduğunu sanmıyorum :). Bu durumda çalıştırırken uyulması gereken bir kural var mı?

- Arabamın yakıt sarfiyatı 5000 km'den sonra normal rakamlara döner değil mi ? ( şuan şehir içinde ortalama tüketimi 8-9 litre filan görüyorum, şehir dışında 120 km sabit hızla en az 6.3 gördüm.)

- Yine çok umrumda değil ama kabul edelim yol sesini biraz fazla alıyor içeriye.

- Kendimi arabaya değil de uçan halıya binmiş gibi hissediyorum, bu da bende arabayı bahçede değil de evin salonunda parketme isteği uyandırıyor.

- İçerideki kırmızı ambians özellikle geceleri bana ne iyi etmişim dedirtiyor.

- Sesli komut sistemi süper, ses sistemi süper. 4 GB' tan büyük USB bellek okumaz dedi servis, 8 GB' ı taktım banamısın demedi. iPhone' un tüm rehberini aldı, sesli komut sistemi Türkçe karakterleri sorunsuz anlıyor ve söylüyor.

- Yokuş performansını sevdim, beni hayal kırıklığına uğratmadı ama yine de acaba chip işine girsem mi diye düşünmüyor değilim.

img1284iv.jpg

img1285of.jpg

img1286xb.jpg

img1287dlg.jpg

img1288hn.jpg

img1289um.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

vala bu akşam sarı iki kapı bir stilo gördüm hala yanarım o arabanın tutmamasına golf benzeri bir araçtı vitrinde yerini alamadı...ideada denediler olmadı..sedici denediler suzuki ile aynı platformdu olmadı...bravo yine olmadı...birşeyler eksik geliyor sanırım olmadımı olmuyor...demekki...

 

O tek kapı Stilo benim de uzun süre merakımı çekmiş; ilgimi cezbetmişti... 3-4 defa bayiden döndüm al(a)madan... Görünüşü gerçekten çok güzeldi ama hiç kullanmadım o yüzden bilemiyorum...

Bir de isimden mi kaydediyordu ne? Stil-O...   ^_^

Fiat'ın ciddi bir imaj sorunu var Türkiye'de; Kartal, Doğan ve Doğan görünümlü Şahinden kaynaklanan ki o araçlar da tamir-parça masrafı konularında hiç ama hiç üzmezdi... Bravo Hgt de zamanının enfes araçlarından biriydi beygir gücüyle... Ama Stilo sonrası Bravo pek de göz alıcı görünmüyor açıkçası...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

4- Bozuk yollardan geçerken ya da vitesi 1' den 2' ye 3000 devirden önce attığınızda sanki motoru 4 vidayla tutturmuşlar da 3' ü gevşemiş gibi langırtı geliyor.

 

TDCI Focus 3 te de var aynı şey; yüksek devirde atmazsanız böyle yapıyor; çözemedim nedenini. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yaa bir de arkadaşlar, ben Adana' da bayie gittim ve dedim ki bizim araç için tavan barı dahil ne aksesuarınız varsa söyleyin de işimize geleni alalım. Servis dedi ki; "tavan barları C-Max için yok çünkü birkaç müşterimiz savrulma sorunu yaşamış, sökmüşler. Şikayet oldu, bu nedenle getirmiyoruz. Başka da bir aksesuarı yok zaten".

 

Bu bana çok mantıklı gelmedi, aksesuar alabileceğim bir adres var mı bildiğiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tavan barları C-Max için yok çünkü birkaç müşterimiz savrulma sorunu yaşamış, sökmüşler. Şikayet oldu, bu nedenle getirmiyoruz.
Bu Ford bayilerindeki elemanların yaratıcılığı sanırım sınırsız boyutta...

Ha tabii şu da olabilir o barlar arasına bir yüklük monte edip bir sürü şey doldurup taşımaya kalkmışlarsa ağırlık noktasını yukarı taşımış olabilirler  (ben de amatörce sallama yeteneklerimi geliştirmeye çalışıyorum işte....)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1683818 parça kodu ile C-max için tavan barları satılmaktadır. Ben Ankara Tan Oto'dan aldım. Yedek parça bölümünden Sinan Bey ile iletişime geçerseniz kendisi size yardımcı olur...

