Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Adana' Dan C-Max Izlenimleri Ve Resimler


Tamer Ünlü

Soru

İyi geceler, çocuklardan fırsat bulup ancak yazabiliyorum, resimler gecikti affedin.

Arabamı 5 Eylül' de teslim aldım. Paketsiz bir Titanium ve dizel. Çok düşündüm, önceki aracım yine dizel bir Fiat Bravo 1.6 idi. 290nm torkuyla bana 3,5 yıl başka araba aratmadı ama artık geniş bir araba ihtiyacı hissetmeye başlamıştık. Bu nedenle yine bu gücü hissettirecek bir araca ihtiyacım vardı. Ağustos ayında C-Maxler için 2 katına çıkarılan Koç indirimi + Vodafon indirimi ile Ford imdada yetişti. Bu ikinci Fordum ama bu kez turnayı gözünden vurmuş gibi hissediyorum. Allah herkesin aracını nazardan gözden saklasın, kazasız belasız sürüşler nasip etsin. Bukez kendime sözverdim, arabamın hiçbiryerini değiştirmeyeceğim, araç içi ses ve görüntü sistemlerine, jantlara v.b. meraklıyımdır ama C-Max' ime dokundurtmayacağım.

Sadece çocuklarımı düşündüğüm için kafalıkları değiştirdim, bir de alışkın olduğum için park sensörü eklettirdim. Bayinin hediye ettiği sensör 2. gün arızalandı ben de Cyclone marka kameralı bir sistem aldım. Çok sevdim, tavsiye ederim.

Bunların dışında üzülerek itiraf ediyorum, forumun heryerini okuma fırsat bulamadım. Yazılımla ilgili birşeyler okudum, biraz da yakıta baktım. Bu nedenle aşağıdaki soruların cevabı verilmişse şimdiden affola, cevabın bulunduğu bölümü link verirseniz incelerim.

Herkese iyi geceler dilerim, sorularım ve izlenimlerim şöyle.

- Arka koltuklar, düz bir biçimde yatabildiği gibi arka alt kısımdaki bir mandal yardımıyla birkez daha katlanıyor ve lastikli bir kancayla ön kafalığa sabitleniyor. Tabi diğer koltuklar da aynı şekilde. Ama neden? Yeri daraltmaktan başka bir işe yaramıyor gibi görünse de bir hikmeti vardır diye düşündüm fakat bulamadım :)

- 1. vetesten 2. vitese geçmek için debriyaja bastığımda sanki şanzımanı tutan vidalar varmış da hepsi gevşemiş ve şanzıman sallanıyormuş gibi bir langırtı geliyor. Normalse umrumda değil, herkeste olup olmadığını merak ettim sadece.

- Dizel arabalarda genellikle kızdırma bujisine ait bir uyarı lambası olur ve yarım kontak yapıp bu ışığın sönmesini bekledikten sonra marşa basılır. Bizim arabamız düğmeyle çalışıyor ve yarım düğme gibi bişey de olduğunu sanmıyorum :). Bu durumda çalıştırırken uyulması gereken bir kural var mı?

- Arabamın yakıt sarfiyatı 5000 km'den sonra normal rakamlara döner değil mi ? ( şuan şehir içinde ortalama tüketimi 8-9 litre filan görüyorum, şehir dışında 120 km sabit hızla en az 6.3 gördüm.)

- Yine çok umrumda değil ama kabul edelim yol sesini biraz fazla alıyor içeriye.

- Kendimi arabaya değil de uçan halıya binmiş gibi hissediyorum, bu da bende arabayı bahçede değil de evin salonunda parketme isteği uyandırıyor.

- İçerideki kırmızı ambians özellikle geceleri bana ne iyi etmişim dedirtiyor.

- Sesli komut sistemi süper, ses sistemi süper. 4 GB' tan büyük USB bellek okumaz dedi servis, 8 GB' ı taktım banamısın demedi. iPhone' un tüm rehberini aldı, sesli komut sistemi Türkçe karakterleri sorunsuz anlıyor ve söylüyor.

- Yokuş performansını sevdim, beni hayal kırıklığına uğratmadı ama yine de acaba chip işine girsem mi diye düşünmüyor değilim.

img1284iv.jpg

img1285of.jpg

img1286xb.jpg

img1287dlg.jpg

img1288hn.jpg

img1289um.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Araç tanıtımı için benim arabam,

sorular için bu kategoriyi kullanmanız daha uygun olacaktır..

Güle güle kullanmak tasip olur inş. Chip vs'ye hiç gerek yok diye düşünenlerdenim..

Genel olarak sınıfına göre karşılaştırılmalıdır ki bence tartışmasız lideridir, fakat kişiyi tatmin etmeyen özellikleri elbetde olacaktır. Misal Yol sesi olayına katılamıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

- 1. vetesten 2. vitese geçmek için debriyaja bastığımda sanki şanzımanı tutan vidalar varmış da hepsi gevşemiş ve şanzıman sallanıyormuş gibi bir langırtı geliyor. Normalse umrumda değil, herkeste olup olmadığını merak ettim sadece.

