Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yakıt Tasarruf Cihazları


yusuf terzi

Önerilen Mesajlar

  • 2 ay sonra...

Valla hepinizin dedigine katılıyorum firmalar 0.1 litre icin o kadar araştırma yapıyor ancak bizim bürodan 2 kisi kullaniyor ve cok iddiali konusuyorlar hatta kombileri icin bile siparis verdiler. Buradaki tek handikap 2 side trabzonlu :) guvenebilsem bende alip denicem :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

???? Bende bugün internette rastladım aynı ilana böyle bir şey olacağına hiç ihtimal bile vermiyorum.Şayet reklamda ki %25 yakıt tasarrufu iddiası doğru olmuş olsaydı şimdiye kadar dev otomobil üreticileri çoktan uygulamaya başlamışlardı bile. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Arkadaşlar ben best fm aracılığı ile aldım gayet de memnunum bir depo gazla 320 km yi anca görüyordum şimdi 400 ü geçiyor bile yani 29 kuruş yakuyordu 23 e indirdi ben çok memnun kaldım... Tavsiye ederim şu an 30 liradan satıyorlar zaten kesinlikle alın derim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar ben best fm aracılığı ile aldım gayet de memnunum bir depo gazla 320 km yi anca görüyordum şimdi 400 ü geçiyor bile yani 29 kuruş yakuyordu 23 e indirdi ben çok memnun kaldım... Tavsiye ederim şu an 30 liradan satıyorlar zaten kesinlikle alın derim...

Araç arada bakıma falan girdi mi?

Eğer cevap evetse şimdi çıkarıp bir deneyin bakalım gene 29 kuruş mu yakacak ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

kompanzasyon yaptığı söyleniyor bilmiyorum artık

 

Yalan dolan kompanzasyon nedir?  Evde kompanzasyonluk bir durum olmaz. Yoğun ve aşırı elektrik kullanan, akülü araçları şarj eden yerlerde buna ihtiyaç olur. Bu durumda bile tasarruf yaptırmaz, sadece dengesiz elektrik kullanımını engelleyerek(trifaze akımda fazlar arası dengeli kullanım vs)  ceza yemenizi engeller. Elektrikten anlayan bir arkadaş varsa daha detaylı açıklar. 

 

 

Alıntı yapalım 

 

http://www.kompanzasyon.ws/kompanzasyon.php

 

 

Kompanzasyon Nedir?

kompanzasyon.jpg

Günümüzde yeni enerji kaynakları araştırılmakta ve var olan enerjinin de kalitesi artırarak,kayıpları azaltılarak en ekonomik şekilde kullanıcıya ulaştırılması yönünde çalışmalar yapılmaktadır. Elektrik enerjisinde; üretildiği santrallerden, tüketildiği yüke ulaşıncaya kadar çeşitli kayıplar meydana gelir. 

Reaktif enerji; çekilmesi durumunda şebeke gereksiz yere yüklenir, şebeke kaynaklarının kullanım verimi ve kapasite düşer, kayıplar ise artar. Elektrik makineleri şebekeden reaktif güç kullanır veya şebekeye reaktif güç verirler. Bu reaktif güç elektrik sisteminde motor, transformatör gibi elemanlar çalışması için gerekli olan manyetik alanın temini için kullanılırken, aktif akım ise asıl işi yapan güce dönüşen kısımdır. Verimin artması ve şebekenin reaktif güçten etkilenmemesi için endüktif sistemin girişine bir kompanzasyon kondansatörü bağlanarak sistemde üretilen indüktif reaktif güç şebekeye verilmeden kondansatörlerde depolanır.

Elektrik sistemi içerisindeki reaktif akım azaltılırsa;

-Enerji taşıma kapasitesi artacak,

-Enerji iletim sistemlerinin elemanlarının iletkenlerinin kesitleri azalacak,

-Gerilim düşümlerini önlenecek,

-Yüksek gerilim enerji nakil hatlarında ve fabrikaların ana girişlerine bulunan akım taşıyan hatlarda açma kapama yapan disjonktörler büyük seçilmeyerek sistem en verimli hale getirilecektir. Bu sebeple sistemlerde reaktif enerji oluştukları noktada yok edilerek veya düşürülerek (kompanzasyon) bu sorun giderilir.