 

Aldığımdan beri her hafta sonu bisikletimi taşımak için kullanıyorum. Hatta bir keresinde bisiklet üzerinde toplamda 200 km yol dahi yaptım, henüz savrulmadım... 

Emre YAKUT tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Ha tabii şu da olabilir o barlar arasına bir yüklük monte edip bir sürü şey doldurup taşımaya kalkmışlarsa ağırlık noktasını yukarı taşımış olabilirler  (ben de amatörce sallama yeteneklerimi geliştirmeye çalışıyorum işte....)

 

Söylediğiniz tek mantıklı yol aslında ama bu tür taşımalar için bardan çok Thule'nin kapalı  bagajları tercih edilmeli. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bazı müşteriler barların arasına kurbanlık dana falan bağladıysa o dana da virajı dönerken otları görüp otlamak istediyse belki c-max için savrulma sorunu olmuş olabilir.

 

Ama sanki servis başından savurmak istemiş gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlaşıldı, dediğiniz gibi her serviste benzeri sıkıntılar var. Zaten ben " tavandaki barlardan bahsediyorum, bakın Kuga'da da var aynılarından "  dedikçe bana "port bagajı tavsiye etmiyorum" diyip durmasından belliydi beni çok anlamadığı.

 

Neyse yukarıdaki 8 maddeye bir de şunu ekleyeyim.  Şoför mahallindeki koltuk şarkı söylüyor. Ben böyle gıcırdama duymadım. 3M' in Migros'  tan aldığım ve kapılarda filan kullandığım bir spreyi var. Onu kullandım. 1 hafta idare etti. Bu konuda bir tavsiyeniz olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Herkese iyi akşamlar, 1. vitesten 2.' ye geçerkenki sesi gidermeyi sanırım başardım. Yol bilgisayarı yaklaşık 3000 devirde 2. vitese geçmemi söylüyor ama çok yakıt gider diye alışık olduğum üzre 2000 devirde değiştiriyordum. Ancak bugün defalarca 3000 devirde 1. vitesten çıktım, hem hızlanması güzeldi hem de o langırtı şeklindeki ses hiç almadım. 3000 devirde gazdan ayağımı tamamen çektim, debriyaja bastım ve vites değiştirdim. Hem vites geçişini hissetmedim hem de o sesi duymadım. Durum bu şekilde, Amerika' yı yeniden keşfetmiş olabilirim tabi ama çözüm bulduğum için sevindim :P

Çift uçlu krom egsoz ucu taktırdım yarın resimlerini paylaşacağım.

Bu arada aşağıdaki konularda görüşlerinizi rica ediyorum.

- Arka koltuklar, düz bir biçimde yatabildiği gibi arka alt kısımdaki bir mandal yardımıyla birkez daha katlanıyor ve lastikli bir kancayla ön kafalığa sabitleniyor. Tabi diğer koltuklar da aynı şekilde. Ama neden? Yeri daraltmaktan başka bir işe yaramıyor gibi görünse de bir hikmeti vardır diye düşündüm fakat bulamadım :)

- Dizel arabalarda genellikle kızdırma bujisine ait bir uyarı lambası olur ve yarım kontak yapıp bu ışığın sönmesini bekledikten sonra marşa basılır. Bizim arabamız düğmeyle çalışıyor ve yarım düğme gibi bişey de olduğunu sanmıyorum :). Bu durumda çalıştırırken uyulması gereken bir kural var mı?

 

Merhabalar. Bu soruya cevap verildi mi bilmiyorum. Cevap verildiyse affola. :) Aracımı Nisan 2013'te yeni aldım. Ford Servis'i çalıştırma sistemini şu şekilde açıkladı. Önce herhangi bir pedala basmadan düğmeye basıyorsunuz. Ekrandaki ışıklar söndükten sonra, debriyaja basıp tekrar düğmeye basıyorsunuz. Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.