Hayırlı olsun :nazar: , Benim coni 70000 km ye geldi hala bende alışamadım, sanki debriyaj boşluk oluşturmuşta hızlıca debriyajdan ayağımı çekiyorum gibi(halbuki normal kaldırıyorum) oluyor..Sakıncası yoksa ne kadara aldığınızı öğrenebilirmiyim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben 2008 de Focus alma aşamasına gelmeden Bravo ya da bakmıştım.

Herşeyden önce kırılmaz bir ön yargıyla karşı karşıya olan bu modeli incelerken genel geçer şartlanmalardan ister istemez etkileniyorsunuz ve aslında yeterince kaliteli görünen araçta nispeten zayıf bir noktayı görünce "biliyordum zaten işte burası kalitesiz ne de olsa o bir Fiat!!" diyorsunuz içinizden... Abartılı bir anlatımla tabi!

Bunun dışında Focus 2 ye oranla daha yumuşak ve sessiz bir sürüş sunarken Focus a göre aklımda kalan en zayıf noktası sadece direksiyonun tepkilerindeki bir miktar gecikmeden ibaretti..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

vala bu akşam sarı iki kapı bir stilo gördüm hala yanarım o arabanın tutmamasına golf benzeri bir araçtı vitrinde yerini alamadı...ideada denediler olmadı..sedici denediler suzuki ile aynı platformdu olmadı...bravo yine olmadı...birşeyler eksik geliyor sanırım olmadımı olmuyor...demekki...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

vala bu akşam sarı iki kapı bir stilo gördüm hala yanarım o arabanın tutmamasına golf benzeri bir araçtı vitrinde yerini alamadı...ideada denediler olmadı..sedici denediler suzuki ile aynı platformdu olmadı...bravo yine olmadı...birşeyler eksik geliyor sanırım olmadımı olmuyor...demekki...

Benim son gördüğüm Stilo yaklaşık iki saat önce hanımın Fiat Panda sıyla giderken beni dereye atıyordu az daha :))

Stilo ilk çıktığında anahtarsız kullanım özellikleri opsiyonundaydı ve sınıfında ilkti, konsolundaki yumuşak malzeme basında "Bmw 3 serisine yakın bir malzeme" olarak anlatılmıştı, sürüşü ve tasarımı firma tarafından İtalyan lara değil Alman lara benzetilmişti, bu değişim satış fiyatlarına yansıyınca halkın "Fiat a o para verilmez" görüşü baskın geldi ve Fiat bu araçla da şeytanın bacağını kıramamış oldu..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

C-Max içimde halen bir uhte, ama sanıyorum benimkide kendime göre doğru tercih, performans olarak belki eski aracınız kadar olmayabilir ama herhangi bir sıkıntı da yaşatmayacaktır. Sonuçta sizinkisi artık bir aile aracı. :)

Yorumlardaki Sarı 3 kapılı hb stiloya gelince bence sınıfının en karizmatik araçlarındandı. Ancak sebebini bilemediğim bir şekilde piyasada çok nadir görülüyor,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkürler, Bravo ile ilgili karşılaştırma yapmak gerekirse durum şudur: cmax' in süspansiyonları daha sert gibi geldi, özellikle çukurlarda bunu hissediyorum. Bravo' nun motor sesi daha fazla, cmax' te rolantide gayet yumuşak bir ses geliyor. Cmax' in torku 20 nm daha az ama yokuşlarda yeterli ivmelenmeyi sağlıyor. Düz yoldaki ivmelenme de Bravo kadar net hissedilmese de üzmüyor. İç kalite olarak Bravo' nun bence sorunu yoktu, plastik malzeme yumuşak ve ses yapmayan cinstendi. Kapı altları hariç, onlar sert plastiktir. Koltukları rahattır uzun yolda rahatsız etmez. 400 lt bagaj kolay kolay bulunmaz o sınıf için. Ancak Barvo' nun en sevmediğim yanı ister yokuş ister düz yol olsun ilk kalkıştaki debriyaj ayarsızlığı. 3,5 yıl bindim hep yarım debriyaj kalktım, basit bir kaldırıma çıkmaya çalışırken bile balataları zorladım. Beni tek rahatsız eden kısmı buydu, onun dışında Bravo hızlı, güçlü ve ekonomik bir araçtır.

Bir arkadaş cmax için fiyat sormuş, koç ve vodafon indirimi dahil 51.500 TL ye aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

- 1. vetesten 2. vitese geçmek için debriyaja bastığımda sanki şanzımanı tutan vidalar varmış da hepsi gevşemiş ve şanzıman sallanıyormuş gibi bir langırtı geliyor. Normalse umrumda değil, herkeste olup olmadığını merak ettim sadece.

Ben de aynı durum var; fakat bunu devir düşükken yapıyor gaza biraz asılırsam yapmıyor.

Sürüşe bir sıkıntısı yok ama camlar açıkken çok gıcık bir ses geliyor bazen etraftakiler arabanın altına doğru bakıyor :)

Servise gidince arıza olarak yazdırıcam ama.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızı güle güle kullanın. Benim kamera çok hoşuma gitti. İnternetten mi aldınız. Ben araştırdım ama ekranlısını bulamadım sadece led göstergeli bulabiliyorum. Eğer mümkünse internet linki ya da model numarasını verirsenin ben de almak isterim. İyi akşamlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.