İdealde voltaj ile akım arasında faz farkı olmaz fakat indüktif ya da kapasitif yüklerin oluşturduğu etki sonucunda sistemde faz farkı meydana gelir. İndüktif ve kapasitif etki neticesinde oluşan voltaj ve akım arasındaki faz kaymasını sıfıra yakın tutma işlemine kompanzasyon denir.  

kompanzasyon-nedir.gif

Vektörel anlamda aktif güç ve reaktif güç vektörlerinin arasındaki açı faz farkını gösterir. Grafikte görüldüğü üzere aktif gücümüz ve reaktif gücümüzün vektörel toplamı sistemde kullandığımız toplam görünür gücümüzü oluşturur. 120 kVA trafomuzdan 50 kW lık aktif yük çeken grup ve bu yük grubunun da kompanzasyon olmadan 35 kVAr lık raktif güç tükettiği durum için trafomuzdan kullanacağımız toplam görünür güç 61 kVA olacaktır.

Kompanzasyon ile sistemden tüketilen reaktif gücü kondansatör grubu ile 10 kVar'a düşürdüğümüz durumda 50 kW lık aktif yükümüz için trafomuzdan kullanacağımız toplam görünür güç 51 kVA olacaktır. Kompanzasyon olmadan kullandığımız görünür güç 61 kVA iken kompanzasyon olduğu durumda 51 kVA olmaktadır.

 

 

Sonuç evlerde atölye falan kurmadıysanız işinize yarayacak bir durum yok. 

Biraz daha bilgi 

 

 

http://www.projecim.com/Kompanzasyon%20nedir.htm

 

 

 

Voltaj ile akım arasında, idealde faz farkı olmaz. İndüktif ya da kapasitif yüklerin oluşturduğu etki neticesinde, akım sinyalinin, voltaj sinyaline göre maximum ±90 derecelik fazı kayar. İndüktif ve kapasitif etki neticesinde oluşan voltaj ve akım sinyali arasındaki faz kaymasını düzelterek, ideale yakın (0 derecede) sabit tutmaya yarayan işleme KOMPANZASYONdenir. 

             Pratikte ise, 

             Elektrik sisteminde, elektrik motoru, bobin vb, mıknatıslanma etkisi ile elektrik enerjisini yine elektrik enerjisine ya da farklı bir enerjiye çeviren cihazların, bu mıknatıslanma etkisi ile Şekil1 de görülebileceği gibi faz akımını geri kaydırmasından (indüktif güç oluşturmasından) dolayı, şebeke üzerinde yaratmış oldukları indüktif reaktif gücü dengeleme ve fazın akımını olması gereken konuma geri çekme işlemine KOMPANZASYON denir. Kompanzasyonu sağlanmış olan bir sistemin akım gerilim grafiği de Şekil2'deki gibidir.

akim&gerilim1_k.jpg akim&gerilim2_k.jpg

 

 

Şekil1

Şekil2

 

İki şekilde kompanzasyon yapılır

blubul1a.gif Dinamik faz kaydırıcılar (senkron motor) ile, blubul1a.gif Statik faz kaydırıcılar (kondansatör) ile,

             Dinamik Faz Kaydırıcılar (Senkron Motorlar)

             Senkron motorların uyartım akımlarının değiştirilmesi ile motorun kapasitif veya indüktif olarak çalıştırılması sağlanabilmektedir. Ayrıca senkron motorun şebekeden çektiği reaktif gücün miktarı da, uyartım akımı ile ayarlanabilmektedir. Bundan dolayı, senkron motorlar, dinamik güç kompansatörü olarak kullanılmaktadırlar. Senkron motor, güç kompansatörü olarak kullanılırken, üzerinde herhangi bir yük yok ise, kaynaktan çekeceği aktif güç, sadece mekanik kayıpları karşılamak için gereklidir. Senkron motor, eğer kompanzasyon yapılan sitemde başka bir amaçla kullanılmıyorsa ekonomik değildir. Ekonomik olması nedeniyle reaktif güç kompanzasyon sistemlerinde kondansatörler yoğun olarak kullanılmaktadır. 

             Dinamik faz kaydırıcı olan senkron motorlar, statik faz kaydırıcı olan kondansatörlerin daha ucuz ve kolay bakımlı olmaları nedeni ile tercih edilmezler. Dinamik faz kaydırıcılardan sadece bilginiz olması açısından bahsettik. 

             Statik Faz Kaydırıcılar (Kondansatörler)

             Kondansatörler, statik faz kaydırıcılardır. Kondansatörlerin bakım masrafının olmaması, ekonomik olmaları nedeni ile günümüzde reaktif güç kompanzasyonunda kullanılmaktadırlar. 

             İleride bahsedeceğimiz kompanzasyon konuları, statik faz kaydırıcı olan kondansatörler ile yapılan kompanzasyondur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.