Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2011 Garanti Kapsamı Hakkında


Burak Resuloğlu

Soru

Arkadaşlar sizlere bir şey danışmak istiyorum, ben bundan 2 hafta önce 15000km'de ve garantisi devam eden bir araç satın aldım.(Focus 2011 Comfort)

Araca alışık olmadığımdan test sürüşünde herşey normal gelmişti ve aracı beğendiğimden satın aldım, ancak bu son 4-5 gündür arabanın ön bölgsinde bir yalpalanma olduğunu fark ettim, özellikle 2.ve 3.viteslerde hızlanırken araba sağa sola kafa sallıyor gibi sendeliyor..çok rahatsız edici değil ama normalde değil, bunun büyük bir ihtimal akslardan kaynaklandığını düşünüyorum.

Perşembe günü servisten randevü aldım ve ilk defa götüreceğim, şimdi size sorum şu..servisteki yetkililer bunun sorunu eğer akslarda ise garanti kapsamında değiştirecekler midir? Aracın 15.000km bakımı daha yeni yapılmış, faturası ve garanti belgesi elimde. Bu sorunu garanti kapsamında çözmeme ve benden ücret talep etme olasılığı olabilir mi acaba?

Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

Burak Resuloğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle sorunun ne olduğunu bakmak lazım.Eğer kullanıcı hatası değilse tabiki garantiden değişim/onarım yapılacaktır.

Cevabınız için teşekkür ederim, bunun sürücü hatası olup olmadığını kendileri mi tespit edecek? Eğer bana derlerse ki bu aracı satın aldığın kişiden kaynaklanan bir kullanıcı hatası diye, o zaman ben kendisinin aracı nasıl kullandığını bilmediğimden bunun aksini de söyleyemem ki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevabınız için teşekkür ederim, bunun sürücü hatası olup olmadığını kendileri mi tespit edecek? Eğer bana derlerse ki bu aracı satın aldığın kişiden kaynaklanan bir kullanıcı hatası diye, o zaman ben kendisinin aracı nasıl kullandığını bilmediğimden bunun aksini de söyleyemem ki.

Firma sizi düşünür az çok ve bu kullanıcı hatası ise firma bişey diyemez.

Bunu kullanan atıyorum yeğenin oğlun baban amcan komşun olabilir yani 5. El de olda kullanıcı hatasını firma karşılamaz. Artık top sizde baktırın bakalım :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eğer problem gerçekten aks boşluğu ise bunun tornada tamiri tekrar bozulabileceğinden pek tavsiye etmiyorlar, bu durumda komple aks değişimi söz konusu olacak...benim merak ettiğim aks boşluğu neden kaynaklanıyor..nasıl meyadan geliyor, bunun değişimi yüksek bir ücrete tabi olduğundan garanti kapsamına alıp değiştirmezlerse..o zaman dışarıda çıkma veya yan sanayi aks bulmam daha mantıklı olacak herhalde, sizin düşünceleriniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Farz ederek düşünmeyelim bence. Gidin bakalım servis ne söyleyecek. Bu araçların yürüyen aksamları oldukça sağlam. Bir hatalı üretim söz konusu değilse ufak tefek şeylerle deformasyon olmaz. Tabiki aldığınız kişi ağır bir darbeye sebep olmuşda olabilir. Servise güvenmiyorsanız dışarıda da bir ustaya gösterin, bir fikir verir en azından. Problemin ne olduğuna göre neden kaynaklanmış olabileceğini söyleyebilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aksları garantiye sokmak istemeyeceklerdir.Kullanıcı hatası deme ihtimalleri yüksek.firma sizi düşünmez kendi karınız göz önünde bulunduracaktır serviste tanıdığınız yoksa.Heleki aks gibi patinajla zorlamayla bozulabilecek bir parça ise tamamen kabahati size yıkacaklar tahminimce...

Aks olmayabilirde,olabilirde o konu hakkında yorum yapmak çok zor.

Aks ise yan sanayisine hiç bulaşmayın.Servislerde yüksek fiyatlar çıkaracaklar fakat İstanbul/Aksaraydaki orjinal Ford parça ithal edenlerde servise göre çok daha uygun fiyatlardan bulabilirsiniz. Aksı dışarda değiştirdin diyede aracınızı garanti dışı bırakamazlar...

Tabi bu yorumların hepsi aks üstüne.Umarım çok daha basit birşeydir maliyetsiz..

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracımdada sizinkine yakın şeyler sezdik.Servis sorun görmedi.Sanayide 3 usta sorun görmedi.Aynı zamanda şanzımandanda garip sesler geldiğini düşünüyordum fakat mtx 75 şanzıman connectte de aynıydı bundada aynıymış :) ilk bakımda şanzıman yağ katkısı ile takviye düşünüyorum biraz daha sessizlik için.

Benim sezdiğim olay ise kalkışlarda sanki lastik tel koparmış gibi kafayı sallamasıydı.Lastik bozuk olurda hafiften yalpalar ya onun gibi birşey sezdim ama ustalar normal demişti mantığıma pek yatmamıştı. aracım volvo v50 1.6 tdci

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kullanım tarzı ile çabuk aşınabilen ve deformasyona uğrayan parçaların garanti kapsamına alınması üretici/dağıtıcı inisiyatifine kalmıştır.

Söz gelimi fren disk ve balataları garanti dahilinde olmaz.

Yürüyen aksamda da makul bir ömür biçilir, söz gelimi 50.000'de patlayan amortisör imalat hatasına sokulmaz.

Sizin durumunuzda da her ne kadar zaman içerisinde aşınan parçalar söz konusu ise de kat edilen km normal şartlarda bu aşınmayı makul gösterecek düzeyde değil.

Garanti kapsamına almama durumu söz konusu olabilir, o zaman ısrarcı olmanız ve hatta gerekirse tüketici mahkemesine kadar süreci taşımanız düşünülebilir eğer kullanımdan kaynaklandığı konusunda sizi ikna edememişler ise...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba sizin aracınız ile benimki sanırım ikiz :kıhkıh: 2011 comfort 1 ay evvel 14500 km aldım bahsettiğiniz arızanın aynısı benim aracımda da mevcut ilk zamanlar çok rahatsız ediyordu ama artık alıştım gibi bişey sizinki gibi benden önceki sahibide 12,800 km de ilk bakımını yaptırmış.bende daha fırsat bulup servise gidemedim aynı soru işaretleri bende de mevcut araç şu an 18,000 km de sonuçları burdan paylaşırsanız çok iyi olur şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tekrar ilginiz ve paylaşımlarınız için teşekkür ederim, perşembeyi beklemeden randevümü bugüne revize edip aracımı sabahleyin teslim ettim, uzun uzun bu durumu üstüne basa basa anlattım ve bunun bir balans ve rot sorununa benzemediğini dile getirdim, servis müdürü anlattıklarınız akslara işaret ediyor dedi...bende eğer sözkonusu gerçekten akslar ise aks başlarının tamiri uzun ömürlü olmadığından direk değiştirilmesini talep ettim...aracı bugün 5'de teslim alabilirseniz dediler. Bekliyorum şimdilik.. garanti kapsamında değiştirleceği izlenimini verdiler ama emin değilim, akşam sonuçları paylaşırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.